Husqvarna Te 250
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Parru
- Pyörä: F800 gs/Husse Te250
Husqvarna Te 250
Tervehdys!
Otsikon pyörälle omistettua ketjua en onnistunut foorumilta löytämään, joten olisiko porukalla mielenkiintoa höpistä em. pyörästä?
Eilen tuli talliin haettua kyseinen kampe, vuosimallia -08. Kyseessä ensimmäinen " oikea enduro", hiekkatiesurautuksiin on 8gs.
Aloitetaas heti kysymyksillä josko täältä samanlaisen pyörän omistajia löytyisi, eli mitä öljyä olette käyttäneet? Manuska suosittaa
vähän harvinaisempaa 10w60-liukastetta. Ja toinen kyssäri, minkälainen toimintasäde mahtaa olla vakiotankilla?Tietysti riippuu alustasta ja oikean ranteen asennosta, mutta noin suurinpiirtein. Muutenkin vinkit ja niksit tervetulleita.
Otsikon pyörälle omistettua ketjua en onnistunut foorumilta löytämään, joten olisiko porukalla mielenkiintoa höpistä em. pyörästä?
Eilen tuli talliin haettua kyseinen kampe, vuosimallia -08. Kyseessä ensimmäinen " oikea enduro", hiekkatiesurautuksiin on 8gs.
Aloitetaas heti kysymyksillä josko täältä samanlaisen pyörän omistajia löytyisi, eli mitä öljyä olette käyttäneet? Manuska suosittaa
vähän harvinaisempaa 10w60-liukastetta. Ja toinen kyssäri, minkälainen toimintasäde mahtaa olla vakiotankilla?Tietysti riippuu alustasta ja oikean ranteen asennosta, mutta noin suurinpiirtein. Muutenkin vinkit ja niksit tervetulleita.
Re: Husqvarna Te 250
No mulla melkein tommonen... Tosin TC:eestä tehty enska ja -07 mutta aika liki
Öljynä olen käyttänyt http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... P10W60-1-2
Tunnin ainakin kestää tankki, sen jälkeen loppuu kuskin kunto
Öljynä olen käyttänyt http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... P10W60-1-2
Tunnin ainakin kestää tankki, sen jälkeen loppuu kuskin kunto
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =5&t=13131
Tuolla ketjussa yhteistä asiaa vaikka otsikkona onkin TE450
Itse olen käyttänyt Motorex 10W50 ja nykyään Castrol 10W40 moottoripyöräöljyjä. En ole havainnut käytöksessä mitään eroja eri öljyillä. Pääasia kun sen vaihtaa säännöllisesti 10 - 20 h välein suodattimen kanssa ja pitää ilmanputsarin puhtaana. Öljyn määrästä sellainen vinkki, että mielummin täyttö alarajalla, liika öljymäärä rasittaa moottoria ja hidastaa startilla pyörittämistä turhaan. Moottori on kyllä sellaista patarautaa -09 vuosimalliin saakka. Tässä 250 ssä on sama alakerta kun 510 ssäkin, joten pitäis kestää. Kyllä tankillisella pari tuntia (60 km) enduroreitillä pörisee. Safariajossa menee kuuden litran hujakoilla satanen, eli 150 km max.
Tuolla ketjussa yhteistä asiaa vaikka otsikkona onkin TE450
Itse olen käyttänyt Motorex 10W50 ja nykyään Castrol 10W40 moottoripyöräöljyjä. En ole havainnut käytöksessä mitään eroja eri öljyillä. Pääasia kun sen vaihtaa säännöllisesti 10 - 20 h välein suodattimen kanssa ja pitää ilmanputsarin puhtaana. Öljyn määrästä sellainen vinkki, että mielummin täyttö alarajalla, liika öljymäärä rasittaa moottoria ja hidastaa startilla pyörittämistä turhaan. Moottori on kyllä sellaista patarautaa -09 vuosimalliin saakka. Tässä 250 ssä on sama alakerta kun 510 ssäkin, joten pitäis kestää. Kyllä tankillisella pari tuntia (60 km) enduroreitillä pörisee. Safariajossa menee kuuden litran hujakoilla satanen, eli 150 km max.
-
Parru
Jylppy: Hyvä vinkki tuossa ketjussa mielenkiintosta asiaa tulikin paljon!
Ja pari kyssäriä nyypältä lisää; eli paljonko tuossa mahtaa olla öljytilavuus, ei taida iso olla? Sitten piti kysymäni tyhmä kysymys(vai kysyjä) että liekö miten suuri synti kun vaihtaa vanteet, läjätä keula ja takanen ilman momenttiavainta? Ei vielä pakista löydy momenttiavainta niin räjähtääkö tuo kaatuessa jos kiinnitysmomentit on mallia " tein itse ja säästin"?
