KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

ramirin kirjoitti:
Eipä ole hinnalla pilattu kasa, mut kyselin siksi että pidän tuota ameriikan 250$ liian kalliina.. Winksit ku paikallaan jo pönöttää, niin ei änkkäreitä enempää tarvisi..

Toisaalta jos joku duunaa tommosia 2-1 putkiloita, vaihtokauppaa toiseen wignssiin voitaisiin hieroa 8)
En osaa duunata eikä nyt just hajua kuka tekis mutta jos keksit konstin ni pistetäänkö kaveri tekemään 2 kpl ja myyt toisen wingsin mulle? :D
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

ÖÖ. kirjoitti:
ramirin kirjoitti:
Eipä ole hinnalla pilattu kasa, mut kyselin siksi että pidän tuota ameriikan 250$ liian kalliina.. Winksit ku paikallaan jo pönöttää, niin ei änkkäreitä enempää tarvisi..

Toisaalta jos joku duunaa tommosia 2-1 putkiloita, vaihtokauppaa toiseen wignssiin voitaisiin hieroa 8)
En osaa duunata eikä nyt just hajua kuka tekis mutta jos keksit konstin ni pistetäänkö kaveri tekemään 2 kpl ja myyt toisen wingsin mulle? :D
Mulle passaa, ku se tekijä vaan ilmoittautuis..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
ezmo
Viestit: 32
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 7:25 pm
Pyörä: Yamaha XT500
Paikkakunta: Espoo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Onkos Adventureen muita sopivia laukkuja, kun noita kulmikkaita pizzakuskin lootia? Pelkkää takapenkinjatkelaukkua meinaan...


E
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

mmmmmmmmmmmmmmvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv mggggggggggggg57uhhhhi -kissakin näköjään halus lähettää terveiset.

Asensimpa tossa hetki sitten 2" riserit ja xenonit. Nyt heräs taas muutamia kysymyksiä:
- Saisko jossain teetetty tai valmiina ostettua pidemmät vaijerit kaasuun? Käänsin kaasukahvan ympäri ja piuhat riittää mutta vähän huonosti ne nyt menee.
- Jossain varmaan sais myös teetettyä pidemmän jarruletkun? Jarruletkukin riittää mutta melko kireällä vasemmalle käännettäessä.

- HID -paketissa tulikin 55 W molempiin vaikka tilasin vain pitkiin tuon tehokkaamman. Laitoin kuitenkin paikalleen mutta pieni ongelma tuli. Tyhjäkäynnillä jos puhallin lähtee pyörimään ja pitkät on päällä niin valot rupeaa vilkkumaan. Ehkäpä harvinainen tilanne mutta hetki sitten kävi niin kun ajoin mäkeä ylös ykkösellä ja puhallin lähti pörisemään. Alaspäin kun laskettelin tyhjäkäynnillä niin valot vilkku. Muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
- Ballastien paikat vähän purkkaviritykset. Kikkarat kumimaton sisään ja nippareilla mittariston sivulle/sisään kiinni. Pysyi toistaiseksi kyydissä mutta pitää varmaa parempi paikka kehitellä.
- Ostin autosarjan joten yhdet ylimääräset jäi. Vähän kahdenvaihella olen vielä jätänkö varaosiksi vai pistänkö myyntiin.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2175
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

ÖÖ. kirjoitti: - Jossain varmaan sais myös teetettyä pidemmän jarruletkun? Jarruletkukin riittää mutta melko kireällä vasemmalle käännettäessä.
Stormilla ainakin onnistuu.
ÖÖ. kirjoitti: - Ostin autosarjan joten yhdet ylimääräset jäi. Vähän kahdenvaihella olen vielä jätänkö varaosiksi vai pistänkö myyntiin.
Muutaman sarjan kokemuksella niin kannattaa jättää ainakin yks poltin ja ballasti jemmaan.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

ezmo kirjoitti:Onkos Adventureen muita sopivia laukkuja, kun noita kulmikkaita pizzakuskin lootia? Pelkkää takapenkinjatkelaukkua meinaan...


E
Givi / Kappa menee, vähän joutuu kuumailmapuhaltimen kanssa modaamaan telinettä että saa lestan kivuttomasti pois (ilmeisesti tämän takia ei näy listoilla että sopis 990 adv..)
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Tikkaoja
Viestit: 772
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

ramirin kirjoitti:
ezmo kirjoitti:Onkos Adventureen muita sopivia laukkuja, kun noita kulmikkaita pizzakuskin lootia? Pelkkää takapenkinjatkelaukkua meinaan...


E
Givi / Kappa menee, vähän joutuu kuumailmapuhaltimen kanssa modaamaan telinettä että saa lestan kivuttomasti pois (ilmeisesti tämän takia ei näy listoilla että sopis 990 adv..)
Mulla on joku Shadin 30 litrainen skootteriin tarkoitettu laukku. Ostin täältä foorumilta käytettynä lähinnä vaimolle selkänojaksi. Tuon kiinnityslevy on sen verran pieni ja siro, että ilman laukkua ei tarakan mitat juurikaan kasva. Tosin sen alkuperäiset kiinnitysreijät on sen verran heppoiset, että laukku lähti kävelemään kyydistä lähes tyhjänä joku aika sitten. Uusi vahvempi kiinnitys on paikallaan, mutta koeponnistamatta.

-petteri
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

ÖÖ. kirjoitti:... Tyhjäkäynnillä jos puhallin lähtee pyörimään ja pitkät on päällä niin valot rupeaa vilkkumaan. Ehkäpä harvinainen tilanne mutta hetki sitten kävi niin kun ajoin mäkeä ylös ykkösellä ja puhallin lähti pörisemään. Alaspäin kun laskettelin tyhjäkäynnillä niin valot vilkku. Muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
Ei liene kovin harvinainen tilanne talvella jos ihan vain metrinkin hankeen lähtee ja pimeä yllättää... valot on toki tarpeen, mutta flekti hurisee lähes taukoamatta..

Henkilökohtaisena mielipiteenä mainittakoon että jos adventuressa ei flekti hurise, niin tie on liian iso :lol:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

ramirin kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:... Tyhjäkäynnillä jos puhallin lähtee pyörimään ja pitkät on päällä niin valot rupeaa vilkkumaan. Ehkäpä harvinainen tilanne mutta hetki sitten kävi niin kun ajoin mäkeä ylös ykkösellä ja puhallin lähti pörisemään. Alaspäin kun laskettelin tyhjäkäynnillä niin valot vilkku. Muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
Ei liene kovin harvinainen tilanne talvella jos ihan vain metrinkin hankeen lähtee ja pimeä yllättää... valot on toki tarpeen, mutta flekti hurisee lähes taukoamatta..

Henkilökohtaisena mielipiteenä mainittakoon että jos adventuressa ei flekti hurise, niin tie on liian iso :lol:
Silloin ei varmaankaan edetä tyhjäkäynnillä? Kierroksia kun nostaa siihen 2000 rpm kohdille niin välkehdintä loppuu. No pitää hetki testailla ja laittaa sitten jompaan kumpaan 35 W jos häiritsee äärettömästi. Valokatkasijan jo laitoin ku tekee pahaa starttailla noita tuikkuja pelkän akun varassa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

ÖÖ. kirjoitti:
Silloin ei varmaankaan edetä tyhjäkäynnillä? Kierroksia kun nostaa siihen 2000 rpm kohdille niin välkehdintä loppuu. No pitää hetki testailla ja laittaa sitten jompaan kumpaan 35 W jos häiritsee äärettömästi. Valokatkasijan jo laitoin ku tekee pahaa starttailla noita tuikkuja pelkän akun varassa.
Noku sehän siinä onkin et ku koskee kaasuun niin pyörä on jo poikittain.. Edetään tyhjäkäynnillä + kytkimen vedätyksellä, jos edes edetään :oops:
Paitsi tietysti jos osaa ajaa.. Varmasti normaali ajos mahtavat valot, tuli vaan mieleen tuommonen 15km pätkä viime talvelta kun alko ilta pimenemään, hanki kasvamaan ja kunto loppumaan.. :roll:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

ramirin kirjoitti: Noku sehän siinä onkin et ku koskee kaasuun niin pyörä on jo poikittain.. Edetään tyhjäkäynnillä + kytkimen vedätyksellä, jos edes edetään :oops:
Paitsi tietysti jos osaa ajaa.. Varmasti normaali ajos mahtavat valot, tuli vaan mieleen tuommonen 15km pätkä viime talvelta kun alko ilta pimenemään, hanki kasvamaan ja kunto loppumaan.. :roll:
Ahaa no sitten saattaapi olla ongelmaa. :lol: No kattotaan tuleekohan minusta edes koskaan talvipyöräilijää. Millaiset renkaat sulla muuten on talvisin?
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

ÖÖ. kirjoitti:
Ahaa no sitten saattaapi olla ongelmaa. :lol: No kattotaan tuleekohan minusta edes koskaan talvipyöräilijää. Millaiset renkaat sulla muuten on talvisin?
Kisarenkaasta perus Kingssin nappulat jossa keskellä ~10mm nasta ja sivuilla ~15mm, ei nulju niin lujaa suoraa ajettaessa.. Orkkis vanteille näitä ei kannata laittaa, mut jos kapeempi takavanne löytyy niin suosittelen.. Ja talviajo on ihan parasta, kovasti menee adve kelkkareiteillä ja muilla tampatuilla poluilla..

P.S. Nuo muut vissiin käy oikeesti ajamas sillä välin ku me päivystetään täällä :lol: :lol:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Blugi
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 7:09 pm
Pyörä: 950 Adv, 450 EXC-R
Paikkakunta: Hamina/Lpr

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Blugi »

ramirin kirjoitti:Oliskos jollaki ylimääräinen vakio 2-2 putkenyhde etuisasti kaupan jotta saisin tuuhastella siitä 2-1 putken purkimatta pyörää?
Mult saat sen vakio laipan postikulujen hinnal, ku teurastin sen oman 2-2. Sit ei tarvi ku väännellä vähä putkee.
Pieni punnerrus siirtymällä tekee hyvää.
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Blugi kirjoitti:
ramirin kirjoitti:Oliskos jollaki ylimääräinen vakio 2-2 putkenyhde etuisasti kaupan jotta saisin tuuhastella siitä 2-1 putken purkimatta pyörää?
Mult saat sen vakio laipan postikulujen hinnal, ku teurastin sen oman 2-2. Sit ei tarvi ku väännellä vähä putkee.
Asia on jo hoidossa, kiitos tarjouksesta kuitenkin..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Mitä eroa on SW-MOTECH:n tankin suojaraudoilla verrattuna ns. KTM:n omiin? Muuta kuin n. 100 euroa.
Ja mistä noita olette hankkineet?
-jarkko-
Kuvat
Vastaa Viestiin