R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kapakala
Pyörä: Pyörätön... =(

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kapakala »

Nonni, koeistumisen jälkeen selvisi mikä se seuraava nyt sitten on. Koeajo todennäköisesti vielä varmistaa asian. Haussa gessu 04-> tuoreempi kampe. Mitäs noista täytyisi nyt katsoa kun moista on hankkimassa. Mites nuo kilometrit, onko 50tkm ajettu laite loppu vai vasta sisäänajettu? Entäs varusteet, alumiinilaukut olisi toiveissa, saako noita jostain kohtuurahaan, vai pitäisikö etsiä jo valmiiksi varusteltu hieman kalliimmalla? Mites Saksan markkinat, kannattaako hakea sieltä?

Niin ja jos joku haluaa soralta asfaltille, niin olisi tarjolla 08 B-king vaihdossa tai myynnissä muuten vaan!
Elä Enenmmän!
kjhh
Pyörä: 1200 gs adv

Viesti Kirjoittaja kjhh »

Ei 50 tkm tunnu missään, jos laite vaan asiallisesti pidetty ja huollot tehty ajallaan. Lisävarusteet, laukut sun muut saa aina edullisimmin, mikäli sellaiset pyörässä jo valmiiksi on asennettu. Kunnollisiin alulaukkuihin telineineen tahtoo pahimmillaan upota tonnia lähentelevä rahakasa.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Mulla on mittarissa jo yli 130tkm.
Kotisivuilta löytyy jonkin verran juttua varusteista jne.
Blitzkrieg

Viesti Kirjoittaja Blitzkrieg »

IsoPoika kirjoitti:Sain aivan pölytyhjään tankkiin mennemään 38,5 litraa ja jo 1 litran lisäyksellä pumppu otti paineen ja mopo hörähti käymään.
Oho. Ja kyseessä oli siis Adven originaalitankki? Speksien mukaan tankki on 33 litraa ja 4 litran reservi (jossain lähteissä mainitaan "including"). Tämä selittää sen, miksi joskus tankkiin on mennyt yli 33 litraa bensaa (jolloin se on vilkuttanut tyhjää).
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Ja minä kun olen luullut, että se tankin tilavuus on 35 litraa, enempää en ainakaan ole koskaan saanut menemään?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
juhan
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009

Viesti Kirjoittaja juhan »

Voidaanhan tämä taas aloittaa, mutta pitäisikö siirtyä adventure-ketjun puolelle. :roll:
Itse olen saanut mahtumaan sen 33 litraa enkä yhtään yli, mutta olen ollut todistamassa 34,5 litran tankkausta.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Itse tilasin tänään yhdestä liikkeestä itselleni käytetyn Adventuren tankin (-07).
Kysymys kuuluukin että sopiiko Adventuren tankin kanssa TT:n kaatumaraudat?
Mulla ei ole suunnitelmissa laittaa Adventuren kaatumarautoja tuohon pyörään lisäpainoksi.
IsoPoika
Pyörä: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja IsoPoika »

Marko Hemmilä kirjoitti:Itse tilasin tänään yhdestä liikkeestä itselleni käytetyn Adventuren tankin (-07).
Kysymys kuuluukin että sopiiko Adventuren tankin kanssa TT:n kaatumaraudat?
Mulla ei ole suunnitelmissa laittaa Adventuren kaatumarautoja tuohon pyörään lisäpainoksi.

Kyllä pitäisi käydä. Ei adven tankin pohja juuri alemmaksi tule.

Tuosta tankin tilavuudesta noin 38,5 litraa itsekkin olin ihmeissään, mutta kai tuohon on uskominen huoltsikalta hain kahteen kanisteriin 40 litraa, eikä tuohon toiseen pohjalle paljon jäänyt.
kolmenlitran kannulla kaatelin ja laskeskelin enkä kituna miehen pisaraakaan maahan päästänyt toki voihan tuossa kannua täyttäessä tulla pieniä heittoja (viivan yli tai alle) miten kulloinkin.
Minun tankkihan oli aivan pölykuiva ja hiljalleen täytin aivan piri pintaan.
Ei ne raudat paljon paina itse en huomannut edes bensan lisäystä.
Sen verranhan on ISOLLA miehellä jo painoa täydessä rakossa. :shock:
Moottori melu kyllä vaimeni huomattavasti, kun tankin posket on sylintereiden päällä.
Sylinen
Black Flag Rider
Pyörä: BMW R1200RT

Viesti Kirjoittaja Black Flag Rider »

GS:n penkkiasiaa ei löytynyt hakutoiminnolla...

http://wunderlich.de/frame.php?MakeLang ... id=8161199

Onko kukaan testaillut tuota Wunderlichin matalaa Ergo penkkiä?

