Nuo kaksi viimeistä yhdessä voi olla ns. vaarallinen työyhdistelmäjylppy kirjoitti:Mikä on ton nossepullon ulkohalkaisija ? ymppään suunnitelmissa myös sen käymään samaan telineeseen. Nyt samaan telineeseen käy polttoainetankki, vaahtosammutin, retkikeittimen nestekaasupullo, raskaan heittimen ammus ja 3 l Bacardipullo. Voi siitä sitten valita sopivan kattauksen reissun luonteesta riippuen
BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- mek
- Viestit: 2705
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: BMW G650X
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW G650X
Juu aika punainen sullakin on. Mä meinasin raapasta maalit pois ja paljastaa alumiinin "hohdokkaan" pinnan.jylppy kirjoitti:Sammuttimeen löytyi juuri sopiva korkki Liukkosen pultista Lahdesta. Sieltä lötyy apu mihin kohteeseen vaan missä pitää olla kierre. Sammutin on 3 kg jauhesammutin ja siihen mahtuu 2,8 l bensaa. Korkin kierre oli muistaakseni M30.
Ohessa vielä kuva ensisovituksesta. Näyttää vähän törkeeltä punaisena, mutta maalaan sen valkoiseksi. Teline on vielä "piirrustuslaudalla".
viewtopic.php?f=6&t=10987
Telineeksi ajattelin taivuttaa ehkä jotain alumiinilatasta. Jonkinlainen rengasmainen puristuspanta pari, jotka ensin kiinnitetään mopoon ja sitten niillä puristetaan pullo kiinni.
Re: BMW G650X
Oon näköjään plakioinut sammutin idean sinulta, on niin samanlaiset suunnitelmat. Minunkin pulloni on ilmeisesti 2 kg koska nestettä menee se 2,8 l. Mun pullo on jotain seosterästä.
Mulla on kolme telineideaa, joista ilmeisesti viimeisen toteutan.
1. Metallinen korkki on kiinteästi pyörän rungossa kiinni ja pullo vaan ruuvataan paikalleen, alapäässä värinä poistetaan kumilenkillä joka vetää pullon alapään tukea vasten.
2. Ralliauton konepellin kiinnityskumeilla olevat pannat ja pullon pohjassa takajalkatappien reikiin kiinnitetty kannatin.
3. 8 mm tangosta taivutettu teline, jossa alapäässä neljä 20mm tappia ylöspäin ja yläpäässä pullon kaulaan tuleva U tuki joka estää pullon nousemisen myös ylös, kumilenkillä pidetään pullo U haarukassa.
Korkissa on muuten mutterikanta, mutta ajattelin hitsata siihen käsiaukaisusiivekkeet.
Laiton muuten seisontajalan ylhäälläpito vetokumin ( mustekala ) pakarin kiinnikkeestä jalkaan. Kuopissa se kolahteli ikävästi ja jos se heilahtaa 45 astetta alas moottori pätkäsee.
Mulla on kolme telineideaa, joista ilmeisesti viimeisen toteutan.
1. Metallinen korkki on kiinteästi pyörän rungossa kiinni ja pullo vaan ruuvataan paikalleen, alapäässä värinä poistetaan kumilenkillä joka vetää pullon alapään tukea vasten.
2. Ralliauton konepellin kiinnityskumeilla olevat pannat ja pullon pohjassa takajalkatappien reikiin kiinnitetty kannatin.
3. 8 mm tangosta taivutettu teline, jossa alapäässä neljä 20mm tappia ylöspäin ja yläpäässä pullon kaulaan tuleva U tuki joka estää pullon nousemisen myös ylös, kumilenkillä pidetään pullo U haarukassa.
Korkissa on muuten mutterikanta, mutta ajattelin hitsata siihen käsiaukaisusiivekkeet.
Laiton muuten seisontajalan ylhäälläpito vetokumin ( mustekala ) pakarin kiinnikkeestä jalkaan. Kuopissa se kolahteli ikävästi ja jos se heilahtaa 45 astetta alas moottori pätkäsee.
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
Noniin, lentävä hollantilainen on asennettu, ja kylällä käyty kavereille leuhottamassa uutta tankkiratkaisua.
Mitä tuosta voisi sanoa, katsokaa itse. Aivan upea ilmestys, kuin olisi aina tuossa ollut. Kiinnitys oli suht helppoa, ainoastaan tuonne tankin alakautta tulevien sisäputkien kautta kuusiokoloavaimen löytäminen ruuvin kantaan otti pientä fiilistelyä. Kiinnitys on jämäkkä, istuvuus moitteeton, ulkonäkö miellyttää... erittäin paljon! Painoa 2kg tyhjänä, tilavuus 7 litraa, alumiinia pulverimaalattuna, imee itsensä tyhjäksi päätankkiin ilman eri käskyä. Matkaenduroinnin perusedellytys, matkan jatkuvuus, on tankkipuolella turvattu (yhteensä 16,5 litraan eli noin reiluun 300km asti).
Ah, tankki iltaruskossa:

Aamuhämyssä:

Valmiina loikkaan:

Mitä tuosta voisi sanoa, katsokaa itse. Aivan upea ilmestys, kuin olisi aina tuossa ollut. Kiinnitys oli suht helppoa, ainoastaan tuonne tankin alakautta tulevien sisäputkien kautta kuusiokoloavaimen löytäminen ruuvin kantaan otti pientä fiilistelyä. Kiinnitys on jämäkkä, istuvuus moitteeton, ulkonäkö miellyttää... erittäin paljon! Painoa 2kg tyhjänä, tilavuus 7 litraa, alumiinia pulverimaalattuna, imee itsensä tyhjäksi päätankkiin ilman eri käskyä. Matkaenduroinnin perusedellytys, matkan jatkuvuus, on tankkipuolella turvattu (yhteensä 16,5 litraan eli noin reiluun 300km asti).
Ah, tankki iltaruskossa:

Aamuhämyssä:

Valmiina loikkaan:

”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW G650X
On se kyllä komea tankki!
16,5l./reilu 300km = 5l./100km Taitaa olla motarinopeuksilla?
Tuli mieleeni että, näissä vehkeissä saisi isoin vaihde olla matkailua varten jonkinlainen ylivaihde/loikkari tms.
16,5l./reilu 300km = 5l./100km Taitaa olla motarinopeuksilla?
Tuli mieleeni että, näissä vehkeissä saisi isoin vaihde olla matkailua varten jonkinlainen ylivaihde/loikkari tms.
Re: BMW G650X
Moro!
Tuli ostettua tuollainen uusi xmoto Jyväskylästä Kuvan Moottoripalvelulta.
Mites kun opiskelijabudjetilla pitäis pärjätä, niin uskaltaako ostaa jonkun muun pyörän vaimenninta ja modata kiinni?
Vai "tuhlata" rahaa ja ostaa suoraan käypänen slipari? Mitä ootte mieltä?
Tulee lähinnä mieleen nelari piikki noista äänistä
Tuli ostettua tuollainen uusi xmoto Jyväskylästä Kuvan Moottoripalvelulta.
Uskaltaako tuolta tilata? Olis kyllä hinta kohillaan..Zurno kirjoitti:Tuolta tuli aikoinaan ´´Leksa´´ tilattua hinta on ainakin kohdallaan.
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Mites kun opiskelijabudjetilla pitäis pärjätä, niin uskaltaako ostaa jonkun muun pyörän vaimenninta ja modata kiinni?
Vai "tuhlata" rahaa ja ostaa suoraan käypänen slipari? Mitä ootte mieltä?
Tulee lähinnä mieleen nelari piikki noista äänistä
-
Dirtydevil
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:40 am
- Pyörä: XT600e
Re: BMW G650X
Katohan betehän peesaa tässäkin pyörässä meikäläistäBete^ kirjoitti:Moro!
Tuli ostettua tuollainen uusi xmoto Jyväskylästä Kuvan Moottoripalvelulta.
Uskaltaako tuolta tilata? Olis kyllä hinta kohillaan..Zurno kirjoitti:Tuolta tuli aikoinaan ´´Leksa´´ tilattua hinta on ainakin kohdallaan.
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Mites kun opiskelijabudjetilla pitäis pärjätä, niin uskaltaako ostaa jonkun muun pyörän vaimenninta ja modata kiinni?
