KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Lynkke
Pyörä: Nishiki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Lynkke »

Löytyy jotakin osia
viewtopic.php?f=11&t=21851
Jani-SRI
Pyörä: 530exc,690RALLY

Viesti Kirjoittaja Jani-SRI »

Lerssi kirjoitti:Meinaa pukata kuumetta mutta kun ei ole päässy kokeilemaan tuota 690 R:ää.
Olen turrannut 450-530 Kotareilla. Millainen kampe on noihin verrattuna? Kiikarissa olis joku 2009-2012 malli.

Kysymys on taas laaja ja perseestä mutta niin on mieskin :mrgreen:
Itella on 690 Rally ja 530 EXC.... ...Jooh...Noh mainittakoon erona etta tuossa rallissa on viela oljyt sisassa 3 tunnin ajon jalkeen....
Tuo 530 on surullisen kuuluisa oljyn havittaja....

Kenties tuohon rallyyn on rakennettu parempi systeemi ettei tarvi 20l jerrykannua oljylle retuuttaa perassa siela dyyneilla :-) ??

...Noh...tama vastaus se vasta perseesta olikin :mrgreen:
.....Ja kayntiin palmun alta :)
jylppy
Pyörä: Husaberg 390

Viesti Kirjoittaja jylppy »

AnttiL kirjoitti:Painava ja tehokas (ja pieni?). Vastaus on perseestä mutta niin on tääkin mies. :twisted:

Jutteleppa joskus HarriI:n kanssa kun näet, hällä on ollut 690 ja nyt exc:itä.(250f ja 530)
Lopulta kysymys oikeastaan että mihin tarvii ja sitä ei moni muu sinun puolesta voi vastata.
Jos pääpaino on hiekkatiellä niin sitten 690 ja jos spoorissa ja pehmeiköissä niin exc, kummallakin pärjää kummassakin ympäristössä.
Ite en ole 690 kokeillut koskaan maastossa kunnollisilla välityksillä mutta liian pitkillä väleillä oli melko toivoton peli metsässä/suolla tehosta huolimatta. Kuitenkin varmastikin kaikki meikäläisten makkaranpaistoendurot tuollaisellakin ajaa ja jotkut hurjat jopa todella pitkiäkin siirtymiä, yksikin jamppa tuli maastokokeelle ja valitteli kun kumit oli heikohkot kun oli täräyttänyt helsingistä niillä yhdellä istumalla juuri... (rovaniemelle siis).

Hieno ja monipuolinen mopeedi siis.
Sen verran olen tavannut ko. herraa, että ei nyt ihan perseestä, mutta heti siitä kannaksen toiselta puolelta ilmeisesti kuitenkin :lol:
Ja asiaan : muutoin olen Antin kanssa juurikin samaa mieltä. Tänään olin kuntoenduroimassa ja mukana oli kaksi kaveria, joilla aikaisemmat pyörät olivat olleet juurikin noita 690 jä ( nykyään kakstahti kilpapyörät ) ja puhuttiin just tästä pyörien sopivuudesta erilaisiin käyttötarkoituksiin. Jos tästä tekisi tälläisen yksinkertaisen valintataulukon niin :
- kuntoenduroa seurojen harjoittelureiteillä ja metsäpoluilla = kilpaenduro 2 tai 4 tahti 125 - 450 cc
- 0 - 400 km safareita pienillä metsäautoteillä välillä pahoihin paikkoihin poiketen = 500 - 650 cc
- pääasiallisesti hiekkatiellä ja asfaltilla välillä metsäautotielle poiketen = 800 - 1200 cc
Olen kyllä ajanut kilpaendurolla pidempääkin siirtymää ja 1000 cc möhköllä upottavaa suota, joten ristiin käyttö onnistuu mainiosti, mutta mukavampaa on ajaa tarkoitukseen paremmin käypäisellä pelillä.
Kolme niitä pyöriä pitäisi olla :cry:
Viimeksi muokannut jylppy, Su Marras 27, 2011 9:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Jylppy kirjoitti:
Olen kyllä ajanut kilpaendurolla pidempääkin siirtymää ja 1000 cc möhköllä upottavaa suota, joten ristiin käyttö onnistuu mainiosti, mutta mukavampaa on ajaan tarkoitukseen paremmin käypäisellä pelillä.
Kolme niitä pyöriä pitäisi olla :cry:[/quote]

Ei tota paremmin taida sanoa. Olis kyllä mullakin 3kpl,jos ylettyis. Ehkä jonain päivänä.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
creative
Pyörä: *****

Viesti Kirjoittaja creative »

3 on hyvä luku.. :mrgreen:
Haluatko sen heti, vai teenkö tietsikalla.?
takakura
Pyörä: 690 Rally

Viesti Kirjoittaja takakura »

Kolme on hyvä luku mutta neljä on parempi.

1. KTM 350EXCF
2. KTM 690R
3. KTM 950 SE
4. KTM 990 Adventure

Only in my dreams....
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

[quote="jylppy]

Sen verran olen tavannut ko. herraa, että ei nyt ihan perseestä, mutta heti siitä kannaksen toiselta puolelta ilmeisesti kuitenkin :lol:
[/quote]

Heh, pakko kommentoida jotta kiitos vaan jylppy. Mutta niinpä joskus kun hyvältä pitkäaikaiselta ystävältäni kysyttiin lehtihaastaatteluun jotta luonnehtisi minua niin sanoi jotta " pikkutarkka MULKKU sika" eli taidat olla oikeassa.

Tjoo, kolme olisi hyvä luku, mutta jos yhdellä pitäisi pärjätä niin 690 ei lie huono vaihtoehto jos oikeasti ajaa tielläkin pidemmästikin ja silti pitää upotella sitä mopeedia välillä suonsilmiin ja oranssilla haluaa ajella. Aika moni SE mieskin on ostanut 690 ja palannut yksisylinteristen pariin.
antti
srbg
Pyörä: 990s

Viesti Kirjoittaja srbg »

AnttiL kirjoitti: Aika moni SE mieskin on ostanut 690 ja palannut yksisylinteristen pariin.
Vaan on sitä toisinkin päin menty 8) .
Sami
-jn-
Pyörä: SE/EXC350/GS

Viesti Kirjoittaja -jn- »

jylppy kirjoitti:
AnttiL kirjoitti:Painava ja tehokas (ja pieni?). Vastaus on perseestä mutta niin on tääkin mies. :twisted:

Jutteleppa joskus HarriI:n kanssa kun näet, hällä on ollut 690 ja nyt exc:itä.(250f ja 530)
Lopulta kysymys oikeastaan että mihin tarvii ja sitä ei moni muu sinun puolesta voi vastata.
Jos pääpaino on hiekkatiellä niin sitten 690 ja jos spoorissa ja pehmeiköissä niin exc, kummallakin pärjää kummassakin ympäristössä.
Ite en ole 690 kokeillut koskaan maastossa kunnollisilla välityksillä mutta liian pitkillä väleillä oli melko toivoton peli metsässä/suolla tehosta huolimatta. Kuitenkin varmastikin kaikki meikäläisten makkaranpaistoendurot tuollaisellakin ajaa ja jotkut hurjat jopa todella pitkiäkin siirtymiä, yksikin jamppa tuli maastokokeelle ja valitteli kun kumit oli heikohkot kun oli täräyttänyt helsingistä niillä yhdellä istumalla juuri... (rovaniemelle siis).

Hieno ja monipuolinen mopeedi siis.
Ja asiaan : muutoin olen Antin kanssa juurikin samaa mieltä. Tänään olin kuntoenduroimassa ja mukana oli kaksi kaveria, joilla aikaisemmat pyörät olivat olleet juurikin noita 690 jä ( nykyään kakstahti kilpapyörät ) ja puhuttiin just tästä pyörien sopivuudesta erilaisiin käyttötarkoituksiin. Jos tästä tekisi tälläisen yksinkertaisen valintataulukon niin :
- kuntoenduroa seurojen harjoittelureiteillä ja metsäpoluilla = kilpaenduro 2 tai 4 tahti 125 - 450 cc
- 0 - 400 km safareita pienillä metsäautoteillä välillä pahoihin paikkoihin poiketen = 500 - 650 cc
- pääasiallisesti hiekkatiellä ja asfaltilla välillä metsäautotielle poiketen = 800 - 1200 cc
Olen kyllä ajanut kilpaendurolla pidempääkin siirtymää ja 1000 cc möhköllä upottavaa suota, joten ristiin käyttö onnistuu mainiosti, mutta mukavampaa on ajaan tarkoitukseen paremmin käypäisellä pelillä.
Kolme niitä pyöriä pitäisi olla :cry:
Moi

Olen itse päätynyt samaan 3 on sopiva luku :)

terv. -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

takakura kirjoitti:Kolme on hyvä luku mutta neljä on parempi.

1. KTM 350EXCF
2. KTM 690R
3. KTM 950 SE
4. KTM 990 Adventure

Only in my dreams....
ja sittenkin vielä niitä pitäis pystyä vaihtamaan lennosta kesken reissun
Sauli
Pyörä: 890 Adv R

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Pasi kirjoitti:
takakura kirjoitti:Kolme on hyvä luku mutta neljä on parempi.

1. KTM 350EXCF
2. KTM 690R
3. KTM 950 SE
4. KTM 990 Adventure

Only in my dreams....
ja sittenkin vielä niitä pitäis pystyä vaihtamaan lennosta kesken reissun
Nokiallahan oli se taipuvan puhelimen konsepti, oliskohan kotarilla kolmen pyörän konsepti tulossa josta vois lennossa vaihtaa tyyliä tarpeen mukaan tai sit samalla tavalla kun 690:n kartan vaihto että virrat pois ja satulan alta napsauttaa niin tulee tarjolle 3 vaihtoehtoa.
300cc, 690cc tai 1200cc.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
jylppy
Pyörä: Husaberg 390

Viesti Kirjoittaja jylppy »

AnttiL kirjoitti:[quote="jylppy]

Heh, pakko kommentoida jotta kiitos vaan jylppy. Mutta niinpä joskus kun hyvältä pitkäaikaiselta ystävältäni kysyttiin lehtihaastaatteluun jotta luonnehtisi minua niin sanoi jotta " pikkutarkka MULKKU sika" eli taidat olla oikeassa.
[/quote][/quote]

Nyt on vielä pakko tarkentaa, että tarkoitin mistä on tullut ja viittasin naisen anatomiaan.
Ja vielä aiheeseen vaikka menne ohi otsikon.
Kyllä tämä ruiskukartan säätömahdollisuus tekee pyöristä paljon monikäyttöisempiä ja varmasti se kehityssuunta jatkuu. TM testikuski Kiira arveli vuonna 2008 uraalla, että katupyörä puolelta tuttu tehonsäätömahdollisuus tulee jatkossa varmasti myös offroad puolelle.
Viimeksi muokannut jylppy, Su Marras 27, 2011 9:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
james-x11
Pyörä: KTM 250F -18, KTM 500F -18

Viesti Kirjoittaja james-x11 »

Kolme on hyvä luku, jos yhdessä on tela:
250EXC -2012 ( punakilpisellä 2T:llä hikilenkit enskapoluilla )
500EXC - 2012 ( valkokilpisellä safari luontoiset ajelut jolla pystyy ajamaan enskapolutkin)
Lynx RE600 Etech 2012 ( kun lumi peittää maan niin telavetoisella mennään )
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.
ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

3 olis hyvä luku, mut vaatis vähintään lakimuutosta jossa vuorokauden mitta pidennetään 48 tuntiin, työpäiviä max 2 / vko ja perheen perustaminen kokonaan pannaan.. 2 on myös lukuna aika tasapainoinen jos sen summaa 250exc + 690R (joku voi tuosta laskea arvot muuttujille e,x,c ja R)

Yritin ratkaista yhtälöä 250sx-f + 690R + 990Adv, mutta tehtävä osoittautui mahdottomaksi 8)

exc umpimettään ja spooriin eli kuntoiluun, 690 reissuun ja kokoontumissurinoihin.. lähtee kummalla vaan niin aina tuntuu hyvältä, toinen puhuttelee voimalla ja toinen ketteryydellä (ja rekluse kytkimellä).. näillekin vain vaatis edes hitusen lisää aikapääomaa.. :roll:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
tarmo
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja tarmo »

Tuunauksia käynnissä lunta ootellessa

RallyRaidilta tuli Scottsin ohjausiskarin asennuskitti. SE:ssä mulla tuo scotss jo oli paikollaan ja kun en siittä raskinut luopua niin pitäähän se tähän pikkumopoonkin asentaa. Vaan valitusta piti laittaa RallyRaidille. Se iskarin alapuolelle tuleva vipuvarsi oli reijiltään hieman horo. 0.3 - 0.4 mm kaikki reiät liian isoja. Tarkoittaa sitä että iskarin vivulle jää n. 2.5mm tyhjä liike ennenkuin iskari nappaa kiinni. Toki jos luottaa että se kiinnitysmutteri iskarin pohjaan hoitaa hommansa niin ois voinu antaa asian olla... Vaan ei tuota pelkän mutterin varaan voi mielestäni jättää.

Niin väänsin ohjausiskarin täysille ja liikuttelin eturengasta. Eturenkaan etuosa liikkui n. 45mm tyhjää ennenkuin iskari alkoi vaikuttaan. Vois olla mielenkiintoinen ajettava (Se mutteri ei olut paikoillaan ja varmaan parantas tilannetta).

Nyt ootellaan RallyRaidin vastausta. Ittekkö tuoki pitää rakentaa.
Ja jos jollain on tuolta tilattu kitti niin kannattanee tarkistaa asia.
Vastaa Viestiin