Triumph Tiger 800 offroad
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- petteripunakuono
- Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Hainpa tuossa taas ajokauden avauksen kunniaksi öljynsuodattimen, öljyä onkin pari kannua varastossa. Tuli vain mieleen, että lorotankohan tässä Castrolin täyssynteettisiä 10-50W (kallis) ihan "harakoille" kun 5000km välein vaihtelen... Onko joku ajanut koko 10000km vaihtovälin samoilla litkuilla ja miltä se vaihtaessa näytti?
Ei kai se voi uudenkarheassa pyörässä pahalta näyttää. Ite oon vaihtanut vähän reissujen mukaan 5000 - 8000 välein. Synteettinen Castrol on ollut hintaluokkaan 40 € / 4 litran purkkipetteripunakuono kirjoitti:Hainpa tuossa taas ajokauden avauksen kunniaksi öljynsuodattimen, öljyä onkin pari kannua varastossa. Tuli vain mieleen, että lorotankohan tässä Castrolin täyssynteettisiä 10-50W (kallis) ihan "harakoille" kun 5000km välein vaihtelen... Onko joku ajanut koko 10000km vaihtovälin samoilla litkuilla ja miltä se vaihtaessa näytti?
Tiikerikansa on aktivoitunut ja kissat heräilee talviunilta.
Noista huolloista, oon kans itte huoltanu pyörän 16tkm jälkeen kun se saapui minulle. Nyt pyörällä on ajettu 30tkm. Venttilien välykset tarkastin viime talvena ja pakopuolella oli pari alarajalla. Muuten ei mitään erikoista ole ollut.
Keulan stefat lienee alkuperäiset, mutta ajattelin käyttää keulaputket atomeina, vaihtaa öljyt, stefat ja pölysuojat vielä tälle talvea. Kulutusosia oon ostellu Englannista suoraan tai paikallisesta mopoliikkeestä tai Motonetistä. Pyöränlaakerit ja stefat on standardi kauraa mitkä on löytyny paikallisesta laakeriliikkeestä. Mä asun kummiskin maalikylillä, ettei tartte niin suurta varastoa pitää kuin Yrmyli!
Onnekseni myös Yrmyli asuu sen verran lähellä, että voin hypätä autoon, ottaa olutta mukaan ja mennä hieromaan esim. relekauppaa Yrmylin ranchille jos hätä koittaa. 
Jos itte huoltaa, niin kantsii ehdottomasti hommata se Service manuaali ja Dealer Tool, millä pääsee kattoon tietoja pyörästä ja esim. asettaan huoltomuistutuksen ja ilmaamaan ABS jarrut jos sellaiset omistaa.
Oon tehnyt kaikkea pientä muutosta pyörään ja mietin jos avais oman projektitopicin kuvineen mistä muutkin Tiikerikuskit sais vinkkiä mitä voi pienin budjettimuutoksin tehdä tai jättää tekemättä jolloin välttyy turhilta kokeiluilta. Mulla on DIY-pleksimodi, DIY-naviteline evo1 ja evo2, DIY-etuloksun korotus ja jatke, pohjapanssari ala "Wanha" edition, tarvike kahvanlämppärit Trumpan omista pistokkeista, lisävalovaraus, raiserit, LSL tourbar, slipari, tarvike takaiskarisuoja, Scottoiler, DIY takamuovitarakan piilovahvike, tupla kaatumaraudat, ylimääräinen kurasuoja etupäässä runkoa ja varmaan jotain muuta pientä.
Oon aatellu vielä tehdä pinnavanteista tubelekset, etupleksin rälläkkä-edition, lisävalot laittaa, varmaan naviteline evo3, roadbooktelineen asennus, sivujalan tassun enlargement ja sen kytkimen suojaus ja mitä sitä päähän juolahtaa.
Noista huolloista, oon kans itte huoltanu pyörän 16tkm jälkeen kun se saapui minulle. Nyt pyörällä on ajettu 30tkm. Venttilien välykset tarkastin viime talvena ja pakopuolella oli pari alarajalla. Muuten ei mitään erikoista ole ollut.
