AFRICA TWIN
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
janne.k
- Pyörä: XR400, XRV750
Re: AFRICA TWIN
Tuohon iskariasiaan on tullut jonkunverran tutustuttua. Oma viritykseni sisältää nykyään jäykemmän ja lyhyemmän jousen(n. 11kg/mm), lisää paluuvaimennusta sekä hydraulisen esijännityksen säädön. Myös isku on hiukan pidempi kuin vakiossa, n. 5mm. Samalla perä nousee hiukan ja joustovara kasvaa.
Vakiojousi on RD04:ssa 10kg/mm ja rd07:ssa n. 7kg/mm. Kauppaavat african queensilla 04:seen 12kg ja 14kg jousia ja 07:n 9,5kg ja 10,5kg jousia. Mutta ei kannata jäykempää jousta laittaa ennen iskarin huoltoa, öljyjen vaihto muuttaa iskarin toimintaa. Jäykällä jousella ei voi korvata löysää vaimenninta.
Vakiojousi on RD04:ssa 10kg/mm ja rd07:ssa n. 7kg/mm. Kauppaavat african queensilla 04:seen 12kg ja 14kg jousia ja 07:n 9,5kg ja 10,5kg jousia. Mutta ei kannata jäykempää jousta laittaa ennen iskarin huoltoa, öljyjen vaihto muuttaa iskarin toimintaa. Jäykällä jousella ei voi korvata löysää vaimenninta.
- JarnoS
- Pyörä: BMW R1200GS ADVENTURE
viimme kesäksi huollatin etu ja takapään ja oli syytä kyllä otappaSamiS kirjoitti:Muddy Waters kirjoitti:hyvän hintasia nuo koiranluut!
No päätin kuitenkin jättää perän korottamatta kun aloin miettimään
että palveleeko se mun tarkoituksia...
Säästin myös muutaman pennosen kun huollatin takaiskarin ja vaihdoin siihen vähän jämerämmän jousen.
Itsellä olis moiseen tarvetta myös. Missäs huollatit ja minkä jousen laitoit??? Entäs millaiset kustannukset siitä tuli?
-sami
http://www.dymatech.fi/brps.htma yhteyttä
niin saat asian kuntoon sopu hinnalla ja mulle tehtiin alkuperäsestä taka kepistä huollettava pystyy kaasut vaihtaa.
Eikä ollut mikään mottipäisen hintanen.
--JarnoS
BMW R 1200 GS ADVENTURE MIEHILLE JOTKA KULKEVAT OMIA POLKUJAAN.
- Muddy Waters
- Pyörä: KTM+GSA
Suosittelen kans Dymatechia. Jousi mulla on WP:n paketista (luullakseni). Ostin pari vuotta sitten täältä foorumilta kun jollain oli ylimääräisenä. Piti laittaa sillon aikaisempaan AT:in mutta jäi laittamatta. Oiskohan se tuollainen 12kg/mm?JarnoS kirjoitti:viimme kesäksi huollatin etu ja takapään ja oli syytä kyllä otappaSamiS kirjoitti:Muddy Waters kirjoitti:hyvän hintasia nuo koiranluut!
No päätin kuitenkin jättää perän korottamatta kun aloin miettimään
että palveleeko se mun tarkoituksia...
Säästin myös muutaman pennosen kun huollatin takaiskarin ja vaihdoin siihen vähän jämerämmän jousen.
Itsellä olis moiseen tarvetta myös. Missäs huollatit ja minkä jousen laitoit??? Entäs millaiset kustannukset siitä tuli?
-sami
http://www.dymatech.fi/brps.htma yhteyttä
niin saat asian kuntoon sopu hinnalla ja mulle tehtiin alkuperäsestä taka kepistä huollettava pystyy kaasut vaihtaa.
Eikä ollut mikään mottipäisen hintanen.
--JarnoS
En tiedä...
Niin ja se huolto tuolla Lempäälässä maksoi jotain päälle satkun. Siihen tuli sellainen lisä venttiili. Voin laittaa kuvaa jahka saan aikaiseksi.
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
[quote="rainerb"]Keulaan saa AQ:lta oman korotussatsin - sellaiset korotustulpat. Senkin hinta alkaa vissiin kakkosella.
Minä olen väärällä alalla, jos aion rikastua.
Ainakin African Queens myy noita koiranluita. Vaatimattomaan 285 euron kappalehintaan..
Tein pötkylät ite. Niitä tulis enempiki... kiinnostaako?
Koiranluuhun porasin vaan toiset reiät.
Hommelista kuvat projekti osastolla.
Ainakin African Queens myy noita koiranluita. Vaatimattomaan 285 euron kappalehintaan..
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
JÄPÖ kirjoitti:rainerb kirjoitti:Keulaan saa AQ:lta oman korotussatsin - sellaiset korotustulpat. Senkin hinta alkaa vissiin kakkosella.Minä olen väärällä alalla, jos aion rikastua.
Jos pötkylät syntyy kohtuuhinnalla, niin minä olisin kiinnostunut!
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- Jussi_S
- Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
Hitsin, hitsi... Afrikkalaisestakin voi hajota jotakin!
Kävin rasvaamaan kytkinvaijeria, mut sehän olikin lähes poikki!
Kuluva osa ja jo 80 000 jälkeen menossa poikki
Leikki sikseen, onko vinkkejä mistä hommaisi uuden vaijerin?
No eipä näytä olevan Stormillakaan pahanhintainen, 17 euroa... Taitaapi löytyä sieltä tai paikallisen Stormin jälleenmyyjän kautta...
Kävin rasvaamaan kytkinvaijeria, mut sehän olikin lähes poikki!
Kuluva osa ja jo 80 000 jälkeen menossa poikki
Leikki sikseen, onko vinkkejä mistä hommaisi uuden vaijerin?
No eipä näytä olevan Stormillakaan pahanhintainen, 17 euroa... Taitaapi löytyä sieltä tai paikallisen Stormin jälleenmyyjän kautta...
AT -95
Muistaakseni alkuperäisestä vaijeristakaan ei tarvitse pulittaa juuri tuon enempää.
404 HTTP Error File not found
Stormin vaijeri on pikkaisen erilainen, yläpäässä ei ole säätöä ja muutenkin tarvikkeen oloinen
Ostaisin kyllä nyt alkuperäisen, jos hinta ei ole oikein tolkuton.
Ostaisin kyllä nyt alkuperäisen, jos hinta ei ole oikein tolkuton.
- rainerb
Minkä kokoisia nastarenkaita olette ATssä käyttänyt? Oletteko käyttäneet takana täyttä 140-millistä vai kapeampaa? En aikonut laittaa hirmunappuloita, vaan jotkut vähän lievemmät, esim. Heidenaun k60 M+S -renkaat rallinastoilla.
Tarkoitus on ottaa AT talvipyöräksi ja nyt keväällä voisi pitää silmänsä auki hyvien nastarengastajousten toivossa...
Tarkoitus on ottaa AT talvipyöräksi ja nyt keväällä voisi pitää silmänsä auki hyvien nastarengastajousten toivossa...
-
janne.k
- Pyörä: XR400, XRV750
5.10 17 kingssi kisarenkaan tekemänä. Hyvin mahtuu pyörimään ja vaikuttais että tuonne menee reilusti leveämpi ja isompikin tarvittaessa.
- JarnoS
- Pyörä: BMW R1200GS ADVENTURE
Mites etupäässä et mahtuu pyöriin vai onko aina lokarin nosto edessä?
--JarnoS
--JarnoS
BMW R 1200 GS ADVENTURE MIEHILLE JOTKA KULKEVAT OMIA POLKUJAAN.
- JTapani
- Pyörä: Africa Twin
Pari sivua taakse päin on lokari äimistelyä ja muutama foto. Ei tarvitse välttämättä lokaria nostaa, mutta rauta kannattaa poistaa talveksi.
JTapani kirjoitti:TervePAH kirjoitti:Hei talvisurauttelijat! Oletteko nostaneet etulokaria nastarenkaiden takia. Mulla jää lokarin takaosassa noin sentin rako nastoihin ja mietityttää kuinka paljon rengas laajenee vauhdissa. Ettei menis lokari päreiksi heti eka reissulla.
On saattanut olla puhetta ennenkin mutta en jouda nyt kaivelemaan.
Itse otin vain sen raudan pois talveksi. Muuten mentiin vakiolokarilla, eikä probleemia ollut.
lokari ja nastarengas
Katso alinta viestiä.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Ei tuon leveempää kannata.janne.k kirjoitti:5.10 17 kingssi kisarenkaan tekemänä. Hyvin mahtuu pyörimään ja vaikuttais että tuonne menee reilusti leveämpi ja isompikin tarvittaessa.
Ja enempi se pitkä nasta kiusaa assulla kun korkee nappula, toisaalta kun tonne pöpperöön tuuppaa, se korkee nappula auttaa enempi kun iso nasta. Ota emäntä takapenkille
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- rainerb
No en ainakaan minä emäntää takapenkille, kun just pääsin edellisestä eroon sovussa eikä ole vielä tunkua seuraajaksi.THA kirjoitti:Ei tuon leveempää kannata.janne.k kirjoitti:5.10 17 kingssi kisarenkaan tekemänä. Hyvin mahtuu pyörimään ja vaikuttais että tuonne menee reilusti leveämpi ja isompikin tarvittaessa.
Ja enempi se pitkä nasta kiusaa assulla kun korkee nappula, toisaalta kun tonne pöpperöön tuuppaa, se korkee nappula auttaa enempi kun iso nasta. Ota emäntä takapenkille
Mutta ilmeisesti sinun käsityksesi on suosia korkeampaa nappulaa ja matalampaa nastaa, jos on pikitiellä yrittä ajella paljon? Lumessahan saa tietty olla kaikkea riittävästi, mutta pikitiellä? Kunnon nastoja - rallinastat ovat sellaisia - on PAKKO olla, muuten menee nurin ja lähtee yksi henki lisää, niinkuin 9-henkisestä kissasta. Joten ajon rauhoittamiseksi jää siis vaihtoehdoksi matalamman nappulan käyttö. Eikö?
Yhteenvetona minun logiikallani rallinasta ja matala nappula olisivat asvaltti-painoitteisessa ajamisessa toimivin yhdistelmä.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Ellei ole hinkua metsään tai auraamattomille (paljon lunta) teille, just noin. Mutta jos on ekstriimimpää mielessä, sit isompaa nappulaa.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"