KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

HarriI
Viestit: 1120
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Omassa on kiinni SW-MOTECH:n raudat. Mielestäni ovat vahvaa tekoa jo painon perusteella ja hyvin istui kiinnityspaikkoihin. Tämän perusteella pitäisi kohtuullisesti suojata hiukan kovempaa nutulleen menoa. Kotarin omista raudoista ei ole kokemuksia. Tilasin pari talvea sitten jostain saksanmaalta muiden roippeiden mukana, kun varustelin pyörää.
Jarkko kirjoitti:Mitä eroa on SW-MOTECH:n tankin suojaraudoilla verrattuna ns. KTM:n omiin? Muuta kuin n. 100 euroa.
Ja mistä noita olette hankkineet?
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Happi »

Jarkko kirjoitti:Mitä eroa on SW-MOTECH:n tankin suojaraudoilla verrattuna ns. KTM:n omiin? Muuta kuin n. 100 euroa.
Ja mistä noita olette hankkineet?
Jaahas, että Kotarin meinaat hankkia. Petturi.

Happi
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Happi kirjoitti:
Jarkko kirjoitti:Mitä eroa on SW-MOTECH:n tankin suojaraudoilla verrattuna ns. KTM:n omiin? Muuta kuin n. 100 euroa.
Ja mistä noita olette hankkineet?
Jaahas, että Kotarin meinaat hankkia. Petturi.

Happi
:mrgreen: Taidan olla viimeinen "petturi" vanhasta TA-kaartista. Miten lie Mikalla tilanne?
Päivitän tuon pyörätiedon :P
-jarkko-
Kuvat
Naru
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Marras 24, 2009 5:59 pm
Pyörä: BMW R 1200 GS
Paikkakunta: Tervakoski

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Naru »

Oliskos muilla ollu tarvetta rakentaa varakanisterille telineitä? Kuvia vois laittaa, mikäli on sellaset luonut. Kaikesta tiedosta kiitollisena. Itse ajattelin 5 l jerryt takajalkatappien taakse molemmin puolin. Toimintasädettä tulis mukavasti lisää.
Parasta aikaa matkalla.
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Naru kirjoitti:Oliskos muilla ollu tarvetta rakentaa varakanisterille telineitä? Kuvia vois laittaa, mikäli on sellaset luonut. Kaikesta tiedosta kiitollisena. Itse ajattelin 5 l jerryt takajalkatappien taakse molemmin puolin. Toimintasädettä tulis mukavasti lisää.
Pistä 2-1 putki ja takatankki? Aiemmin asiaa tutkineena totesin et jerryihin migliimalla putken palat alle jotka menee matkustajan tappeihin tai sitten rahaa pöytään ja ameriikasta valmis systeemi..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Pitääpä hiukan vielä kehua näitä 950/990 adventure supereita.. Käytiin juuri kiertelemässä kaunista kotimaata ristiin rastiin isoja ja pieniä polkuja 2 adven ja yhden superin voimin.. matkaa kertyi viikon aikana reilu 3000km, kkkk:lla ajettiin pehmeää hiekka nousua, käsivarressa asfalttia, norjassa postitietä ja sillä välillä kaikkea siltä väliltä 8) Ainut mitä korjattiin oli yks sisäkumi postitiellä :oops: Muutoin napista käyntiin ja menoksi, joku tais aina välillä päästää paineita ketjurasva purkista mut mitään suodattimia tms. ei kaiveltu mopon uumenista vaikka etenkin kkkk:lla pölyä riitti.. Mahtavia vehkeitä, näillä voi lähtee mihin vaan (jos vaan renkaat kestää)!!
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Jarkko kirjoitti:Mitä eroa on SW-MOTECH:n tankin suojaraudoilla verrattuna ns. KTM:n omiin? Muuta kuin n. 100 euroa.
Ja mistä noita olette hankkineet?
Muutaman kerran testattu noita SW-motekkeja. Maalit vähän lähteny kun kiveen karahtanu ja takimmaiset kiinnikkeet vääntyny. Molemmat helppo kuitenkin korjata. Pololta ite ostin.

ramirin: jokos tulee toinen Wingsi myyntiin? 8)
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

ÖÖ. kirjoitti:
Jarkko kirjoitti:Mitä eroa on SW-MOTECH:n tankin suojaraudoilla verrattuna ns. KTM:n omiin? Muuta kuin n. 100 euroa.
Ja mistä noita olette hankkineet?
Muutaman kerran testattu noita SW-motekkeja. Maalit vähän lähteny kun kiveen karahtanu ja takimmaiset kiinnikkeet vääntyny. Molemmat helppo kuitenkin korjata. Pololta ite ostin.
Kiitos tiedoista, pitänee laittaa tilaukseen.
Riittääkö "naruissa" vara jos nostaa 22mm tankoa ylös? Mototekilla näkyy olevan noitakin myynnissä 30mm tankoon.
-jarkko-
Kuvat
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

ÖÖ. kirjoitti:
ramirin: jokos tulee toinen Wingsi myyntiin? 8)
Tilanne on nyt pienessä murroksessa, ties vaikka lähtis enemmänki myyntiin ku pelkkä wingssi.. katotaan ny ensi onko tuosta 690:stä mihinkää :mrgreen:

Toistaiseksi wingssi kiinni isos mopos ku ei ehtiny 2-1 pala reissulle mukaan.. nyt se on sielä mopon lestalla odottamas asennetaanko vai ei..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Jarkko kirjoitti: Riittääkö "naruissa" vara jos nostaa 22mm tankoa ylös? Mototekilla näkyy olevan noitakin myynnissä 30mm tankoon.
Ite pistin 2 " eli noin 5 cm korotukset. Jarruletku menee aika kireelle ja kaasukahva piti pyöräyttää ympäri että johdot riitti. Toimii mutta harkinnassa on silti pidennykset molempiin.