Jos nyt ei kummiskaan vetäs rannemomenttia asentoon punanen pää tutisee hartioilla..Ja kun nyt vauhtiin päästiin niin olettekos tehneet muutoksia pyörään talviajoa silmälläpitäen, onko tarvetta kikkailuun talvikeleille? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Ja pari kyssäriä nyypältä lisää; eli paljonko tuossa mahtaa olla öljytilavuus, ei taida iso olla? Sitten piti kysymäni tyhmä kysymys(vai kysyjä) että liekö miten suuri synti kun vaihtaa vanteet, läjätä keula ja takanen ilman momenttiavainta? Ei vielä pakista löydy momenttiavainta niin räjähtääkö tuo kaatuessa jos kiinnitysmomentit on mallia " tein itse ja säästin"?
Öljytilavuus 1,5 - 1,6 l. Mullakaan ei momenttiavainta, takapyörä niin kireälle kun 30 cm avaimella saa käsin käännettyä n. 70 nm. keulassa akselin pultti "kaula suonet ei saa pullistua" n. 50 nm. Akselin 8mm kanalla olevat hennosti vuoronperään "kävelyttäen" n. 10 nm. Muista aina kiristää oikean puolen pultit viimeisenä kun olet painellut keulaa pari kertaa alas, että iskari asemoituu oikein. Tässä ruiskussa ei tarvi säätää mitään talveksi, pelaa kuin junan vessa (se vanhempi malli ) jos haluaa hifistellä, niin joka toisen jäähdytysritilän voi teipata umpeen yli 10 c pakkasella.
Tänään rällättiin 16 c pakkasella ja kuuma tuli.
Tänään rällättiin 16 c pakkasella ja kuuma tuli.
-
Parru
Jylppy: Tattis taas erinomaisista vinkeistä! Minkävuotinen peli sieltä löytyy?
Edelleen kaikki huolto, yms vinkit ovat tervetulleita. Mistä väki on varaosia huskuihin tilaillut? Mp-racingin sivusto on jotenkin sekava, kun ei tahdo olla selkeää osiota josta löytyisi mallikohtaisia varaosia. Mp-messuja odotellessa, hyvää jouluu ja uuttavuotta!
Edelleen kaikki huolto, yms vinkit ovat tervetulleita. Mistä väki on varaosia huskuihin tilaillut? Mp-racingin sivusto on jotenkin sekava, kun ei tahdo olla selkeää osiota josta löytyisi mallikohtaisia varaosia. Mp-messuja odotellessa, hyvää jouluu ja uuttavuotta!
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Mie tilailin aikanani osia Top bike Finlandista, pisteet Viljakaisille 
Braa-aab!
-
pytikka
- Pyörä: 250 exc, Desert Sled
http://husqvarnaoutlet.com/repair_manuals Täältä löytyy paljon arvokasta tietoa.
-
Parru
Nostellaas taas ketjua. Lystiä on laitteen kanssa ollut rutosti, nyt pitäisi alkaa alustaa säätämään kun uskaltaa jopa vähän hypätä. Tahtoo takakorkeaksi mennä hypyt lähes kokoajan, lienee perän paluuvaimennusta ruuvailtava johonkin suuntaan.
Mutta niin itse päivän kyssäriin, ylhäällä vehkeessä on paukkua minulle puunkiertoon liikaakin, mutta alakierroksilla tuntuu ettei peli liikahda niin terävästi kun haluaisin, tyhjäkäynnin pinnasta kun alkaa vedättämään niin tuppaa " booaamaan", eli kaipaisin lisää ruutia alakierroksille ja terävyyttä. Myös stumppailua kriittisissä paikoissa, mm kallionousujen jyrkimmissä kohdissa harrastan joista usein seurauksena kolmoistulppi kalliota väärään suuntaan! Luin jostain että näihin on vaihdeltu suuttimia ja ilmeisesti crossimallin ecuja. Vaimentimen vaihtokin voisi kai auttaa, mutta budjetti haraa vastaan..
Eli kymysys kuuluu onko em. kaltaisista modeista kokemuksia ja jos on niin auttoiko alapään hengettömyyteen? Lisäksi mistä olette moisia kikkareita ostaneet/ tilanneet?
