KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: KTM 690 Enduro (/R)
No husaberin(joka on tietysti eri juttu...)kokemuksella se manuaali deco on suht turha mutta automaatti pitää pelata jos meinaa saada neitinapilla käyntiin. Sekä helpottaa polkasua. Viimestään starttauksessa huomaa jos venttiilivälys on päässy kasvamaan sen verran ettei deco enää pelaa.(eikä se xt600 ole ihan helppo myöskään jos onnistuu sotkemaan decon ajotuksen...)
Ja tuossa yhtä 690 kuunnelleena kuulosti aika tutulta kun mäntä meni ylös,sit hetki hiljasta, pääs yli ja käy.Ajattelin et on vaan akku vähän heikko mutta jos noi kerran tykkää kulahtaa niin sieltä suunnasta voi löytyä syypää.
Matalapuristeiset ja pienet koneet ei moista hienoutta tarvii.
Ja tuossa yhtä 690 kuunnelleena kuulosti aika tutulta kun mäntä meni ylös,sit hetki hiljasta, pääs yli ja käy.Ajattelin et on vaan akku vähän heikko mutta jos noi kerran tykkää kulahtaa niin sieltä suunnasta voi löytyä syypää.
Matalapuristeiset ja pienet koneet ei moista hienoutta tarvii.
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Startatessa hetken miettiminen on ihan normaalia 690 koneessa, samaa esiintyy niin uusissa kuin ajetuissa pyörissä vuosimallista riippumatta. Mulla on molemmat 690:et tehneet samaa, kuten myös kavereiden pyörät.ceevu kirjoitti:Ja tuossa yhtä 690 kuunnelleena kuulosti aika tutulta kun mäntä meni ylös,sit hetki hiljasta, pääs yli ja käy.Ajattelin et on vaan akku vähän heikko mutta jos noi kerran tykkää kulahtaa niin sieltä suunnasta voi löytyä syypää.
Epäilen suuresti jaksaako startti pyörittää konetta käyntiin jos puolipuristin poistetaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
- antti_p
- Viestit: 317
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
- Pyörä: Hypermotard 1100,CRF300L, 701 Enduro
- Paikkakunta: Savo
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tuli jo vähän ennakoitua ja iskettua välikelin piikit alle, mutta ei ollut lukkoja nyt tähän hätään saatavilla. Mites kovat paineet tuossa pitäs pitää ettei pyörähdä takarengas?
Tulee kyllä ajeltua kaupungilla ja sekä jäisil sivuitellä. Välillä kuitenkin saattaa eksyä jääradoilla yms. Ajattelin että reilu 1.5 baria voisi toimia hyvin
Tulee kyllä ajeltua kaupungilla ja sekä jäisil sivuitellä. Välillä kuitenkin saattaa eksyä jääradoilla yms. Ajattelin että reilu 1.5 baria voisi toimia hyvin
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Juu normaalia ja yleistä se on, mutta kumma kyllä tuo hyvin yleinen ominaisuus katosi minulta, kun akku lopulta luovutti ja vaihdoin uuden. Vanhalla siis hyvin usein oli sellainen tauko ennen pyörittämään lähtemistä, kun taas uudessa sitä ei esiinny. Aina pyörii heti. Akku on ihan se pystymallin halvin Euroglobe Motonetista.Koheltaja kirjoitti:Startatessa hetken miettiminen on ihan normaalia 690 koneessa, samaa esiintyy niin uusissa kuin ajetuissa pyörissä vuosimallista riippumatta. Mulla on molemmat 690:et tehneet samaa, kuten myös kavereiden pyörät.
Autopuolella puhutaan usein akkujen purkuvirroista, joissa saattaa myös moottoripyöräpuolella olla eroja. Suuremman purkuvirran akku saattaa jaksaa pyöräyttää pahastakin kohtaa koneen yli samantien, kun taas huonommalla varustettu ei kylmiltään välttämättä heti jaksa. Missään tavisakuissahan sitä ei taida lukea, mutta lifepot sen avulla itseään markkinoivat.