Vai "tuhlata" rahaa ja ostaa suoraan käypänen slipari? Mitä ootte mieltä?
Tulee lähinnä mieleen nelari piikki noista äänistä
Re: BMW G650X
Pakkohan se on 
Ostit vaan tuon mun pyörän alta pois, niin piti hakee uus
Ostit vaan tuon mun pyörän alta pois, niin piti hakee uus
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
Njoo, jos ajelee suht nätisti matkaa niin saattais tuolla nyt päästä jopa 400km huuruille asti. Kaasukädestähän se on kiinniSottapytty kirjoitti:On se kyllä komea tankki!
16,5l./reilu 300km = 5l./100km Taitaa olla motarinopeuksilla?
Kesään mennessä voipi tapahtua jottain tuolla jousitusosastolla. Enemmän ja perinteistä joustoa, ja säädettävää. Parhaan mahdollisen minun oman matkaenskan virittelyssähän tässä pikkuhilijaa ollaan, aihio on mun mielestä tässä kohdallaan hienosti.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: BMW G650X
Mä sain MP-Racingista Öhlinsin takaiskarista XChallengeen tarjouksen 817 €, mielestäni aika edullinen. Iskain lyhennys ( pyörän madallus ) maksaisi n. 100 € lisää.
Lähden muuten ensi perjantaina Venäjälle ( Karjalan kannakselle ) möyrimään pitkäksi viikonlopuksi, eiköhän siellä viimeistää selviä pyörän maastokelpoisuus ääriolosuhteissa. Saattaa olla, että ajajan ominaisuudet loppuvat ennen kuin pyörän.
Lähden muuten ensi perjantaina Venäjälle ( Karjalan kannakselle ) möyrimään pitkäksi viikonlopuksi, eiköhän siellä viimeistää selviä pyörän maastokelpoisuus ääriolosuhteissa. Saattaa olla, että ajajan ominaisuudet loppuvat ennen kuin pyörän.
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW G650X
Älä harrasta liikaa extremeä kivikossa, joku (Advrider -palstalla? tms..) oli ajanut jalkatappi/seisontatuen rungon kiveen ja saanut (myös moottoria kannattelevan) kevytvalurungon poikki! Siitä takahaarukan akselin ja jalkatappi/seisontatuen väliltä. En nopeasti etsimällä löytänyt kyseistä keskustelua. Tallensin kuvat "omaan käyttöön"jylppy kirjoitti:Lähden muuten ensi perjantaina Venäjälle ( Karjalan kannakselle ) möyrimään pitkäksi viikonlopuksi, eiköhän siellä viimeistää selviä pyörän maastokelpoisuus ääriolosuhteissa. Saattaa olla, että ajajan ominaisuudet loppuvat ennen kuin pyörän.
Kaippa nuo kuvat voi silti täällä esitellä? ne eivät siis ole minun ottamia kuvia!
Tuollekkin tarttis tehrä jotain. Seisontatuen kiinnitys roikkuu tosi alhaalla. Isommat kalliolohkare-kontaktit tökkää tukeen kiinni ja murtaa aluvalurungon. Olispa vanha kunnon kaksoiskehtoteräsputkirunko.
Suunnittelin mielessäni seisontatuen siirtämistä vähän ylemmäs (vaatisi seisontukeen uuden rungon ja pidennyksen jalkaan). Ja lisäksi jonkilaisen suksimaisen pohjapanssarilevennyksen tekoa jalkatapin rungon alle, joka ohjaisi iskut vähemmän "vaakasuorassa tökkäävästi".
- Liitteet
-
- runkopoikki.jpg
- (85.46 KiB) Tiedosto ladattu 190 kertaa
-
- runkopoikki2.jpg
- (86.3 KiB) Tiedosto ladattu 137 kertaa
Re: BMW G650X
Turhatekki tekee tuohon jotain lisäpalikkaa suojaksi? Hard Part side stand 26,90 € + postikulut.
Advrider sivulla mainosta: http://www.advrider.com/forums/showpost ... tcount=966
Linkkiä siihen rikkoutumiseen en löytänyt.
Tossa linkki Xchallange stickyyn missä rutkasti infoa:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=335086
Pitäkää juttua yllä tälläkin foorumilla. Hyviä vinkkejä olen täältä apinoinut itsellekin.
