saasteenestosysteemi joka pumppaa ilmaa pakosarjaan palamattomana putkeen pääsevän polttoaineen polttamiseksi putkessa. Eli vaikkapa moottorijarrulla paukuttaa voimakkaasti. Korostuu tietysti tehoputkella.Pavel Pude kirjoitti:Agr? Tyhmä minä..
XT 660 R/X rakentelu
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: XT 660 R/X rakentelu
-
MikkoK
- Pyörä: XT660R, WR250F
Huomenna suunta tig -hitsarille. Tavoitteena olisi, että tuo Metal mulen 2-1 putki ei ottaisi swingiin kiinni, ennen öhlärin pohjaamista. Saa nähä kuin käy 
Moro, olen tuore xt660x:n omistaja ja olisi pari kysymystä, johon täältä saattaisi löytyä vastauksia(?) Aiheesta varmaan ennenkin kyselty, mutta ketju sen verran pitkä ja vastaukset vanhoja, jotta tokkopa kertaus haittaa.
Mistä löytää:
- Edullinen laukkuteline + takalaukku?
- Kahvalämppärit.
- Helpoin tapa tehdä virranulosotto
- Välikelin piikkirenkaita talvea ajatellen.
Fiilikset korkealla, ehdin vasta vähän pikitiellä käydä pyörää testaamassa, ja tuskin malttaa päätä tyynyyn laittaa. Huomenna pääsee soralle
On se niin erilainen peli tuohon 600 cbr:ään verrattuna.
Mistä löytää:
- Edullinen laukkuteline + takalaukku?
- Kahvalämppärit.
- Helpoin tapa tehdä virranulosotto
- Välikelin piikkirenkaita talvea ajatellen.
Fiilikset korkealla, ehdin vasta vähän pikitiellä käydä pyörää testaamassa, ja tuskin malttaa päätä tyynyyn laittaa. Huomenna pääsee soralle
On se niin erilainen peli tuohon 600 cbr:ään verrattuna.
Virran ulosoton tein Motonetistä ostetulla, tankoon kinnitettävällä tupakansytkä-tökkelillä. Lapin reissu heitetty ja tuntui toimivan ok. Tai niin no, saahan tuon muuallekin kuin tankoon mutta itse laitoin sen siihen mukana tulleella kiinnikkeellä. Osa porukkaa on kai laittanut suoraan USB-liittimellä olevia versioita, kun monet laitteet sellaisella piuhalla lataavat...
Kahvalämppärit minulla on jotkin (ilmeisesti) moottorikelkkaan tarkoitetut, kaksiasentoinen lämmitys (hi-off-lo). Toimii mutta kaipa nuo mopoihin tarkoitetut on jotenki sivistyneempiä, fiksummat katkaisijat jne, en tiä. Hyvin olen pärjännyt.
Laukkuun ja renkaisiin en osaa ottaa rakentavasti kantaa
Kahvalämppärit minulla on jotkin (ilmeisesti) moottorikelkkaan tarkoitetut, kaksiasentoinen lämmitys (hi-off-lo). Toimii mutta kaipa nuo mopoihin tarkoitetut on jotenki sivistyneempiä, fiksummat katkaisijat jne, en tiä. Hyvin olen pärjännyt.
Laukkuun ja renkaisiin en osaa ottaa rakentavasti kantaa
Penkin alta löytyy piuhat, joista otin itse virran tankoon kiinnitettävälle usb-laturille.
( kuva piuhoista edellisellä sivulla )
( kuva piuhoista edellisellä sivulla )
Kiitos vastauksista. Virrat sain ulos, hyvä homma.
Noista laukuista sen verran, että vaikkei suoraan osaa neuvoa mistä rahalla saa, niin laukkujen omistajat voisivat vinkata minkä
merkkistä laukkurautaa/telinettä + laukkua on kullakin käytössä. Tongin sitten itse interwebin ihmeellisestä maailmasta puljun joka sopivan
satsin myisi. Vielä vaan ei oikein tiedä mitä etsii.