Ei viitsi tilata 320 € vaan todetakseen että ei hyvä. Nykyisessä modatussa bmw low penkissä tahtoo häntäluun seutu puutua yli 200 km sessioissa. Kyllä sitä pitäisi GS:n tankillinen istua kevyestikin.

Mulla on käyttämätön vakiopenkki muoveissa, sen saa rahalla tai vaihdossa hyvään matalaan penkkiin.

BF
kjhh

Ei matalaa, mutta normikorkuinen Ergo ollut kolme vuotta ja hyväksi havainnut.
Black Flag Rider
Pyörä: BMW R1200RT

Viesti Kirjoittaja Black Flag Rider »

Ei auta valitettavasti. Vakiokorkuisia löytyy tsiljoona eri vaihtoehtoa.

Itsellä farkun lahkeen normimitta on 30", revi siitä.

BF
kjhh

Joo, ymmärrän - vois kumminkin kuvitella että matala ei laadullisesti kuitenkaan ole sen huonompi kuin tuo vakio-Ergo. Alkuperäinen gessun jakkara on niin armottoman löysä ja huonosti muotoiltu muutenkin, että sen heitin pois heti alkumetreillä.
jlohikoski
Pyörä: gs1150adv R1200gs

Viesti Kirjoittaja jlohikoski »

Onko sellaisiakin mp penkkiä olemassa,että istuu yhtäsoittoa yli 1,5h.

Mulla 1150adv:ssa nahkainen Corbinin lesta lämmityksellä, eikä edes sillä viitti kuin poikkeustapauksissa istua yhtäsoittoa kuin tuon 1,5h. No kerran koitin mitä oikein tosisiaan mitä viittii istua. 540 km jälkeen päätin tankata.

Normaali kessun penkillä istuu kohtuu mukavasti normaalireissun 500-800km päivätaipaleet, mutta tullaiset extreme siivut ei houkuttele.

Kotipyörityksessä 12gs:ssä on käytössä Touratecin matalin lesta. Joku jenkkiforumilla kehui mukavaksi, mutta se on kaikkea muuta. Kova ja notkoselkäinen,eikä asennon muuutaminen pahemmin onnistu.

Mutta soratietykittelyssä se on erittäin hyvä. Antaa hyvän tuen ja hyvän tuntuman pyörään.
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

jlohikoski kirjoitti:Onko sellaisiakin mp penkkiä olemassa,että istuu yhtäsoittoa yli 1,5h.

Mulla 1150adv:ssa nahkainen Corbinin lesta lämmityksellä, eikä edes sillä viitti kuin poikkeustapauksissa istua yhtäsoittoa kuin tuon 1,5h. No kerran koitin mitä oikein tosisiaan mitä viittii istua. 540 km jälkeen päätin tankata.
Aika hyvin. Kottaraisen penkillä viihtyy alkumatkasta tunnin kerrallaan ja loppupäivästä max. 0,5 h. Yleensä ajopäivästä menee vähintään 1 h tapeilla seisten oli maasto mikä tahansa.
Tietysti mettäteillä viihtyy satulassa taas kauemmin verrattuna isoon soratiehen / asfalttiin, tulee sen verran liikuntaa siinä pyörän päällä.

T: Ari
juhan
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009

Viesti Kirjoittaja juhan »

Kun se nyt kerran täällä käsiteltiin, niin antaa mennä. Eilen illtasella ajoin 2011 mallin GS Adventuren tankin tyhjäksi, jolloin gessu oli jo näyttänyt 50km kolmea viivaa jäljellä olevaksi toimintasäteeksi eikä edes luvannut ravistelemalla vauhdissa tai stopin jälkeen. Lorotin pullosta 1,5 litraa bensaa tankkiin ja ajoin 6km mittarille. Kuitin mukaan 35,81 + 1,5 pullosta, josta se kolme desiä kului tuohon käynnistykseen ja mittarille ajoon. Tulos ~37 litraa, eli 33 + 4 litraa varalla (excluding). Todistakaa toisin.
Liitteet
bensaa.jpg
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Vastaa Viestiin