Triumph Tiger 800 offroad
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Ja noilla on tuotantoyhtiö mukana reissussa eli ei tarvi paljoa murehtia renkaanvaihdoista ja rikkoontumisista 
t. Jyki
No, onkos jo tullut testattua muuttuiko pyörä ja oliko investointi kannattava?Sukke kirjoitti:Tommoset tuli tilattua eilenMika TA-91 kirjoitti:No tuohan siinä mielessä hyvä juttu että sen saa kuntoon halvemmalla kuin pyöränvaihto ja saataapa päästä vaikka jopa vielä parempaan lopputulokseen:
Öhlins etupää, suomessa esim. täältä (tuolla on myös varsin asiantuntevaa säätöä).
Öhlins takapää, suomessa esim. täältä, tässä kohdassa suosittelen suomalaista, koska jousen jäykkyyden osalta voi joutua hieman säätämään, jotta free- ja static sag ovat kohdallaan ja silloin jousen vaihto on suomessa helpompaa ja kun oikea jäykkyys löytyy, niin saa vielä apua jousen esijännityksen (en nyt puhu siitä hydraulisesta esijännityksen säädöstä) hakemisessa kohdalleen, jotta jälleen tuo free ja static sag on oikein.Molemmat päät suomalaisesta liikkeestä, mutta eristä. Sain tarjouksen kahdesta ja hinnat meni ristiin niin, että kannatti ottaa sitten lopulta eri paikoista keula ja perä.
Törmäsin internetin ihmeellisessä maailmassa tälläiseen settiin. Onko kenelläkään kokemusta tämän merkin sarjoista? http://www.carpimoto.it/en-FI/41427_F12 ... 800-XC.htm.
-
Sukke
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Nyt myrkyn lykkäsi, Adventure Rallyssa sattu pieni lipsahdus vihreellä jäällä. Tämän lipsahduksen seurauksena vasen takamatkustajan jalkatuki päätyi irralleen pyörästä, irtosi takahäkistä hitsisauman juuresta ja painoi vähän sitä takahäkin putkea kasaan. Tänään sitten kävin näyttämässä pyörää Biketeamissa, jossa totesivat, että ainoa tapa korjata vamma on vaihtaa koko runko, johon kuulemma vakuutusyhtiöt ei kovin helpolla lähde. Miksi juuri nyt, kun sain ne Öhlinsitkin hommattua, perä jo paikallaan ja ensi tiistaina piti laittaa keulaan insertit
Onneksi sentään tuli keväällä muutettua osakasko laajaksi, ettei tartte koko vahinkoa kärsiä itte, toivottavasti.
Juuri eilen luin juttua uudesta Africa twinistä ja tässä jutussa AT:tä verrattiin Tigeriinkin muun muassa. Tässä lyhyessä jutun pätkässä ehdittiin todeta tuo Tigerin matkustajan jalkatapin sijainti uloimpana osana pyörää ja vielä hitsattuna kiinteästi takahäkkiin ja takahäkki hitsattuna eturunkoon, jolloin mahdollisuudet vaurioille ovat suuret ja pieneltäkin tuntuvien vaurioiden korjaus kallista tai jopa mahdotonta.
Juuri eilen luin juttua uudesta Africa twinistä ja tässä jutussa AT:tä verrattiin Tigeriinkin muun muassa. Tässä lyhyessä jutun pätkässä ehdittiin todeta tuo Tigerin matkustajan jalkatapin sijainti uloimpana osana pyörää ja vielä hitsattuna kiinteästi takahäkkiin ja takahäkki hitsattuna eturunkoon, jolloin mahdollisuudet vaurioille ovat suuret ja pieneltäkin tuntuvien vaurioiden korjaus kallista tai jopa mahdotonta.
Ei ne kai pyörää lunastakkaan. Toi takapää on kait aika helppo vaihtaa (ainakin 800GS).
Joten vakuuutushemmon kanssa sopimaan
Ostat häkin vaihdat itse ja saat siitä hyvitystä...
Tai annat lunastaa ja ostat
Joten vakuuutushemmon kanssa sopimaan
Ostat häkin vaihdat itse ja saat siitä hyvitystä...
