Suzuki drz 400

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Hillis
Pyörä: SE

Re: Suzuki drz 400

Viesti Kirjoittaja Hillis »

DRZ nyökkii ja stumppaa matalilta kierroksilta kaasua avatessa. Kaasuttimena on Keihin FCR 39 ja putken vaihdon yhteydessä oireet pahenivat. Mitä tarkoittaa kiihdytyspumpun O-rengas modi, kun se netin tarinoiden mukaan parantaa kaasuun vastaavuutta.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Sidotaan yksinkertasella O-renkaalla ne FCR:n vivuston osat toisiinsa, jolloin välyt menee nollaan ja kalvoa painava tanko seuraa tismalleen kaasun asentoa. Offiajoon sopii hyvin kun kaasun asento muuttuilee koko ajan, mutta jos esim. hiekkatiellä avaat eka vähän ja sit loput, ei toimi oikein. Putken vaihto ei mene käsi kädessä kiihdytyspumpun kanssa, jätä se ensin pois ja säädä kaasari niin että toimii rauhallisin kaasun avauksin, sit vasta kytket pumpun toiminaan, ainoo tapa tietää mitä tekee pumppu ja mitä muut, mun mielestä sulla menee seokset persiilleen oli pumppua tai ei. Ja kun rupeet sitä pumppua säätään niin katoppas ensin ettei kalvon päällä oo ns. hatullinen paskaa, ei ruiki kovin hyvin silleen.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

THA kirjoitti: Putken vaihto ei mene käsi kädessä kiihdytyspumpun kanssa, jätä se ensin pois ja säädä kaasari niin että toimii rauhallisin kaasun avauksin, sit vasta kytket pumpun toiminaan, ainoo tapa tietää mitä tekee pumppu ja mitä muut, mun mielestä sulla menee seokset persiilleen oli pumppua tai ei. Ja kun rupeet sitä pumppua säätään niin katoppas ensin ettei kalvon päällä oo ns. hatullinen paskaa, ei ruiki kovin hyvin silleen.
Näin juuri, tuo ilmiö voi johtua niin rikkaista kuin laihoistakin perus säädöistä, liian rikkaalla ollessaan mopo saa liikaa keittoa kaasua avatessa ja sen takia hyytyy tai sitten menee laihalle jos pumppu ei toimi. Mulla tuo fcr oli silloin BB koneessa, joten vakio moottorin yhteydessä ei siitä ole kokemusta, mutta sanoisin, että kannattaa etsiä tältä foorumilta ne TomiKoon säädöt, niillä saattaa olla melko kohdallaan, kun tais ajella säädöt laajakaista lambdan kanssa ja tehdä kunnolla tuon homman. Muistelen vaan, että niissä on hieman pienemmät suutinkoot ja laihempi neula, kuin yleensä netti ohjeissa.
Macce79
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja Macce79 »

Onkohan tämä jonkun foorumilaisen vanha? http://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/1043260
Muistaakseni olen nähnyt tämän joskus nettimotossa ja oli silloin Haminassa.
LightSpeed
Pyörä: FE390,12GS

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Macce79 kirjoitti:Onkohan tämä jonkun foorumilaisen vanha? http://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/1043260
Ei ole minun.Oma on vähän eri näköinen.
Macce79

LightSpeed kirjoitti:
Macce79 kirjoitti:Onkohan tämä jonkun foorumilaisen vanha? http://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/1043260
Ei ole minun.Oma on vähän eri näköinen.
Viikonloppuna pitäisi käydä mopoa katsomassa, jos se on kunnossa niin kait se pitää ottaa pois.
Macce79

Tuli ostettua tuollain drz400s -00 ja koneesta kuulu sellainen tikitys. Onkohan se normaalia? :shock: Mopolla on ajettu 30tkm ja 10tkm sitten nokkaketju ja kiristin vaihdettu siihen uudenpaan malliin. Irroitin kiristimen ja se näytti olevan kunnossa.
Hillis

Hillis kirjoitti:DRZ nyökkii ja stumppaa matalilta kierroksilta kaasua avatessa. Kaasuttimena on Keihin FCR 39 ja putken vaihdon yhteydessä oireet pahenivat. Mitä tarkoittaa kiihdytyspumpun O-rengas modi, kun se netin tarinoiden mukaan parantaa kaasuun vastaavuutta.
Nostin neulaa pykälän ylöspäin ja alkoi toimimaan hienosti. Säädöt jatkuvat syksymmällä.
Hillis

Macce79 kirjoitti:Tuli ostettua tuollain drz400s -00 ja koneesta kuulu sellainen tikitys. Onkohan se normaalia? :shock: Mopolla on ajettu 30tkm ja 10tkm sitten nokkaketju ja kiristin vaihdettu siihen uudenpaan malliin. Irroitin kiristimen ja se näytti olevan kunnossa.
Minullakin tikittää/säksättää. 36tkm huollossa tarkistin venttiilinvälykset ja ne oli OK. Nokkaketjun kireys on myös säädetty sopivaksi. Öljyt ja nesteet olivat hyvän näköiset ja magneettiproppu puhdas. Luultavasti kone on kunnossa ja äänet kuuluvat asiaan.
Roiske

Alkoi tuossa AT-rallin aikoihin kuulua keulaputkesta kitinää, kun pumppas keulaa edestakasi. Putkissa ei tuntunut vielä varsinaisesti väljää, mutta pientä joustoa kuitenkin havaittavissa käsin väännellessä. Mullahan oli tässä vielä alkuperäiset liukuholkit ja stefat joilla ajettu n. 25tkm. Stefat ei vuotanu vieläkään, eikä juuri eronnut uusista edelleenkään, joten haitarikumit on ajanut asiansa hyvin. Kerran vuoteen oon tuohon vaihtanu öljyt ja puhdistanu, joten on ollu tosi helppohoitoinen keula.

Nyt kuitenkin tilasin jo ennakkoon uudet stefat ja liukuholkit. Toisesta putkesta löytyi kitinän aiheuttaja, näyttää kuin ois korroosio muhinu liukuholkin pinnoitteen alla ja irroittanu vähitellen pinnoitetta. Uusilla holkeilla kitinä loppui ja vaihdoin ne stefatkin samalla kun tuli kerran hankittua, pölysuojat jätin vielä entiset paikalleen. 7 vuotta on ajettu ja keulan varaosiin menny 40e, ei paha.
Liitteet
IMGP1524.JPG
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Samanlaista oli itselläkin. Vaihdoin molemmat ylemmät mut alemmat näytti ookoolle joten jäi vielä ennalleen.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Ihan vaan huomiona, tuo ylempi liukuholkkihan on ollut jo pitkään ns. loppuunkulunut. Eli katsoithan myös sen liyukuputken tuon holkin kohdalta? Pinta on usein karhentunut, jos sormeen tuntuu niin mun kokemuksen mukaan silloin kannattaa hioa sileäksi tai uudet liukuholkit kuluu todella nopeasti.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Roiske

Joo, liukuputket oli kunnossa, tuolla kohdin näkyi hyvin hentoja visuaalisesti todettavia viivoja, mutta ei niin suurta että oisin katsonu tarpeelliseksi niitä ruveta hiomaan. Ei tuolla kuitenkaan pahemmin ole ajettu kitinän ilmestymisen jälkeen ja onhan siellä se öljy kuitenkin voitelemassa. Oon aina purkaessani noita liukuputkia käännelly hieman eri asentoon ettei kulu aina samasta kohdasta ja niin tein tälläkin kertaa.
JIIÄSSÄ

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Tuli ostettua tuollain drz400s -00 ja koneesta kuulu sellainen tikitys. Onkohan se normaalia?

Kuulunee asiaan, mun 650:en alkoi tikittään kylmänä kun pistin hiljasemman Gikserin putken, toisin sanoen aina kylmänä tehnyt sitä mutta nyt sen taas erottaa. Lämpösenä ei mitään erikoisempaa kuulu.

Ei oikein kuulostaa löysältä jakoketjultakaan vaan pikemmin keinuvivun/venttiilin välykseltä.

Orggis ketjulla, ohjaimilla ja kiristimellä nyt reilut 61000km takana, avattu 48000km kohdalla eikä ollu tarvetta vaihdella... :P
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Pate350
Pyörä: Suzuki Drz

Viesti Kirjoittaja Pate350 »

Osaako joku sanoa jotain momenttia niille kytkin levyjen pulteille..??
Vastaa Viestiin