Ei toi vakio änkkäri huono olekkaan. Muuten kuin kokonsa ja sijoituksensa puolesta...
Itse tuon vaihdoinkin sen takia kun halusin saada pidemmille reissuille samanlaiset laukut kummallekin puolelle ilman mitään pakoputken sisäänvetoja ja väistöjä vasemmassa laukussa.. Tolla Remuksella tuli vain kyllä sellaiset murinat (huilunkin kanssa), että tietää kyllä koko pitäjä missä mennään (vaikka e-hyväksytty onkin)..
Onnistuisko muuten tuon testin skannailu tuonne kurapyörä gmailiin, vai onks tuollaista oopusta myynnissä Suomessa? Vois paskahuussissa lueskella huvikseen kestotestin tuloksia joutessaan... Vaikka en mä kyllä sakemandiasta juuri mitään ilman google translatea edes ymmärrä!
Enpä ollut ennen tuolla kurapyörämailissa käynytkään. Tumpelo kyllä olen mutta voin yrittää jospa saisin artikkelin sinne siirrettyä. Ko lehteä ei kyllä joka kioskista saa. Omani taisin ostaa Helsinki-Vantaan lentoasemalta tai sitten Itävallasta (ostin monesta paikkaa useita mopolehtiä ja vasta sitten lueskelin niitä vaikken saksaa paljon ymmärrä). Mitään varsinaista koneen purkuahan tai muuta tutkailua tosso testissä ei ole vain yleisiä huomioita reilun 20000 km:n testimatkalta ja erilaisten arvioita ja mittautuloksia lisävarusteiden (renkaat, sliparit, penkit ym) toimivuudesta.
On tainnut tuo minunkin kasigessu vilustua, kun kylmänä käynnistyy vaisusti ja hetken aikaa käy melko epätasaisesti. Ei ole taidettu mopoa tehdä pohjolan pakkasiin. Pitäis käyttää nähtävästi testerissä ennen takuun loppumista.
Lieneeköhän muissa tuoreemmissa bemuissa sama vaiva eli huoltoilmaisin syttyy, kun pyörästä käy virrat pimeänä? Miksi se huoltonollaus ei pysy voimassa? Oishan tuon luullu tallentuvan johonkin non-volatile -muistiin.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Å kirjoitti:Lieneeköhän muissa tuoreemmissa bemuissa sama vaiva eli huoltoilmaisin syttyy, kun pyörästä käy virrat pimeänä? Miksi se huoltonollaus ei pysy voimassa? Oishan tuon luullu tallentuvan johonkin non-volatile -muistiin.
Lukeeko se jossakin tässä ketjussa, vai jossakin muussa. Jostakin olen kuitenkin lukenut, että kello nollautuu ja päivämäärää ei voi asettaa. Vuosihuoltoa ilmeisesti luulee kaipaavansa, kun kalenteri on nollautunut.
Å kirjoitti:Lieneeköhän muissa tuoreemmissa bemuissa sama vaiva eli huoltoilmaisin syttyy, kun pyörästä käy virrat pimeänä? Miksi se huoltonollaus ei pysy voimassa? Oishan tuon luullu tallentuvan johonkin non-volatile -muistiin.
Lukeeko se jossakin tässä ketjussa, vai jossakin muussa. Jostakin olen kuitenkin lukenut, että kello nollautuu ja päivämäärää ei voi asettaa. Vuosihuoltoa ilmeisesti luulee kaipaavansa, kun kalenteri on nollautunut.
Edellisellä kerralla sanoivat, että oli hukannut sen tiedoston, jossa huoltoon liittyvät tiedot ovat . Aika typerästi on toteutettu, jos virtoja ei voi käyttää poissa ilman että alkaa itkeä jostain huollosta. Hirvittää vaan, että meneekö tuo jossain vaiheessa johonkin "vikamoodiin liian pitkän huoltovälin" vuoksi ja olet jossain venäjän korvessa.
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Onko kellään kokemusta kasigessun alkuperäisestä varashälyttimestä? Onko se toimiva kikkare? Ja onko laite kaksisuuntainen eli myös kauko-ohjain hälyttää, jos rosmo häärää yössä?
Löytyykö kokemuksia 15 piikkisestä eturattaasta, nostaako kierroksia liikaa matka-ajossa?
Entä onkohan muilla esiintynyt öljynpaine hälytystä hellekelillä metsässä möyriessä.
Vika esiintyi pari kertaa koneen ollessa kuuma, öljyä oli koneessa tikun ylärajaan saakka.
Vika poistui aina öljymäärän tarkistuksen jälkeen, öljyillä oli ajettu n. 9000 km.
