KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 990 adventure
Kokeileppa avata siihen tuneecuun vaikka 2006-mallin kartta, ennen kuin liität sen pyörään. Jos ei auta, niin kokeile avata tuneecuun alle vaikka jokin saman aikakauden superduken kartta. Tuo tuneecu toimii niin, että aina pitää olla jokin soveltuva kartta ohjelmassa auki, koska tuossa kartassa on mukana ikään kuin "protokolla", jotta ohjelma ja kaapeli osaa jutella oikean pyörän kanssa ( samaa ohjelmaahan käytetään eri KTM-mallien ja triumppien ym. kanssa ). Tuli vaan mieleen, että jos pyörässäsi oleva ecu onkin jonkin muun "aikakauden" rauta ja tarvii jutellakseen tuon eri "protokollan" kuin oletettu 2007.
KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84
Sulakari nimimerkin pyörä on ainoa mistä ei mun TuneEcu suostunut karttaa lukemaan. Sekin tais olla harmaa 2007. Ehkä niissä jotain taikaa =)
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Nyt pääsin ajamaan oikeastaan ensi kerran tällä pyörällä. Kartta homma ei ole edennyt mihinkään ja niinpä ei muuta kuin kokeilemaan.
Tänään oli tuommoinen nolla keli ja pyörä toimii ajussa ihan ok muuten mutta. Kylä nopeudessa (40-50km/h) ajaessa tulee yhtäkkiä tunne että hiipuu ja alkaa paukkamaan putkessa, herää vasta kun romauttaa reilummin kaasua. Mieleen tuli ensimmäisenä että miten voi mennä nuin laihalle? Vai voiko olla joku muu.
Miten vaikuttaaa synkronoinnit tai muut säädöt.
Tietokoneella aiemmin tutkiessa oli vikakoodi 18, onko se lambda anturin lämmitys, vai onko se sama koodi muillekin kyseisen anturin vialle?
Tällä kylällä kun ei ole tuota KTM huoltoa kuin lähimmillään 200km päässä, niin pitää kysellä täältä teiltä viisaammiilta ensin.
Tänään oli tuommoinen nolla keli ja pyörä toimii ajussa ihan ok muuten mutta. Kylä nopeudessa (40-50km/h) ajaessa tulee yhtäkkiä tunne että hiipuu ja alkaa paukkamaan putkessa, herää vasta kun romauttaa reilummin kaasua. Mieleen tuli ensimmäisenä että miten voi mennä nuin laihalle? Vai voiko olla joku muu.
Tietokoneella aiemmin tutkiessa oli vikakoodi 18, onko se lambda anturin lämmitys, vai onko se sama koodi muillekin kyseisen anturin vialle?
Tällä kylällä kun ei ole tuota KTM huoltoa kuin lähimmillään 200km päässä, niin pitää kysellä täältä teiltä viisaammiilta ensin.
- Ludwig
- Pyörä: KTM 990 adve -08
kun tuo kartan luku ja säätö ontuu, on vaikea sanoa mitään varmaa; (ktm-huolto tuskin auttaa säädöissä - oma kokemus)TTM kirjoitti:Nyt pääsin ajamaan oikeastaan ensi kerran tällä pyörällä. Kartta homma ei ole edennyt mihinkään ja niinpä ei muuta kuin kokeilemaan.
"nopeudessa (40-50km/h) ":
siis mikä vaihde ja mikä RPM?
koska peruskokoonpanohan on sen verran tumppu-tuhnu-tukkonen (orig. paperi-ilmansuodin ja katti-putkisokkelopöntöt + 2/3 EPC_haitta), että alle 4500 RPM on turha odottaa tohinaa.
ITG + Leon Vinssit (esim.) antaa tehoa ja vääntöä alkaen jo jopa 2500-3000 RPM...
jokos luit tuon koko ecu-sivuston (10 sivua asiaa aiheesta):
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 05#p340320
antero puhelimeen ecusensori-app, ja bluetuutti obd2-palikka siihen ecu-johtoon kiinni.
näet ainakin TPS:n, TB-synkan, lambda-arvot, vikakoodit yms., ..... voi viedä hommaa eteenpäin.....
edith 15:57:
apropos, jos viittisit tempasta kuvakaappaukset (alt+PrtScrn) siitä pyöräs kartan lukemisen tuloksesta (ecu, connect ja read map), niin nähtäs että mitä se tuneecu saa irti ja esille, siis ikkunat "map edit" + "diagnostics" (kun kone käy) + "tests".
ois helpompi orientoitua ongelmaan.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Ludwig
osia saksasta nettikaupasta
palaanpa taannoiseen jarrulevyn osteluun saksasta:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 95#p355995
eli tuohon kauppaan, jota en voi suositella kenellekään:
http://www.biketeile-service.de/
joten tässä talvinen nuotiotarinani siitä, kun ei mennyt kuin römssöössä, vaikka lopulta kuitenkin melkein ilman naarmuja.
no, tilasin ja maksoin (pay-pal ehdottomasti!!!) "hyllyssään olevat" (in stock) "EBC jarrulevyt" taakse, 2kpl (1 alle ja toinen varalle for future).
so far so good.......
.....sitten potkuriin iski sonta.
1. eipä heillä ollutkaan toimittaa kuin 1 kpl, ja toisen kpl:n saannin aikataulusta ei hajuakaan; notta "pannaankos tuo yksi nyt, ja se toinen jälkitoimitukseen, käviskö?" - johon emailin, että joo, tehdään just näin, yksi nyt ja toinen kun saavat sen. ..... ja minä tyhmä luulin että homma selvä ja hoidossa.....
2. vaan, menipä viikko ootellessa, eikä mitään uutta emailia eikä tiedotusta tullut aiheesta, kunnes lopulta sitten sain s-postia että "pakettisi lähti", mutta ei infoa sisällöstä, kuriirista kuin trackistäkään.
3. no, viikon päästä tuli postista lappu että "haepa looras".
jassoo, sielläpä olikin 2 levyä, kiva, MUTTA VÄÄRÄÄ SORTTIA, eipä enää kiva.
...oli kai aateltu että "ongitaan" (?) eli pannaan jokkut halvat levyt meneen, jos kelpais, ja homma sillai hoidettu.
vaan kun ne ei kotkaan sopinu, ei ollut edes ABS-renkaalle kiinnitystä, eli ihan eri "numeroiset" ja näköiset ei-uivat halpis-lucas-levyt.
4. no, EI KELPAA MULLE, joten minä emailin taas, että väärää tavaraa tuli, panin mukaan kuvat tavarasta, lähetteestä, jossa näkyi että väärä tavara 2kpl, ja vielä kuvan tilauksestakin, mitä olin ostanut.
vastasivat "että ei kai se eri valmistaja nyt haittaa kun muuten on sama tavara"?
johon minä että "lue nyt s--tana se posti, että ihan eri tavara, sokeeko oot?"
jatkoin vielä että "rahat nyt justaan takas taikka pay-pal tulee ja dispute-pamputtaa teitin; juu-u, pikkusen alkoi jo v-tuttaan saksalaisen sekoilu);
nöyrästi pahoitellen selvis heillekin lopulta, että "moka mikä moka, joten paakkos tuleen takas, juu, tokihan maksamme myös palautuskulut" - no tottakai, vähintään...
5. levyt siis postiin, pyysivät kuljetukseen DHL:lää, olis maksanut yli 100€, joten tunnetusti fiksuna ja avuliaana suomalaisena panin finska postiin, 24€, ... olivat ratkaisustani iloisia.
6. ja viikko meni matkalla, taas. tänään tulikin sitten viestiä, että perillä on ja hyvitetty;
pay-pallissa on refundia - 111€...
siis h-lvetti, YKSI LEVY + postage, piti olla 200€ eli 2 levyä + post.
ja taas postia että haloo!
7. no menihän se perille, ja loputkin rahat tuli, mutta mikä vaiva ja epätietoisuus, kuten myös turhan kaupanteon lähetyskustannukset, joten tuohon kauppaan ei enää koskaan!
---
tilasin muuten sitten täältä tutusta kaupasta ne levyt, siellä on loistavan hyvä ja asiakkaasta huolehtiva ja auttava palvelu:
http://www.motorradteile-hamburg.de/
sielläkään niitä ostamiani levyjä ei sitten ollutkaan hyllyssä, mutta heti Jürgen ilmoitti että "kauanko voit ootella, ehkä ensi viikolla tulee", (minä että "OK!") ja sitten vielä että huomasinko tilanneeni 2 TAKAlevyä, onko tilaukseni varmaan oikein?
viikon päästä paketti lähtikin matkaan, kuriiri ja tracki emailissa.
sieltä ostin parit ketjutkin ennen joulua, ja silloinkin tuli heti e-mailia ja myivätkin vielä paremmat halvempaan hintaan kuin aluksi tilasin (DID:it RK:n sijaan...)
että tätä kauppaa suosittelen.