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Akku asiaa tukee se että olen muutaman kerran seurannut läppäriltä diagnostiikkaa kun pyörä on laitettu tulille. Silloin kun on tullut tauko puristuskohdalle niin akun jännite on hetkeksi kyykännyt 10v tietämille. Vaikka siihen taukoon on jo tottunut niin siitä huolimatta välillä kerkee tauon aikana miettiä että lähteekö tää käyntiin vai ei.
Kylätason kurapyöräilijä.
- bisti
- Viestit: 1418
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Itselleni aiheutti pyörä sydämentykytyksiä tuossa syksyllä, kun käynnistysnappia painaessa inahti, piti tauon, vilautti akkuvaloa ja käynnistyi vasta sitten. Ilmeisesti oli akku hieman päässyt purkautumaan kylmässä ilmassa tai jotain ja sopivasti vielä jännite kyykkäsi.Koheltaja kirjoitti:Akku asiaa tukee se että olen muutaman kerran seurannut läppäriltä diagnostiikkaa kun pyörä on laitettu tulille. Silloin kun on tullut tauko puristuskohdalle niin akun jännite on hetkeksi kyykännyt 10v tietämille. Vaikka siihen taukoon on jo tottunut niin siitä huolimatta välillä kerkee tauon aikana miettiä että lähteekö tää käyntiin vai ei.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: KTM 690 Enduro (/R)
kyllä ne cca virrat mopoakkuihinkin löytyy,jollei niin liikkeen vaihto.
Yleensä tärkeempi arvo kun kapasiteetti...(ihan sama kuinka kauan kestää sahata jos jännite putoaa niin alas ettei tuu kipinää/ruisku pelaa)
eg akkuja on ollu kaks,eka suljettu joka anto ihan hyvin amppeereita myös kylmässä kunnes kuoli tärinästä mitään varottamatta (ja se tärinä oli tieperästä,ei lc4..) toka perinteinen joka hyyty jo +5 asteessa,eikä motonetin mukaan tarviikaan toimia kylmässä,kun mopoilla ei talvella ajeta. Lienee selvää että enempää ei tuu.Toi perinteinen ei häikässy edes kesäkelissä virroillaan.(tolla perinteisellä ja suljetulla oli suurehko ero ilmotetussa cca virrassa,joka näky myös käytännössä)
nyt exide testissä.(valinta oli helppo,ainoa mikä siinä kaupassa sattu olemaan kun eg kuoli reissussa)
Yleensä tärkeempi arvo kun kapasiteetti...(ihan sama kuinka kauan kestää sahata jos jännite putoaa niin alas ettei tuu kipinää/ruisku pelaa)
eg akkuja on ollu kaks,eka suljettu joka anto ihan hyvin amppeereita myös kylmässä kunnes kuoli tärinästä mitään varottamatta (ja se tärinä oli tieperästä,ei lc4..) toka perinteinen joka hyyty jo +5 asteessa,eikä motonetin mukaan tarviikaan toimia kylmässä,kun mopoilla ei talvella ajeta. Lienee selvää että enempää ei tuu.Toi perinteinen ei häikässy edes kesäkelissä virroillaan.(tolla perinteisellä ja suljetulla oli suurehko ero ilmotetussa cca virrassa,joka näky myös käytännössä)
nyt exide testissä.(valinta oli helppo,ainoa mikä siinä kaupassa sattu olemaan kun eg kuoli reissussa)
- t.t.tammi
- Viestit: 2175
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Eiköhän siinä vanhassaki lc-nelkussakin ollu vastaava automaattinen puolipuristin.Kattila kirjoitti:
Hyvin se nyt starttaa mutta starttaako poiston jälkeen, niin se selviää ainakin testaamalla. Oli mulla vanhassa 640 SM Prestigessä manuaalinen puolipuristin, eikä sitä tullut koskaan käytettyä. En muista, että ois ollut moiseen tarvetta starttauksen suhteen ja startti kesti oman omistuksen. Onhan sillä tietysti syynsä että se siihen on laitettu, mutta omaan korvaan LC4 pikkulohko pitää liikaa koneääniä, ainakin kun vertaa tuommosen isolohko LC8:iin.
