R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

villho
Pyörä: Sähköfillari

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja villho »

Onhan se Heidenau nyt sitten taatusti kunnolla siinä vanteella? Jos rengas ei syksyllä vuotanut, niin tuntuu oudolta, että se nyt keväällä alkaisi vuotamaan. Itse kokeilisin Peltsin tapaan sitä, että yrittäisin saada renkaan pois vanteelta (ei siis kokonaan, vaan niin, että rengas ei ole enää vanteen huulella ('break the bead' sanoisi lontoolainen)). Sitten sudilla renkaanasennusrasvaa/saippuavettä/muuta haihtuvaa/kuivuvaa liukastetta vanteen huulelle ja renkaan sisäkehälle ja kompuralla vauhdilla ilmat renkaaseen, jotta rengas nousee vanteelle mukavasti paukahtaen. Jos ei senkään jälkeen pidä ilmaa, niin ryhtyisin etsimään syytä vanteesta tai itse renkaasta.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
AM
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja AM »

Täälä oli samaa ongelmaa heidenaun kanssa. Vasta kolmanella kerralla nousi kunnolla vanteelle.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Kärtsy
Pyörä: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja Kärtsy »

Tuttu juttu, Heidenau vuotaa vanteen ja renkaan valssin välistä. Taitaa olla renkaan reuna liian muovista ja kovaa, ei imeydy vanteeseen, vaikka laitaa 9 baaria.
Itse kuumensin kuumailmapistoolilla, toinen toimiva juttu voisi olla sivellä Slimeä renkaan ja vanteen väliin. Tällöin tietty pitää pudottaa molemmat posket vanteelta ja pamuttaa sitten voitelun jälkeen uudelleen kiinni. -07:ssa ei ole ilmanpaineantureita, joten sisärengaskin on vaihtoehto, mutta sisärenkaan kanssa pitää ottaa huomioon se, että rengasta ei enää paikata tubeless paikalla. Itse en laittaisi sisärengasta, koska paikkaaminen reissussa on jumalattoman työlästä, koska rengas pitää pudottaa valssilta ja paikata sisärengas. Tubelssiin laittaa vain tb-paikan, esimerkiksi madon ja paineet matkakompuralla sisään. Ei tarvitse hikoilla. Pamirin reissulla paikattin minun gessusta takarengas, josta naula oli mennyt keskeltä sisään ja sivusta ulos, kaksi tb-paikkaa ja paineet sisään ja matka jatkui puolen tunnin sisään.
juvander
Pyörä: MAN

Viesti Kirjoittaja juvander »

Kärtsy kirjoitti:Pamirin reissulla paikattin minun gessusta takarengas, josta naula oli mennyt keskeltä sisään ja sivusta ulos, kaksi tb-paikkaa ja paineet sisään ja matka jatkui puolen tunnin sisään.
Tarkoitat varmaan tätä tapahtumaa. Olihan siinä hommaa varsinkin kun reikä huomattiin tauon päätteeksi...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
ttv
Pyörä: 300EXC

Viesti Kirjoittaja ttv »

Alkupään tupelekset K60 Scoutit taisi olla aika herkkiä vuotamaan huulesta, mullakin falskasi ensimmäisessä parissa molemmat. Ei paljon, mutta hissukseen sieltä ilma karkasi.

Uudempien kanssa ei ole osunut omalle kohdalle enää samaa vaivaa. Kohtalaisen paljon painetta nuo tuntuu vaativan että nousee vanteelle.
Lonely Lynx
Pyörä: Transalp, CB750

Viesti Kirjoittaja Lonely Lynx »

Kärtsy kirjoitti:Tuttu juttu, Heidenau vuotaa vanteen ja renkaan valssin välistä. Taitaa olla renkaan reuna liian muovista ja kovaa, ei imeydy vanteeseen, vaikka laitaa 9 baaria.
Itse kuumensin kuumailmapistoolilla, toinen toimiva juttu voisi olla sivellä Slimeä renkaan ja vanteen väliin. Tällöin tietty pitää pudottaa molemmat posket vanteelta ja pamuttaa sitten voitelun jälkeen uudelleen kiinni. -07:ssa ei ole ilmanpaineantureita, joten sisärengaskin on vaihtoehto, mutta sisärenkaan kanssa pitää ottaa huomioon se, että rengasta ei enää paikata tubeless paikalla. Itse en laittaisi sisärengasta, koska paikkaaminen reissussa on jumalattoman työlästä, koska rengas pitää pudottaa valssilta ja paikata sisärengas. Tubelssiin laittaa vain tb-paikan, esimerkiksi madon ja paineet matkakompuralla sisään. Ei tarvitse hikoilla. Pamirin reissulla paikattin minun gessusta takarengas, josta naula oli mennyt keskeltä sisään ja sivusta ulos, kaksi tb-paikkaa ja paineet sisään ja matka jatkui puolen tunnin sisään.
Tuo paikkaamisen vaikeus tässä juuri saa empimään sisärenkaan asennusta. Kuumennusko siis auttoi ja rengas asettui paremmin vanteelle ja jäi tiiviiksi? Pitää kokeilla. Kuinkahan kuumaksi sen uskaltaa lämmittää? Ehkei sen kuumemmaksi, mitä sormet kestävät. Kokeillaan Slimeä sen jälkeen. Kiitos vinkistä.
Lonely Lynx
Pyörä: Transalp, CB750

