Positiivinen ketju

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
Piedro
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 1:28 pm
Pyörä: Ei ole
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Huomenta,
Paistaa se aurinko risukasaankin :)
Vihdoin ja viimein pyörä on kasassa ja eilen tuli 100km ajeltua rauhallisestin kokeillen että kaikki toimii niinkuin pitääkin ja niinhän se toimiikin :D
Kaikkien muutosten jälkeen pyörästä tuli hyvä ajettava ja kaasari pelaa hyvin :)
Kuvablogissa on kuvia valmiista pyörästä.
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Nyt sitten se löyty, herttinen, vastalanattu soratie joka oli reunasta reunaan peukalonkokosta kiveä päältänsä. Olisko tuotu vastikään autolla montulta.

No ekaksi katoin että tonne ei oo perusPirelleillä asiaa mutta mennään hiljaa kattelemaan. Istumalla ajelin ja tunnustelin perperituntumalla että onpa isokotka vakaa. No kokeillaas tapeilta sitten. Herrttinenleijjaaa mikä ero, Siis mopo meni kuin ajatus tasaisesti ja sinne minne halus. Siis mopo meni paremmin kuin kulettajansa jonka taidot ei tosiaan ole tollasen kuulalaakerin hallittijaksi.

Ai hitto että pitkä sladi tapeilta tuntu hyvältä. Tähän tämä mopo on tarkoitettu. Piti ajaa sorapätkä vielä parikertaa uusiksi.

Vaimo väänsi hyvät ruuat reissun aikana, sauna ja pieni paukku nautittu nyt.

Sori, meni hehkuttelun puolelle lujasti mutta positiivisessa ketjussa ei kait tämmönen oo liikaa.
Kale
Viestit: 319
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 8:58 pm
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Kale »

Hetken aikaa piti oikein harkita, että laittaako juttua v***us ketjuun, vai tähän.
Olin mukavalla ilta-ajelulla. Semmoiset sata kilsaa tuli ajeltua, joista varmaan likemmäs puolet mukavia mutkaisia sorateitä pitkin.
Hiukan tihutteli välillä vettä ja jossain välissä alkoi tietenkin sataa oikein kunnolla, mutta eihän se kuramopoilijaa estä nauttimasta, vaan päinvastoin on melkein kivempaa, kun hiukan saa kurastaa itseänsä ja mopoansa :)
Muutama kilometri ennen kotiutumista on risteys, jonka jälkeen on pieni puukantinen silta. Tulipa sitten väännettyä kahvaa turhan rankalla kädellä sillan päällä ja pyörä poikittain, kunnes tökkäsi asvalttiin, jossa vaiheessa Darran ja mun tiet erkanivat hetkeksi.
Mä menin muutaman metrin perse/kylkiliukua katsellen edellä liukuvaa ja kipinöitä iskevää Darraa, kunnes kengänpohjat tökkäsivät johonkin pattiin ja tuiskahdin kontalleni lähtökuoppiin ottamaan spurtin Darran perään.
Totesin, että takin vasen hiha oli puhki, mutta ukko jotakuinkin kondiksessa, joten mopo pystyyn ja katsomaan vahinkoja.
Vasen takavilkku oli aivan päreinä, peili halki, vasemmasta etuvilkusta pala pois, tangonpää ruvella, etulokarin vasemmassa etukulmassa pieni pipi, rystysuojasta hioutunut siivu pois ja tankin sivukate aivan ruvella. Takalaukusta oli myös pieni pala pois, mutta se ei haittaa.

Vähän aikaa v***tti tämä eka kaatumiseni, mutta onneksi säilyin itse ehjänä ja toivottavasti otan opikseni ja ajelen vastaisuudessa varovaisemmin sadekelillä.

Kaatumista lukuunottamatta kiva iltalenkki ja on se Suomen luonto vaan kaunis sadekelilläkin ja asvaltin pinnasta katsottuna. Äänenvaimentimen suojaritästä roikkuvissa heinissä ja multapaakuissa on melkeinpä jotakin runollisen kaunista sateen höyrystyessä kuumaan pakoputkeen ja iloisen oranssin väristen vilkun sirpaleiden koristaessa asvalttitietä :lol:
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Tuo edellinen oli kyllä esimerkillistä positiivisuutta :) Sitä varmaan täytyy löytyäkkin,jos meinaa kurapyöräilyä harrastaa :roll:
Mun kurapyörä on poissa :( (myyty) ..mutta toivottavasti saan toisen tilalle hommattua.
Positiivisesti ajatellen:eipähän tule nyt ainakaan kaaduttua.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Kale kirjoitti:Hetken aikaa piti oikein harkita, että laittaako juttua v***us ketjuun, vai tähän.
Olin mukavalla ilta-ajelulla. Semmoiset sata kilsaa tuli ajeltua, joista varmaan likemmäs puolet mukavia mutkaisia sorateitä pitkin.
Hiukan tihutteli välillä vettä ja jossain välissä alkoi tietenkin sataa oikein kunnolla, mutta eihän se kuramopoilijaa estä nauttimasta, vaan päinvastoin on melkein kivempaa, kun hiukan saa kurastaa itseänsä ja mopoansa :)
Muutama kilometri ennen kotiutumista on risteys, jonka jälkeen on pieni puukantinen silta. Tulipa sitten väännettyä kahvaa turhan rankalla kädellä sillan päällä ja pyörä poikittain, kunnes tökkäsi asvalttiin, jossa vaiheessa Darran ja mun tiet erkanivat hetkeksi.
Mä menin muutaman metrin perse/kylkiliukua katsellen edellä liukuvaa ja kipinöitä iskevää Darraa, kunnes kengänpohjat tökkäsivät johonkin pattiin ja tuiskahdin kontalleni lähtökuoppiin ottamaan spurtin Darran perään.
Totesin, että takin vasen hiha oli puhki, mutta ukko jotakuinkin kondiksessa, joten mopo pystyyn ja katsomaan vahinkoja.
Vasen takavilkku oli aivan päreinä, peili halki, vasemmasta etuvilkusta pala pois, tangonpää ruvella, etulokarin vasemmassa etukulmassa pieni pipi, rystysuojasta hioutunut siivu pois ja tankin sivukate aivan ruvella. Takalaukusta oli myös pieni pala pois, mutta se ei haittaa.

