vaihto mielessä.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
vaihto mielessä.
Jos on kenellä kokemusta 1000 Suzuki V-Stromista voisi panna tietoa tulemaan (tyyppiviat,kestävyys ,ajoominaisuudet sora/asfaltti ymv.
-
KeLE
- Pyörä: Suzuki Vstrom DL1000
Re: vaihto mielessä.
No omasta mielestä se on aika yläpainoinen matkapyörä jolla voi ajaa sorateillä.
Paljon painavampi kuin 650 malli, (olikohan n.30kg) numerot ei kerro totuutta.
Todella raskas ajettava pehmeällä alustalla "muta" yms. sitä en tiedä vaikuttaako nappularenkaat (Karoo/TKC) tuohon parantavasti... tuskin ihmeitätekevästi.
Asfaltilla kiva peli, siellä painoa ei huomaa kuin pikku siirtelyssä, mitä mutkaisempi tie sen parempi (taitaa päteä kaikkiin pyöriin).
Tyyppivioista suurin taitaa olla kytkinkori, pitäisi olla parempi malli vuodesta olikohan 04 vai 05 eteenpäin, vaikka omasta 05 mallista piti sekin korjata eli vaihtaa.
Kytkimen "käyttöakselin" (vai mikälie oikea nimitys) tiiviste saattaa myös ruveta vuotamaan öljyä, on helppo ja halpa vaihtaa.
Ulkomaan elävät on ilmeisesti ajaneet yli 100tkm tämmösellä, itse vasta n.65tkm saanut mittariin rullattua.
Tämmöstä tuli näin äkkiseltään mieleen.
Paljon painavampi kuin 650 malli, (olikohan n.30kg) numerot ei kerro totuutta.
Todella raskas ajettava pehmeällä alustalla "muta" yms. sitä en tiedä vaikuttaako nappularenkaat (Karoo/TKC) tuohon parantavasti... tuskin ihmeitätekevästi.
Asfaltilla kiva peli, siellä painoa ei huomaa kuin pikku siirtelyssä, mitä mutkaisempi tie sen parempi (taitaa päteä kaikkiin pyöriin).
Tyyppivioista suurin taitaa olla kytkinkori, pitäisi olla parempi malli vuodesta olikohan 04 vai 05 eteenpäin, vaikka omasta 05 mallista piti sekin korjata eli vaihtaa.
Kytkimen "käyttöakselin" (vai mikälie oikea nimitys) tiiviste saattaa myös ruveta vuotamaan öljyä, on helppo ja halpa vaihtaa.
Ulkomaan elävät on ilmeisesti ajaneet yli 100tkm tämmösellä, itse vasta n.65tkm saanut mittariin rullattua.
Tämmöstä tuli näin äkkiseltään mieleen.
Paino-eroa nuilla on 18kg
Kuivapainot(katalogin mukaan) DL1000 207kg & DL650 189kg
DL650 & DL1000 (2kpl) omistaneena sanoisin että ehdottomasti DL1000.
Luotettavaa perustekniikkaa ja helppo huoltaa myös itse.
Kuivapainot(katalogin mukaan) DL1000 207kg & DL650 189kg
DL650 & DL1000 (2kpl) omistaneena sanoisin että ehdottomasti DL1000.
Luotettavaa perustekniikkaa ja helppo huoltaa myös itse.
-
KeLE
- Pyörä: Suzuki Vstrom DL1000
Hups, kylläpäs muisti vippas painossa
Mutta kaverin 650 kokeillessa yllätyin miten kevyen tuntoinen se oli.
Ja ne valot, ne on varmasti parhaasta päästä mitä pyörissä vakiona löytyy.
Vakio plexi on aika onneton, ainakin itselle se aiheuttaa melkoista mekkalaa n.180 cm pitkä kuski.
Olen kokeillut myös pikku sportti plexiäkin eikä se ollut juuri vakiota parempi.
Toistaiseksi paras ratkaisu on ollut Suzukin touring plexi (MRA:n valmistama vario-touring) asennettuna ns. 4 korkeuteen ja kulma prikoilla hienosäädettynä.
Hyvä ulkomainen V-Strom foorumi http://www.vstrom.info/Smf/index.php
Mutta kaverin 650 kokeillessa yllätyin miten kevyen tuntoinen se oli.
Ja ne valot, ne on varmasti parhaasta päästä mitä pyörissä vakiona löytyy.
Vakio plexi on aika onneton, ainakin itselle se aiheuttaa melkoista mekkalaa n.180 cm pitkä kuski.
Olen kokeillut myös pikku sportti plexiäkin eikä se ollut juuri vakiota parempi.
Toistaiseksi paras ratkaisu on ollut Suzukin touring plexi (MRA:n valmistama vario-touring) asennettuna ns. 4 korkeuteen ja kulma prikoilla hienosäädettynä.
Hyvä ulkomainen V-Strom foorumi http://www.vstrom.info/Smf/index.php