kokemuksia kaivataan, Suzuki Freewind
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
freewind
- Pyörä: ktm 250 exc-f
kokemuksia kaivataan, Suzuki Freewind
eli tuli hankittua tuolta saksan maalta suzuki xf650 freewind 97 vm että onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta ja miksi niitä on niin vähän liikkeellä!? 
moi,
mulla oli 2001 vuoden ajan tollanen, makso 3000 kun ostin, ja sain saman takas kun vaihdoin.
Siisti peli ku mikä. Enempi ehkä asvaltille, ja sorateille. Ei metsässä viittinyt roiskia kun oli niin hieno ja kun en osaa, en sitä sinne halunnu kaataa.
Luotettava, helppo, kaikki pelas.
Ei varmaan näy paljon, kun on sellainen väliinputoaja.
Laitan sulle kuvia ex- omastani jos haluat.
Ciao.
mulla oli 2001 vuoden ajan tollanen, makso 3000 kun ostin, ja sain saman takas kun vaihdoin.
Siisti peli ku mikä. Enempi ehkä asvaltille, ja sorateille. Ei metsässä viittinyt roiskia kun oli niin hieno ja kun en osaa, en sitä sinne halunnu kaataa.
Luotettava, helppo, kaikki pelas.
Ei varmaan näy paljon, kun on sellainen väliinputoaja.
Laitan sulle kuvia ex- omastani jos haluat.
Ciao.
-
freewind
joo laita vaan . nurmisto@suomi24.fi
Itse ostin XF:n viime syksynä ja ehdin päästellä melkein 4000 kilometriä ennenkuin laitoin talviteloille. Kovasti olen kyllä pyörästä tykännyt, sorateillä se on mielestäni parhaimmillaan. Omaani olen varustellut takalaukulla, käsisuojilla ja GPS:llä. Tuo äänenvaimentajan vaihto on minullakin mielessä, alkuperäinen kun on jumalattoman iso ja painava hormi. Minunkin pyöräni on Saksasta uitettu, uutena noita on ilmeisesti myyty täällä aika vähän.
Foorumilla kovasti puhuttu uusi teho/paino -suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu näyttäisi olevan Freewindillekin ihan paikallaan, vuosimaksu putoaa murto-osaan entisestä. Ainakin Pohjolan sivuilla on tuo uuden laskutavan mukainen vakuutuslaskuri.
Pyörässä oli ostaessa alkuperäisen kaltaiset Pirellin MT-60 -renkaat, ihan hyvät yleiskumit tämmöiseen pyörään. Nyt vaihdoin eteen Bridgestone TW101:n. Saa nähdä, onko se niin huono soralla kuin tuolla tekniikkaosastolla kertoillaan...
Foorumilla kovasti puhuttu uusi teho/paino -suhteeseen perustuva vakuutushinnoittelu näyttäisi olevan Freewindillekin ihan paikallaan, vuosimaksu putoaa murto-osaan entisestä. Ainakin Pohjolan sivuilla on tuo uuden laskutavan mukainen vakuutuslaskuri.
Pyörässä oli ostaessa alkuperäisen kaltaiset Pirellin MT-60 -renkaat, ihan hyvät yleiskumit tämmöiseen pyörään. Nyt vaihdoin eteen Bridgestone TW101:n. Saa nähdä, onko se niin huono soralla kuin tuolla tekniikkaosastolla kertoillaan...
- Eksyvä ei tietä kysy -
Hyvä peli tuon pitäs olla, mulla on Bike jossa tuo oli testivoittaja luokassaan ja toinen lehti tais olla Moto jossa oli sama homma, tasapainosen hyvä kaikessa, mutta ei sovi rankkaan maastoon.
Konehan on sama kuin SE Darran mutta kannessa on kaksi imukanavaa ja niissä on 32mm kaasarit yhden 40mm sijaan, tehoja noin 4hp enemmän mutta vääntöä hieman vähemmän, n 3nm...
Autokoulu opettajalla (Jarmo Jokilampi) oli tuollanen opetuspyöränä kun ajelin kevarikorttia. Kun utelin miksi Freewindin olivat hommanneet niin se oli sillon v 1998 just ja just riittävän tehonen peli ison pyörän korttia ajaville ja helppo ja näppärä käsitellä keulapujotteluissa verraten vaikka johonkin katupyörään, lisäks hinta oli ollut sopiva.
Hyvin sillä pysyi innokkaan oppilaan ja täystehosen DT 125 R:n perässä..

Konehan on sama kuin SE Darran mutta kannessa on kaksi imukanavaa ja niissä on 32mm kaasarit yhden 40mm sijaan, tehoja noin 4hp enemmän mutta vääntöä hieman vähemmän, n 3nm...
Autokoulu opettajalla (Jarmo Jokilampi) oli tuollanen opetuspyöränä kun ajelin kevarikorttia. Kun utelin miksi Freewindin olivat hommanneet niin se oli sillon v 1998 just ja just riittävän tehonen peli ison pyörän korttia ajaville ja helppo ja näppärä käsitellä keulapujotteluissa verraten vaikka johonkin katupyörään, lisäks hinta oli ollut sopiva.
Hyvin sillä pysyi innokkaan oppilaan ja täystehosen DT 125 R:n perässä..
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
-
freewind
jes pyörä tuntuu hyvältä ku sain vihdoin ja viimein vanat ja etu iskarit huollettua.nyt vain katsastukseen ja tulli asiat kuntoon.oli pakko ottaa tyypit kesä kumeilla...(liukastelua)malttamaton kun oon. vaihdoin ratastusta alk per 15/43 ja nyt 14/43 mutta tuntuu vielläkin et liian pitkät välitykset ,taka ratasta pitäis saada isommaks(ei niillä huipuilla väliä kunhan kiihtyy)ykkös vaihde on tosi pitkä.
Hellou Freewindin omistajat
Täälä yksi xf:n omistaja lisää ja kokemuksia kaipailen. Tänä keväänä onnelliseksi xf:n omistajaksi tulin.
Katurenkaat ovat alla ja jotain karkeampikuvioisempia olen ajatellut. Ehdotuksia?
Putkisto on alkuperäinen. Tarvikevaimentimesta on suunnitelmissa rakentaa enemmän ääntä. Mitähän tykkää ilman suuttimien vaihtoa, vaikuttaako käyntiin?
Mitä öljyjä olette etuiskareissa käyttäneet ja kuinka paljon ja kannattaako jousten päälle prikkoja laittaa korotukseksi?
Täälä yksi xf:n omistaja lisää ja kokemuksia kaipailen. Tänä keväänä onnelliseksi xf:n omistajaksi tulin.
Katurenkaat ovat alla ja jotain karkeampikuvioisempia olen ajatellut. Ehdotuksia?
Putkisto on alkuperäinen. Tarvikevaimentimesta on suunnitelmissa rakentaa enemmän ääntä. Mitähän tykkää ilman suuttimien vaihtoa, vaikuttaako käyntiin?
Mitä öljyjä olette etuiskareissa käyttäneet ja kuinka paljon ja kannattaako jousten päälle prikkoja laittaa korotukseksi?
-
freewind
renkaiksi ite ajattelin tkc 80,metzeler enduro 3 sahara/mce karoo kun saan takarenkaan sileäksi nyt alla on edessä pirelli mt 60 ja takana mt80.etu iskareiden öljymäärä on 665ml ja 15w. tohon putki asiaan en viellä osaa sanoa mitään mutta toivottavasti piaan on tietoo kunhan slovenian posti tuo tuliaisia
mistä muuten löysit pyöräsi? mun tuli saksan maalta 1900e ja tullin päätös oli 1065e. onhan tuo xf hiukan tehokkaampi kun dr