Ainakin omasta advesta kun hajos niin startti ei pyörittäny ku apuvirralla ja sata kiloo kiksin päällä tuntu aika kevyeltä.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Minulla valintaperuste oli oulun halvin ei hyllyssä seissyt ja siten hilipasin tuon kuistilla kasteltavan eg:n. 5000km ja kolme maata nyt kaudella näki. En tiedä onko oma pata sitten harva kuin harakan pesä vai miksi se niin ilolla pyörittää - myös nollakelissä.ceevu kirjoitti:kyllä ne cca virrat mopoakkuihinkin löytyy,jollei niin liikkeen vaihto.
Yleensä tärkeempi arvo kun kapasiteetti...(ihan sama kuinka kauan kestää sahata jos jännite putoaa niin alas ettei tuu kipinää/ruisku pelaa)
eg akkuja on ollu kaks,eka suljettu joka anto ihan hyvin amppeereita myös kylmässä kunnes kuoli tärinästä mitään varottamatta (ja se tärinä oli tieperästä,ei lc4..) toka perinteinen joka hyyty jo +5 asteessa,eikä motonetin mukaan tarviikaan toimia kylmässä,kun mopoilla ei talvella ajeta. Lienee selvää että enempää ei tuu.Toi perinteinen ei häikässy edes kesäkelissä virroillaan.(tolla perinteisellä ja suljetulla oli suurehko ero ilmotetussa cca virrassa,joka näky myös käytännössä)
Logiikkana täällä myös se, ettei nuo montaa vuotta kestä oli 39 tai 139e...
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-
holley
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 5:11 pm
- Pyörä: KTM690,ex: XT600K,Bandit Scrambler1200
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Keskeytän vain hetkeksi kysyäkseni nopeasti:
Onko tuo kierre ihan normaali nousulla?

Eli tuollainen rautakaupan/Tokmannin pultti meni hiukan nihkeästi enkä uskaltanut ihan hirmuisella raivolla kiristää, vaan ihan sen verran, että uskalsin nostaa pyörän. Kierteen puhdistus oli tosin liuotinpesu ja aseöljy, muttei lainkaan mitään "pulloharjaa" eli sotkuinen kierre tietenkin voi olla siksi vähän nihkeä. Alumiiniahan kuitenkin lie, eli kierteen pystyy helposti tärvelemäänkin.
Syy kysymykseen kuten kuvasta näkyy, oli pukin käyttö ja liekö se tuon kohdan käyttötarkoituskin? Nyt ainakin voin sanoa, että olipa Bilteman "kääntöpukki" näppärä tässä! Pyörä tuli jetsulleen pystyyn ja oli tukevasti nyt eikä aikaa todellakaan kulunut paljoa!
Onko tuo kierre ihan normaali nousulla?

Eli tuollainen rautakaupan/Tokmannin pultti meni hiukan nihkeästi enkä uskaltanut ihan hirmuisella raivolla kiristää, vaan ihan sen verran, että uskalsin nostaa pyörän. Kierteen puhdistus oli tosin liuotinpesu ja aseöljy, muttei lainkaan mitään "pulloharjaa" eli sotkuinen kierre tietenkin voi olla siksi vähän nihkeä. Alumiiniahan kuitenkin lie, eli kierteen pystyy helposti tärvelemäänkin.
Syy kysymykseen kuten kuvasta näkyy, oli pukin käyttö ja liekö se tuon kohdan käyttötarkoituskin? Nyt ainakin voin sanoa, että olipa Bilteman "kääntöpukki" näppärä tässä! Pyörä tuli jetsulleen pystyyn ja oli tukevasti nyt eikä aikaa todellakaan kulunut paljoa!
