En osaa duunata eikä nyt just hajua kuka tekis mutta jos keksit konstin ni pistetäänkö kaveri tekemään 2 kpl ja myyt toisen wingsin mulle?ramirin kirjoitti:
Eipä ole hinnalla pilattu kasa, mut kyselin siksi että pidän tuota ameriikan 250$ liian kalliina.. Winksit ku paikallaan jo pönöttää, niin ei änkkäreitä enempää tarvisi..
Toisaalta jos joku duunaa tommosia 2-1 putkiloita, vaihtokauppaa toiseen wignssiin voitaisiin hieroa
KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 990 adventure
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 990 adventure
Mulle passaa, ku se tekijä vaan ilmoittautuis..ÖÖ. kirjoitti:En osaa duunata eikä nyt just hajua kuka tekis mutta jos keksit konstin ni pistetäänkö kaveri tekemään 2 kpl ja myyt toisen wingsin mulle?ramirin kirjoitti:
Eipä ole hinnalla pilattu kasa, mut kyselin siksi että pidän tuota ameriikan 250$ liian kalliina.. Winksit ku paikallaan jo pönöttää, niin ei änkkäreitä enempää tarvisi..
Toisaalta jos joku duunaa tommosia 2-1 putkiloita, vaihtokauppaa toiseen wignssiin voitaisiin hieroa
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: KTM 990 adventure
Onkos Adventureen muita sopivia laukkuja, kun noita kulmikkaita pizzakuskin lootia? Pelkkää takapenkinjatkelaukkua meinaan...
E
E
Re: KTM 990 adventure
mmmmmmmmmmmmmmvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv mggggggggggggg57uhhhhi -kissakin näköjään halus lähettää terveiset.
Asensimpa tossa hetki sitten 2" riserit ja xenonit. Nyt heräs taas muutamia kysymyksiä:
- Saisko jossain teetetty tai valmiina ostettua pidemmät vaijerit kaasuun? Käänsin kaasukahvan ympäri ja piuhat riittää mutta vähän huonosti ne nyt menee.
- Jossain varmaan sais myös teetettyä pidemmän jarruletkun? Jarruletkukin riittää mutta melko kireällä vasemmalle käännettäessä.
- HID -paketissa tulikin 55 W molempiin vaikka tilasin vain pitkiin tuon tehokkaamman. Laitoin kuitenkin paikalleen mutta pieni ongelma tuli. Tyhjäkäynnillä jos puhallin lähtee pyörimään ja pitkät on päällä niin valot rupeaa vilkkumaan. Ehkäpä harvinainen tilanne mutta hetki sitten kävi niin kun ajoin mäkeä ylös ykkösellä ja puhallin lähti pörisemään. Alaspäin kun laskettelin tyhjäkäynnillä niin valot vilkku. Muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
- Ballastien paikat vähän purkkaviritykset. Kikkarat kumimaton sisään ja nippareilla mittariston sivulle/sisään kiinni. Pysyi toistaiseksi kyydissä mutta pitää varmaa parempi paikka kehitellä.
- Ostin autosarjan joten yhdet ylimääräset jäi. Vähän kahdenvaihella olen vielä jätänkö varaosiksi vai pistänkö myyntiin.
Asensimpa tossa hetki sitten 2" riserit ja xenonit. Nyt heräs taas muutamia kysymyksiä:
- Saisko jossain teetetty tai valmiina ostettua pidemmät vaijerit kaasuun? Käänsin kaasukahvan ympäri ja piuhat riittää mutta vähän huonosti ne nyt menee.
- Jossain varmaan sais myös teetettyä pidemmän jarruletkun? Jarruletkukin riittää mutta melko kireällä vasemmalle käännettäessä.
- HID -paketissa tulikin 55 W molempiin vaikka tilasin vain pitkiin tuon tehokkaamman. Laitoin kuitenkin paikalleen mutta pieni ongelma tuli. Tyhjäkäynnillä jos puhallin lähtee pyörimään ja pitkät on päällä niin valot rupeaa vilkkumaan. Ehkäpä harvinainen tilanne mutta hetki sitten kävi niin kun ajoin mäkeä ylös ykkösellä ja puhallin lähti pörisemään. Alaspäin kun laskettelin tyhjäkäynnillä niin valot vilkku. Muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
- Ballastien paikat vähän purkkaviritykset. Kikkarat kumimaton sisään ja nippareilla mittariston sivulle/sisään kiinni. Pysyi toistaiseksi kyydissä mutta pitää varmaa parempi paikka kehitellä.
- Ostin autosarjan joten yhdet ylimääräset jäi. Vähän kahdenvaihella olen vielä jätänkö varaosiksi vai pistänkö myyntiin.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- t.t.tammi
- Viestit: 2175
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KTM 990 adventure
Stormilla ainakin onnistuu.ÖÖ. kirjoitti: - Jossain varmaan sais myös teetettyä pidemmän jarruletkun? Jarruletkukin riittää mutta melko kireällä vasemmalle käännettäessä.
Muutaman sarjan kokemuksella niin kannattaa jättää ainakin yks poltin ja ballasti jemmaan.ÖÖ. kirjoitti: - Ostin autosarjan joten yhdet ylimääräset jäi. Vähän kahdenvaihella olen vielä jätänkö varaosiksi vai pistänkö myyntiin.
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 990 adventure
Givi / Kappa menee, vähän joutuu kuumailmapuhaltimen kanssa modaamaan telinettä että saa lestan kivuttomasti pois (ilmeisesti tämän takia ei näy listoilla että sopis 990 adv..)ezmo kirjoitti:Onkos Adventureen muita sopivia laukkuja, kun noita kulmikkaita pizzakuskin lootia? Pelkkää takapenkinjatkelaukkua meinaan...
E
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
-
Tikkaoja
- Viestit: 772
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: KTM 990 adventure
Mulla on joku Shadin 30 litrainen skootteriin tarkoitettu laukku. Ostin täältä foorumilta käytettynä lähinnä vaimolle selkänojaksi. Tuon kiinnityslevy on sen verran pieni ja siro, että ilman laukkua ei tarakan mitat juurikaan kasva. Tosin sen alkuperäiset kiinnitysreijät on sen verran heppoiset, että laukku lähti kävelemään kyydistä lähes tyhjänä joku aika sitten. Uusi vahvempi kiinnitys on paikallaan, mutta koeponnistamatta.ramirin kirjoitti:Givi / Kappa menee, vähän joutuu kuumailmapuhaltimen kanssa modaamaan telinettä että saa lestan kivuttomasti pois (ilmeisesti tämän takia ei näy listoilla että sopis 990 adv..)ezmo kirjoitti:Onkos Adventureen muita sopivia laukkuja, kun noita kulmikkaita pizzakuskin lootia? Pelkkää takapenkinjatkelaukkua meinaan...
E
-petteri
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 990 adventure
Ei liene kovin harvinainen tilanne talvella jos ihan vain metrinkin hankeen lähtee ja pimeä yllättää... valot on toki tarpeen, mutta flekti hurisee lähes taukoamatta..ÖÖ. kirjoitti:... Tyhjäkäynnillä jos puhallin lähtee pyörimään ja pitkät on päällä niin valot rupeaa vilkkumaan. Ehkäpä harvinainen tilanne mutta hetki sitten kävi niin kun ajoin mäkeä ylös ykkösellä ja puhallin lähti pörisemään. Alaspäin kun laskettelin tyhjäkäynnillä niin valot vilkku. Muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
Henkilökohtaisena mielipiteenä mainittakoon että jos adventuressa ei flekti hurise, niin tie on liian iso
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: KTM 990 adventure
Silloin ei varmaankaan edetä tyhjäkäynnillä? Kierroksia kun nostaa siihen 2000 rpm kohdille niin välkehdintä loppuu. No pitää hetki testailla ja laittaa sitten jompaan kumpaan 35 W jos häiritsee äärettömästi. Valokatkasijan jo laitoin ku tekee pahaa starttailla noita tuikkuja pelkän akun varassa.ramirin kirjoitti:Ei liene kovin harvinainen tilanne talvella jos ihan vain metrinkin hankeen lähtee ja pimeä yllättää... valot on toki tarpeen, mutta flekti hurisee lähes taukoamatta..ÖÖ. kirjoitti:... Tyhjäkäynnillä jos puhallin lähtee pyörimään ja pitkät on päällä niin valot rupeaa vilkkumaan. Ehkäpä harvinainen tilanne mutta hetki sitten kävi niin kun ajoin mäkeä ylös ykkösellä ja puhallin lähti pörisemään. Alaspäin kun laskettelin tyhjäkäynnillä niin valot vilkku. Muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
Henkilökohtaisena mielipiteenä mainittakoon että jos adventuressa ei flekti hurise, niin tie on liian iso
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 990 adventure
Noku sehän siinä onkin et ku koskee kaasuun niin pyörä on jo poikittain.. Edetään tyhjäkäynnillä + kytkimen vedätyksellä, jos edes edetäänÖÖ. kirjoitti:
Silloin ei varmaankaan edetä tyhjäkäynnillä? Kierroksia kun nostaa siihen 2000 rpm kohdille niin välkehdintä loppuu. No pitää hetki testailla ja laittaa sitten jompaan kumpaan 35 W jos häiritsee äärettömästi. Valokatkasijan jo laitoin ku tekee pahaa starttailla noita tuikkuja pelkän akun varassa.
