Pikkuenska haussa, voimaa ja vääntöä pitää olla, mut ei kg

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Zami
Pyörä: KTM 625 SXC

Pikkuenska haussa, voimaa ja vääntöä pitää olla, mut ei kg

Viesti Kirjoittaja Zami »

Olipas se otsikko. Noh matkaenskamöhköstä on päästy eroon ja tekis mieli kuitenkin jotain talliin hankkia. Nyt tarvis hiukan apua, kun ei oo kokemusta kotareista tms. vehkeistä.

Ajo jotain näin
- 70% soraa (saatan isolla ehkällä poiketa vaikka lapissa)
- 20% asfalttia
- 10% mettäpolkuja

Kotarit kiinnostaa, mutta hirvittää ostaa semmosta, kun netistä lukee niin "kaikkiin" on tehty kone-/laatikkoremontti vaikka ovat >2006. Afrikkalainen mulla oli ennen bemaria ja se oli pyörä se, mutta siinä oli 100kg liikaa painoa ja 30hp liika vähä. Mieli tekis pysyä Hondassa, mutta onko XR650R enää semmonen iän ase mitä afrikaanot ja transut ovat.

Kuutiot kaiketi vois olla jotain 400 - 600. Paino alle 150kg. Eurot alle 6000.

Öljyjä voin vaihdella tiuhaankin, mutta se sais hyvin pitkälti riittää. Harrastan mieluummin ajamista.

Nettimotossahan näitä on pitkä lista, mutta ei oo mitään käsitystä mitä olis hyvä kattella tai mitä olis hyvä välttää.

Kirjotelkaa te paremmin asiaa tuntevat suosituksia.

Kiitos
Exät:
- Honda XL 650 -03 - BMW R 1200 GSA -07 - Honda XRV750 -93 - Honda Goldwing 1500 -89 - Kawasaki LTD 454 -86
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Re: Pikkuenska haussa, voimaa ja vääntöä pitää olla, mut ei

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tonni lisää budjettiin niin saat 690 Enduro. Kestävä tekniikka, voimaa löytyy ja paino jää alle speksien. Pari ehdokasta näyttäisi olevan Nettimotossa

Toinen speksit täyttävä luottopeli on vaikkapa G650X ja sellanenkin löytyy samasta paikasta: http://www.nettimoto.com/bmw/g/1582119

Sitten kun olet aikasi ajanut niillä 140-150 kiloisilla värkeillä niin nekin alkaa tuntua painavilta. Näin kävi mulle siinä vaiheessa kun pojalle tuli 100 kiloinen Beta kevari, oma pyörä tuntuu norsulta siihen verrattuna.
Viimeksi muokannut Koheltaja, La Maalis 22, 2014 7:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Zami

690 on kehuttu pyörä. Se olis yks ehdokas, muttaku ei viitti ostaa talliin 7tonnin lelua. Mieluummin sais olla halavempi.

Tuommosta bemaria joku tarjos mulle vaihdos, mutta en sitä ottanu. Tarviipa tutkia sitäkin.

Mutta edelleen edullisempaa. Noita 10 vuotta vanhoja kotaria on pilvin pimein myynnissä.
Exät:
- Honda XL 650 -03 - BMW R 1200 GSA -07 - Honda XRV750 -93 - Honda Goldwing 1500 -89 - Kawasaki LTD 454 -86
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

625sxc/xr650r lienee aika saman kategorian vehkeitä, kohtuu kestäviä ja tehoa riittävästi mutta vanhojahan nuo alkavat uusimmatkin olla (tuon luokan pyöriksi) jotta ilman kunnostustöitä tuskin voi olettaa että pärjäilee. Alunperin kilpakäyttöön suunnitellut ja mitoitetut vehkeet nyt vain ei yksinkertaisesti voi olla yhtä kestäviä kuin maamoottorit joita käytetään noissa matkalehmissä vaikka ne olisi valmistettu missä. Itsellä oli joskus tuo SXC ja täytyy kyllä sanoa jotta asfaltti tai lapin reissuut on tuon tyypin pyörillä jo aika extremeä mutta ei missään nimessä mahdotonta. Maastokelpoisuudeltaan omasta mielestä selvästi parempi kuin 690, asfaltilla selvästi heikompi kyllä sitten vastaavasti. Sen mitä minulla oli muutaman vuoden kesät talvet ajossa niin oli kyllä 100% luotettava ja toimiva ja kohtuulliset huoltomäärät mutta se oli toki uudesta minulla.
antti
Zami

Tämmöstä listaa pidän nyt nettimotossa:

Honda XR, Husaberg FE, Husaberg FC, KTM 505, KTM 525, KTM 625, KTM 520, KTM 640 LC4 Adventure

Oliskohan noista jokapaikan höyläksi?

Sehän on selvä, että ne maamoottorit kestää ja kestää, mutta josko joku välimalli löytyis niin tietäis vähä mitä lähtee koeistumaan.
Exät:
saase
Pyörä: Kawasaki KE125