Advrider sivulla mainosta: http://www.advrider.com/forums/showpost ... tcount=966
Linkkiä siihen rikkoutumiseen en löytänyt.
Tossa linkki Xchallange stickyyn missä rutkasti infoa:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=335086
Pitäkää juttua yllä tälläkin foorumilla. Hyviä vinkkejä olen täältä apinoinut itsellekin.
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
En nyt olisi kuitenkaan ihan hirveän kauhean huolissani tuosta runkoasiasta. Toistaiseksi tiedetään että yksi kaveri jossain jenkkilässä on rikkonut oliko vuosi vai kaksi sitten tuon runkonsa, ja olosuhteet oli hieman epäselvät. Lujaa on vetänyt johonkin isoon kiveen, vaikka väitti ettei varmana ollut, vähän vaan hipassut.Sottapytty kirjoitti: Älä harrasta liikaa extremeä kivikossa, joku (Advrider -palstalla? tms..) oli ajanut jalkatappi/seisontatuen rungon kiveen ja saanut (myös moottoria kannattelevan) kevytvalurungon poikki!
Tuollekkin tarttis tehrä jotain. Seisontatuen kiinnitys roikkuu tosi alhaalla. Isommat kalliolohkare-kontaktit tökkää tukeen kiinni ja murtaa aluvalurungon. Olispa vanha kunnon kaksoiskehtoteräsputkirunko.
Mulla on tuo Touratechin hardpart-suojapala paikallaan, varmuuden varalta. Tuohon voisi laittaa mun mielestä myös jonkun suht kovan muovipalan suojaksi tms, joka ottaisi ja levittäisi mahdollista iskua laajemmalle. Eikä isompi moottorin suojakaan ole haitaksi, itsellä on TT:n iso suoja, johon sisäpuolelle liimasin Bilteman kumimattoa mahd. iskujen pehmikkeeksi ja äänenvaimentimeksi.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: BMW G650X
No nyt on Xchallengen maasto-ominaisuudet testattu kaikilla mahdollisilla ajopinnoilla möyrimällä karjalan kannasta eestaas perjantaisia sunnuntaihin. Pakko myöntää, että meni extremen puolelle. Ajo maastot ovat aivan uskomattomat. Pyörä on todella maastokelpoinen ja oli itseasiassa koko reissun ajaneista pyöristä ainut joka ei mennyt rikki reissun aikana, Alarunkokaan ei katkennut vaikka välillä paukkui kiville. No kaikki muut pyörät saatiin korjattua ja ajettua suomen puolelle. Eksoottisin ajoalusta oli tukeista tehty tie pehmeään maastoon, ne tukit eivät todellakaan olleet suoria, tasapaksuja eikä huolellisesti aseteltuja. Joen ylityksiä on myös runsaasti ( vain sillat puuttuivat ). Mutakylpyjä tuli useita ( saa nähdä ovat niin terveellisiä kun mainostetaan kylpylöissä ). Yyterin kaltaista hiekkarahtaa. Laskettelurinnettä. Parolan panssarivaunujen harjoituskentän kaltaisia patteja n. 15 km pätkä. Risukon läpi ajamista ( kun se oli parempi vaihtoehto kuin itse tie ) ja sitten ihan mittaamattoman paljon erittäin huonokuntoista ( upeaa ) metsä"auto" tietä. Kävin Vuokselassa katsomassa isävainaani kotitilaa, joten reissu sisälsi minulle aivan erityisen tunnelatauksen.
Kaiken tänän sepostuksen jälkeen : Onneksi olkoon kaikille BMW G650 Xchallenge pyörän omistajille, aivan erinomainen seikkailupyörä.
Kaiken tänän sepostuksen jälkeen : Onneksi olkoon kaikille BMW G650 Xchallenge pyörän omistajille, aivan erinomainen seikkailupyörä.
- Liitteet
-
- tukkitie.JPG
- (141.88 KiB) Tiedosto ladattu 604 kertaa
Re: BMW G650X
Kuullostaa olleen tosi hieno reissuu... Tainnut jylpyllekin aueta uusi (toisenlainen) maailma kevyemmän mopon hankinnan jälkeen. 
antti