Huollossa ei muuta tehty kuin öljyn vaihto, eikä syksyllä hälytyksiä enää tullut.
Talvella sitten lueskelin Jenkki sivustolta vastaavasta ongelmasta, siellä kerrottiin homman
liittyneen jumissa olevaan jäähdyttimen puhaltimeen.
Kävin sitten vilkaisemassa omaa pyörää ja jumissahan se oli !
Lähti käsin herkistelemällä taas pyörimään, savea tai jotain välissä ...
rajamti kirjoitti:Löytyykö kokemuksia 15 piikkisestä eturattaasta, nostaako kierroksia liikaa matka-ajossa?
Entä onkohan muilla esiintynyt öljynpaine hälytystä hellekelillä metsässä möyriessä.
Vika esiintyi pari kertaa koneen ollessa kuuma, öljyä oli koneessa tikun ylärajaan saakka.
Vika poistui aina öljymäärän tarkistuksen jälkeen, öljyillä oli ajettu n. 9000 km.
Huollossa ei muuta tehty kuin öljyn vaihto, eikä syksyllä hälytyksiä enää tullut.
Talvella sitten lueskelin Jenkki sivustolta vastaavasta ongelmasta, siellä kerrottiin homman
liittyneen jumissa olevaan jäähdyttimen puhaltimeen.
Kävin sitten vilkaisemassa omaa pyörää ja jumissahan se oli !
Lähti käsin herkistelemällä taas pyörimään, savea tai jotain välissä ...
15-piikkinen nostaa kierroksia n. 400 r/min. Onko se liikaa vai sopivasti, on sitten lompakon ja kuskin mielipide. Polttoaineen kulutus nousi vajalla puolella litralla/100 km. Ykkösellä meni hieman hitaammin ja se helpotti aluksi joissain tapauksissa, mutta oli niin pirun raju reagoimaan muutenkin hätäiseen kaasuun. Yhden kurareissun oli paikoillaan ja jäi hyllylle pölyttymään.
Öljynpaineen merkkivalo vilkutteli mulla samanlaisessa tilanteessa viime kesänä, mutta kyllä mulla flekti lähti pyörimään. En keksinyt muuta kuin öljyn kuumumisen. Ei ole ollut flektin kanssa ainakaan vielä ongelmia.
Mulla pyöri lähes koko talven tuo 15-piikkinen edessä ja se oli hyvä yhdistelmä 5.10 Kingsin piikkipyörän kanssa (=helkkarin korkea rengas). Nyt kun sitten vaihdoin 140/80 TKC:n kesäksi taakse niin kierrokset nousi aika lailla talvi setupista kun tuon renkaan halkaisia on ihan sairaan pieni verrattuna Kingsiin.. Ja nyt kun kesällä tulee ajettua sitten satasta ja ylikin siirtymillä/motareilla (talvella max. kahdeksan kymppiä), niin kyllä tuo 15-piikkinen on ainakin tuolla takasella minun korvaani aivan liian tiuha -> vaihtuu takaisin orkkikseen 16-piikkiseen loppuviikosta.
Minulla teki tuon öljynpainevalotempun viime syksynä. Sytytti valon kun flektin väliin oli mennyt kiviä ja flekti oli jumissa. Tapahtui ihan tyhjäkäynnillä keskellä Pönttövuoren tunnelia kun pysähdyin ottamaan valokuvaa. Oli siinä pilkkopimeässä (kun mopon heti sammutin tietenkin) tunnelissa hieman ihmettelemistä että mikä prkl siihen nyt tuli.... Piti irrottaa ja purkaa koko flekti että sai kivet sieltä moottorin sisältä pois!
rajamti kirjoitti:Millainen oli pyörän talvi setup muilta osin , vaatiko paljonkin muutoksia ?
Ei mitään muutoksia, jos ei välttämättä halua. Ainoa tarpeellinen muutos on nastarenkaat.
Itsellä vain positiivista kokemusta 15 piikkisestä. Alla muutama huomio.
- pyörä vastaa mettässä kaasuun paljon paremmin
- ei sammahda niin helposti hitaissa vauhdeissa mettässä
- hiekkatiellä kaikki vaihteet "istuvat" paremmin eli huomattavasti käytettävämpi vaihde kaavio
- maantiellä ei juurikaan kuluts eroa, vaikka kierrokset noin 400 rpm korkeammat
- melusta ei havaintoa, mutta olenkin jo muutenkin huonokuuloinen
Toki kannattaa huomioda, että pyörän päällä hyppii 130 kg varusteet päällä niin välitykset jo vaikuttaa