Viesti Kirjoittaja Lonely Lynx »

Tilannekatsaus. Takakumia ja vähän myös vannetta kuumennettiin kuumailmapuhaltimella varovasti, vanteeseen siveltiin vielä vähän silikonin kaltaista mönjää ja kumi paikoilleen. Toistaiseksi näyttää ainakin suunnilleen pitävän. Etukumi, joka on samanlainen tyypiltään pitää kutakuinkin ilmansa. Saattaa olla, että pientä vuotoa on, mutta ehkä sekin loppuu, kun pääsee ajamaan renkaat kuumiksi - jos tämä kevät tässä joskus tulee. Tämän päivän pikkulenkillä kaikki tuntui toimivan, mutta pienellä nopeudella asfaltilla kuuluu melkoinen jurina. Soralla ei ongelmaa eikä asfaltillakaan jurina haittaa, kun vauhtia oli vähän enemmän.

Olotila on varovaisen toiveikas. Kiitokset Teemulle.

Pitäisiköhän ostaa samanlaiset kumit Transalpiin?
Kampi

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Bemarin takaisinkutsukampanja on kuulemma tuloillaan. Tänään soitin RM Heinolle ja kysyin asiasta josta netti kohisee. Nyt on varattu aika Tampereelle jolloin laippa vaihdetaan. Ystävällistä palvelua kaikenkaikkiaan. Selvittivät myös avoimet kutsut eli myös polttoainepumppujen liittimet (tai jotain sinnepäin) laitetaan kuntoon.
treriksrøysare
talkku
Pyörä: T7 , XT500-79

Viesti Kirjoittaja talkku »

mek
Pyörä: V-Strom 800 DE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Kuka tietää, mikä liitin on moottorin vasemmalla puolella tuossa ABS-servon ja bensansuodattimen vieressä tuo johon ruuvimeisseli osoittaa. Kaksi johtoa siihen menee. Kytkentäkaaviosta en hoksaa tuolle tarkoitusta. Voisiko olla varashälytintä varten?

Kuva
juvander
Pyörä: MAN

Viesti Kirjoittaja juvander »

Veikkaisin piuhan paikkaa jenkkien saastehärpättimelle.

Ja eipä ole bensansuodatinta tuolla, tuo on paineensäädin 8)
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
ttv
Pyörä: 300EXC

Viesti Kirjoittaja ttv »

Näin o. Amöriikan laitteissa liittimen nenässä on ECV eli evaporative control valve joka ohjaa universumia syövyttävät bensahöyryt aktiivihiilikanisteriin.
TLi
Pyörä: DL1000

Viesti Kirjoittaja TLi »

-08 normi Gessu, mistä sopuhintaan kaatumaraudat? Ajo on tiepainotteista, pusikoissa rymyämistä en harrasta. Rautojen tulisi suojata sylinterit mahdollisilta hidasvauhtisista kippauksista. Jos jollain on joutilaat niin olen kiinnostunut. Entä mistä madalletut jalkatapit kustannustehokkaasti tilaten?
piston
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja piston »

TLi kirjoitti:-08 normi Gessu, mistä sopuhintaan kaatumaraudat? Ajo on tiepainotteista, pusikoissa rymyämistä en harrasta. Rautojen tulisi suojata sylinterit mahdollisilta hidasvauhtisista kippauksista. Jos jollain on joutilaat niin olen kiinnostunut. Entä mistä madalletut jalkatapit kustannustehokkaasti tilaten?
Minulla olisi joutilaana SW-Motechin rautojen vanhempi malli. Vanhempi malli siis alapäästään kiinnittyy myös pohjapanssariin. Purin pois kun kaiketi tärinästä tai jostain muusta syystä johtuen repi ne kumitolpat poikki pohjapanssarin kiinnityksestä.
Tässä kuva omasta moposta kun ne vielä olivat kiinni. Oma Gessu vuosimallia -05, kaiketi käy tuohon uudempaankin?
Jos kelpaa, niin viidellä kympillä saa käydä noutamassa. En postittele tai toimita muillakaan tavoilla, ainoastaan nouto.

Edit: Raudat kelpasivat TLi:lle.
Bjack

Viesti Kirjoittaja Bjack »

Mikä on mutterin koko kampuran päässä ? Pitäs säätää venttiilit ja vaihtaa hihna. Työkalupakki kotona ei vielä ihan täydellinen niin pitäis mennä kaupoille. Niin pyörä on -09 gsa.
Vastaa Viestiin