KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

HarriI
Pyörä: 990 Adv

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Ohessa hiukan ohjetta kuvien kera 2 ja 3 vaihteen rajoituksen poistamiseen 990:stä. Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta kuulolla. Pyörässä takuuta vielä, en tiedä vaikuttaako siihen jos johtoliikut tekee.

http://www.superduke.net/forum/viewtopi ... sc&start=0

http://www.advrider.com/forums/showthre ... 472&page=4
srbg
Pyörä: 990s

Viesti Kirjoittaja srbg »

HarriI kirjoitti:Ohessa hiukan ohjetta kuvien kera 2 ja 3 vaihteen rajoituksen poistamiseen 990:stä. Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta kuulolla. Pyörässä takuuta vielä, en tiedä vaikuttaako siihen jos johtoliikut tekee.

Kuvien ja advriderin kehujen innoittamana kävin napsimassa piuhat poikki. Testiajo menee huomiseen, mutta raportoinpa sitten huomena omat mietteet.
Tuolla superduke sivuilla vihjattiin, että pitää vagina kasvattaa ennenkun piuhat voi takas liittää, että kaipa sen sitten pitää olla parempi ku originaali :roll: .
Sami
SiR
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501

Viesti Kirjoittaja SiR »

HarriI kirjoitti:Ohessa hiukan ohjetta kuvien kera 2 ja 3 vaihteen rajoituksen poistamiseen 990:stä. Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta kuulolla. Pyörässä takuuta vielä, en tiedä vaikuttaako siihen jos johtoliikut tekee.

Ei se takuu siitä suutu, minä pyysin huoltomiestä katkomaan piuhat ekassa huollossa...
Enduro on parasta huumetta.
SiR
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501

Viesti Kirjoittaja SiR »

srbg kirjoitti:

Kuvien ja advriderin kehujen innoittamana kävin napsimassa piuhat poikki. Testiajo menee huomiseen, mutta raportoinpa sitten huomena omat mietteet.
Tuolla superduke sivuilla vihjattiin, että pitää vagina kasvattaa ennenkun piuhat voi takas liittää, että kaipa sen sitten pitää olla parempi ku originaali :roll: .
Niin ja onnittelut SRbg:lle "mualiman parraan" pyörän(suora lainaus muuan kauppiaalta) ostosta.
Enduro on parasta huumetta.
ezmo
Pyörä: Yamaha XT500

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Milläs kierroksilla porukka ajelee 990:llä? Itse korvakuulolla pitäisin sitä tuossa 3000rpm nurkilla, mutta siinä on pahus mun pyörässä se vibraatioalue, moottori väristää läpi pyörän. Pykälää pienempää sisään, on varvit liki 4000rpm. Jos ei vaihda pienemmälle, vaan nostaa vauhtia, on ylinopeutta sit jo 15km/h
srbg

ezmo kirjoitti:Milläs kierroksilla porukka ajelee 990:llä? Itse korvakuulolla pitäisin sitä tuossa 3000rpm nurkilla, mutta siinä on pahus mun pyörässä se vibraatioalue, moottori väristää läpi pyörän. Pykälää pienempää sisään, on varvit liki 4000rpm. Jos ei vaihda pienemmälle, vaan nostaa vauhtia, on ylinopeutta sit jo 15km/h
Ajelee missä? Sora/mettätie ajelussa kierrokset tietenkin vaihtelee, mutta matka-ajossa kierrokset pidän about 4tonnissa.
Eturattaan oon vaihtanut hammasta pienempään, eli 16 piikkiseen ja nyt 6-vaihteella voi ajaa jo 80kmh ilman ravistuksia.
Tuossa mopossa on aika heikko vääntö tuolla 3000varvin tietämillä, että eipä viiti hirveästi siellä jurruttaa. PowerCommander, vapaavirtaussuodatin ja ehkä avarampi putki, niin varmasti rupeis vääntökäyrä tasoittumaan, mut rahaahan se vaatii...
SiR kirjoitti:
Niin ja onnittelut SRbg:lle "mualiman parraan" pyörän(suora lainaus muuan kauppiaalta) ostosta.
Tänks 8)
Sami
Timo Tasakaasu
Pyörä: 1190Adv, 660SMC

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

ezmo kirjoitti:Milläs kierroksilla porukka ajelee 990:llä? Itse korvakuulolla pitäisin sitä tuossa 3000rpm nurkilla, mutta siinä on pahus mun pyörässä se vibraatioalue, moottori väristää läpi pyörän. Pykälää pienempää sisään, on varvit liki 4000rpm. Jos ei vaihda pienemmälle, vaan nostaa vauhtia, on ylinopeutta sit jo 15km/h
Mulla on myös 16-piikkinen ratas vaihdettu eteen jo heti tonnin huollon jälkeen (nyt siitä on sitten jo kaksi piikkiäkin poikki heti 32tkm kohdalla). Mutta siltikään kuutosvaihdetta en sitten ihan viime reissuilla ole tainnut päälle kytkeäkkään. Alle 4000 kierroksen en kutosella aja. Sen kuulee ja tuntee, että kone protestoi. Vitonenkin on liian iso, jos kierrokset putoavat 3500:aan. Onhan noita pienempiä vaihteita. Pakkoko sitä on saada suurimmalla ajaa, jos vauhtia ei kerran ole tarpeeksi? Alkuperäisillä välityksillä piti olla 110km/h vauhtia, että kutoselle kannatti vaihtaa.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
ezmo
Pyörä: Yamaha XT500

Viesti Kirjoittaja ezmo »

Timo Tasakaasu kirjoitti:
Mulla on myös 16-piikkinen ratas vaihdettu eteen jo heti tonnin huollon jälkeen (nyt siitä on sitten jo kaksi piikkiäkin poikki heti 32tkm kohdalla). Mutta siltikään kuutosvaihdetta en sitten ihan viime reissuilla ole tainnut päälle kytkeäkkään. Alle 4000 kierroksen en kutosella aja. Sen kuulee ja tuntee, että kone protestoi. Vitonenkin on liian iso, jos kierrokset putoavat 3500:aan. Onhan noita pienempiä vaihteita. Pakkoko sitä on saada suurimmalla ajaa, jos vauhtia ei kerran ole tarpeeksi? Alkuperäisillä välityksillä piti olla 110km/h vauhtia, että kutoselle kannatti vaihtaa.
Pitää totutella. Harrikan jälkeen hankala tottua kierroskoneisiin. Siinä kun rajoitin paukku 5800rpm.....
ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Mulla vissiin ihan vakio välit, en ole kyllä tarkastanu. Reilu 90 kmh kun on vuahtia niin 6. lykkään. Aktiivisemmassa ajossa vasta reilusti 100 jälkeen. 4000 rpm 5-vaihteella on mittarin mukaan n. 90 kmh. 6-vaihteella 100 kmh on muistaakseni noin 4000 rpm.

Edit: vähän selkeyttä.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
srbg

srbg kirjoitti: Tuolla superduke sivuilla vihjattiin, että pitää vagina kasvattaa ennenkun piuhat voi takas liittää, että kaipa sen sitten pitää olla parempi ku originaali :roll: .
No ei tarvii vaginan kasvatukseen ruveta. Rykiminen pienillä väheni sen verran, että eron huomaa juuri ja juuri. Tehot...? No ehkä jos vähän vielä mielikuvitusta lisää :roll: .
Mutta ei siitä piuhojen katkasusta mitään haittaakaan tunnu olevan.
Sami
ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

3000-9000rpm :mrgreen: Mahtavaa vibraatio aluetta läpeensä :lol:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
ramirin

Oliskos jollaki ylimääräinen vakio 2-2 putkenyhde etuisasti kaupan jotta saisin tuuhastella siitä 2-1 putken purkimatta pyörää?
Maikki_S
Pyörä: KTM 690R evo2

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Sopiiko Hebco & Beckerin alustandard alumiinilaukut KTM:n alkuperäisiin laukkurautoihin?
Eikös ne "KTM-alkuperäiset" muovilaukut ole kovinkin paljon H & B :n Gobeihin perustuvat...
Norsu
Pyörä: KTM990Adv

Viesti Kirjoittaja Norsu »

ramirin kirjoitti:Oliskos jollaki ylimääräinen vakio 2-2 putkenyhde etuisasti kaupan jotta saisin tuuhastella siitä 2-1 putken purkimatta pyörää?
Minulla olisi myytävänä uusi käyttämätön termignonin honda 900 cbr:n putkisto ovaalin mallisella alumiinivaippaisella vaimentimella. Vaimennin on kevyt ja putkiston muista osista (rosteria) saisi varmasti rakennettua 2-1 kollektorin. Kuvan mukainen paketti, mutta vaimentimen vaippa alumiinia: http://www.termignoni.it/pages/foto.php ... arico=H041
Hinta koko höskä 300€.

p. 040-5541821
KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84
ramirin

Norsu kirjoitti:
ramirin kirjoitti:Oliskos jollaki ylimääräinen vakio 2-2 putkenyhde etuisasti kaupan jotta saisin tuuhastella siitä 2-1 putken purkimatta pyörää?
Minulla olisi myytävänä uusi käyttämätön termignonin honda 900 cbr:n putkisto ovaalin mallisella alumiinivaippaisella vaimentimella. Vaimennin on kevyt ja putkiston muista osista (rosteria) saisi varmasti rakennettua 2-1 kollektorin. Kuvan mukainen paketti, mutta vaimentimen vaippa alumiinia: http://www.termignoni.it/pages/foto.php ... arico=H041
Hinta koko höskä 300€.

p. 040-5541821
Eipä ole hinnalla pilattu kasa, mut kyselin siksi että pidän tuota ameriikan 250$ liian kalliina.. Winksit ku paikallaan jo pönöttää, niin ei änkkäreitä enempää tarvisi..

Toisaalta jos joku duunaa tommosia 2-1 putkiloita, vaihtokauppaa toiseen wignssiin voitaisiin hieroa 8)
Vastaa Viestiin