Menin koittelemaan kaverin tuoreehkoa 300 exc-kotkaa ja huh..tämmöiselle narukädelle ruutia oli sanotaanko..riittävästi. Kivikossa muutaman tahattomien keulojen jälkeen tuumailin että pikkunelari taitaa olla kaltaiselleni alottelijalle aika passeli vehje. Kyllä oli hätäisen oloinen laite ja kevyt, mutta tämä meneekin jo offtopicin puolelle. Mites muilla on harrastelu pikku-husseilla sujunut?
Mutta niin itse päivän kyssäriin, ylhäällä vehkeessä on paukkua minulle puunkiertoon liikaakin, mutta alakierroksilla tuntuu ettei peli liikahda niin terävästi kun haluaisin, tyhjäkäynnin pinnasta kun alkaa vedättämään niin tuppaa " booaamaan", eli kaipaisin lisää ruutia alakierroksille ja terävyyttä. Myös stumppailua kriittisissä paikoissa, mm kallionousujen jyrkimmissä kohdissa harrastan joista usein seurauksena kolmoistulppi kalliota väärään suuntaan! Luin jostain että näihin on vaihdeltu suuttimia ja ilmeisesti crossimallin ecuja. Vaimentimen vaihtokin voisi kai auttaa, mutta budjetti haraa vastaan..
Menin koittelemaan kaverin tuoreehkoa 300 exc-kotkaa ja huh..tämmöiselle narukädelle ruutia oli sanotaanko..riittävästi. Kivikossa muutaman tahattomien keulojen jälkeen tuumailin että pikkunelari taitaa olla kaltaiselleni alottelijalle aika passeli vehje. Kyllä oli hätäisen oloinen laite ja kevyt, mutta tämä meneekin jo offtopicin puolelle. Mites muilla on harrastelu pikku-husseilla sujunut?
Husqvarna Te 250
Toi takakorkeiden heittely ja pattisuorien rodeoklovni meininki on Sachsin takakepin murhe. Olettaen että kakspuokissa on samat kepit ku nelipuokissa mikä mulla on. Se on huono jo alkujaan ja asiaa ei auta että iskarin mäntä on leivottu jostain taikinasta. Oli nimittäin aika kulahtanut. Mulle tehtiin mäntä Hondan takakepistä ja parani potenssiin kuus.
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Mulla saattaisi edelleen löytyä 2005 vuoden 450TE:ssä ollut
käyttökelpoinen Rekluse-kytkin. Jostain vaan selvitys sopisiko sulle.
Loppuu se stumppailu ainakin ja helpottaa muutenkin ajoa.
käyttökelpoinen Rekluse-kytkin. Jostain vaan selvitys sopisiko sulle.
Loppuu se stumppailu ainakin ja helpottaa muutenkin ajoa.
Braa-aab!
- Hsippe
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Ei sovi.
08 - 250:n kytkin osin erilainen kuin 450:n.
08 - 250:n kytkin osin erilainen kuin 450:n.
Viimeksi muokannut Hsippe, Ti Heinä 30, 2013 9:18 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Hsippe
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Onhan sulla Parru se lambda korvattu terminaattorilla vaikka ilmeisesti sulla on se katillinen vakio peltiänäri paikoillaan?Parru kirjoitti: Mutta niin itse päivän kyssäriin, ylhäällä vehkeessä on paukkua minulle puunkiertoon liikaakin, mutta alakierroksilla tuntuu ettei peli liikahda niin terävästi kun haluaisin, tyhjäkäynnin pinnasta kun alkaa vedättämään niin tuppaa " booaamaan", eli kaipaisin lisää ruutia alakierroksille ja terävyyttä. Myös stumppailua kriittisissä paikoissa, mm kallionousujen jyrkimmissä kohdissa harrastan joista usein seurauksena kolmoistulppi kalliota väärään suuntaan! Luin jostain että näihin on vaihdeltu suuttimia ja ilmeisesti crossimallin ecuja. Vaimentimen vaihtokin voisi kai auttaa, mutta budjetti haraa vastaan..Eli kymysys kuuluu onko em. kaltaisista modeista kokemuksia ja jos on niin auttoiko alapään hengettömyyteen? Lisäksi mistä olette moisia kikkareita ostaneet/ tilanneet?
Lambdan korvaus terminaatorilla muutti ainakin mun pyörässä alakierros käytöksen täysin.
Terminaattorin nro on: 8000A6750 ja hinta merkkiliikeessä huimat 15-20€, tuon pariksi sitten joku "läpinäkyvä" kisaputki, esmes crossimallin pönttö sopii suoraan ja toimii hyvin. Tai sitten ainakin sen katin kannibalisointi sieltä orkkis pöntöstä, se tosin vaatii kyllä rälläköintiä / hitsausta.