Keulan stefat lienee alkuperäiset, mutta ajattelin käyttää keulaputket atomeina, vaihtaa öljyt, stefat ja pölysuojat vielä tälle talvea. Kulutusosia oon ostellu Englannista suoraan tai paikallisesta mopoliikkeestä tai Motonetistä. Pyöränlaakerit ja stefat on standardi kauraa mitkä on löytyny paikallisesta laakeriliikkeestä. Mä asun kummiskin maalikylillä, ettei tartte niin suurta varastoa pitää kuin Yrmyli!
Jos itte huoltaa, niin kantsii ehdottomasti hommata se Service manuaali ja Dealer Tool, millä pääsee kattoon tietoja pyörästä ja esim. asettaan huoltomuistutuksen ja ilmaamaan ABS jarrut jos sellaiset omistaa.
Oon tehnyt kaikkea pientä muutosta pyörään ja mietin jos avais oman projektitopicin kuvineen mistä muutkin Tiikerikuskit sais vinkkiä mitä voi pienin budjettimuutoksin tehdä tai jättää tekemättä jolloin välttyy turhilta kokeiluilta. Mulla on DIY-pleksimodi, DIY-naviteline evo1 ja evo2, DIY-etuloksun korotus ja jatke, pohjapanssari ala "Wanha" edition, tarvike kahvanlämppärit Trumpan omista pistokkeista, lisävalovaraus, raiserit, LSL tourbar, slipari, tarvike takaiskarisuoja, Scottoiler, DIY takamuovitarakan piilovahvike, tupla kaatumaraudat, ylimääräinen kurasuoja etupäässä runkoa ja varmaan jotain muuta pientä.
Oon aatellu vielä tehdä pinnavanteista tubelekset, etupleksin rälläkkä-edition, lisävalot laittaa, varmaan naviteline evo3, roadbooktelineen asennus, sivujalan tassun enlargement ja sen kytkimen suojaus ja mitä sitä päähän juolahtaa.
t. Jyki
- petteripunakuono
Vaihdoin ne 5tkm ajetut öljyt pois ja uudet täyssynteettiset sisään. Näkyyhän tämä hieman syövän öljyä 5tkm ajon jälkeen, joten ei se öljy ihan priimaa enää ole. Vaikka valmistajan lupaakin 10tkm vaihtoväliksi.
Ja madstad pleksin laitoin paikoilleen, siinä on kyllä melkoinen matkapleksi, ei tule yhtään tuulta päälle. Saa nähdä miten kuuma kesällä tulee kun nyt jo tuli hiki mutkapätkällä käydessä (+5C). Säätövarathan tuossa tosin riittää, ja sivulipareet saa kesäksi pois.
edit: ja etuputken tiivisteet ja pölysuojat näkyvät olevan hyvässä kunnossa. Ei vuotoja ja pölysuojat ehjät. Tässä ehkä auttaa säännöllinen putkien puhdistus puuvillaliinalla. Putken pinnassa jos on pölyä ja likaa, niin äkkiähän se hankaa tiivisteet rikki?
Ja madstad pleksin laitoin paikoilleen, siinä on kyllä melkoinen matkapleksi, ei tule yhtään tuulta päälle. Saa nähdä miten kuuma kesällä tulee kun nyt jo tuli hiki mutkapätkällä käydessä (+5C). Säätövarathan tuossa tosin riittää, ja sivulipareet saa kesäksi pois.
edit: ja etuputken tiivisteet ja pölysuojat näkyvät olevan hyvässä kunnossa. Ei vuotoja ja pölysuojat ehjät. Tässä ehkä auttaa säännöllinen putkien puhdistus puuvillaliinalla. Putken pinnassa jos on pölyä ja likaa, niin äkkiähän se hankaa tiivisteet rikki?
- Dirty-Dakar
- Pyörä: WR 250 R
BadAss: Pistä toki tuo topicci pystyyn. Uskon, että kiinnostaa muitakin. Itse ainakin seuraisin. Ja kuvia peliin kokemusten kanssa.
Tilasin juuri 20tkm huoltoon kaikki materiaalit Louikselta. Otin extrana ketjusetin. Onpahan valmiina, jos ei heti vaihda. Nyt pitää vielä etsiä seppä, joka tekee huollon. Itse en osaa ihan kaikkia temppuja. Oikeastaan tuo venttiilien kanssa askartelu ei innosta. Muuten ok.
Kyllä nyt vois jo ajella iltapäivisin, kun aurinko paistaa. Ajelen heti, kun saan Arrowin putken paikalleen, puuttuu kiinnityspanta.
