BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Nurkve
Viestit: 7
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 5:46 pm
Pyörä: Berg FE 570
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Nurkve »

Nyt on sitten tullut vertailtua dakaria ja X:ää(kiitos MakkuHoo:n, hyvän pyörän myit) ja ei niistä kyllä voi edes puhuakkaan samana päivänä...on ne niin erillaisia! Dakar on tosiaankin vaan matkaenduro ja tämä jo tuntuukin endurolta(tällä kokemuksella).
Olen käynyt ajelemassa paikoissa mihin dakarilla yritin ja käännyin takaisin, niin tällä menee ne kaikki reitit ihan heittämällä läpi!!
Eiköhän sitä nyt pysy ens kesän URAAllakin jo ryhmän perässä kohtuudella...kiitoksia vaan ryhmän 13 kaverille kärsivällisyydestä, kun yritin hiki päässä perässä roikkua möhköllä... :lol:
Ämpee
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 11:00 pm
Pyörä: WR250R

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ämpee »

Se sun pyörä on niin hyvä, että ei melekeen viiti puhua samana päivänä etes vakio äksästä. Keulan shimmityksen jälkeen se oli aivan ässä. Nii hätänen kauppamies on tuo Markku kuitenki, että en ehtiny tuosta pyörästä riisumaan omaan vehkeeseen mitään, olis teheny nimittäin mieli repiä melekeen kaikki lisähilppeet! Onnea vaan sinulle, sait aikuisten oikiasti makian vehkeen.
kawika
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Elo 10, 2009 12:07 am
Pyörä: Kawa

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja kawika »

Miten on saako BMW G650X:ään sopimaan 21" ja 18" renkaita? Kiinnostais kyseinen pyörä, mutta pitäis saada mahtumaan kyseiset renkaat maastoajoa varten. Nuo 17" renkaat olis pelkästään katuajoon.
Avatar
jylppy
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm
Pyörä: Husaberg 390
Paikkakunta: Lahti

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Nurkve kirjoitti:kiitoksia vaan ryhmän 13 kaverille kärsivällisyydestä, kun yritin hiki päässä perässä roikkua möhköllä...
Höpö höpö, sähän menit keulilla niin pirkuleesti, ettei meinannu perässä pysyä,pahatkin paikat vaan istualtaan. Siitä jos vauhti vielä kasvaa niin laukkurautoja alkaa menemään ihan urakalla.
Onneks olkoon vaan pyörä valinnasta, oon ainakin itte ollu tosi tyytyväinen ko. värkkiin.
Käytiin hakemassa pojalle 125 WRE husse sieltä Rovanieneltä, ettei sinne kasaannu liikaa maastopyöriä 8)
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

kawika kirjoitti:Miten on saako BMW G650X:ään sopimaan 21" ja 18" renkaita? Kiinnostais kyseinen pyörä, mutta pitäis saada mahtumaan kyseiset renkaat maastoajoa varten. Nuo 17" renkaat olis pelkästään katuajoon.
XMoto?

G650XChallenge- mallissa renkaat ovat 21" ja 18".
G650XMoto:ssa molemmat pyörylät ovat 17".
G650XCountry:ssä 19" ja 17"
Joustovarat:
XCh 270/270mm
XMo 270/215mm
XCo 220/165mm
kawika
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Elo 10, 2009 12:07 am
Pyörä: Kawa

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja kawika »

Sottapytty kirjoitti:
kawika kirjoitti:Miten on saako BMW G650X:ään sopimaan 21" ja 18" renkaita? Kiinnostais kyseinen pyörä, mutta pitäis saada mahtumaan kyseiset renkaat maastoajoa varten. Nuo 17" renkaat olis pelkästään katuajoon.
XMoto?