---
summa summarum, kymmeniä paketteja oon ostellu netistä, vasta tämä oli eka kivikkoon karahtanut - ja toki, jatkan nettiostelua edelleen.
kannattaa aina varautua pahimpaan, eli ystävälliseen kretiiniin, joten ota kuvat kaikesta palautus-, tilaus-, toimitus-, mistä-ikinä-aiheeseen liittyvästä asiasta, että voit heti ampua täyslaidallisen vastaansanomatonta faktaa.
joten tässä talvinen nuotiotarinani siitä, kun ei mennyt kuin römssöössä, vaikka lopulta kuitenkin melkein ilman naarmuja.
no, tilasin ja maksoin (pay-pal ehdottomasti!!!) "hyllyssään olevat" (in stock) "EBC jarrulevyt" taakse, 2kpl (1 alle ja toinen varalle for future).
so far so good.......
.....sitten potkuriin iski sonta.
1. eipä heillä ollutkaan toimittaa kuin 1 kpl, ja toisen kpl:n saannin aikataulusta ei hajuakaan; notta "pannaankos tuo yksi nyt, ja se toinen jälkitoimitukseen, käviskö?" - johon emailin, että joo, tehdään just näin, yksi nyt ja toinen kun saavat sen. ..... ja minä tyhmä luulin että homma selvä ja hoidossa.....
2. vaan, menipä viikko ootellessa, eikä mitään uutta emailia eikä tiedotusta tullut aiheesta, kunnes lopulta sitten sain s-postia että "pakettisi lähti", mutta ei infoa sisällöstä, kuriirista kuin trackistäkään.
3. no, viikon päästä tuli postista lappu että "haepa looras".
jassoo, sielläpä olikin 2 levyä, kiva, MUTTA VÄÄRÄÄ SORTTIA, eipä enää kiva.
...oli kai aateltu että "ongitaan" (?) eli pannaan jokkut halvat levyt meneen, jos kelpais, ja homma sillai hoidettu.
vaan kun ne ei kotkaan sopinu, ei ollut edes ABS-renkaalle kiinnitystä, eli ihan eri "numeroiset" ja näköiset ei-uivat halpis-lucas-levyt.
4. no, EI KELPAA MULLE, joten minä emailin taas, että väärää tavaraa tuli, panin mukaan kuvat tavarasta, lähetteestä, jossa näkyi että väärä tavara 2kpl, ja vielä kuvan tilauksestakin, mitä olin ostanut.
vastasivat "että ei kai se eri valmistaja nyt haittaa kun muuten on sama tavara"?
johon minä että "lue nyt s--tana se posti, että ihan eri tavara, sokeeko oot?"
jatkoin vielä että "rahat nyt justaan takas taikka pay-pal tulee ja dispute-pamputtaa teitin; juu-u, pikkusen alkoi jo v-tuttaan saksalaisen sekoilu);
nöyrästi pahoitellen selvis heillekin lopulta, että "moka mikä moka, joten paakkos tuleen takas, juu, tokihan maksamme myös palautuskulut" - no tottakai, vähintään...
5. levyt siis postiin, pyysivät kuljetukseen DHL:lää, olis maksanut yli 100€, joten tunnetusti fiksuna ja avuliaana suomalaisena panin finska postiin, 24€, ... olivat ratkaisustani iloisia.
6. ja viikko meni matkalla, taas. tänään tulikin sitten viestiä, että perillä on ja hyvitetty;
pay-pallissa on refundia - 111€...
siis h-lvetti, YKSI LEVY + postage, piti olla 200€ eli 2 levyä + post.
ja taas postia että haloo!
7. no menihän se perille, ja loputkin rahat tuli, mutta mikä vaiva ja epätietoisuus, kuten myös turhan kaupanteon lähetyskustannukset, joten tuohon kauppaan ei enää koskaan!
---
tilasin muuten sitten täältä tutusta kaupasta ne levyt, siellä on loistavan hyvä ja asiakkaasta huolehtiva ja auttava palvelu:
http://www.motorradteile-hamburg.de/
sielläkään niitä ostamiani levyjä ei sitten ollutkaan hyllyssä, mutta heti Jürgen ilmoitti että "kauanko voit ootella, ehkä ensi viikolla tulee", (minä että "OK!") ja sitten vielä että huomasinko tilanneeni 2 TAKAlevyä, onko tilaukseni varmaan oikein?
viikon päästä paketti lähtikin matkaan, kuriiri ja tracki emailissa.
sieltä ostin parit ketjutkin ennen joulua, ja silloinkin tuli heti e-mailia ja myivätkin vielä paremmat halvempaan hintaan kuin aluksi tilasin (DID:it RK:n sijaan...)
että tätä kauppaa suosittelen.
---
summa summarum, kymmeniä paketteja oon ostellu netistä, vasta tämä oli eka kivikkoon karahtanut - ja toki, jatkan nettiostelua edelleen.
kannattaa aina varautua pahimpaan, eli ystävälliseen kretiiniin, joten ota kuvat kaikesta palautus-, tilaus-, toimitus-, mistä-ikinä-aiheeseen liittyvästä asiasta, että voit heti ampua täyslaidallisen vastaansanomatonta faktaa.
Viimeksi muokannut Ludwig, Ti Tammi 27, 2015 7:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tohtori_650
- Pyörä: Ktm Adventure 950
Tuosta jälkimmäisestä kaupasta myöskin hyvät kokemukset. Tilasin jarrupalat ja jotain muuta. Vartti tilauksen jälkeen puhelin soi ja kysyivät haluat varmaan jarrupalat eteen molemmille puolille
Osat tais olla seuraavalla viikolla kotiovella...
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
- Ludwig
joo, toi huolehtiminen asiakkaasta on jotain aivan ufoa nykymaailmassa!Tohtori_650 kirjoitti:Tuosta jälkimmäisestä kaupasta myöskin hyvät kokemukset. Tilasin jarrupalat ja jotain muuta. Vartti tilauksen jälkeen puhelin soi ja kysyivät haluat varmaan jarrupalat eteen molemmille puolilleOsat tais olla seuraavalla viikolla kotiovella...
aivan huippu!
itse harmittelin nyt etten siihen aiempaan pakettiin tajunnut niitä jarrulevyjä jo ottaa, postage 16€/8kg:aan ois hyvin ketjujen kanssa mahtunut. mutta oppia ikä kaikki, ostakaa te muut heti koko rontti, mitä tarviitte!
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Re: osia saksasta nettikaupasta
Jaa, kaupankaynti ei tällä kertaa mennyt ihan putkeen. Nettikauppojen ei nykyaikana paljon kärsi töpeksiä jotta menettää markkina-alueen. Piti ihan tarkistaa, että minä todellakin olen tilannut viime syyskuussa tuolta kaksi jarrulevyä, 690 enduroon. Ja ilman mitään ongelmia. Mutta saattoihan se olla hyvää tuuriakinLudwig kirjoitti:palaanpa taannoiseen jarrulevyn osteluun saksasta:
...
- Ludwig
hyvä että luontui.
tuo ongelma kaupassa tulee ainakin silloin kun myytyä tavaraa ei olekaan heti toimittaa, ja kuinka sen tilanteen hoitaminen sujuu, bts:llä ei selvästikään suju juoheesti.
polo:lla http://www.polo-motorrad.com/en/ oli tilanne taannoin toisinpäin, tavara oli myyntilistoilla muttei mun kokoa "hyllyssä", eikä siis voinut myydä.
s-postilla asiaa tiedustelin, ja homma hoituikin sitä kautta helposti, tavara tilattiin vartavasten heti eikä puolen vuoden päästä, ja sain sen jo keväällä käyttöön.
myös tuolla "hampurissa" http://www.motorradteile-hamburg.de/ eräs tavara oli netin myyntihyllystä loppu, emaililla tilaus kuitenkin luontui saman tien, kun selvisi että tavaraa onkin ja myyntisivulla siis virhe.
tuo ongelma kaupassa tulee ainakin silloin kun myytyä tavaraa ei olekaan heti toimittaa, ja kuinka sen tilanteen hoitaminen sujuu, bts:llä ei selvästikään suju juoheesti.
polo:lla http://www.polo-motorrad.com/en/ oli tilanne taannoin toisinpäin, tavara oli myyntilistoilla muttei mun kokoa "hyllyssä", eikä siis voinut myydä.
s-postilla asiaa tiedustelin, ja homma hoituikin sitä kautta helposti, tavara tilattiin vartavasten heti eikä puolen vuoden päästä, ja sain sen jo keväällä käyttöön.
myös tuolla "hampurissa" http://www.motorradteile-hamburg.de/ eräs tavara oli netin myyntihyllystä loppu, emaililla tilaus kuitenkin luontui saman tien, kun selvisi että tavaraa onkin ja myyntisivulla siis virhe.
- Ludwig
KTM 990 adventure - EBC takajarrulevy
tänään hain siwasta paketin; 1½ viikkoa meni, että jarrulevyt tuli saksasta perille.
siis http://www.motorradteile-hamburg.de , josta "Bremsscheibe EBC, 6298D", kelluskelevat kuten pitikin.
nyt kun uusia vertailin vanhaan, huomasin että vanha orikinaali kulunut ktm-kelluja on jo myös hieman "hölskyvä" tuossa niittauskiinnityksessään;
saapas näkee, kauanko uudella menee...
EBC:n levypaketissa "ammattiasentajaa" ohjeistettiin panemaan myös uudet palat, ettei heti pilaa uutta levyä!
ja rauhallista jarruilua 300km...
siis http://www.motorradteile-hamburg.de , josta "Bremsscheibe EBC, 6298D", kelluskelevat kuten pitikin.
nyt kun uusia vertailin vanhaan, huomasin että vanha orikinaali kulunut ktm-kelluja on jo myös hieman "hölskyvä" tuossa niittauskiinnityksessään;
saapas näkee, kauanko uudella menee...
EBC:n levypaketissa "ammattiasentajaa" ohjeistettiin panemaan myös uudet palat, ettei heti pilaa uutta levyä!
ja rauhallista jarruilua 300km...
-
jaa
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Ai. Mulle kyllä neuvoi paikallinen ratakilpailija jo toisessa polvessa (ihan menestynyt SM ja Euroopan tasolla) ja paikallisen isoimman moottoripyörähuoltoliikkeen omistaja ottamaan ensimmäiset kolme jarrutusta niin koviksi kuin vain pystyy. Hakee levyt ja palat oikeat paikat ja sitten normi ajoa. Itellä ei tosin ole asiasta mitään ymmärrystä tai tietoa ja toimin annettujen ohjeitten mukaan.
- Ludwig
ei osu tästä mun silmään mitään "täysillä potkua..." mutta ehkä oon vaan sokee, "light braking" ja "cautiously".
noh, jarrutelkaa turvallisesti, anyways!
noh, jarrutelkaa turvallisesti, anyways!
-
jaa
Juu ei epäilyksiä mitä ohjeissa lukee. Kunhan toin esille mitä mulle ohjeistettiin ja mitään mistään ymmärtämättömänä tein niin kuin neuvottiin ja jäin vaan ihmettelemään asiaa.
-
jaa
Juu ei epäilyksiä mitä ohjeissa lukee. Kunhan toin esille mitä mulle ohjeistettiin ja mitään sen enempää asiasta ymmärtämättömänä tein niin kuin neuvottiin ja jäin vaan ihmettelemään asiaa. Erikseen kun homman tein talvella, neuvoivat että laita vaikka avaimeen muistilappu, että varmasti muistat tehdä keväällä ennen kuin alat matkaa taittamaan enemmälti. Ajelin oikeen erikseen ensimmäiset risteykset puhtaasti moottorijarrulla, että ensimmäiseen hyvään suoraan pääsin hommaa hoitamaan. No 7,5tkm noilla on ajeltu ja hyvin on tähän mennessä toimineet.
Taka levy nyt kolmas muistaakseni ,eli originelli ja toinen oli kelluva,viime kesänä laitoin kiinteen(ei kelluva),muuta eroo ei oo huomannu ku että "vinkuu",tiedä johtuuko levystä.
Etu levyt alkuperäset.Takapaloja vaihtanu 5-10tkm välein(eli kun pintaa ei ole).Eteen oon tainnu vaihtaa kerran(nyte on nekin finalisa).Mittarissa 110tkm.
Mulla on muuten edelleenkin se"outo"kartta koneessa,hyvin on pelittäny(kunnei paremmasta tiedä),biketeam turussa laitto.Se oli uusin versio siihen aikaan.Oisko ollu 2010?
Etu levyt alkuperäset.Takapaloja vaihtanu 5-10tkm välein(eli kun pintaa ei ole).Eteen oon tainnu vaihtaa kerran(nyte on nekin finalisa).Mittarissa 110tkm.
Mulla on muuten edelleenkin se"outo"kartta koneessa,hyvin on pelittäny(kunnei paremmasta tiedä),biketeam turussa laitto.Se oli uusin versio siihen aikaan.Oisko ollu 2010?