Oliskohan kellään Oulun seudulla noita hilppeitä tuohon ruiskun kartan hifistelyyn?
Tilasin juuri 20tkm huoltoon kaikki materiaalit Louikselta. Otin extrana ketjusetin. Onpahan valmiina, jos ei heti vaihda. Nyt pitää vielä etsiä seppä, joka tekee huollon. Itse en osaa ihan kaikkia temppuja. Oikeastaan tuo venttiilien kanssa askartelu ei innosta. Muuten ok.
Kyllä nyt vois jo ajella iltapäivisin, kun aurinko paistaa. Ajelen heti, kun saan Arrowin putken paikalleen, puuttuu kiinnityspanta.
Oliskohan kellään Oulun seudulla noita hilppeitä tuohon ruiskun kartan hifistelyyn?
Mitä iloa on moottoripyörästä, jos sillä ei voi ajaa kunnolla sorateitä ja mettäpolkuja...!?
-
pärnäkivi
- Pyörä: Triumph Tiger 800
Mistä petteripunakuono ostit Madstadin pleksin ja mikä malli ja korkeus tuumina sulla tarkasti ottaen on? Läväytypä vielä pituutesikin, niin osaan pohtia oman runkoni (190cm) tilanteen suhteen asiaa.
Pitkiä Vetoja!
- petteripunakuono
Ostin käytettynä täältä foorumilta. Vähän heräteostos kun en uskonut sitä oikeasti tarvitsevani. Pyörässä oli Triumphin pidempi (se säädettävä) touring pleksi ja puigin säätöpala jatkona. Mutta onhan tuo Madstad todella hyvin tehty, ei tule pyörteitä, eikä yhtään viimaakaan päälle polvista ylöspäin. Pleksi on mallia Madstad 20" Explorer ja olen sitä nyt pitänyt noin kolmasosan nostettuna alimmasta asennosta. Alaraudoissa on lisälirpakkeet paikoillaan, ne ohjaa ilmaa sivuille alas. Säätövarat on isot ja säädön pikalukitukset isoilla rullilla, onnistuu hanskat kädessä muuttaa säätöjä. Mittaa löytyy 180cm, uskoisinpa että 190cm mittaisellekin riittäisi sama pleksi, hieman ylemmäs säädettynä.pärnäkivi kirjoitti:Mistä petteripunakuono ostit Madstadin pleksin ja mikä malli ja korkeus tuumina sulla tarkasti ottaen on? Läväytypä vielä pituutesikin, niin osaan pohtia oman runkoni (190cm) tilanteen suhteen asiaa.
Eilen ajoin 60km testilenkin moottoritietä, eikä kylmä haitannut. Viime kesänä käytin kylmillä keleillä sähkösisätakkia, nyt oli vain ohuempi fleece ja riitti hyvin, kun ei tule yhtään viimaa ylävartalolle. Toissapäivänä tuli hiki paksummalla fleecellä, tosin se oli sellaista "aktiivista" ajoa pienemmällä mutkatiellä, karstojen poistoa. Matkakäyttöön ja pitkille siirtymille omiaan. Kesällä sitten selviää kuinka kuuma tämän kanssa tulee metsäautoteillä, että kuinka paljon ilmaa tämän yli saa säädöt ja kallistukset tapissa. Ja rumaltahan tuo näytti kuvissa, mutta jotenkin miellyttää silmää livenä, ehkä hyvän suunnittelun ja rakenteen takia.
- petteripunakuono
Aloin vaihtamaan villoja Hurric-tarvikeänkkäriin, ja eihän se suostunut aukeamaan. Niitit on irti ja reiät hoonattu 4,9mm niittiterällä, mutta pääty istuu tiukassa kuin mikä. On nyt yön yli crc-liotuksessa, huomenna yritystä uudella innolla (jotain vinkkejä??). Toivottavasti ei ole liimattu kiinni millään permanent tökötillä.
Mutta ajamaan kun piti päästä, niin "hondasin" pyörän ja laitoin sen äänettömän vakiopöntön paikoilleen. Samalla tuli testattua Lonelecin ecu-piuha kun vaihdoin kartan Arrowista Standardiin. Ja voin vahvistaa että tämä piuha toimii ongelmitta ecu-karttojen latailussa: http://www.ebay.com/itm/TUNE-ECU-DIAGNO ... 53ed8a0fc4 . Itseasiassa minulla on se aikaisempi paketti jossa ei ole Android adapteria mukana (mikä sitten lieneekään).
