KTM vs. muu maailma
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Dominator
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Re: KTM vs. muu maailma
No nyt kun Lakupilotti aloitti HONDA kuskien avautumisen niin täytyy munkin tulla kaapista
ja paljastaa että Kottaraisellahan sitä tuli joskus ensimmäiset endurot ajettua. Oranssia oli kyllä näissä sen ajan vehkeissä hyvin hillitysti että siksi kai vältyin pysyvältä tartunnalta
Viimeksi muokannut Dominator, Ke Joulu 21, 2011 2:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaa juu.. Sä tarkoitit Sherkoo! Piiitkään mietin että mitä yritit kauttarantain. Päätä vieläkin särkee liika-ajattelu.VAK kirjoitti:joskus kattelin Timon ajamista ja ajattelin, ettei sillä ole itsesuojeluvaistoa ollenkaan, mutta taisin erehtyä. kyllä se jotain pelijätä ymmärtäätimo kirjoitti:Ai Winha?
Se tulee kaksoisweellä.
Kova rassi, siitä kuullaan vielä MM-piireissä.![]()
Shercosta ei saa pahaa puhua. Sherco on paras.
Shercossa on nestetoimiset jarrut, leditakavalo,, miettikää, LED-valo takana!! Ledit on valoa tuottavia diodeja, huipputekniikkaa. Alumiinivanteet ja plastiikkinen tankki. Kaiken huippuna, moottori päälle sijoitetussa sylinterissä nestejähdytys jossa jähdytysneste kiertää pumpun pakottamana!!!
Mä tiedän, sillä vaikka se ei profiilissani näy, mulla on kaapissani myös ihan oikea aito Sherco (alkuun ässä- ei cee niinkuin joskus joku väärin kirjoitti).
keket pystyssä ja syliterit sojottaa Geet löytyy jne. mä en ymmärrä enää mitään...Jukka kirjoitti:mie ohitan sinut keke pystyssä niin avot - sylinterimme sojottavat... Eikö G ole melkein sama?
hups, jaa niin ei tää ollutkaan leikkikenttäketjussa.
Viimeksi muokannut VAK, Ke Joulu 21, 2011 2:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---x mopolla suohon x---
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Leikkikentältä tää keskustelu vaikuttaa, ja hauskalta sellaiselta 
Kylätason kurapyöräilijä.
-
gff-3
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Kyllä, kaikki mielipiteet ovat sallittuja, kunhan ei haukuta kotareita.Koheltaja kirjoitti:Leikkikentältä tää keskustelu vaikuttaa, ja hauskalta sellaiselta
-
DR Markku
- Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Mua alakaa tympästä tämä pyörien haukkuminen. Tai tuo haukkuminen on sinänsä ok mutta oottasin jonkulaista asiantuntemusta ja perspektiiviä tuohonki hommaan. Mulla on tuommonen maaliman ylleisin kurapyörä, Uralin Virityspajan tuunaama bemari. Ottaa oikein tosissaan pannuun ku kaverit haukkuu jarruja ja iskareita niinku että missä on huonoimmat. Eivät oo ilimeisesti koskaan kokkeilleet Uralia. Tai että moottori käy ku sepelimylly, HAH sanon minä. Ja että pyörään tullee semmonen vika mitä ei muisa merkeisä ole, Uralissa on varmasti ollu kaikki viat mitä vaan pyörisä voi olla ja muutama semmonenki mitä ei voi olla. Niin että ottakaa selevää ja nostakaahan tasoa mitä tullee tuohon haukkumiseen. 
... tämä kehumis/haukkumisketju katkeaa varmaan heti kun päästään kunnolla pöllyttelemään.
Silloin ei ole mitään väliä mikä pyörä on alla kunhan toimii! Nythän näyttää siltä että pitää vielä jonkin aikaa odotella eli nähtävästi ketju jatkuu näissä merkeissä?
Silloin ei ole mitään väliä mikä pyörä on alla kunhan toimii! Nythän näyttää siltä että pitää vielä jonkin aikaa odotella eli nähtävästi ketju jatkuu näissä merkeissä?
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
No kaikkihan alkoi silloin 80-luvun puolivälissä kun piti saada kunnon endurokevari. Rahan ja laadun suhde kun piti maksimoida niin 4 vuotta vanha KTM GS 125 RV piti laittaa. Siinä oli 30 senttiä pitkät joustot ja lähes 30 hevosvoimaa. Samaan aikaan tuli Suzukin TS 125 X ja Honda 125 MTX, mutta ne oli liian kalliita. Eikä tehoa eikä joustomatkaakaan ollut tarpeeksi. Sitten meni muissa hommissa parikymmentä vuotta ja Suzuki DR 650 RSE -ilmestyi talliin. Se oli hyvä pyörä, tosin melko raskas mutta silti ihan oikea matkaenduro. Keveämpään piti päästä, LC4-kottarainen kiinnosti mutta kun se tärisi niin hirveästi. Suzuki vaihtui Yamaha TT600R:ään. Siinä oli hieno pyörä, tehoa tosin ehkä hieman liian vähän mutta kunnon jousitus ja suhteellisen keveä pyörä. Sitten alkoi potkukäynnistys rasittamaan ja uusi KTM 690 Enduro tuli markkinoille. Rahatilannekin oli suotuisa, pyörä ei tärissytkään pahemmin joten sellainen tilaukseen. Sepä vasta olikin mainio pyörä, rapiat 14 tkm reilussa vuodessa. Mutta kun 690 oli vähän liian rimpula pitemmälle matkalle ja kaksipyttyinen alkoi kiinnostamaan. Niinpä löysin perille ja LC8 Adventure tuli taloon. Mainio ja hauska pyörä, tosin talvikäyttöön hieman liian raskas. Talviajoa varten tuli sitten KTM 200 EXC, joka on lumileikkeihin juuri sopiva. Jos moottorikelkan jälki pettää niin helposti sen pikkukottaraisen kotiin kantaa.
Summa summarum:
KTM tekee maailman parhaimpia enduropyöriä, niin isoja kuin pieniäkin. Ja niihin käy jopa samat osatkin, ei ole turhia kikkailtu eri vuosien ja mallien välillä. Ja netistä löytyy täydelliset varaosaluettelot hintoineen, ja varaosat ovat jopa halpojakin. Eli jos harrastusta ajattelee järjellä, mitään muuta kuin KTM ei kenenkään itse ajonsa maksavan kannata edes harkita. Sitten jos ajamisesta saa palkkaa, voi muitakin merkkejä kokeilla. Voihan sitten vapaa-aikana ajaa salaa KTM:llä.
Summa summarum:
KTM tekee maailman parhaimpia enduropyöriä, niin isoja kuin pieniäkin. Ja niihin käy jopa samat osatkin, ei ole turhia kikkailtu eri vuosien ja mallien välillä. Ja netistä löytyy täydelliset varaosaluettelot hintoineen, ja varaosat ovat jopa halpojakin. Eli jos harrastusta ajattelee järjellä, mitään muuta kuin KTM ei kenenkään itse ajonsa maksavan kannata edes harkita. Sitten jos ajamisesta saa palkkaa, voi muitakin merkkejä kokeilla. Voihan sitten vapaa-aikana ajaa salaa KTM:llä.
Tase kyllä putsas pöydän ja tätä keskustelua on turha enää jatkaa.Tase kirjoitti:Summa summarum:
Sami
Voidaanhan me vaihtaa aihetta suuntaan "Muu mailma vs. KTM", Jotakin aktiviteettia pitää olla joulun pyhiksi kun ei pääse pöllyttelemään. Joulunajan karppausresepti voisi olla vaikkapa "porkkana ja kinkku". Kyllä kilot lähtee? 
Mulla se taas tuo oranssin hankinta kaatui viimeksi siihen että olis pitäny lyödä +4000€ lisää rahaa tiskiin että olisi saanut ns. kilpailevan vastaavan mallin kotarilta. Koeajoin jossain uralla 525exc:n mutta tuntui kun olis hypänny Suzuki s1:n selkään (mikä mulla oli 20v sitten) sillä erolla että koneessahan noissa on paukkuja. 690R:t oli silloin se kokoluokka mikä olisi ollut ok, mutta vikoja tuntui olevan niissä ensimmäisissä enemmän kun naapurin samarassa. Kaasarikoneinen sxc olisi ollut myös, mutta luovuin kaasareista autoissakin jo 10v sitten... löytääpähän pyöränsä nykyisin rivistä kun on ainut sininen oranssien seassa.
Johan pisti potilas Tase tiukkaa tekstiä varsinki loppukaneetin osalta.
Pikkupyörien suhteen tuo on kyllä aika helppo allekirjottaa tuo teksti mutta isojen kans vähä niin ja näin. Kyllä 80tkm ajettu iso Kotka on melkosta ongelmajätettä ja sen arvo on paras sen omistajalle. Mikäli tällainen laite jossain esiintyisi. Käytettyjen pyörien markkinoilla vienti alkaa oleen melko vaatimattoman olosta. Ai mistäkö mää tiijän? Niitä on tullu täsä vahdittua jo hyvän aikaa, mutta toistaseksi vielä pelko on vieny voiton. Jospa mää vielä jonain päivänä löydän alle 20 tkm ajetun 950 Adven ja mieluusti MUSTA että ei tarvi panna koko garderoobia uusiksi. Mikään mun nykysistä kamoista ei mätsää tuohon huomion haku väriin.
Pikkupyörien suhteen tuo on kyllä aika helppo allekirjottaa tuo teksti mutta isojen kans vähä niin ja näin. Kyllä 80tkm ajettu iso Kotka on melkosta ongelmajätettä ja sen arvo on paras sen omistajalle. Mikäli tällainen laite jossain esiintyisi. Käytettyjen pyörien markkinoilla vienti alkaa oleen melko vaatimattoman olosta. Ai mistäkö mää tiijän? Niitä on tullu täsä vahdittua jo hyvän aikaa, mutta toistaseksi vielä pelko on vieny voiton. Jospa mää vielä jonain päivänä löydän alle 20 tkm ajetun 950 Adven ja mieluusti MUSTA että ei tarvi panna koko garderoobia uusiksi. Mikään mun nykysistä kamoista ei mätsää tuohon huomion haku väriin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Eiköhän siinä ala olla jo paikat jumissa jos noin 7-vuotta vanhalla pyörällä on ajettu alle 20tkm? Tai mittaria peukaloitu...
Omani vien varmaan ens kesän jälkeen Ekokemille kun silloin alkaa toi 80tkm uhkaavasti täyttyä. Paitsi rungon, siittä voi Kuusakoskelta saada kahvirahat...
Omani vien varmaan ens kesän jälkeen Ekokemille kun silloin alkaa toi 80tkm uhkaavasti täyttyä. Paitsi rungon, siittä voi Kuusakoskelta saada kahvirahat...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Mutta onhan sulla komian värinen se. Tuohonhan kannattaa jo hommata vaihtokonekkin kun on sattunu noin hieno.
Määhän sanoinki että arvoa on omistajalle. Eteenpäin laittaisa se on epäilyttävä määrä kilsoja.
Määhän sanoinki että arvoa on omistajalle. Eteenpäin laittaisa se on epäilyttävä määrä kilsoja.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
http://www.blocket.se/kristianstad/KTM_ ... w=3&last=1Peltsi kirjoitti:Käytettyjen pyörien markkinoilla vienti alkaa oleen melko vaatimattoman olosta. Ai mistäkö mää tiijän? Niitä on tullu täsä vahdittua jo hyvän aikaa, mutta toistaseksi vielä pelko on vieny voiton. Jospa mää vielä jonain päivänä löydän alle 20 tkm ajetun 950 Adven ja mieluusti MUSTA että ei tarvi panna koko garderoobia uusiksi. Mikään mun nykysistä kamoista ei mätsää tuohon huomion haku väriin.
Kymmenen tonnia (km) sinne tänne, ja hianon gininen. Peter Forsbergin vanha, ei koskaan pelatt..eiku ajettu täysillä. Vaihda se markkinoiden vienti tuonniksi. Ruåttista ikinä mitää hyvää o ennen tullu. Paitti tuo meidän Jukka takaisin. Tosa on kyllä let's GO-meininki!
- taas kahden mopon taktiikalla -