Tai annat lunastaa ja ostat
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Itse varmaan ottaisin kertakorvauksena ja etsisin maailmalta etupäästä solmussa olevan rungon. Kylmänviileesti kulmuria ja metalliliimaa. Periaatteessa pitää vaihtaa koko runko koska ei taida tuo takahäkki olla erillinen, mutta ku itte tekee ja ei kerro kenellekään niin kukaan ei huomaa. Jossain vaiheessa oon tainnut moittia tässäkin viestiketjussa tätä pientä mokaa rungon suunnittelussa.Sukke kirjoitti:Nyt myrkyn lykkäsi, Adventure Rallyssa sattu pieni lipsahdus vihreellä jäällä. Tämän lipsahduksen seurauksena vasen takamatkustajan jalkatuki päätyi irralleen pyörästä, irtosi takahäkistä hitsisauman juuresta ja painoi vähän sitä takahäkin putkea kasaan. Tänään sitten kävin näyttämässä pyörää Biketeamissa, jossa totesivat, että ainoa tapa korjata vamma on vaihtaa koko runko, johon kuulemma vakuutusyhtiöt ei kovin helpolla lähde. Miksi juuri nyt, kun sain ne Öhlinsitkin hommattua, perä jo paikallaan ja ensi tiistaina piti laittaa keulaan insertit![]()
![]()
Onneksi sentään tuli keväällä muutettua osakasko laajaksi, ettei tartte koko vahinkoa kärsiä itte, toivottavasti.
-
Sukke
Koko runko hitsattu yhteen, ei saa häkkiä erillisinä.suke62 kirjoitti:Ostat häkin vaihdat itse ja saat siitä hyvitystä...
Pitää miettiä vaihtoehtoja, kun kuulee vakuutusyhtiön kannan, mutta helppoa ei ole sinnekään päin asiointi, kun ei vahinkoilmoituksenkaan teko Pohjolaan onnistu verkon kautta
Aha
Iskarin ja muut lisäkilkkeet voit vaihtaa/irroittaa ennen kun pyörästä luovut
Odotan mielenkiinnolla mitä seuraavaksi tapahtuu
Iskarin ja muut lisäkilkkeet voit vaihtaa/irroittaa ennen kun pyörästä luovut
Odotan mielenkiinnolla mitä seuraavaksi tapahtuu
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
- petteripunakuono
- Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Mahtaako sille takatapille olla mitään käyttöä? Eikö kovimmat melkein-kuin-dakar-kuskit juurikin ole leikanneet koko tapit pois. Otat vaan toiseltakin puolelta pois ja kovaa ajoa. Ja rahat tietysti vakuutusyhtiöltä jos ne sopivaa kertakorjausta tarjoavat.
-
Sukke
Suurin ongelma tuntui olevan tuo kasaan painunut takahäkin putki, siihen tulee päälle melkoisesti painoa kuitenkin. Itsekin jo olin miettinyt korjaukseksi jotain laippoja ja kiinnitystä pulteilla.
-
tikale
- Pyörä: Triumph Tiger 800
Kuvaa kun pukkaat niin selviäis vaurion laajuus. Sitten saat hyviä tai huonoja korjausehdotuksia 
,,,,,,,,,.........::::::???????!!!!----( ) ota täältä puuttuva välimerkki jos se on väärässä paikassa siirrä se tänne.
Kun omaa Tiikeriä kolme vuotta sitten kattelin, niin yksi oli AVK:lla myynnissä. Siitä oli juuri takajalkatappi ja takarunko vähän vääntynyt ja oli lunastettu. (Oli siinä varmasti muutakin ihottumaa)
Itse olen miettinyt noita takajalkatappien hyödyllisyyttä kun aina ajan yksin, mutta en ole viitsinyt lähteä rälläköimään. Stunttipyörissähän käytetään kaatumarautoja takajalkatappien apuna, joka vahvistaa takarunkoa. Sellanen pitäis kehitellä tiikeriinkin, esim: http://thesicshop.com/images/1000RR-subcage.jpg
Itse olen miettinyt noita takajalkatappien hyödyllisyyttä kun aina ajan yksin, mutta en ole viitsinyt lähteä rälläköimään. Stunttipyörissähän käytetään kaatumarautoja takajalkatappien apuna, joka vahvistaa takarunkoa. Sellanen pitäis kehitellä tiikeriinkin, esim: http://thesicshop.com/images/1000RR-subcage.jpg
t. Jyki
Pohjola ei sit turhaan hätäile näitten tarkastusten/korjauskustannusten laskemisen kanssa,sen verta vähä tarkastajia että tahtoo aina muutama päivä mennä vastausta odotellessa...Työn puolesta tekemisissä eri yhtiöiden kanssa niin pohjola kyl hitaimmasta päästä ....
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Tuossa kannattaa sitten miettiä asiaa myös hieman pidemmälle. Vaikka nyt tuntuisi siltä, että tuo pyörä se on minulla maailman tappiin ja hautaan saakka, niin parin vuoden päästä ei välttämättä siltä enää tunnu. Saattaa tuntua houkuttelevalta hyväksyä vakuutusyhtiöltä parin tonnin korvaus ja vasaroida & hitsata itse takahäkki suurin piirtein ojennukseen. Se pari tonnia ei kyllä sitten paljoa lämmitä kun pyörää alkaa vaihdatella tai myydä. Kolarikorjattu on aina kolarikorjattu, vaikka hyvinkin. Kaikki eivät ole valmiita maksamaan kolarikorjatusta kolaroimattoman hintaa, eivät varsinkaan liikkeet vaihtohyvitystä.
Sitä varten niitä vakuutuksia maksetaan, että ne sitten korvaavat vahingon kun jotain sattuu. Jos suinkin mahdollista, niin tuninkiosat irti vaan ja pyörä lunariin & vastaava tilalle, jos vakuutusyhtiö siihen suinkin suostuu.
Sitä varten niitä vakuutuksia maksetaan, että ne sitten korvaavat vahingon kun jotain sattuu. Jos suinkin mahdollista, niin tuninkiosat irti vaan ja pyörä lunariin & vastaava tilalle, jos vakuutusyhtiö siihen suinkin suostuu.
- petteripunakuono
- Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Tuo on kyllä aivan totta.. eihän sitä voi tietää jos parin vuoden päästä jokin afrikkalainen kaksonen tai saksalainen maasto&tie tai uusista uusin tiikeri alkaa kuumottamaan.mek kirjoitti:Tuossa kannattaa sitten miettiä asiaa myös hieman pidemmälle. Vaikka nyt tuntuisi siltä, että tuo pyörä se on minulla maailman tappiin ja hautaan saakka, niin parin vuoden päästä ei välttämättä siltä enää tunnu. Saattaa tuntua houkuttelevalta hyväksyä vakuutusyhtiöltä parin tonnin korvaus ja vasaroida & hitsata itse takahäkki suurin piirtein ojennukseen. Se pari tonnia ei kyllä sitten paljoa lämmitä kun pyörää alkaa vaihdatella tai myydä. Kolarikorjattu on aina kolarikorjattu, vaikka hyvinkin. Kaikki eivät ole valmiita maksamaan kolarikorjatusta kolaroimattoman hintaa, eivät varsinkaan liikkeet vaihtohyvitystä.
Ja! Lunariin jos menee niin siellähän on liikkeessä tämä uusi WP jousitettu tiikeri. Oli ihan unelma ajaa kun kävin pienen metsätielenkin heittämässä perustiikerin huollon yhteydessä. Ei olisi pitänyt. Ihan mielettömän hyvin toimiva jousitus. Harmi vain että on sähkökaasu, siinä on sellainen outo viive, ainakin vaijerikaasuun tottuneelle - toisaalta onhan siinä nyt kaasuvasteita valittavissa kolmea eri sorttia, jos sellaisesta tykkää. Ja se sutimisenesto oli tosi typerä, vetää tehot kokonaan pois sekunniksi tms offroad-asetuksellakin jos vähänkin lipsuu - onneksi sen saa pois päältä. Mutta se alusta siinä toimi todella hyvin, kyllä alkoi kuumottamaan