Millä Trialilla alkuun..?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Syke
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Millä Trialilla alkuun..?

Viesti Kirjoittaja Syke »

..ja miksei pidemmällekkin?
Eli alkanut kokoajan vakavammin kiinnostamaan enduron vaihto trialiin.
Taustaa: 6-7 vuotta harrastettu enduroa/motocrossia 2-ja 4-tahtisilla.

Minkä kokoinen ja paljon tahteja olisi sopiva aloitteluun ja ihan kuntokäyttöön?
Valkokilpisiksi noita ei taida saada?

Kiitos jo etukäteen.

Ps. Kohta saattaa tulla myyntiin hyvin varusteltu ja huollettu 250exc -10.
Braa-aab!
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2178
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Millä Trialilla alkuun..?

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

www.nbuu.com
Piikkinenki on kuulemma riittävä, toki ittekki ostin aikoinaan kakspuokin. :mrgreen:
Ei tuollasella viitti yhtään ajaa siirtymää niin ei sitä kilpee tartte.

Kakstahtiset on ainakin halvempii ja vääntöö niissäkin riittävästi.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
timo
Viestit: 3032
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Millä Trialilla alkuun..?

Viesti Kirjoittaja timo »

Syke kirjoitti:.
Minkä kokoinen ja paljon tahteja olisi sopiva aloitteluun ja ihan kuntokäyttöön?.
Muutaman lainailun jälkeen ihan omakseni hankin 2t-piikkisen, koska sattui sopiva kauppa kohdalle.
Ensin kuvittelin että menee vaihtoon jahka sopiva "täyskokoinen" osuu kohdalle. No, enää en pakkomielteisesti ajattele noin. En oikeastaan keksi yhtään syytä vaihtaa isompaan.
Aika pian aloittelun jälkeen- ja nyt varsinkin hyväksyn sen tosiasian, että vaatimattomilla taidoillani en pysty edelleenkään selättämään yhtäkään trialpyörää, oli se millainen tahansa. Tältä pohjalta en hirveästi rajailisi enkä ehdottelisi mitään muuta kuin että aikuisen normaalipainoisen harrastelijakuntoilijan ei kannata ainakaan hyljeksiä "kevaria" jos sellainen muuten sattuu miellyttämään.
Piikkinen vaatii aluksi jokun verran tarkempaa kättä, mutta siihen tottuu, eikä koneen pienempi potku todellakaan ole se rajoittava tekijä opettelussa. Kuskin kömpelyys on :(
THA
Viestit: 3709
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Millä Trialilla alkuun..?

Viesti Kirjoittaja THA »

Komppaan Timoa täysin, trialissa on itse asiassa sitä parempi mitä pienemmän otat. Se vaan, että piikkistä pienemmät on tehty lapsille, eli eivät mittojensa vuoksi kookkaille (miehen kokosille...) sovellu.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
TeHoo
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 10:11 pm
Pyörä: Montesa 4RT

Re: Millä Trialilla alkuun..?

Viesti Kirjoittaja TeHoo »

Pienellä oppii paremmin ajotekniikkaa, jos tähtää huipulle, koska ison pyörän sitkeydellä voi kompensoida lähinnä kropan asennosta johtuvia virheitä. Jos haluaa nautiskella, niin suosittelen 250-300cc ja malttia alkuun. Vaikea kuvitella, että 125cc:llä saisi pidemmän päälle fiiliksiä tuon kotarin jälkeen.
Nelari on yliveto monipuoliseen ajoon ja jos haluaa lisäksi päristellä polkuja ja metsäautoteitä. Ainakin Montesan (= Honda) saa rekisteriin. Saakohan tänne laittaa linkkejä:
http://www.motokka.fi/honda-montesa/

Onnea mopon etsintään, siisti laji.
hmrman
Viestit: 94
Liittynyt: To Syys 02, 2010 7:56 pm
Pyörä: SE ST HDRK SWM
Paikkakunta: Etelä-Sawo

Re: Millä Trialilla alkuun..?

Viesti Kirjoittaja hmrman »

SWM 125cc -81 classic mulla terapia laitteena, lue opetteluun. Painoa kuskilla 120kg varusteet päällä, voima ei lopu,taito kylläkin. :o
Konsteja ois kun vaan ois vastoinkäymisiä.....
Vastaa Viestiin