Kiitos nopeasta vastauksesta ja avuntarjoamisesta! Kyllä lähtee!
Timo
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
ex: Harley- Davidson Night Rod Special '08
ex: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird '00
--
A - D - DK - EST - F - FIN - IT - LT - LV - PL - SK - SLO - S - RU
Kiitos nopeasta vastauksesta ja avuntarjoamisesta! Kyllä lähtee!
Timo
Hyvinkäälläkin olisi saattanut onnistua, mutta ennätin jo tänne Kouvolaan. Tulevaisuutta silmälläpitäen ei varmastikaan olisi huono investointi ostaa torx sarja jos omistaa 1200 sarjan bemarin.
vkoivu kirjoitti:Tulevaisuutta silmälläpitäen ei varmastikaan olisi huono investointi ostaa torx sarja jos omistaa 1200 sarjan bemarin.
Jaman - mulla on kaikki torxit TX30 asti, ja lisäksi Harrikan peruina TX40 socketti - mutta toi TX55... Jotain NIIN erilaista... Miten muuten saksalainen insinööri voi kasata prätkän jonka bashplaten irroitukseen tarvitaan sen puoli tusinaa eri avaimia....
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
--
vkoivu kirjoitti:Tulevaisuutta silmälläpitäen ei varmastikaan olisi huono investointi ostaa torx sarja jos omistaa 1200 sarjan bemarin.
Jaman - mulla on kaikki torxit TX30 asti, ja lisäksi Harrikan peruina TX40 socketti - mutta toi TX55... Jotain NIIN erilaista... Miten muuten saksalainen insinööri voi kasata prätkän jonka bashplaten irroitukseen tarvitaan sen puoli tusinaa eri avaimia....
Mulla taitaa olla nykyään torxit väliltä 2-80 eikä niistä taida kovin moni olla käyttämättä. Olikohan 55 juuri se millä takarenkaan pultit aukeavat?
Muutamissa kohdissa tarvitaan myös torx hylsyjä, joita onneksi ymmärsin ostaa sarjan heti kun ostin ensimmäisen 1200cc bemarini.
Tänään pientä remppaa bemariin tehdessä olisi ollut tarvetta 5 sakaraiselle 'torx' avaimelle, minkä keskellä on reikä.
Kiitos juvanderille avusta ja hyvästä työkaluvalikoimasta! Kyllä kelpasi ajella takaisin raudoitettuna
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
--
Tuli tuossa vaihdettua nyt se kardaanin etummainen suojakumi eli kardaani piti vetäistä vaihdelaatikosta pois. No nyt se on jo takaisin booreissaan, mutta miten saan se napsahtamaan eli lukittumaan? Aivan pikkuisen kopsuttelin kardaanin alapäästä muovilekalla, mutta usko siihen jippoon loppui kesken. Pistin booreihin punertavaa laivanpotkurivaseliinia, joka ei sitten vauhdissakaan linkoudu pois. Onkohan se nyt siellä "jarruna"? Mutta kun en ole kuivanakaan tottunut työntelemään;-) Mikä neuvoksi? Otanko vasut pois kokonaan? Mitä vaseliinia on se lähes valkea, jota oli vanhan kumin sisäpinnalla ja kardaanin nivelissäkin? Silikonia lutrasin jo uudelle kumille
kurapeltsi kirjoitti:Tuli tuossa vaihdettua nyt se kardaanin etummainen suojakumi eli kardaani piti vetäistä vaihdelaatikosta pois. No nyt se on jo takaisin booreissaan, mutta miten saan se napsahtamaan eli lukittumaan? Aivan pikkuisen kopsuttelin kardaanin alapäästä muovilekalla, mutta usko siihen jippoon loppui kesken. Pistin booreihin punertavaa laivanpotkurivaseliinia, joka ei sitten vauhdissakaan linkoudu pois. Onkohan se nyt siellä "jarruna"? Mutta kun en ole kuivanakaan tottunut työntelemään;-) Mikä neuvoksi? Otanko vasut pois kokonaan? Mitä vaseliinia on se lähes valkea, jota oli vanhan kumin sisäpinnalla ja kardaanin nivelissäkin? Silikonia lutrasin jo uudelle kumille
Se napsahtaa paikalleen aika nätisti kun pitää kardaanin suorana ja kumivasaralla napauttaa ulommaisesta päästä.
Veikkaisin että se valkoinen rasva on bemarin käyttämää keraamitahnaa.
Ei taida olla paljoa kokemusta noista ikkunoista tällä puolen merta. Itteä kans kiinnostas tuohon vanhempaa laitteeseen testata, mutta tuon kallimpaa ikkunakokeilua ei juuri voi tehdä.
Sen mtä on noita muissa laitteisa nähny niin on jämäkkää tekoa. Muovin paksuus vastaa hyvin alkuperäisen ikkunan paksuutta ja jämäkkyyttä.
kjhh kirjoitti:
Heh heh, Suomeen tuoduissa gessuissa jotenkin erilainen säädin joka ei vaadi vika-alttiuden johdosta toimenpiteitä, tälläkin palstalla aika monta tarinaa kertoo jostain vallan muusta. http://www.adac.de/infotestrat/autodate ... 0Adventure. USA, Saksa ja moni muu maa, missä kuluttaja ärhakästi valvoo etuaan hoitaa tällaiset asiat hieman eri tavalla, täällä maahantuojalta alkuun lähinnä ylimielistä ynseilyä asiaa sieltä kysellessäni. Hoituihan tuo lopulta, en tiedä kumpi maksoi liike vai maahantuoja, tärkeää vai että se en ollut minä.
Tietenkin, jos muualla ovat kaikki kyseisten vuosimallien gessut saaneet takaisinkutsun, joutuu Suomen maahantuojan toiminta outoon valoon, mutta se ei mielestäni käy ilmi tuosta ADAC:n sivujen tekstistä. Omituista se olisi senkin vuoksi, että eikö viime kädessä takaisinkutsujen kustannuksista vastaa tehdas eikä maahantuoja?
Kannattaa hoitaa näitä asioita kun käväisee vaikka Saksassa. Homma toimii siellä huomattavasti jouhevammin. Omaa GSA:ta olen hoidattanut myös Turkissa, aiheena tuolloin oli kytkinletkun reititykseen liittyvä takaisinkutsu.
"Se napsahtaa paikalleen aika nätisti kun pitää kardaanin suorana ja kumivasaralla napauttaa ulommaisesta päästä.
Veikkaisin että se valkoinen rasva on bemarin käyttämää keraamitahnaa."
Vielä vaivaan;-(
Eli kardaanin suojakuoriko vaakasuoraksi, eihän muuten kardaania saa vaateriin vaihdelaatikkoon nähden? Se viimeinen booripätkähän(laakerin jälkeen) on nyt suorassa, kun se on jo booreilla.
Kardaaninsuojakuortahan ei taida saada vaateriin kuin tunkilla tai jousen irroituksella???
Gessun tuulilaseista on kirjoiteltu foorumeissa moneen otteeseen ja taas olisi asiaa siihen liityen.
Olisiko kenelläkään kertoa käyttökemuksia Ztehnik Z2242 tuulilasista ?
Tämä on se n. 5cm gessun vakiolasia korkeampi ja leveämpi lasi .
Minulla on pituutta 178 cm ja toiveena parantaa pikkuisen suojaavuutta
vakiolasiin verrattuna.
Mulla oli tommonen Ztechnik edellisesä 1200GS:ssä.
On paljon parempi kuin alkuperäinen, mutta kaukana täydellisestä.
Ja mulla se toimi parhaiten alimmassa asennossa, jolloin siitä oli vähiten haittaa
Mä oon 184 pitkä.
Kaikkein paras vaihtoehto oli semonen pienen pieni musta fly screen, jonka ebaysta ostin. Kesällä täydellisen hiljainen, mutta syksyllä vähän viileä, eikä tietenkään sateella kauheesti suojaa.