-
eero1989
- Viestit: 411
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 5:38 pm
- Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
- Paikkakunta: Kullaa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mulla menee kymppi tuollanen ihan samallainen rautakauppanaula ihan helposti tuonne sormin pyörittäen(on tuollainen ittetekemäni kääntöpukki ollut jokusen kertaa tuolla alla
)
olisko sulla jotenski sotkuuntunu pultin tai haarukan puolen kierteet,, niinpä ei voi tietää
olisko sulla jotenski sotkuuntunu pultin tai haarukan puolen kierteet,, niinpä ei voi tietää
-
holley
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 5:11 pm
- Pyörä: KTM690,ex: XT600K,Bandit Scrambler1200
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Hiekka, savi, muta... kaikkea tätä on pyörässä jostain syystä ihan joka välissä hehheh. Mutta kiitos, halusin vain varmistua juurikin tuosta kierteestä. tietty jos laittaisi tuohon esim. tosi lyhyet pultit aina olemaan, niin ei tarvitsisi erikseen putsia kierteitä ja tuskin ainakaan minun ajotaidollani olisi kriittisen paha "jousittamaton massa"...
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Moi, soitin tästä ja se on evo 2 sarja mistä puuttuu etuvalo ja sivukateet.Koheltaja kirjoitti:Jos jollain on RR Evo1 tankit ja on suunnitellut laittavansa Adventure katteet niin kannattaa soittaa Konejönneille, heillä on yksi Evo1 Adventure kate- ja tarrasarja jonka myyvät todella halavalla. Olisin muuten ostanut ton setin mutta tarrasarja ja sivupanelit joutuu vaihtamaan EVO2 tankeille joka nostaa lopullista hintaa.
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Jaahans, mitähän kuvia ne on mulle lähettänyt kun kuvien perusteella se on Evo1 sarja missä on yksiosainen etuvalo, EVO2 sarjassa on päälekkäin kaksi Hellan valoa ja niitä ei ole siinä kuvassa jonka heiltä sain. Toki molemmat on sopii ristiin evo1-evo2 tankkien kanssa kunhan tilaa siihen tankkiin sopivat sivupalat. Myös tarrasarjan grafiikka on erilainen kun EVO2 tarrasarjassa. Mulle ne ei kertoneet mitään että etuvalo ja sivupalat puuttuu.
Saattaa ton kanssa mennä sellaiseksi säätämiseksi että on viisaampaa tilata kaikki kilkkeet suoraan RR:ltä, ainakin saa oikean määrän oikeita palikoita mitkä voi ruuvata suoraan kiinni.
Saattaa ton kanssa mennä sellaiseksi säätämiseksi että on viisaampaa tilata kaikki kilkkeet suoraan RR:ltä, ainakin saa oikean määrän oikeita palikoita mitkä voi ruuvata suoraan kiinni.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Hyvä pointti, katsoin itsekkin kuvia ja näyttää evo 1 sarjalta. Pyysin vielä varmistamaan asian.Koheltaja kirjoitti:Jaahans, mitähän kuvia ne on mulle lähettänyt kun kuvien perusteella se on Evo1 sarja missä on yksiosainen etuvalo, EVO2 sarjassa on päälekkäin kaksi Hellan valoa ja niitä ei ole siinä kuvassa jonka heiltä sain. Toki molemmat on sopii ristiin evo1-evo2 tankkien kanssa kunhan tilaa siihen tankkiin sopivat sivupalat. Myös tarrasarjan grafiikka on erilainen kun EVO2 tarrasarjassa. Mulle ne ei kertoneet mitään että etuvalo ja sivupalat puuttuu.
Saattaa ton kanssa mennä sellaiseksi säätämiseksi että on viisaampaa tilata kaikki kilkkeet suoraan RR:ltä, ainakin saa oikean määrän oikeita palikoita mitkä voi ruuvata suoraan kiinni.