Mutta ajamaan kun piti päästä, niin "hondasin" pyörän ja laitoin sen äänettömän vakiopöntön paikoilleen. Samalla tuli testattua Lonelecin ecu-piuha kun vaihdoin kartan Arrowista Standardiin. Ja voin vahvistaa että tämä piuha toimii ongelmitta ecu-karttojen latailussa: http://www.ebay.com/itm/TUNE-ECU-DIAGNO ... 53ed8a0fc4 . Itseasiassa minulla on se aikaisempi paketti jossa ei ole Android adapteria mukana (mikä sitten lieneekään).
Vähän ohi aiheen mutta joku manaili Trumppafoorumilla että Oulusta olisi Trumpan myynti loppunut.
Onko tietoa onko Oulun jälleenmyyjä laittanut hanskat tiskiin, kotisivujen mukaan kuitenkin Trumpan myynti oli vielä ajankohtaista.
Onko tietoa onko Oulun jälleenmyyjä laittanut hanskat tiskiin, kotisivujen mukaan kuitenkin Trumpan myynti oli vielä ajankohtaista.
Oulun Motorman on luopunut Triumphin, Kawasakin ja Aprilian edustuksesta. Uutena on Husqvarna sekä samassa pihalla palvelevalla Oulu Adventurella uutena KTM.
Weteraani kurapyöräilijä
Tulee muuten aika pitkä matka lähimpään merkkikorjaamoon hinausauton kyydissä jos moperi piiputtaa Sevetin Baarin pihaan ja vika vaatii merkkikorjaamo apujaATC kirjoitti:Oulun Motorman on luopunut Triumphin, Kawasakin ja Aprilian edustuksesta. Uutena on Husqvarna sekä samassa pihalla palvelevalla Oulu Adventurella uutena KTM.
-
tikale
- Pyörä: Triumph Tiger 800
Luopuuko myös huollon osalta?ATC kirjoitti:Oulun Motorman on luopunut Triumphin, Kawasakin ja Aprilian edustuksesta. Uutena on Husqvarna sekä samassa pihalla palvelevalla Oulu Adventurella uutena KTM.
,,,,,,,,,.........::::::???????!!!!----( ) ota täältä puuttuva välimerkki jos se on väärässä paikassa siirrä se tänne.
Huolto jää Motormaniin, vain myynti loppuu. Pyörässä ei ole vikaa että ei siksi, vaan muut asiat johti tähän päätökseen.
Weteraani kurapyöräilijä
-
GSR600
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Tilanne taitaa nyt olla niin että jatkossa Triumph myynnistä suomessa vastaavat
Biketeam ja Moto-Seinäjoki.
Ilmeisestikin kaikilta muilta aiemmin Triumphia myyneiltä myynti on jäänyt tai jäämässä pois.
Biketeam ja Moto-Seinäjoki.
Ilmeisestikin kaikilta muilta aiemmin Triumphia myyneiltä myynti on jäänyt tai jäämässä pois.
- petteripunakuono
Näppäsin äsken pari kuvaa madstad pleksistä, alaviivekkeiden kanssa: https://app.younited.com/?shareObject=8 ... 5b8cbe8082pärnäkivi kirjoitti:Mistä petteripunakuono ostit Madstadin pleksin ja mikä malli ja korkeus tuumina sulla tarkasti ottaen on? Läväytypä vielä pituutesikin, niin osaan pohtia oman runkoni (190cm) tilanteen suhteen asiaa.
Ihan ok näköinen luonnossa, ja ennenkaikkea pystyy parintunnin maantielenkin heittämään +6C ilmoilla jäätymättä - ajokausi pitenee. Kuvissa pleksi on säätöjen puolivälissä, viima menee kypärän yli ja pleksin reuna on ajaessa noin leuan kohdilla. Tähän oli edellinen omistaja (terveisiä k-numeroille!) pistänyt mustaa plastic dippiä alareunaan, voi ajovalot sieltä vähän heijastua pimeällä ajaessa (en tiedä, ei heijastu mitään kun mustaa kumimaalia alareunassa).