Tällaiset laitoin.
ramirin kirjoitti: Tilanne on nyt pienessä murroksessa, ties vaikka lähtis enemmänki myyntiin ku pelkkä wingssi.. katotaan ny ensi onko tuosta 690:stä mihinkää :mrgreen:

Toistaiseksi wingssi kiinni isos mopos ku ei ehtiny 2-1 pala reissulle mukaan.. nyt se on sielä mopon lestalla odottamas asennetaanko vai ei..
Ahaa okei. Eli minä jään kyttäilemään mitä teet. :lol:
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Jarkko kirjoitti:
Happi kirjoitti:
Jarkko kirjoitti:Mitä eroa on SW-MOTECH:n tankin suojaraudoilla verrattuna ns. KTM:n omiin? Muuta kuin n. 100 euroa.
Ja mistä noita olette hankkineet?
Jaahas, että Kotarin meinaat hankkia. Petturi.

Happi
:mrgreen: Taidan olla viimeinen "petturi" vanhasta TA-kaartista. Miten lie Mikalla tilanne?
Päivitän tuon pyörätiedon :P
Onnea iloisen perhetapahtuman johdosta. Niin ne vanhat Alppinistit yksi kerrallaan kääntää suksensa tuonne alppimaata kohti. Kai sentään pari kyyneltä tirautit? Koskas alat Adventuresivuja pitää yllä?
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Timo Tasakaasu kirjoitti: Onnea iloisen perhetapahtuman johdosta. Niin ne vanhat Alppinistit yksi kerrallaan kääntää suksensa tuonne alppimaata kohti. Kai sentään pari kyyneltä tirautit? Koskas alat Adventuresivuja pitää yllä?
Kiitos kiitos, aikansa kutakin sano,,,,,Ei itketty perään, kun meni lähelle. Voin käydä aina silittämässä jos tarve.
Eiköhän tää foorumi riitä ja tuota wikiähän vois hyödyntää paremmin.
-jarkko-
Kuvat
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Mitenkäs tuo moottoriöljyn määrän tarkistaminen?
Ohjekirja sanoo, että kuumana, kone seis ja tikku kierretään pohjaan.
Tuossa härvelissä tikku kastuu reilusti yli max-merkin! Kylmänä on kyllä viivojen välissä.
Onko Seinäjoella (huolto) laittaneet liikaa öljyä, vai eivät ole ottaneet entisiä pois :shock:
-jarkko-
Kuvat
Jerry Cotton
Viestit: 243
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
Pyörä: Harkinnassa.
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Jarkko kirjoitti:Mitenkäs tuo moottoriöljyn määrän tarkistaminen?
Ohjekirja sanoo, että kuumana, kone seis ja tikku kierretään pohjaan.
Tuossa härvelissä tikku kastuu reilusti yli max-merkin! Kylmänä on kyllä viivojen välissä.
Onko Seinäjoella (huolto) laittaneet liikaa öljyä, vai eivät ole ottaneet entisiä pois :shock:
Niin näyttää mullakin yli viivojen, jos heti sammuttamisen jälkeen katsoo. Odottelee pari minuuttia, niin pitäisi näyttää järkevämpiä mittoja. Kylmänä kun katsoo, niin mulla nippa nappa kastuu koko tikku.

Oon kaatanut pataan kolme litraa öljyä öljynvaihdossa, ja se taitaa olla suht jämpti määrä.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Jerry Cotton kirjoitti:
Jarkko kirjoitti:Mitenkäs tuo moottoriöljyn määrän tarkistaminen?
Ohjekirja sanoo, että kuumana, kone seis ja tikku kierretään pohjaan.
Tuossa härvelissä tikku kastuu reilusti yli max-merkin! Kylmänä on kyllä viivojen välissä.
Onko Seinäjoella (huolto) laittaneet liikaa öljyä, vai eivät ole ottaneet entisiä pois :shock:
Niin näyttää mullakin yli viivojen, jos heti sammuttamisen jälkeen katsoo. Odottelee pari minuuttia, niin pitäisi näyttää järkevämpiä mittoja. Kylmänä kun katsoo, niin mulla nippa nappa kastuu koko tikku.

Oon kaatanut pataan kolme litraa öljyä öljynvaihdossa, ja se taitaa olla suht jämpti määrä.
Eikä kannata kaataa kerralla. Ei mahdu säiliöön :twisted: Sama asia on pitänyt kokeilla vielä kahteen kertaan :oops:
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Vastaa Viestiin