Onko muuten tunteja paljon? Siellä tankissa on sisällä pa-suodatin jolle ei huolto-ohjeissa ole määritelty vaihtoväliä mutta käytännössä se kannattaa vaihtaa 50-100h välein. Suodatinta (8000H0183) ei saa orkkisena enää mutta esmes motonetista löytyy sopiva:
http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=679
Racingecuja ja 12-reikäisiä suuttimia vaihdetaan 10-12 malleihin ja tais viimeiseen vanhakoppaseenkin (09) saada kisaecun. 09:n ecu ei käsittääkseni toimi 08:ssa, tai siis ehkä toiminee mutta mittaristo ei pelitä (tai sitten piti vaihtaa 09:n johtosarja tjsp...).
08:kin ecusta saa kyllä säädettyä seoksia IBeat ohjelmalla (ja välikaapelilla), noita löytyy ainakin isommilta merkkihuolloilta.
Ao linkistä saa ladattua "specialparts 2012" kataloogin josta löytää vielä jotain jopa 08:iin sopivaa osaa hinnat löytyy ainakin osin mp-racingin verkkokaupasta:
http://www.mp-racing.fi/images/esitteet ... _IT-EN.pdf
-
Parru
Moro Hsippe!
Kiitos vastailusta, tuli taas paljon asiatietoa! Minun peli on täysin vakio, vanhemmalta harrastajalta pyörän löysin, joka ei nähdäkseni ole muuttanut mitään pyörästä. Eli vakiovaimennin on kiinni, kuten myös lambda. Mukaan sain jotain hiluja, joiden seasta juuri löysin tuon mainitsemasi terminaattorin, käyttämättömänä. Pitänee siis lykätä tuo kiinni.
Osaatko sanoa mahtaisiko -011 vuotiseen käypänen leovincen täystitaaniputkisto käydä tähän -08-malliin? Osui moinen silmään nettivaraosasta halvalla. Vaatikohan ecun säätöä jos putken vaihtaa, täällä meidän kylällä ei kyllä ole pajaa jolla olisi hussen softia.
Mites jos tuon termiksen lykkää kiinni vakioputken kanssa, pitääkö siihen lambdan reikään jotain kehittää? Ei tekisi mieli alkaa silpoa vakioputken sisuskaluja.
Tunteja on kellossa vajaa 80, hyvä vinkki tuon pa-filun(kin) suhteen, pitääpä tutkia asiaa. Mitä olet tuosta 310:pistä tykännyt? Oliko sinulla tämä pienempi malli ennen sitä?
Kiitos vastailusta, tuli taas paljon asiatietoa! Minun peli on täysin vakio, vanhemmalta harrastajalta pyörän löysin, joka ei nähdäkseni ole muuttanut mitään pyörästä. Eli vakiovaimennin on kiinni, kuten myös lambda. Mukaan sain jotain hiluja, joiden seasta juuri löysin tuon mainitsemasi terminaattorin, käyttämättömänä. Pitänee siis lykätä tuo kiinni.
Osaatko sanoa mahtaisiko -011 vuotiseen käypänen leovincen täystitaaniputkisto käydä tähän -08-malliin? Osui moinen silmään nettivaraosasta halvalla. Vaatikohan ecun säätöä jos putken vaihtaa, täällä meidän kylällä ei kyllä ole pajaa jolla olisi hussen softia.
Mites jos tuon termiksen lykkää kiinni vakioputken kanssa, pitääkö siihen lambdan reikään jotain kehittää? Ei tekisi mieli alkaa silpoa vakioputken sisuskaluja.
Tunteja on kellossa vajaa 80, hyvä vinkki tuon pa-filun(kin) suhteen, pitääpä tutkia asiaa. Mitä olet tuosta 310:pistä tykännyt? Oliko sinulla tämä pienempi malli ennen sitä?
-
Kumipuhki
- Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09
Mun käsityksen mukaan kun laittaa ton terminaattorin kii avarammalla änkkärillä nii seokset olis aika kohdillaan.
Tai ainakin mun hussen 610 oli näin. Kokeilin muuten ton 610 kans power commander 5 ja penkkissä säädettiin niin en huomannu mitään eroa tohon hussen "race mappiin" Oikeen alko vituttaa ku penkittäjä lupaili huomattavaa eroo ku lyö pc5 kii.
Tai ainakin mun hussen 610 oli näin. Kokeilin muuten ton 610 kans power commander 5 ja penkkissä säädettiin niin en huomannu mitään eroa tohon hussen "race mappiin" Oikeen alko vituttaa ku penkittäjä lupaili huomattavaa eroo ku lyö pc5 kii.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö