R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS
Enpä osaa kertoa muista kuin omasta vm. -04 GS:stä ja se pelasi moitteitta. Vaihdon hetkellä 60 tkm ajettu.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Omalla gessulla ajettu nyt 147tkm.
Alussa takuuseen vaihdettu etuvanne muutamaan kertaan (pinnavanne), sekä ABS-yksikkö kertaalleen.
Ajonestoantenni mennyt myös kertaalleen, mutta muuten pelittänyt moitteettomasti.
Loistava kampe ja ebaystä löytyy varaosaa tosi halvalla.
Alussa takuuseen vaihdettu etuvanne muutamaan kertaan (pinnavanne), sekä ABS-yksikkö kertaalleen.
Ajonestoantenni mennyt myös kertaalleen, mutta muuten pelittänyt moitteettomasti.
Loistava kampe ja ebaystä löytyy varaosaa tosi halvalla.
Se mikään ihme ole, jos Gessu sinulla kestää. Sinähän ajat semmoista neitiajoa.Marko Hemmilä kirjoitti:Omalla gessulla ajettu nyt 147tkm.
Jopa minä pysyin yhden suoran mitan perässäsi
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viesti:
Joo, hitaasti, varovasti ja turvallisestiKunkku kirjoitti:
Se mikään ihme ole, jos Gessu sinulla kestää. Sinähän ajat semmoista neitiajoa.![]()
Jopa minä pysyin yhden suoran mitan perässäsi
-
Juro
- Pyörä: KTM 690R, Rocket
-05 jolla ajettu nyt 52 tkm, itse olen niistä ajanut 47 tkm. Muutama öljyn- ja ilmansuodatin on mennyt, samoin renkaita eteen ja taakse. Nyt talviaikaan uusin akun kun alkoi olla käynnistysvaikeuksia pakkaskeleillä. Yksi ajovalon polttimo on myös pitänyt vaihtaa.
-04 ja 60tkm; viimeiset 30tkm itse ilman ongelmia. Reilusti tuntuvat GS:t kilometrejä keräävän, ja siihen nähden varsin huolettomia. Tosiaan ajonestoantenni, bensapumpun kontrolleri ja perän laakerit on ne jutut jotka saattavat ensimmäisen 100tkm aikana keskeyttää matkan. Kahteen ensimmäiseen saa vaihtoosat matkaan ~50e:lla. Itse en pelkäisi enemmänkin (>100tkm) ajettua GS:ää ostaa jos vaan hinta sopiva.
Kone pitää pahaa kilkatusta japanialaiseen tottuneelle, ja laatikko varsinkin 03-04 malleissa kopisee kovasti vapaalla. Niitä ei pidä pelästyä.
Kone pitää pahaa kilkatusta japanialaiseen tottuneelle, ja laatikko varsinkin 03-04 malleissa kopisee kovasti vapaalla. Niitä ei pidä pelästyä.
- jani
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viesti:
Mulla on edelleen alkuperäinen perä paikallaan.
Nyt ostin (oman mielenrauhan vuoksi) ebaystä noin 9tkm ajetun vaihteiston 201€:lla ja koko perän kardaanitunneleineen ja jarrulevyineen 280€:lla. Talven aikana vaihdan nuo paikalleen ja sen jälkeen huollaan alkuperäiset.
Eli tuolta ebaysta löytyy gessuun tosi hyvin, tosi halvalla vähän ajettuja osia (näitä kun on muutama myyty täällä euroopassakin).
Nyt ostin (oman mielenrauhan vuoksi) ebaystä noin 9tkm ajetun vaihteiston 201€:lla ja koko perän kardaanitunneleineen ja jarrulevyineen 280€:lla. Talven aikana vaihdan nuo paikalleen ja sen jälkeen huollaan alkuperäiset.
Eli tuolta ebaysta löytyy gessuun tosi hyvin, tosi halvalla vähän ajettuja osia (näitä kun on muutama myyty täällä euroopassakin).
Kiitoksia asiallisista vastauksista.
Sen verran katsoin pikaisesti että Ebay:stä on osaa tarjolla paljon, kuin myös touratech:llä.
Myös mukava lisä olisi tavan tankki päivittää adven tankilla.
Jotkin näitäkin vaihtoja tehneet...
Sen verran katsoin pikaisesti että Ebay:stä on osaa tarjolla paljon, kuin myös touratech:llä.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viesti:
Koitan saada kirjoitettua kotisivuille tuon adventuren tankinvaihdosta juttua tässä lähitulevaisuudessa.Budder kirjoitti:Kiitoksia asiallisista vastauksista.
Se on itse asiassa huomattavasti pienempi ja nopeampi homma kuin aluksi luulin.
Bemariin löytyy myös osia Wunderlich:ltä
Tankin vaihto on puolentunnin juttu, kunhan kaikki osat ovat valmiina. Eipä tuossa ihmeenpiä osiakaan tarvi, tankin etukannake puslat ovat advessa leveämmät (voi tehdä itse), BMW lokomuovien etupään kannakkeet (muutaman euron pellin palat), oikeanpuolen musta ala muovi on advessa erinlainen ja vielä muutama bemu mallin kateruuvi.Budder kirjoitti:Kiitoksia asiallisista vastauksista.
Kaikki johdot ja putket käyvät pientä sovellusta käyttäen.
Sylinen
- SS
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Hmmm... Onko toi museoitu vai miksei siinä näy käytön jälkiä........
SS
SS
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viesti:
Tekaisin pikaisen jutun tuosta tankin vaihdosta kotisivuilleni.Budder kirjoitti:Kiitoksia asiallisista vastauksista.
EDIT: kotisivun osoite on muuttunut: www.hemuli.eu
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Tulipa hieno. Laitapa rinnakkain kuvat ennen ja jälkeen...IsoPoika kirjoitti:Tankin vaihto on puolentunnin juttu, kunhan kaikki osat ovat valmiina. Eipä tuossa ihmeenpiä osiakaan tarvi, tankin etukannake puslat ovat advessa leveämmät (voi tehdä itse), BMW lokomuovien etupään kannakkeet (muutaman euron pellin palat), oikeanpuolen musta ala muovi on advessa erinlainen ja vielä muutama bemu mallin kateruuvi.
Kaikki johdot ja putket käyvät pientä sovellusta käyttäen.
- SS
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
On hiljaista näillä sivuilla, joten ajankuluksi asiallinen kuvaus gumminvaihdosta Gessuun.
http://www.youtube.com/watch?v=V0nrZadIQxA
Ei mitään ihmeitä, mutta ihan hyvä juttu.
SS
http://www.youtube.com/watch?v=V0nrZadIQxA
Ei mitään ihmeitä, mutta ihan hyvä juttu.
SS
Eihän tossa mitään ihmeitä ollut, mutta kyllä se omaan ähräämiseen nähden luonnottoman helpolta näytti, ihan kuin olis ollut 17,5" kokoinen toi rengas
Vai voisko sillä silikoonilla vai mitä se sanoikaan käyttäneensä liepeissä noin paljon vaikutusta
Tosin itse kun vaihtaa kerhotallilla gummeja niin siellä on yleensä seuraa sen verran että puolet ajasta menee pelkkään jauhamiseen...
-cahtty-
Tosin itse kun vaihtaa kerhotallilla gummeja niin siellä on yleensä seuraa sen verran että puolet ajasta menee pelkkään jauhamiseen...
-cahtty-