Noista laukuista sen verran, että vaikkei suoraan osaa neuvoa mistä rahalla saa, niin laukkujen omistajat voisivat vinkata minkä
merkkistä laukkurautaa/telinettä + laukkua on kullakin käytössä. Tongin sitten itse interwebin ihmeellisestä maailmasta puljun joka sopivan
Itselläni takalaukku ja teline muistaakseni Giwin/Kappan tuotantoa, eli edullisuudesta voidaan olla montaa mieltä mutta hyvinhän ne toimii 
Tankkilaukkuun olen ollut tyytyväinen, en muista tarkkaan mistä sen aikanaan tilasin mutta jostain ulkomaalaisesta nettikaupasta kuitenki. Tankin päällä on remeleillä kiinni laukun kiinnitysosa, johon itse laukku tulee sitten vetoketjulla (olipa oudosti sanottu)...
Ostin myös sellaisen "putkilon" jonka pää rullataan kiinni, vastaava mitä mm. kanoottihommissa käytetään. Se osoittautui aika käteväksi, jonkin reissun tein ilman takalaukkua tuon putkilon kanssa ja hyvin meni. Sen kun oikeaan kohtaan asettaa niin tukee pikkusen alaselkääkin, joka ei tälleen selkävikasella huono homma ole laisinkaan. Jostain muistin juuri että tuo reissu olikin selkäkuntoutukseen
Lapin reissu tuli tehtyä joku viikko sitten, mietin että vois olla hyvä vaihtoehto matkailua ajatellen laittaa sivulaukut, ja niiden ja penkin päälle voisi sitoa tavaraa sitten poikittain. Silleen saisi paremmin kulkemaan kamat kuin pelkän perälaukun kanssa. Toisaalta tuo perälaukku on kätevä tässä lähempänä kulkiessa, töissä ym... Valintoja valintoja, omaan tarpeeseen sopien...
Tankkilaukkuun olen ollut tyytyväinen, en muista tarkkaan mistä sen aikanaan tilasin mutta jostain ulkomaalaisesta nettikaupasta kuitenki. Tankin päällä on remeleillä kiinni laukun kiinnitysosa, johon itse laukku tulee sitten vetoketjulla (olipa oudosti sanottu)...
Ostin myös sellaisen "putkilon" jonka pää rullataan kiinni, vastaava mitä mm. kanoottihommissa käytetään. Se osoittautui aika käteväksi, jonkin reissun tein ilman takalaukkua tuon putkilon kanssa ja hyvin meni. Sen kun oikeaan kohtaan asettaa niin tukee pikkusen alaselkääkin, joka ei tälleen selkävikasella huono homma ole laisinkaan. Jostain muistin juuri että tuo reissu olikin selkäkuntoutukseen
Lapin reissu tuli tehtyä joku viikko sitten, mietin että vois olla hyvä vaihtoehto matkailua ajatellen laittaa sivulaukut, ja niiden ja penkin päälle voisi sitoa tavaraa sitten poikittain. Silleen saisi paremmin kulkemaan kamat kuin pelkän perälaukun kanssa. Toisaalta tuo perälaukku on kätevä tässä lähempänä kulkiessa, töissä ym... Valintoja valintoja, omaan tarpeeseen sopien...
-
Pavel Pude
- Pyörä: XT660X
XT 660 R/X rakentelu
Onkos porukka laittanu scottoilereita äXään, mites ootte toteuutanut sen?
Ei näköjään kannata käyttää noita "tehokkaita" H4 polttimoita äksteessä. Huomasin xenoneita laittaessani, että se parkin ja ajovalon välissä oleva heijastinpinta
oli sulanun ja muuttunu ruskeeksi lämmöstä. Ittellä ollu joku philipsin teholamppu käytössä toista kesää..
Nyt siis 35w Xenon, ja puolikas ajovalo vastaa entisiä pitkiä..
oli sulanun ja muuttunu ruskeeksi lämmöstä. Ittellä ollu joku philipsin teholamppu käytössä toista kesää..
-
Pavel Pude
XT 660 R/X rakentelu
Riku76 kirjoitti:Ei näköjään kannata käyttää noita "tehokkaita" H4 polttimoita äksteessä. Huomasin xenoneita laittaessani, että se parkin ja ajovalon välissä oleva heijastinpinta
En oo edes viitsinyt ajatella laittavani tehokkaampaa lamppua siihen, kun se jo tolla normaalillakin lämpenee lyhyellä ihmeen paljon.
Pistin itsekkin h4 xenon kitin tilaukseen tuossa viikko pari sitten, sitä tässä nyt kuumeisesti ootellaan et tulis.
Mun pyörässä oli scottoiler valmiina kun ostin sen. Itse laite on siinä vasemmalla satulan alla, oikeastaan ainoassa paikassa mihin se helposti sopii.Pavel Pude kirjoitti:Onkos porukka laittanu scottoilereita äXään, mites ootte toteuutanut sen?
Kiinnitys oli laitettu ilmasuodatinboksin kyljessä olevaan pulttiiin. En keksinyt mitä pultissa alunperin on ollut.
Letku menee svingiä pitkin ihan takarattaan eteen asti. Ihan fiksu paikka suuttimelle koska rasva päätyy suunnilleen suoraan rattaan ja ketjun väliin. Voisi kuvitella että tuosta kohdasta annosteltuna ihan kaikki öljy ei lennä pitkin pyörää.
Minulla on Touratechin "tarakka", eli alumiinipellistä kantattu levy. On ollut tämän kesän ajeluissa käytössä ja hyvin on siellä pysynyt.Kanis kirjoitti:Kiitos vastauksista. Virrat sain ulos, hyvä homma.
Tällä hetkellä siinä on kiinni Shad 25 litrainen pikkulaukku. Riittää hyvin arkiajoon ja pidemmillä retkillä laajennan kuljetuskapasiteettia tankkilaukulla ja melonta-mallin tavararullalla jonka saa mainiosti kiinni pelkääjänpaikalle tavaraverkolla.
Tulevaisuudessa olen suunnitellut hommaavani pienet satulalaukut joilla voisi korvata tuon rullan.
Eipä tulle edes mieleen toi lämpeneminen, kun lampun laitoin..Pavel Pude kirjoitti:Riku76 kirjoitti:Ei näköjään kannata käyttää noita "tehokkaita" H4 polttimoita äksteessä. Huomasin xenoneita laittaessani, että se parkin ja ajovalon välissä oleva heijastinpinta
En oo edes viitsinyt ajatella laittavani tehokkaampaa lamppua siihen, kun se jo tolla normaalillakin lämpenee lyhyellä ihmeen paljon.
Pistin itsekkin h4 xenon kitin tilaukseen tuossa viikko pari sitten, sitä tässä nyt kuumeisesti ootellaan et tulis.
Uus umpio ei maksa Suomen kivijalkakaupassa, kun vaatimattomat 165,40 euroa
Eihän toi mikään ihan älytön hinta oo, mutta vois siitä vähemmänkin maksaa.
Onkohan ulkomailla mitään nettikauppaa, joka myis noita Yamahan alkuperäisiä osia edullisemmin?
-
Pavel Pude
XT 660 R/X rakentelu
Kattoppa tuolta http://www.ajsutton.co.uk/Riku76 kirjoitti:Eipä tulle edes mieleen toi lämpeneminen, kun lampun laitoin..Pavel Pude kirjoitti:Riku76 kirjoitti:Ei näköjään kannata käyttää noita "tehokkaita" H4 polttimoita äksteessä. Huomasin xenoneita laittaessani, että se parkin ja ajovalon välissä oleva heijastinpinta
Uus umpio ei maksa Suomen kivijalkakaupassa, kun vaatimattomat 165,40 euroa![]()
![]()
Eihän toi mikään ihan älytön hinta oo, mutta vois siitä vähemmänkin maksaa.![]()
Onkohan ulkomailla mitään nettikauppaa, joka myis noita Yamahan alkuperäisiä osia edullisemmin?
Ok. Täytyypä jossain välissä vilkasta.. Kiitos vinkistä..Pavel Pude kirjoitti:
Kattoppa tuolta http://www.ajsutton.co.uk/