G650XChallenge- mallissa renkaat ovat 21" ja 18".
G650XMoto:ssa molemmat pyörylät ovat 17".
G650XCountry:ssä 19" ja 17"
Joustovarat:
XCh 270/270mm
XMo 270/215mm
XCo 220/165mm

Tarkoitin tietenkin XMotoa. Eli saako XMotoon mahtumaan noita XChallenge:n renkaita? Joustovara on etupäässä kerta sama, niin eikö siinä toimis myös tuo 21". Miten takapään kans?
Avatar
Sami
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Pyörä: drz400, wr450, vstrom800

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Sami »

kawika kirjoitti:Miten on saako BMW G650X:ään sopimaan 21" ja 18" renkaita? Kiinnostais kyseinen pyörä, mutta pitäis saada mahtumaan kyseiset renkaat maastoajoa varten. Nuo 17" renkaat olis pelkästään katuajoon.
En tiedä onko tässä mainostaminen sallittua, mutta tarkistappa tuo myyntipuoli. Siellä olis nopealle ostajalle tarjolla hyvä ja halpa Xchallenge. Siihen kun hommaat motovanteet, niin on paljon parempi paketti kuin Xmoto enskavanteilla. 8)
kawika
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Elo 10, 2009 12:07 am
Pyörä: Kawa

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja kawika »

Sami kirjoitti: En tiedä onko tässä mainostaminen sallittua, mutta tarkistappa tuo myyntipuoli. Siellä olis nopealle ostajalle tarjolla hyvä ja halpa Xchallenge. Siihen kun hommaat motovanteet, niin on paljon parempi paketti kuin Xmoto enskavanteilla. 8)

Ei paha vaihtoehto. Yritän parhaillaan myydä nykyistä katupyörää pois, jos sais myytyä suoraan, niin helpottais pyöräsi ostoa huomattavasti. En tohdi ostaa ennen, kun saan oman myytyä.

Palataan asiaan, kun olen myynyt oman pois.
Dirtydevil
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:40 am
Pyörä: XT600e

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Dirtydevil »

Onko kukaan asennellu powercommanderia g650:sä?
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Kiinnostusta olisi...

Power Commander ei nettisivujen perusteella tarjoa kuin 5-versiota G650X:ään ja sekin on vasta tulossa. Vuosimalliksi tarjolla vain 2009 :roll:
http://www.powercommander.com/powercomm ... 42&yr=2009

Auto Tune -lisävaruste on aika mielenkiintoinen "tee-se-itse-henkilöille". Ymmärsin että kapistus säätää itse itsensä ajaessa. Ja jos mopon osat vaihtuu, ei tarvitsisi dynosäätöä muutoksille. Eli, "tee-se-itse -tyyppi" ei pääse itse säätämään :shock: :lol:
http://www.powercommander.com/powercomm ... otune.aspx

En tiedä näistä vekottimista paljoa, mutta kuulostaa aika vakuuttavalta laitteelta, jos suomalainen asentamo lupaa rahat takaisin (myös asennustyöstä), jos ei ole 7 päivän aikana tyytyväinen laitteen tuomaan muutokseen.
http://www.pwr-moto.fi/dyno.php
Avatar
jylppy
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm
Pyörä: Husaberg 390
Paikkakunta: Lahti

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Kestotestit Xchallengella jatkuivat viikonloppuna Venäjän puolella. Pyörä toimi kuin unelma vaikka sai tällä kertaa tavallista kovempaa kohtelua. Kiitos tämän foorumin tein aikoinaan vaihdepolkimeen "murtoreijät" vaihdeakselin katkeamisen estämiseksi. Nyt se tunaus oli kultaakin kalliimpi sillä sen ansiosta selvittiin pelkällä pintaremontilla. Paikka johon vaihdepolkimen käyttö olisi loppunut oli nimittäin lähellä Suomen vanhaa rajaa laatokan rannalla ihan h..moisessa ryteikössä, missä välillä kannettiin pyöriä miesvoimin kaatuneiden puiden yli kun kiertämäänkään ei päässyt.
Reissulla yksi nimeltämainitsematon koirakeisari pohjoisesta testaili Kotarin 690 R ja mun G 650 vuorotellen, koska on pyörän vaihtoaikeissa. Xchallengen omistajien iloksi voi todeta, että kotimatkalla ostopäätös näytti kallistuvat BMW puolelle. Hienoja pyöriä molemmat :Kotari prutaalimpi urheilupyörä, Bemari herrasmiesmaisempi seikkailupyörä.
Liitteet
Vaihdepoljin.jpg
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

