..ja miksei pidemmällekkin?
Eli alkanut kokoajan vakavammin kiinnostamaan enduron vaihto trialiin.
Taustaa: 6-7 vuotta harrastettu enduroa/motocrossia 2-ja 4-tahtisilla.
Minkä kokoinen ja paljon tahteja olisi sopiva aloitteluun ja ihan kuntokäyttöön?
Valkokilpisiksi noita ei taida saada?
Kiitos jo etukäteen.
Ps. Kohta saattaa tulla myyntiin hyvin varusteltu ja huollettu 250exc -10.
Millä Trialilla alkuun..?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Syke
- Viestit: 1567
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Millä Trialilla alkuun..?
Braa-aab!
- t.t.tammi
- Viestit: 2178
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Millä Trialilla alkuun..?
www.nbuu.com
Piikkinenki on kuulemma riittävä, toki ittekki ostin aikoinaan kakspuokin.
Ei tuollasella viitti yhtään ajaa siirtymää niin ei sitä kilpee tartte.
Kakstahtiset on ainakin halvempii ja vääntöö niissäkin riittävästi.
Piikkinenki on kuulemma riittävä, toki ittekki ostin aikoinaan kakspuokin.
Ei tuollasella viitti yhtään ajaa siirtymää niin ei sitä kilpee tartte.
Kakstahtiset on ainakin halvempii ja vääntöö niissäkin riittävästi.
Re: Millä Trialilla alkuun..?
Muutaman lainailun jälkeen ihan omakseni hankin 2t-piikkisen, koska sattui sopiva kauppa kohdalle.Syke kirjoitti:.
Minkä kokoinen ja paljon tahteja olisi sopiva aloitteluun ja ihan kuntokäyttöön?.
Ensin kuvittelin että menee vaihtoon jahka sopiva "täyskokoinen" osuu kohdalle. No, enää en pakkomielteisesti ajattele noin. En oikeastaan keksi yhtään syytä vaihtaa isompaan.
Aika pian aloittelun jälkeen- ja nyt varsinkin hyväksyn sen tosiasian, että vaatimattomilla taidoillani en pysty edelleenkään selättämään yhtäkään trialpyörää, oli se millainen tahansa. Tältä pohjalta en hirveästi rajailisi enkä ehdottelisi mitään muuta kuin että aikuisen normaalipainoisen harrastelijakuntoilijan ei kannata ainakaan hyljeksiä "kevaria" jos sellainen muuten sattuu miellyttämään.
Piikkinen vaatii aluksi jokun verran tarkempaa kättä, mutta siihen tottuu, eikä koneen pienempi potku todellakaan ole se rajoittava tekijä opettelussa. Kuskin kömpelyys on
-
THA
- Viestit: 3709
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Millä Trialilla alkuun..?
Komppaan Timoa täysin, trialissa on itse asiassa sitä parempi mitä pienemmän otat. Se vaan, että piikkistä pienemmät on tehty lapsille, eli eivät mittojensa vuoksi kookkaille (miehen kokosille...) sovellu.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Millä Trialilla alkuun..?
Pienellä oppii paremmin ajotekniikkaa, jos tähtää huipulle, koska ison pyörän sitkeydellä voi kompensoida lähinnä kropan asennosta johtuvia virheitä. Jos haluaa nautiskella, niin suosittelen 250-300cc ja malttia alkuun. Vaikea kuvitella, että 125cc:llä saisi pidemmän päälle fiiliksiä tuon kotarin jälkeen.
Nelari on yliveto monipuoliseen ajoon ja jos haluaa lisäksi päristellä polkuja ja metsäautoteitä. Ainakin Montesan (= Honda) saa rekisteriin. Saakohan tänne laittaa linkkejä:
http://www.motokka.fi/honda-montesa/
Onnea mopon etsintään, siisti laji.
Nelari on yliveto monipuoliseen ajoon ja jos haluaa lisäksi päristellä polkuja ja metsäautoteitä. Ainakin Montesan (= Honda) saa rekisteriin. Saakohan tänne laittaa linkkejä:
http://www.motokka.fi/honda-montesa/
Onnea mopon etsintään, siisti laji.
-
hmrman
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 7:56 pm
- Pyörä: SE ST HDRK SWM
- Paikkakunta: Etelä-Sawo
Re: Millä Trialilla alkuun..?
SWM 125cc -81 classic mulla terapia laitteena, lue opetteluun. Painoa kuskilla 120kg varusteet päällä, voima ei lopu,taito kylläkin. 
Konsteja ois kun vaan ois vastoinkäymisiä.....