Ok. Täytyypä jossain välissä vilkasta.. Kiitos vinkistä..
Itse tilasin kyseisestä virmasta takaloksun kun halusin vähän sahaa näyttää, kun ei oikeen miellyttänyt se orkkis omaa silmää.
Toimitus oli kyllä ihan asiallista.
OuJea xenon kit saapui ja asennusoluen kera asennettu, onkin sitten varmaan mielenkiintoinen nähä pimeessä millanen kuvio tulee kun polttimo on mallia liikkuva missä on lyhyt ja pitkä olemas.
Tuohon hintaan täytyy lisätä alv ja postikulut. Joskus olen tehnyt niin, että tulostin hinnan webistä ja menin kivijalkakauppaan ja kysyin, että mihin hintaan te myytte. Vaihtoehtoinahan oli joko myydä osa pienemällä katteella tai sitten ei ollenkaan. Yllättäen pääsivät niin lähelle samaa hintaa, että yksittäistä osaa ei kannattanut muutaman euron takia tilata webistä.
ejj kirjoitti:
Tuohon hintaan täytyy lisätä alv ja postikulut. Joskus olen tehnyt niin, että tulostin hinnan webistä ja menin kivijalkakauppaan ja kysyin, että mihin hintaan te myytte. Vaihtoehtoinahan oli joko myydä osa pienemällä katteella tai sitten ei ollenkaan. Yllättäen pääsivät niin lähelle samaa hintaa, että yksittäistä osaa ei kannattanut muutaman euron takia tilata webistä.
Tilasin umpion lopulta tuolta: https://www.motorcyclespareparts.eu/home.aspx
Säästin n.35€ + bensat lammilta tampereelle tai helsinkiin ja takasin. Ei nyt mikään iso säästö, mutta saahan tolla jo muutaman tankin bensaa.
Umpioon onkin tehty joku päivitys, kun ei tässä uudessa ookkaan enään sitä "väliheijastinta" joka oli mulla sulanu.
Nyt on uusi umpio paikallaan, ja valoo riittää.
Neuvokaapa kokeneemmat mikä auttaisi kun XTR:n kytkin ei irroita? Pyörä on seisonut tallissa noin kuukauden päivät ja sinä aikana kytkin jumahti. Vaihdoin öljyt, jota Yamaha Center Tampere suositteli noin pari tonnia enne jumittelun alkamista. Öljy oli Yamalube-jotain.. Onko öljyt surkeat vai onko talvisydännä kytkinremontti edessä? Pyörällä on ajettu 24tkm joten voisi kuvitella että kytkin kestäisi hieman enemmän.
Sain kytkimen irroittamaan kun seisotin pyörää keskituella vaihde päällä ja kytkin pohjassa. Pyörän piti olla käynnissä noin 10 sekuntia kunne takapyörä lopetti pyörimisen. Kävin pienen lenkin ajamassa eikä mitään oireita ollut. Yön yli kun pyörä taas seisoi niin kytkin jumissa jälleen. Tuuppasin pyörän kiukuspäissäni tallin perälle enkä ole tehnyt asialle mitään. Nyt alkaa pulssi laskemaan, joten voisi pikkuhiljaan alkaa suunnitella korjaustoimenpiteitä..
Mulla tarrasi XT660Z Teneren kytkin samalla tavalla kun kokeilin siinä Delvacia, kun vaihdoin takaisin Motulin öljyihin niin kytkin toimi normaalisti. Vaihda ensin öljyt ja jos vielä kiukuttelee niin ihmetellään sitten asiaa uudestaan
Öljyksi joku 10W40, Motul, Motorex, Gastrol tms laatuöljy. Yamalube on joidenkin huhujen mukaan Motulin valmistamaa mutta kukapa niistä tietää. Usein tehty havainto on ettei se merkin oma öljy välttämättä ole se paras vaihtoehto.
Kävi tismalleen samalla lailla Tennarin kanssa kun Koheltajalle. Talven jäljiltä ihan jumissa. Irtos kyllä, kun sai koneen lämpimäksi ja ajoi hetken. Ei vaivannu enää sen jälkeen.
Oon käyttäny castrolin öljyä omassani, eikä kytkin oo pahemmin kiukutellu koskaan..
Kerran kytkin ei irrottanut, kun oli nastarenkaat ja betonilattia alla.. tuli vaan vähän näyttävämpi ulosajo hallista.
Pyörä oli seissyt ajamattomana jonkin aikaa.
Wilbers vai öhlins?
On tuossa tullu katsottua noita vietereitä, hinnassa ei eroa mutta mutta.
Onkos kellään heittää mitään kommenttia, että kumpia kannattais ruveta tilailee.?
Riku76 kirjoitti:Mulla edessä noi Öhlinssin vieterit. Wilberseistä ei kokemusta.
Ei keula varmaan ainakaan huonommaksi muutu, laitto sinne sitten kummat vaan noista.
Tuo öhlinsin vieteri on linearinen eikö vain?
Kun oon tuon ymmärtänyt että tuo progressiivinen vieteri olisi parempi kadulle missä alusta vaihtelee, kun taas lineaarinen vieteri olisi parempi "radalle" ja sen säädettävyys on parempi koska jousen jousto ei muutu sen koko joustomatkan aikana mihinkään niin kuin progressiivisessa.
Voin tietysti olla väärässä ja todennäkösesti olenkin.:p
Ite ei tullu kauheesti noitten eri jousien ominaisuuksia vertailtua, kun niitä kattelin.
Enkä niistä kyllä oikeen mitään ymmärräkkään.
Ajanu vaan tyytyväisenä, kun ei keula lyö enään käsille.
Ite ei tullu kauheesti noitten eri jousien ominaisuuksia vertailtua, kun niitä kattelin.
Enkä niistä kyllä oikeen mitään ymmärräkkään.
Ajanu vaan tyytyväisenä, kun ei keula lyö enään käsille.
Sama vika. Mulla on öhlärit ja ne ainakin on merkittävästi alkuperäisiä paremmat.
Keulasta tuli myös paljon rauhallisempi isommissa nopeuksissa.
OuJea xenon kit saapui ja asennusoluen kera asennettu, onkin sitten varmaan mielenkiintoinen nähä pimeessä millanen kuvio tulee kun polttimo on mallia liikkuva missä on lyhyt ja pitkä olemas.
Toiminnassa ois toivomisen varaa, valokuvio on mitä on mutta värisävy on kyllä pistävä ja sut tullaan varmasti liikenteessä huomaamaan.
Tuossa pimeinä talvi iltoina tuli tota ebayta taas selailtua, ledipolttimoa nyt tossa suunnittelin kun ei oo enää hinnan kiroissa.