Kuulostaa hyvälle, juuri tuo pintakovuus vähän häiritsi silloin viimeksi kun tuota kokeilin. Pitänee järjestää joku reissu että pääsee kokeilemaan uudestaan.Tase kirjoitti:Käytinpäs keulaputket Dirtbikessä huollossa, onhan tuolla minun pyörällä ajettu läpeensä jo kokonainen vuosi ja kilometrejäkin on jo 12500. Erään kurapyöräilijän esimerkin innoittamana pyysin Pikku-Anttia tekemään keulan kovuudelle jotain. Antti "teki taikoja" eli vaihtoi muutamia shimmejä toisenlaisiin. Lopputulos on mahtava, keulaan tuli pintapehmeyttä ja jouston loppupäähän jämäkkää kantavuutta. Klikkereitä pyörittelemällä samanlaista lopputulosta ei saa aikaiseksi. Suosittelen!
KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
DR Markku
- Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Re: KTM 690 Enduro
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Minusta tuntuu että ne alkuperäiset keulan säädöt on suunniteltu katukäyttöön. Nyt keula niiaa jarutuksissa paljon enemmän, toisaalta kaikki klikkerit on 20 pykälää auki eli comfort-asennossa.DR Markku kirjoitti:Kuulostaa hyvälle, juuri tuo pintakovuus vähän häiritsi silloin viimeksi kun tuota kokeilin. Pitänee järjestää joku reissu että pääsee kokeilemaan uudestaan.Tase kirjoitti:Käytinpäs keulaputket Dirtbikessä huollossa, onhan tuolla minun pyörällä ajettu läpeensä jo kokonainen vuosi ja kilometrejäkin on jo 12500. Erään kurapyöräilijän esimerkin innoittamana pyysin Pikku-Anttia tekemään keulan kovuudelle jotain. Antti "teki taikoja" eli vaihtoi muutamia shimmejä toisenlaisiin. Lopputulos on mahtava, keulaan tuli pintapehmeyttä ja jouston loppupäähän jämäkkää kantavuutta. Klikkereitä pyörittelemällä samanlaista lopputulosta ei saa aikaiseksi. Suosittelen!
Penkki lähtee huomenna verhoomoon, hieman lisää leveyttä ja pari senttiä fylliä päälle. Se jos onnistuu niin sitten ei ole riemulla rajaa.
Onko kukaan hommannu motosettiä tähän? Jos niin mitä ootte moisesta maksanu?
Pakko keksiä joku ratkasu, kun mopolla on ajeltava vähän arkiajoa siis työreissua sun muuta, mut silti haluttais päästä rupulikumien kanssa niille sopiville laitumille. Ei huvittais sulattaa rupulikumeja suotta asvaltilla eikä meikäläisen lompuuki kestä joka viikko ostaa uutta kumia alle. Motosetin ovh:lla sais n. 17 takakumia. =D
Pakko keksiä joku ratkasu, kun mopolla on ajeltava vähän arkiajoa siis työreissua sun muuta, mut silti haluttais päästä rupulikumien kanssa niille sopiville laitumille. Ei huvittais sulattaa rupulikumeja suotta asvaltilla eikä meikäläisen lompuuki kestä joka viikko ostaa uutta kumia alle. Motosetin ovh:lla sais n. 17 takakumia. =D
- vtwin
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
oon vähän miettinyt samaa, kai se setti siellä tonnin nurkilla on +/- 200 eur? vai olenko ihan hakoteillä?
Kestäähän tuo ensiasennus-pirelli nyt sentään jotain? mulla vaan pompottaa ihmeellisesti renkaat. Takana on rengaslukko, se varmaan aiheuttaa ison epätasapainon.
Kestäähän tuo ensiasennus-pirelli nyt sentään jotain? mulla vaan pompottaa ihmeellisesti renkaat. Takana on rengaslukko, se varmaan aiheuttaa ison epätasapainon.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Noi perusmallin Metzelerin Saharat kestää kyllä suht hyvin ja on asvaltillakin oikeesti suht hyvät ajaa. Ärrän Pirellit kait kuluu samaan tahtiin, ku muutki nappulakumit. Mulla takana Sahara kesti sen vähä reilu kolme tonnia joskin ajoon kuulu aimo annos maailman hauskinta puuhaa eli sladissa vetoo... =Dvtwin kirjoitti:oon vähän miettinyt samaa, kai se setti siellä tonnin nurkilla on +/- 200 eur? vai olenko ihan hakoteillä?
Nyt alla on Metzelerin Unicrossit jotka on ollu kyllä erittäin mieluisat kumit. Paras terähän noista on menny jo aikaa sitten, tosin kumit väännettiin alle reilu viikko sitten. Kilometrejä on tullu reilu tonni ja takasella köröttelee vielä näitä työmatkoja ja ehkä vähän sladittelee soralla, mut muualle en tolla enää menis. Loppu mikä loppu.
Mullei oo rengaslukkoja ollu ja tuskin koskaan tuleekaan.
Soittelin tänään vähän alustavia hintoja tosta motosetistä ja tosiaan se "ovh" on jotain 1700-2000e riippuen tietty vähän kumeista yms. Mut tosta 1700 varmasti päästään reilusti lähemmäs tonnia, ku oikeen ruvetaan tinkaamaan. Tonnin pintaan tulee pelkille vanteille hintaa. Rataspakkaa tohon tuskin kannattaa ottaa, luulis ton oman pakan käyvän suoraan siihe motovanteeseen. Säästöä se on pienikin säästö. =D
Tein itse päinvastoin, eli SMC:hen tuli enduron kiekot lisävanteiksi. Rataspakka käy suoraan, samoin jarrulevyt.
