KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
kjooseppi
- Viestit: 386
- Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
- Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
- Paikkakunta: Kokkola
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ostin EVO1 ilmanoutsarisetin. Onko muilla ollut ongelmia kannen asentamisen kanssa? Etu "kynnet" eivät meinaa mahtua paikalleen ja kun sen viimein paikalleen saa niin jää kansi vähän kaarevaksi.
Toinen asia: Onko 690 R 2010 ollu jotain takaisinkutsuja kun tuntuu että nokkaketju kalkattaa aikalailla ja pyörällä ajettu vasta 3000km, lähinnä ketjun kiristäjää tuumailin. Kovan oloiset on mekaaniset äänet varsinkin tyhjäkäynnillä, muistelisin ettei edelliset kuusysikymppini olleet noin kalkattajia, vaan onko aika kullannut muistot.
Sitten minkä kartan olette laittaneet aavaralle putsarille ja Akran sliparille? (Olisko kotarin numeroa muistissa)?
Toinen asia: Onko 690 R 2010 ollu jotain takaisinkutsuja kun tuntuu että nokkaketju kalkattaa aikalailla ja pyörällä ajettu vasta 3000km, lähinnä ketjun kiristäjää tuumailin. Kovan oloiset on mekaaniset äänet varsinkin tyhjäkäynnillä, muistelisin ettei edelliset kuusysikymppini olleet noin kalkattajia, vaan onko aika kullannut muistot.
Sitten minkä kartan olette laittaneet aavaralle putsarille ja Akran sliparille? (Olisko kotarin numeroa muistissa)?
Tohtorillako=)
Re: KTM 690 Enduro (/R)
kjooseppi kirjoitti:Ostin EVO1 ilmanoutsarisetin. Onko muilla ollut ongelmia kannen asentamisen kanssa? Etu "kynnet" eivät meinaa mahtua paikalleen ja kun sen viimein paikalleen saa niin jää kansi vähän kaarevaksi.
Toinen asia: Onko 690 R 2010 ollu jotain takaisinkutsuja kun tuntuu että nokkaketju kalkattaa aikalailla ja pyörällä ajettu vasta 3000km, lähinnä ketjun kiristäjää tuumailin. Kovan oloiset on mekaaniset äänet varsinkin tyhjäkäynnillä, muistelisin ettei edelliset kuusysikymppini olleet noin kalkattajia, vaan onko aika kullannut muistot.
Sitten minkä kartan olette laittaneet aavaralle putsarille ja Akran sliparille? (Olisko kotarin numeroa muistissa)?
EVO1 mappi "KM765EU0804132EPMap" ja "KM765EU0804132FIMap". Muistaakseni menee tuohon -10 vuotiseenkin. Kyllä tekee gutaa kaasun käytökselle. Kulutus himppasen kasvaa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
KTM 690 Enduro (/R)
Sama juttu ja piti mattopuukolla veistää suodattimen etureunaa matalammaksi, että sai kannen paikallleen.kjooseppi kirjoitti:Ostin EVO1 ilmanoutsarisetin. Onko muilla ollut ongelmia kannen asentamisen kanssa? Etu "kynnet" eivät meinaa mahtua paikalleen ja kun sen viimein paikalleen saa niin jää kansi vähän kaarevaksi.
Kura lentää...
-
exorcist
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Heinä 30, 2011 10:52 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R -10
- Paikkakunta: Levi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Eilen juuri laitoin samaisen evo kannen, mapin ja foamifiltterin. Puukkoa piti näyttää filsun etureunalle ja on kyllä hankalaa materiaalia leikata. Käsin hiomallakin ensin koitin mutta ei siitä mitään tullu. Lukee muuten kannen mukana tulleissa papereissakin että jos käyttää foamia niin pitää madaltaa kymmenestä millistä kahdeksaan.
Mappina toimii KM765EU0804132 ja pakomölinää yrittää hillitä Wingssi isommalla killerillä, tosin yritykseksi jää ja myös imukorinat aika miehekkäät.
Tänään juurikin kuuntelin että kovimpa kalkattaa ja kilometrejä mittarissa karvan päälle 3000. Tuli mieleen, että kuuluisko ne kilinätkin nyt selvemmin tuon avoimen kannen kautta, en tiedä onko mahdollista mutta tulipa mieleen.
Ainakin vielä vaikuttaa tuo mappaus oikeinki onnistuneelta sijoitukselta.
Mappina toimii KM765EU0804132 ja pakomölinää yrittää hillitä Wingssi isommalla killerillä, tosin yritykseksi jää ja myös imukorinat aika miehekkäät.
Tänään juurikin kuuntelin että kovimpa kalkattaa ja kilometrejä mittarissa karvan päälle 3000. Tuli mieleen, että kuuluisko ne kilinätkin nyt selvemmin tuon avoimen kannen kautta, en tiedä onko mahdollista mutta tulipa mieleen.
Ainakin vielä vaikuttaa tuo mappaus oikeinki onnistuneelta sijoitukselta.
- mattipoeka
- Viestit: 327
- Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
- Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Pakko sanoa, että onhan tuo ihan ihana laite 
--------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mikä on tarvittava ketjun pituus 15 / 49 väleille?
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Maikki_S kirjoitti:Mikä on tarvittava ketjun pituus 15 / 49 väleille?
Ei vastausta kysymykseen mutta jatkan eli noin iso takaratas, ottaako/särkeekö ketjusuojan?
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ei ota kiinni. Mulla on noi välit.
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Juu ei ota ketjusuojaan, kun kaverin pyörään ison takarattaan ympäri ketjuja niittailin. Ketjuohjuriin alkoi 52-hampaisella jo aika ikävän näköisesti ottamaankin. Miten Maikki neljäysillä?
Edit: Siis ratas ei ota ohjuriin, mutta ketju joutuu tekemään mutkan ylöspäin kulkiessaan ohjurin läpi.
Edit: Siis ratas ei ota ohjuriin, mutta ketju joutuu tekemään mutkan ylöspäin kulkiessaan ohjurin läpi.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Eikös ohjurissa ole korkeussäätöä niinkuin peinemmissä enduroissa ?Timo Tasakaasu kirjoitti:Juu ei ota ketjusuojaan, kun kaverin pyörään ison takarattaan ympäri ketjuja niittailin. Ketjuohjuriin alkoi 52-hampaisella jo aika ikävän näköisesti ottamaankin. Miten Maikki neljäysillä?
Edit: Siis ratas ei ota ohjuriin, mutta ketju joutuu tekemään mutkan ylöspäin kulkiessaan ohjurin läpi.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
-jn- kirjoitti:Eikös ohjurissa ole korkeussäätöä niinkuin peinemmissä enduroissa ?Timo Tasakaasu kirjoitti:Juu ei ota ketjusuojaan, kun kaverin pyörään ison takarattaan ympäri ketjuja niittailin. Ketjuohjuriin alkoi 52-hampaisella jo aika ikävän näköisesti ottamaankin. Miten Maikki neljäysillä?
Edit: Siis ratas ei ota ohjuriin, mutta ketju joutuu tekemään mutkan ylöspäin kulkiessaan ohjurin läpi.
On ainakin R:n ohjurissa kaksi asentoa korkeudelle eikä ota 50-hampaisellakaan kiinni ohjuriin.
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
- JiiPee
- Viestit: 119
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 9:30 am
- Pyörä: 790 Rreissuenduro
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Myös E:n ketjuohjurissa on aina ollut säätö. Mulla on 15-52 ja lyhentämätön eli 120 lenkkinen ketju.
En tiedä mikä pituus tarvitaan 15-49, ostan aina 120 pitkät ketjut vaikka toisessa 690:ssä on vakiovälit.
14 piikkistä eturatasta en enää käytä, se syö etuohjuria liian nopeasti.
- Jii
En tiedä mikä pituus tarvitaan 15-49, ostan aina 120 pitkät ketjut vaikka toisessa 690:ssä on vakiovälit.
14 piikkistä eturatasta en enää käytä, se syö etuohjuria liian nopeasti.
- Jii
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Oli tuossa joku säätö, soikeat reiät tai kahdet reiät. en muista ihan tarkkaan. Silti siinä hässäkässä tultiin siihen tulokseen ettei alkuperäinen ohjuri tässä tapauksessa 52-hampaisella toiminut. Pitänee käydä kaverilla vaikka autotalliolusilla ja tutkia asia uudestaan.JiiPee kirjoitti:Myös E:n ketjuohjurissa on aina ollut säätö. Mulla on 15-52 ja lyhentämätön eli 120 lenkkinen ketju.
En tiedä mikä pituus tarvitaan 15-49, ostan aina 120 pitkät ketjut vaikka toisessa 690:ssä on vakiovälit.
14 piikkistä eturatasta en enää käytä, se syö etuohjuria liian nopeasti.
- Jii
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
- JiiPee
- Viestit: 119
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 9:30 am
- Pyörä: 790 Rreissuenduro
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Timo sää oot oikeassa. Kirjoitin vain että siinä ohjurissa on säätö.
Teoriassa 52 ratas ei toimi vaan oranssien ketjulenkkien maalit lähtee ulkoreunoilta
eli ohjurin alareuna ottaa kiinni ketjuun - sitten ohjuri mukautuu tilanteeseen.
Käytännössä tuo pelaa mainiosti, laitoin 52 rattaan jo ennen talvirallia ja
näillä väleillä saadaan tarkempi ohjattavuus kaasukahvasta.
Ai niin, mullahan on muokattu ohjuri joka syö myös takaratasta renkaan puolelta...
Joitakin 14-52 voi stressata matka-ajossa koska kierrokset on tapissa.
J
Teoriassa 52 ratas ei toimi vaan oranssien ketjulenkkien maalit lähtee ulkoreunoilta
eli ohjurin alareuna ottaa kiinni ketjuun - sitten ohjuri mukautuu tilanteeseen.
Käytännössä tuo pelaa mainiosti, laitoin 52 rattaan jo ennen talvirallia ja
näillä väleillä saadaan tarkempi ohjattavuus kaasukahvasta.
Ai niin, mullahan on muokattu ohjuri joka syö myös takaratasta renkaan puolelta...
Joitakin 14-52 voi stressata matka-ajossa koska kierrokset on tapissa.
J
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: KTM 690 Enduro (/R)
No voi perrrr... ja kaveri oli samalla ostanut sitten juurikin ne oranssit ketjutkin vielä. Ihan liikaa harmitti jo sekin, että lukkoa kiinni puristaessa siitä lukon sivulevystä lähti oranssi maali irti. Eihän niin tiukkaa levyä saa mitenkään paikoilleen ilman voimaa.JiiPee kirjoitti:Timo sää oot oikeassa. Kirjoitin vain että siinä ohjurissa on säätö.
Teoriassa 52 ratas ei toimi vaan oranssien ketjulenkkien maalit lähtee ulkoreunoilta
eli ohjurin alareuna ottaa kiinni ketjuun - sitten ohjuri mukautuu tilanteeseen.
Käytännössä tuo pelaa mainiosti, laitoin 52 rattaan jo ennen talvirallia ja
näillä väleillä saadaan tarkempi ohjattavuus kaasukahvasta.
Ai niin, mullahan on muokattu ohjuri joka syö myös takaratasta renkaan puolelta...
Joitakin 14-52 voi stressata matka-ajossa koska kierrokset on tapissa.
J
Tietysti se paine ketjuohjurin alareunaa vasten pienenee, kun kuski hyppää kyytiin ja ketjulinja jouston mukana muuttuu hieman ylemmäs. Vaikutus tosin on mitätön. Ja ainoastaan moottorijarrulla ketjut ovat alapuolelta tiukalla.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito