AFRICA TWIN

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

an13
Pyörä: 690

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja an13 »

DID VM2 satsi yhtenäisenä on paras valinta niin tulee aina irroitettua takahaaruka ja rasvattua sen laakerit samalla.
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

vihtis83 kirjoitti:Alkoi AT naksuttaa ajellessa. Kuuluu jostain ketjujen suunnalta ja etenkin veto päällä. Kaasua kun kääntää niin naksutus kovenee. Ilmeisesti ketjut alkaa olla lopussa, joku jäykkä linkki matkalla ilmeisesti. Äänen taajuus ainakin täsmäisi tällaiseen. Kysymys kuuluukin että minkälaiset kettingit olisi hyvät? Olisko joku näistä seteistä hyvä vai ostaako Stormilta RK setti? Motonettikin myy jotain DID settiä. Onko muilla AT:ssä niitattava lukko, jousilukko vai yhtenäinen kettinki?
Niitattavalla lukolla D.I.D:it laittaisin.
Braa-aab!
rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Syke kirjoitti:
vihtis83 kirjoitti:Alkoi AT naksuttaa ajellessa. Kuuluu jostain ketjujen suunnalta ja etenkin veto päällä. Kaasua kun kääntää niin naksutus kovenee. Ilmeisesti ketjut alkaa olla lopussa, joku jäykkä linkki matkalla ilmeisesti. Äänen taajuus ainakin täsmäisi tällaiseen. Kysymys kuuluukin että minkälaiset kettingit olisi hyvät? Olisko joku näistä seteistä hyvä vai ostaako Stormilta RK setti? Motonettikin myy jotain DID settiä. Onko muilla AT:ssä niitattava lukko, jousilukko vai yhtenäinen kettinki?
Samaa naksumisongelmaa korjaat, kuin minä viime kesänä. Minä vain en tiennyt mistä se johtui, ennen kuin kysyin täältä. :P Kait mikä tahansa hyvä ketju jossa ei ole irrallista lukkoa on ok, niitä X-tiivisteellisiä vissiin kehutaan.

Mutta ei taida kenelläkään olla esittää oikein kunnollista arvostelun kestävää vertailua ketjutyyppien välillä. Muuta kuin "mulla on kestänyt xxxxx NÄIN kauan, se on paras!" :lol:
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ja mulla ei ollu koskaan niitattavaa lukkoa Afrikaanosa. Kesti kivasti. Mutta nykyseen pyörään en kyllä laittas jousilukolla.
Paskapuhetta, mutta uskon.
rainerb

..nyt kun päästiin keskustelun alkuun, niin onkos kellään muulla sellaista jännää naksahtavaa ääntä, kun sammuttaa moottorin? Sellaista ihan kuin joku jousikuormitteinen metalliosa naksahtaisi paikoilleen.

Ihmettelin sitä jo viime kesänä, ja aloin epäilemään että ei kai startti voi jäädä jotenkin pyörimään (vapaasti, ei toki sähköllä) niin, että se vapautuisi kun moottori sammutetaan.

Tai sitten mä olen taas vainoharhainen. Mutta en onneksi kuuro vainoharhainen! :P
vihtis83
Pyörä: Polkupyörä

Viesti Kirjoittaja vihtis83 »

rainerb kirjoitti:..nyt kun päästiin keskustelun alkuun, niin onkos kellään muulla sellaista jännää naksahtavaa ääntä, kun sammuttaa moottorin? Sellaista ihan kuin joku jousikuormitteinen metalliosa naksahtaisi paikoilleen.

Ihmettelin sitä jo viime kesänä, ja aloin epäilemään että ei kai startti voi jäädä jotenkin pyörimään (vapaasti, ei toki sähköllä) niin, että se vapautuisi kun moottori sammutetaan.

Tai sitten mä olen taas vainoharhainen. Mutta en onneksi kuuro vainoharhainen! :P
No jopas loppui vastaukset :shock: Jotenkin on muistikuva että mullakin kuuluisi sammuttaessa joku naksaus kun moottori pysähtyy mutta en ole ihan varma. Pitää kuunnella kun seuraavan kerran pyörää sammuttelee.
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
rainerb

vihtis83 kirjoitti:
rainerb kirjoitti:..nyt kun päästiin keskustelun alkuun, niin onkos kellään muulla sellaista jännää naksahtavaa ääntä, kun sammuttaa moottorin? Sellaista ihan kuin joku jousikuormitteinen metalliosa naksahtaisi paikoilleen.

No jopas loppui vastaukset :shock: Jotenkin on muistikuva että mullakin kuuluisi sammuttaessa joku naksaus kun moottori pysähtyy mutta en ole ihan varma. Pitää kuunnella kun seuraavan kerran pyörää sammuttelee.
Täytyy vissiin yrittää äänittää sitä. Jos jaksaisi ennen juhannusta autotalliin pyörän kimpuun. :cry:

Hassu ääni kuitenkin, ei sovi minun kokemusmaailmaani millään.
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

rainerb kirjoitti:
Syke kirjoitti:
Samaa naksumisongelmaa korjaat, kuin minä viime kesänä. Minä vain en tiennyt mistä se johtui, ennen kuin kysyin täältä. :P Kait mikä tahansa hyvä ketju jossa ei ole irrallista lukkoa on ok, niitä X-tiivisteellisiä vissiin kehutaan.

Mutta ei taida kenelläkään olla esittää oikein kunnollista arvostelun kestävää vertailua ketjutyyppien välillä. Muuta kuin "mulla on kestänyt xxxxx NÄIN kauan, se on paras!" :lol:
Omassa käytössä D.I.D:it venyneet huomattavasti vähemmän kuin kokeillut
Regina ja RK. Mut saahan kaikkea kokeilla ja kannattaakin, niin löytää sen omaan filosofiaan
parhaiten sopivan :P
Braa-aab!
Peltsi

Eikös tuosa ketju-asiasa saa semmoset ketjut kun mistä maksaa. Mulla oli Varateerosa RK GXW ketju ja siina sama 525 jako kun Afrikkalaisesa. Ei tarvinnu kyllä kiristellä.

Reginaa en oo tainnu koittaa muutakun vessalukemisena.
KAKK
Pyörä: AT RD07

Viesti Kirjoittaja KAKK »

Jos joku joskus näitä etsii, niin laitanpa mitat JT eturatas Africa twin RD07... Oikea original ja vasen 17 piikkinen Shadow ratas. Huom! linjaus.

Tuolta löytyy online hakukone:

http://www.jtsprockets.com/catalogue/
Liitteet
Africa twin välitykset.jpg
Viuh
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Ja jos joku haluaa kokeilla, niin täältä löytyisi 17-hampainen muutaman saturaisen ajetttuna.
Itse en oikein välittänyt, moni on kyllä tykännyt.

Ja itsellä on taas "erikoisvahvistettu" RK ollut se pettymysten ketju kun joskus olen DID:ien välissä kokeillut. Jossain pyörässä kokeilin Reginaakin.
vihtis83

Pitänee varmaankin tuollaiset DID VM2 ketjut hommata. Jos samalla sitten uudet kytkinlevytkin tilaisi kun tuntuu ottavan aika ylhäältä kiinni. Kaikkea harmia sitä tuleekin kerralla :cry: Renkaatkin pitäs hommata. Kohta alkaa olla viestin sisältö tonne v****usketjuun soveltuvaa :shock:
Viuh
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Tää on varmaan vihtikselle tuttu paikka?
Pari kertaa tullu ite tilattua, hyvin toimii. Pienenä miinuksena maksu tilisiirrolla.

http://www.motorradteile-hamburg.de/hon ... a_twin.htm
vihtis83

Viuh kirjoitti:Tää on varmaan vihtikselle tuttu paikka?
Pari kertaa tullu ite tilattua, hyvin toimii. Pienenä miinuksena maksu tilisiirrolla.

http://www.motorradteile-hamburg.de/hon ... a_twin.htm
Juu tuolta katselinkin noita osia.
Peltsi

Tämä

http://www.24mx.fi/mp/p/ketju-rk-525-xs ... tjut/k275/

vai tämä

http://www.24mx.fi/mp/p/ketju-rk-525-gx ... tjut/k275/

Kovaa on meno jos noin pikkusesa pärräsä saa tuon kovimman ketjun venymään. Kaikkihan on toki mahdolista, mutta oudoksuttaa silti omien kokemusta perusteella.
Vastaa Viestiin