Hintaa tuli tinkimisen jälkeen tasan tonni, ja kun ottaa huomioon että ne DID:n kuratähdet pitäisi olla hiukka laadukkaammat=kalliimmat kuin ne behrin tinamotokiekot niin luulisi ne motonakit halvemmalla saavan kuin 1.7ke. Tosin tuo 1 ke hinta oli mopon oston yhteydessä. Toinen vaihtoehto on sitten http://www.symotic.com/site/racing_fi/
Hintaa tuli tinkimisen jälkeen tasan tonni, ja kun ottaa huomioon että ne DID:n kuratähdet pitäisi olla hiukka laadukkaammat=kalliimmat kuin ne behrin tinamotokiekot niin luulisi ne motonakit halvemmalla saavan kuin 1.7ke. Tosin tuo 1 ke hinta oli mopon oston yhteydessä. Toinen vaihtoehto on sitten http://www.symotic.com/site/racing_fi/
Tulin juuri yli 1000km:n pikitie lenkiltä ja alla on T63 (takana) ja Karoo (edessä) eikä kumpikaan montaa milliä kulunut.kauko kirjoitti:...kun mopolla on ajeltava vähän arkiajoa siis työreissua sun muuta, mut silti haluttais päästä rupulikumien kanssa niille sopiville laitumille. Ei huvittais sulattaa rupulikumeja suotta asvaltilla...
Eli kyllä rupulikumillakin voi ajaa pikitietä ilman että niitä tarvitsee kokoajan olla vaihtamassa.
Toki nuo motovanteet olis aika mukava lisä.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
- vtwin
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
aivopieru; metzelerin saharathan tuolla alla on.. mistähän mä tuon pirellin tähän vetäsin?kauko kirjoitti:Noi perusmallin Metzelerin Saharat....vtwin kirjoitti:oon vähän miettinyt samaa, kai se setti siellä tonnin nurkilla on +/- 200 eur? vai olenko ihan hakoteillä?
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Sain just postia SCHNEIDER cyclesistä:
Hello,
The set wheels coming to 890,- € ( KTM wheels, black rims )
Tire and tubes coming extra :
120/70-17 Michelin Pilot Power
160/60-17 Michelin Pilot Power
2 Tubes and Mounting and Balancing
Overall : 300,- € ( price for tires as long as in stock ! )
Alkaako hinta oleen kohillaan?
Vielä yks kysymys, tarviiko alkaa vaihtaan välityksiä jos hommaa noi 17" vanteet
Hello,
The set wheels coming to 890,- € ( KTM wheels, black rims )
Tire and tubes coming extra :
120/70-17 Michelin Pilot Power
160/60-17 Michelin Pilot Power
2 Tubes and Mounting and Balancing
Overall : 300,- € ( price for tires as long as in stock ! )
Alkaako hinta oleen kohillaan?
Vielä yks kysymys, tarviiko alkaa vaihtaan välityksiä jos hommaa noi 17" vanteet
No juu, rupee olee hinta kohillaan.
Tosin ei tosta oo, ku 300e mun saamaan tarjoukseen jossa oli mukana myös jarrulevyt ja tietty asennus. Kumeina mun saamassa tarjouksessa oli Metzelerin Z4:set.
Saattaapi olla, et tulee tartuttua siihen tarjoukseen...
Tosin ei tosta oo, ku 300e mun saamaan tarjoukseen jossa oli mukana myös jarrulevyt ja tietty asennus. Kumeina mun saamassa tarjouksessa oli Metzelerin Z4:set.
Saattaapi olla, et tulee tartuttua siihen tarjoukseen...
Välitykset tulee lyhyemmiksi kun vaihtaa 18"-->17" vanteeseen, itse vaihdoin SE:ssä 45-->42 piikkiseen rattaasen ja nyt on kokolailla samanlaiset välitykset molemmissa seteissä.einomies kirjoitti:Sain just postia SCHNEIDER cyclesistä:
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Kattelin että uupuu vielä wiki-sivu 690:stä, ei kellään irtovirtaa sen vertaa että pistäisi alulle?
Aloitettu teknisten tietojen osalta.Jukka kirjoitti:Kattelin että uupuu vielä wiki-sivu 690:stä, ei kellään irtovirtaa sen vertaa että pistäisi alulle?
Siitä voi sitten jatkaa eteenpäin kuka jaksaa/tietää enemmän
edit:
Eri lähteissä näyttää olevan pieniä eroavaisuuksia teknisten ominaisuuksien osalta. Korjasin tietoja ja käytin niissä KTM:n sivuilla ilmoitettuja tietoja.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Muokkasin sivun runkoa vähän, laitoin luokat kuntoon ja lisäsin tyhjiä otsikoita.
Onko muilla 690 omistajilla ollut vaihteiston kanssa ongelmia?omassa 2,5tkm ajetussa ykköseltä kakkoselle vaihtaessa laatikko on kuin puuroa(ei naksahda vaihde päälle)mutta menee kuitenkin päälle,ja välivapaitakin on alkanut löytyä useammin.Auttaisko öljynvaihto? ja mitä öljyjä suosittelette.
Viimeksi muokannut Huntter, La Heinä 04, 2009 7:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.