Vähän aikaa v***tti tämä eka kaatumiseni, mutta onneksi säilyin itse ehjänä ja toivottavasti otan opikseni ja ajelen vastaisuudessa varovaisemmin sadekelillä.

Kaatumista lukuunottamatta kiva iltalenkki ja on se Suomen luonto vaan kaunis sadekelilläkin ja asvaltin pinnasta katsottuna. Äänenvaimentimen suojaritästä roikkuvissa heinissä ja multapaakuissa on melkeinpä jotakin runollisen kaunista sateen höyrystyessä kuumaan pakoputkeen ja iloisen oranssin väristen vilkun sirpaleiden koristaessa asvalttitietä :lol:
Totta puhuen, toi vitutusketju on ihan turha.
Mika_Tz
Viestit: 895
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Sain koneen taas kasaan ja pääsin tänään GR:n järjestämälle EAK:lle. Pujottelut, hidasajo, jarruttamiset jne. olivat hienoja kokemuksia ja antoivat realistista kuvaa siitä, miten liikenteessä äkillisessä tilanteessa on todella vähän aikaa toimia. Väistö-jarrutusharjoite oli 50km/h:n vauhdista sopivan haastellinen, meni pari kertaa jälkimmäinen työntöohjaus suoraksi ja välillä tuli työntöohjauksen sijaan kallistettua kropalla.... Aika nöyräksi päivä veti noiden ajotaitojen suhteen.

Pyörä toimi, porukka oli mukavaa ja sai olla enskalla liikkeellä.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Viesti Kirjoittaja Å »

Ei toi vitutusketju turha ole. Ihan kiva päästä avautumaan jonnekin kun oikein kyrsii. Mutta syytä on muistaa myös positiivinen puoli ettei ihan pelkkää ketutusta ole.

Olipa mahtava fiilis, kun tänään pääsin ekaa kertaa tota Hussea kokeilemaan tossa lähialueen soramontuilla noin niinku kesäkelissä (talvella aiemmat surauttelut). En osaa tota enksa-ajoa oikeastaan nimeksiään, mutta niin vaan rohkeus kasvoi räpeltämisen myötä, että päästelin niitä crossipyörillä pehmitettyjä sora- ja hiekkarännejä ihan onnessani. Harjoittelin samalla rinteiden laskeutumista pehmeässä hiekassa ja karkealla kivisellä soralla. Nousuja en ehtinyt, kun loppui aika :(

Meinasin jo luovuttaa koko ajosession heti lähdössä, kun ei millään meinannu Husse herätä henkiin. Ja bensakin meni kilometrin jälkeen varatankille ja taas polkuharjoituksia (ei oo neitinappia). Hiki ja orastava ..tutus meinas jo lannistaa miehen, mutta viimein Husse heräs ja eikun tankille. Tankilla vähän jännitti käynnistäminen, mutta ekalla tulille! Ja loppu olikin sitten sikahauskaa. Lopussa ajelin vanhan varikkoalueen väijy- ja kävelypolkuja ja siellä oli pehmeätäkin. Uskomattoman ketterä laite toi Husse. Luulen, että Husse sai elämänsä ensimmäiset kurat niskaansa! Minkähänlaista homma ois, jos laittais tohon nappulakumit alle?

Ja mikä hienointa - ei kertaakaan turvallaan :)! Se jo yksistään on suoritus mulle noissa olosuhteissa! Vielä kun sais saman toistettua joskus tolla bemulla...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
ramirin
Viestit: 1341
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ramirin »

4-0 :D
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
miki.
Viestit: 585
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 9:47 pm
Pyörä: KTM 525 exc
Paikkakunta: Rollo

Viesti Kirjoittaja miki. »

Lumi- ja räntäsateiden pitäisi loppu JO torstaina! :D
Jukka Haapamäki
Viestit: 464
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 9:55 am
Pyörä: CRF 450R/X
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jukka Haapamäki »

Plikka piirteli tuollaisen varsin vaikuttavan teoksen, jossa hän on (kuvassa keskimmäinen) kuulemma minun (takimmainen) ja Lakupilotin kanssa (reittivastaava) möykkytiellä omalla Tunturillaan. Kuvathan ei valehtele, ja turvallaanhan tässä ollaan oltu itse kukin vuorollaan, joten olisiko meidän syytä jotenkin parannella ajoasentoa tms?

Kuva
Avatar
AM
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuo on muuten vaarallista. Ajella ny tapeilta toinen käsi maassa.
Plikka saa vielä huonoja vaikutteita
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Kivaa,BMW roadshow tänään oli Jklässä,koko ip.meni siellä,hyvin mukavaa.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

AM kirjoitti:Tuo on muuten vaarallista. Ajella ny tapeilta toinen käsi maassa.
Plikka saa vielä huonoja vaikutteita
Vaikeinta tuossa on pitää oikealla kädellä vasemmasta stongasta...
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Hinku.
Viestit: 380
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 10:19 pm
Pyörä: Honda nx650
Paikkakunta: Kontiolahti/Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Hinku. »

Voi jeemura tota piirustusta. Monta kertaa jo kattonu ja aina kiskoo suuta hymyyn.:D
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Selvää logo ainesta.
-ari
Vastaa Viestiin