Viesti Kirjoittaja saase »

kurikas olis yamaha wr 450 08 s moto, enska ja piikki kummeilla myynnis!
pyörällä on ajettureilu 9000 km
hinta 5650€
yhteyden otot puh.0400 466 491 jos kiinnostaa
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Ei muuten ollenkaan hullumpi ehdotus 8)
antti
Dominator
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Zami kirjoitti: Mieli tekis pysyä Hondassa, mutta onko XR650R enää semmonen iän ase mitä afrikaanot ja transut ovat.
Kannattaa miettiä tuletko toimeen neitinapittomalla ja akuttomalla :roll: Xenoneita ja naveja ei noihin akuttomiin sitten laitella ja oma valo on lähinnä nimellinen. Eikä se stumpanneen 650cc polkeminen liikennevaloissa ainakaan kuskia naurata :oops: XR650R on hieno ja tehokas pyörä ja kummitteli itselläkin pitkään mielessä mutta päädyin kuitenkin XR650L malliin koska siinä on akku ja startti. Myös varaosien saatavuus on täysin eri luokkaa verrattuna R malliin. 625SXC mallista löytyy kummatkin ja teho/painosuhde on hyvä, jos en olisi vannoutunut "Hondamies" niin sanoisin että se on melko hyvä paketti sekalaiseen/soratie ajoon. Noi pienemmät on tietenkin ketterämpiä vietäviä maastossa mutta isommalla tiellä vaaditaan pakaroita ja koneremppaa on lähes varmasti tiedossa.. Eikä ne XR650R/625SXC mitään ikiliikkujia ole, sen verran on runtua koneissa että alkaa se niissäkin ensimmäinen aukaisu olla tuloillaan muutamassa kymppitonnissa :!:
Zami

Kiitos saaselle ehdotuksesta. Saatan tulla testaamaan, kun käyn Kurikassa testaamassa pari muutakin. Taitaa sielä Kurikassa olla vihreät arvot kohdallaan, kun kaikki luopuu leluistaan. Onneksi ne ei oo levinny vielä tänne Kurvan perälle. Oon tuommosta testannu joskus aikaa Kjoella ja se oli kyllä aika peto peliksi.

Tuo akuttomuus olikin hyvä pointti tuosta XR650R:stä. En ollu sitä hoksannu jotta tietenkin se vaikuttaa kaikkeen. Olin niin Honda huumassa, että unohtu. Tuo L-malli taitaakin olla aika kiven alla. Suomessa ja Ruotissa on myynnissä vain R-malleja. Tarviipa tutkia asiaa, ja tässä tuonnissa taitaa olla se 2002 rajana jonka voi vielä saada kilpiin Suomessa?

Enemmän ja enemmän kallistun kotareiden puolella tuohon 5- tai 600 sarjaan. Jahka tämä räkätauti loppuu niin pitää käydä testaamas.
Exät:
mjtee
Pyörä: exc 300

Viesti Kirjoittaja mjtee »

Kyllä kuudella tonnilla saa 2008-2009 690:sen jahka kevätkiima taas hellittää. Välillä näkyy pikkuvikaista 4900-5500e. Menevät toki nopeasti.

Meille joillekin kelpaa myös konvertoitu smc tuohon käyttöön.
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
Sami
Pyörä: drz400, wr450, vstrom800

Viesti Kirjoittaja Sami »

Vähän ajettuja WR jammuja näyttäisi nettimotossa olevan nyt useampikin tarjolla. Jos kisaisempaa menopeliä haluaa niin tuo lienee se kaikkein kestävin, mutta ei ehkä ketterin vaihtoehto. Tai onhan se ketterä jos vertaa XR650, ktm690 ja vastaavat... No anyhow, kannattaa katella eri merkkejä avoimin mielin ja etsiä oikeasti vähän ajettu räpeltämätön yksilö. Mielummin vaikka vähän vanhempi vm kuin uudempi rempattu laite. Lähtökohtaisesti itse en luota kenenkään tekemään moottoriremonttiin, en edes omaani. Avaamaton tehtaan jäljiltä oleva mylly on aina parempi.
pkilpo
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Dominator kirjoitti:
Zami kirjoitti: Mieli tekis pysyä Hondassa, mutta onko XR650R enää semmonen iän ase mitä afrikaanot ja transut ovat.
Kannattaa miettiä tuletko toimeen neitinapittomalla ja akuttomalla :roll: Xenoneita ja naveja ei noihin akuttomiin sitten laitella ja oma valo on lähinnä nimellinen.
Mulla on navi XR:ssä ja ledivalot mettäkäyttöön, katuvaloina on halogeenit. Xenoneita en saanut kohtuudella toimimaan ja laadukkaassa halogeenissa on kyllä ollut tarpeeksi valoa. Navissa ei ole probleemia. Aina on käyntiin lähtenyt eikä pahemmin stumppaile toisaalta en tuolla juuri kadulla ajele. Startti ja akku lisää painoa muutaman kilon.

200W:n staattorin se käytännössä vaatii että saa myös kahvanlämppärit.

Ei tuota kyllä ainoana pyöränä ehkä voi suositella tai se tietenkin riippuu kuskin asenteesta :D
Hauskuuskerroin on kyllä iso :lol:
Kuraköröttelijä
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Tollahan saisi jo uuden Beta 4.0 Alpin,mikä mulla on,eli tämän http://www.betafinland.net/ajoneuvot/allround.html
Ihan hauska ja toimiva peli Suzukin 350 ilmakoneella ja neitinapilla.Toki vanhanaikainen,mutta helppo ja yksinkertainen.Saat kokeilla,jos silmäkkäin satutaan.Kysy lisää kokemuksia,jos kiinnostaa,voin yv:nä vastailla.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Zami

Mulla olis nyt kiikarissa KTM 625 SXC. Tämä ihan sen vuoksi, että on pidemmät huoltovälit kuin kisapyörissä. Ikää tietysti näillä rupeaa olemaan, mutta mun rahalla ei saa uutta ja joku lelu on pakko saada.

Tuo Beta taitaa olla hiukan turhan eksoottinen mulle. Ei varmaan huono sekään, mutta katsotaan mitä tuo Kottarainen sanoo.

Eihän tuo 625 ihan EXC:lle vedä vertoja, mutta bemarin jälkeen 100kilon painon pudotus on varmaan ihan riittävä näin aluksi.
Exät:
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Eipä siinä eksotiikkaa ole muuta kuin nimi,kun DR350SE-tekniikalla on.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Vastaa Viestiin