Positiivinen ketju
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Huomenta,
Paistaa se aurinko risukasaankin
Vihdoin ja viimein pyörä on kasassa ja eilen tuli 100km ajeltua rauhallisestin kokeillen että kaikki toimii niinkuin pitääkin ja niinhän se toimiikin
Kaikkien muutosten jälkeen pyörästä tuli hyvä ajettava ja kaasari pelaa hyvin
Kuvablogissa on kuvia valmiista pyörästä.
Paistaa se aurinko risukasaankin
Vihdoin ja viimein pyörä on kasassa ja eilen tuli 100km ajeltua rauhallisestin kokeillen että kaikki toimii niinkuin pitääkin ja niinhän se toimiikin
Kaikkien muutosten jälkeen pyörästä tuli hyvä ajettava ja kaasari pelaa hyvin
Kuvablogissa on kuvia valmiista pyörästä.
- amaunu
- Viestit: 663
- Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
- Paikkakunta: Nokia
Nyt sitten se löyty, herttinen, vastalanattu soratie joka oli reunasta reunaan peukalonkokosta kiveä päältänsä. Olisko tuotu vastikään autolla montulta.
No ekaksi katoin että tonne ei oo perusPirelleillä asiaa mutta mennään hiljaa kattelemaan. Istumalla ajelin ja tunnustelin perperituntumalla että onpa isokotka vakaa. No kokeillaas tapeilta sitten. Herrttinenleijjaaa mikä ero, Siis mopo meni kuin ajatus tasaisesti ja sinne minne halus. Siis mopo meni paremmin kuin kulettajansa jonka taidot ei tosiaan ole tollasen kuulalaakerin hallittijaksi.
Ai hitto että pitkä sladi tapeilta tuntu hyvältä. Tähän tämä mopo on tarkoitettu. Piti ajaa sorapätkä vielä parikertaa uusiksi.
Vaimo väänsi hyvät ruuat reissun aikana, sauna ja pieni paukku nautittu nyt.
Sori, meni hehkuttelun puolelle lujasti mutta positiivisessa ketjussa ei kait tämmönen oo liikaa.
No ekaksi katoin että tonne ei oo perusPirelleillä asiaa mutta mennään hiljaa kattelemaan. Istumalla ajelin ja tunnustelin perperituntumalla että onpa isokotka vakaa. No kokeillaas tapeilta sitten. Herrttinenleijjaaa mikä ero, Siis mopo meni kuin ajatus tasaisesti ja sinne minne halus. Siis mopo meni paremmin kuin kulettajansa jonka taidot ei tosiaan ole tollasen kuulalaakerin hallittijaksi.
Ai hitto että pitkä sladi tapeilta tuntu hyvältä. Tähän tämä mopo on tarkoitettu. Piti ajaa sorapätkä vielä parikertaa uusiksi.
Vaimo väänsi hyvät ruuat reissun aikana, sauna ja pieni paukku nautittu nyt.
Sori, meni hehkuttelun puolelle lujasti mutta positiivisessa ketjussa ei kait tämmönen oo liikaa.
Hetken aikaa piti oikein harkita, että laittaako juttua v***us ketjuun, vai tähän.
Olin mukavalla ilta-ajelulla. Semmoiset sata kilsaa tuli ajeltua, joista varmaan likemmäs puolet mukavia mutkaisia sorateitä pitkin.
Hiukan tihutteli välillä vettä ja jossain välissä alkoi tietenkin sataa oikein kunnolla, mutta eihän se kuramopoilijaa estä nauttimasta, vaan päinvastoin on melkein kivempaa, kun hiukan saa kurastaa itseänsä ja mopoansa
Muutama kilometri ennen kotiutumista on risteys, jonka jälkeen on pieni puukantinen silta. Tulipa sitten väännettyä kahvaa turhan rankalla kädellä sillan päällä ja pyörä poikittain, kunnes tökkäsi asvalttiin, jossa vaiheessa Darran ja mun tiet erkanivat hetkeksi.
Mä menin muutaman metrin perse/kylkiliukua katsellen edellä liukuvaa ja kipinöitä iskevää Darraa, kunnes kengänpohjat tökkäsivät johonkin pattiin ja tuiskahdin kontalleni lähtökuoppiin ottamaan spurtin Darran perään.
Totesin, että takin vasen hiha oli puhki, mutta ukko jotakuinkin kondiksessa, joten mopo pystyyn ja katsomaan vahinkoja.
Vasen takavilkku oli aivan päreinä, peili halki, vasemmasta etuvilkusta pala pois, tangonpää ruvella, etulokarin vasemmassa etukulmassa pieni pipi, rystysuojasta hioutunut siivu pois ja tankin sivukate aivan ruvella. Takalaukusta oli myös pieni pala pois, mutta se ei haittaa.
Vähän aikaa v***tti tämä eka kaatumiseni, mutta onneksi säilyin itse ehjänä ja toivottavasti otan opikseni ja ajelen vastaisuudessa varovaisemmin sadekelillä.
Kaatumista lukuunottamatta kiva iltalenkki ja on se Suomen luonto vaan kaunis sadekelilläkin ja asvaltin pinnasta katsottuna. