BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
oppeS
Re: BMW G650X
MarkkuHoo,
luin suurella mielenkiinnolla sivustoasi koskien pyörääsi. Olit laittanut vm. 06 TE610:n 45 mm USD-etuiskarit ja kysymykseni kuuluukin, menivätkö ne suoraan
XChallengeen vai mitä muutostöitä pitä tehdä? Kävikö XChallengen navan akseli ja levyjarrusatula ko. iskareihin suoraan?
Itsekin tullut mieleen, että kaipaisi iskareita kaikilla säädöillä kuten aikoinaan GasGas:n enduropyörässäni oli (Marzochi 45 mm ).
t. Seppo
luin suurella mielenkiinnolla sivustoasi koskien pyörääsi. Olit laittanut vm. 06 TE610:n 45 mm USD-etuiskarit ja kysymykseni kuuluukin, menivätkö ne suoraan
XChallengeen vai mitä muutostöitä pitä tehdä? Kävikö XChallengen navan akseli ja levyjarrusatula ko. iskareihin suoraan?
Itsekin tullut mieleen, että kaipaisi iskareita kaikilla säädöillä kuten aikoinaan GasGas:n enduropyörässäni oli (Marzochi 45 mm ).
t. Seppo
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Melko hyvin nuo paremmat Marzocchin Shiver 45mm USD:t sinne nokalle menee, mutta ei kuitenkaan ihan ilman metallitöitä. Oli siellä juttua tuostakin kyllä.
Muiden pyörien akselit ja jarrukiinnitykset on aina erilaisia, joten joutuu tekemään hieman sovitusta. Sovitus on helpointa kun ottaa ne X:n omat akselimurikat irti alkuperäisistä liukuputkista ja siirtää ne Shiverin putkiin. Niihin sopii bemarin omat akseli&jarruhilppeet tietenkin suoraan, mikä on erityisen helpottava homma. Ennen loppusijoitusta Shiverin putkiin ne murikat on vielä sorvattava sisältä auki just sopivasti, jotta Shiverin puristusvaimennuksen säätöyksikkö mahtuu sinne sisälle.
Tässä nyt yks kuva X:n sorvatuista osista, ennenkuin laitoin ne Shiverin liukuputkiin kiinni.

Sitten riipuen vähän mistä mallista ne Shiverit on lainattu, voi joutua pikkuisen sorvauttamaan myös alakolmion kohdalta putkia ohkaisemmaksi, mulla piti ottaa 1mm materiaalia pois (toi kiiltävä kohta).

Justiinsa huolsin oman keulan ja vaihdoin kaikki holkit ja tiivisteet varmuuden vuoksi.
Pyörä ei ole myynnissä enää, pöljyyskohtaus meni ohi.
EDIT: Mä ristin tän nyt katukumeilla olevan X:än olevan kevään kunniaksi "XStreet"

Muiden pyörien akselit ja jarrukiinnitykset on aina erilaisia, joten joutuu tekemään hieman sovitusta. Sovitus on helpointa kun ottaa ne X:n omat akselimurikat irti alkuperäisistä liukuputkista ja siirtää ne Shiverin putkiin. Niihin sopii bemarin omat akseli&jarruhilppeet tietenkin suoraan, mikä on erityisen helpottava homma. Ennen loppusijoitusta Shiverin putkiin ne murikat on vielä sorvattava sisältä auki just sopivasti, jotta Shiverin puristusvaimennuksen säätöyksikkö mahtuu sinne sisälle.
Tässä nyt yks kuva X:n sorvatuista osista, ennenkuin laitoin ne Shiverin liukuputkiin kiinni.

Sitten riipuen vähän mistä mallista ne Shiverit on lainattu, voi joutua pikkuisen sorvauttamaan myös alakolmion kohdalta putkia ohkaisemmaksi, mulla piti ottaa 1mm materiaalia pois (toi kiiltävä kohta).

Justiinsa huolsin oman keulan ja vaihdoin kaikki holkit ja tiivisteet varmuuden vuoksi.
Pyörä ei ole myynnissä enää, pöljyyskohtaus meni ohi.
EDIT: Mä ristin tän nyt katukumeilla olevan X:än olevan kevään kunniaksi "XStreet"

”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
No,nyt ekat ajokokemukset tuolla.Hyvin kaasuun vastaava,ketterä,minunkin mittainen persejalkainen pystyy käsittelemään,easy ajoasento minunmittaisille pikku kätösille.Keulasta en tykkää,ei tuollaisenaan pysy etupyörä kovinkaan hyvin tiessä,jotain täytyy tehdä.Kaipaa myös pientä ilmanohjauslippaa tuohon lamppusysteemiin ja stumppaa herkästi(voi kyllä olla vanhan bensan ongelma,seissyt vuoden liikkeen rivissä)Äänet yllättävän kivat vakioputkellakin.Olen tyytyväinen ostokseeni
.Vielä kun saa vähän karkeammat kumit alle...
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Estääkö joku vaihtamasta pelkkiä sisuskaluja 45mm Shiveristä tuohon Xchallengen keulaan..?
800:ssa kun on näin pakko tehdä erimittaisten liukuputkien takia, mutta käsittääkseni myös Xchallengessa, Xcountryssä ja Xmotossakin voisi vain sorvata alajalkoihin pesät kompressioventtiileille ja vaihtaa sisuskalut Shiveristä? Ei tarvitsisi sorvailla yläputkia, akseleita, irrotella alajalkoja jne.
Tulipahan vain mieleeni laiskana ihmisenä...
800:ssa kun on näin pakko tehdä erimittaisten liukuputkien takia, mutta käsittääkseni myös Xchallengessa, Xcountryssä ja Xmotossakin voisi vain sorvata alajalkoihin pesät kompressioventtiileille ja vaihtaa sisuskalut Shiveristä? Ei tarvitsisi sorvailla yläputkia, akseleita, irrotella alajalkoja jne.
-
MarkkuHoo
- Viesti:
Kyllä tuon pitäisi olla mahdollista X-malleissakin. Alapesät pitää sorvata juurikin, muutenhan orkkisosat istuu. Shivereiden putkien kanssa saa kuitenkin varmuudella lisää joustomatkaa. Tuossa mulla on nyt uutuutena Aprilia rxv Shivereiden hopiaiset yläputket, sopii muokkaamatta bemun kolmioihin.-W- kirjoitti:Xchallengessa, Xcountryssä ja Xmotossakin voisi vain sorvata alajalkoihin pesät kompressioventtiileille ja vaihtaa sisuskalut Shiveristä? Ei tarvitsisi sorvailla yläputkia, akseleita, irrotella alajalkoja jne.
Keulaan käy ainakin gas gassistä lainatut sisuskalut, shiverin keula sekin, alapään joutuu sorvauttaa kuten markku edellä kertoikin ellei laita gassin etuvannetta. Muuten samanpituiset/halkaisijat sisuskaluissa. Alapää on kiinni liukuputkissa pienellä lukitusruuvilla ja muuten lähtee kiertämällä, lämpöä mukaan, minulla oli lukiteliima kierteissä.
Olisiko arvon harrastajilla tietoa Xn venttiilinvälyksistä? Ei netistä ainakaan ihan sekunnissa osunut silmään... 20tkm huolto/remontti tekeillä. Pitäisi saada kesäkuuta varten värkki reissukuntoon.
/Niilo
/Niilo
-
MarkkuHoo
- Viesti:
Imupuolen säätöväli: 0.03-0.11 mmNipatzu kirjoitti:Olisiko arvon harrastajilla tietoa Xn venttiilinvälyksistä? Ei netistä ainakaan ihan sekunnissa osunut silmään... 20tkm huolto/remontti tekeillä. Pitäisi saada kesäkuuta varten värkki reissukuntoon.
/Niilo
Pakopuolen säätöväli: 0.25-0.33 mm
- gixxerman
Onko tuossa pikkugeessä navin virralle ottopaikkaa? 
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Ilmeni tuossa äsken jäähdytysnestevuotoa syylärin seutuvilta. Kuva ongelmasta liitteenä. Neste vuotaa tuolta punaisen ympyrän sisältä oikeastaan koko ajan kun moottori on käynnissä. Kuva on siis pyörän vasemmalta puolelta syylärin täyttökorkin alapuolelta.
Irroitin keväthuollossa syylärin ja pesin jäähdytysrivat yms. huolella. Ennen huoltoa ei vastaavaa vuotoa ollut. Mistäköhän tälläinen vuoto on mahdollisesti syntynyt?
Irroitin keväthuollossa syylärin ja pesin jäähdytysrivat yms. huolella. Ennen huoltoa ei vastaavaa vuotoa ollut. Mistäköhän tälläinen vuoto on mahdollisesti syntynyt?
- gixxerman
Onko missään pikkugeen huoltomanuaalia?
- Kurahousu
- Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS
Tarkoitatko nyt 650 tai 450 mallin?gixxerman kirjoitti:Onko missään pikkugeen huoltomanuaalia?
RepROM nimellä kulkeva pcllä käytettävä softa on tehtaan huoltomanuaali. Sen saa ehkä merkkarilta tai sitten muista kanavista.
-
MarkkuHoo
- Viesti:
Joo, ainakin eBay:stä yms. tuota G650 RepRom huolto-dvd:tä saa ostettua muutaman euron hinnalla.an13 kirjoitti:RepROM nimellä kulkeva pcllä käytettävä softa on tehtaan huoltomanuaali. Sen saa ehkä merkkarilta tai sitten muista kanavista.
Tehdasta ei tunnu haittaavan, että noita villejä kopioita myydään maailman turuilla. On niitä joskus kai ollut ladattavissa jostain paikoistakin, mut itse tilasin tosiaan joskus postikuluineen noin 5-7 euron hinnalla valmiin rompun eBaystä ja hyvin toimii.
- gixxerman
G650X CountryKurahousu kirjoitti:Tarkoitatko nyt 650 tai 450 mallin?gixxerman kirjoitti:Onko missään pikkugeen huoltomanuaalia?