jylppy kirjoitti: Kiitos tämän foorumin tein aikoinaan vaihdepolkimeen "murtoreijät" vaihdeakselin katkeamisen estämiseksi. Nyt se tunaus oli kultaakin kalliimpi sillä sen ansiosta selvittiin pelkällä pintaremontilla.
Vääntyikö se vaan, eikä kerrasta katkennut :shock: ?


Putsailin ja öljysin tuossa Touratech:in ison kahvimukin kokoista vaahtomuovista ilmansuodatinta.
Jäin miettimään sen vaahtomuovilieriön sisällä olevaa jousta, ja lähinnä sen syvintä olemusta.
Jousi on niinkuin pitämässä ryhdissä jo itsessään varsin jäpäkkää vaahtomuovitölkkiä sisäpuolelta, likaiselta puolelta. Se on kuin roikkuva pölynimuripussi jossa olisi jonkilainen tukiverkko pölynseassa sisäpuolella! Ymmärtäisin jos se olisi puhtaalla puolella, estämässä liikaa venymistä, kuvitteellista ilmapalloefektiä tukkeutumistilanteessa jne..
Kurttuunhan sitä moottori ei pysty imemään, päinvastoin.
Lisäksi jousi painaa vaahtomuovia lyttyyn putsarikotelon seinämiä vasten. Lytätty vaahtomuovi ei suodata kovin hyvin. Voisin kuvitella että ajanmittaan jousi saattaa tehdä painaumia ja hinkata hiekkaisen pölyn seassa vaahtomuovia rikki.

Jätin siis jousen pois.

Jos joku keksii hyvän perustellun syyn jousen olemassa ololle, laitan sen kiltisti takaisin :wink:

Aloitin Ilmanputsari-aiheesta keskustelun myös tuonne:
viewtopic.php?f=6&t=14730
Avatar
jylppy
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm
Pyörä: Husaberg 390
Paikkakunta: Lahti

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Mä poistaisin Xchallengen " must tunaukset " listalta eturattaan vaihtamisen pienempään. Mulla oli 14 piikkinen 4000 km käytössä ja viikonlopuksi vaihdoin sen takas 15 piikkiseen kun oli yli tuhannen kilometrin soraralli tiedossa. Miellyin siihen niin paljon, etten enää meinaa vaihtaa takas. Suuremmillla nopeuksilla kierrosten pysyminen alempana oli tosi miellyttävää, vääntöä löytyy ihan riittävästi. pienimmillä poluilla eroa ei oikeastaan edes huomaa. Lisäksi wunderlihtiltä ostettu 14 piikkinen oli jo melkein loppu !
Viikonloppuna hokasin myös uuden trippi näytön joka tulee näkyviin kun bensavalo alkaa palaa. Se näyttää montako kilometriä on ajettu bensavalon syttymisen jälkeen. Tankilla se näytti 32 km ja vielä oli vähän yli litra jäljellä. Eli 60 km pääsee " varatankilla"
Avatar
jarip
Viestit: 213
Liittynyt: La Loka 14, 2006 9:59 am
Pyörä: Husqvarna Norden 901
Paikkakunta: Kuopio

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja jarip »

Onko tässä Challengessa ABS jarrut vai ei? Parempi olisi jos niitä ei siinä olisi
Olisi pyörän vaihto harkinnassa kun tuo 650 GS on vähän hiukka liian painava maastoon ja muutenkin kömpelö.
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

jarip kirjoitti:Onko tässä Challengessa ABS jarrut vai ei?
Ei ole.
Vastaa Viestiin