Paitsi tietysti jos osaa ajaa.. Varmasti normaali ajos mahtavat valot, tuli vaan mieleen tuommonen 15km pätkä viime talvelta kun alko ilta pimenemään, hanki kasvamaan ja kunto loppumaan..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: KTM 990 adventure
Ahaa no sitten saattaapi olla ongelmaa.ramirin kirjoitti: Noku sehän siinä onkin et ku koskee kaasuun niin pyörä on jo poikittain.. Edetään tyhjäkäynnillä + kytkimen vedätyksellä, jos edes edetään![]()
Paitsi tietysti jos osaa ajaa.. Varmasti normaali ajos mahtavat valot, tuli vaan mieleen tuommonen 15km pätkä viime talvelta kun alko ilta pimenemään, hanki kasvamaan ja kunto loppumaan..
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 990 adventure
Kisarenkaasta perus Kingssin nappulat jossa keskellä ~10mm nasta ja sivuilla ~15mm, ei nulju niin lujaa suoraa ajettaessa.. Orkkis vanteille näitä ei kannata laittaa, mut jos kapeempi takavanne löytyy niin suosittelen.. Ja talviajo on ihan parasta, kovasti menee adve kelkkareiteillä ja muilla tampatuilla poluilla..ÖÖ. kirjoitti:
Ahaa no sitten saattaapi olla ongelmaa.No kattotaan tuleekohan minusta edes koskaan talvipyöräilijää. Millaiset renkaat sulla muuten on talvisin?
P.S. Nuo muut vissiin käy oikeesti ajamas sillä välin ku me päivystetään täällä
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
-
Blugi
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 7:09 pm
- Pyörä: 950 Adv, 450 EXC-R
- Paikkakunta: Hamina/Lpr
Re: KTM 990 adventure
Mult saat sen vakio laipan postikulujen hinnal, ku teurastin sen oman 2-2. Sit ei tarvi ku väännellä vähä putkee.ramirin kirjoitti:Oliskos jollaki ylimääräinen vakio 2-2 putkenyhde etuisasti kaupan jotta saisin tuuhastella siitä 2-1 putken purkimatta pyörää?
Pieni punnerrus siirtymällä tekee hyvää.
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 990 adventure
Asia on jo hoidossa, kiitos tarjouksesta kuitenkin..Blugi kirjoitti:Mult saat sen vakio laipan postikulujen hinnal, ku teurastin sen oman 2-2. Sit ei tarvi ku väännellä vähä putkee.ramirin kirjoitti:Oliskos jollaki ylimääräinen vakio 2-2 putkenyhde etuisasti kaupan jotta saisin tuuhastella siitä 2-1 putken purkimatta pyörää?
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: KTM 990 adventure
Mitä eroa on SW-MOTECH:n tankin suojaraudoilla verrattuna ns. KTM:n omiin? Muuta kuin n. 100 euroa.
Ja mistä noita olette hankkineet?
Ja mistä noita olette hankkineet?
-jarkko-
Kuvat
Kuvat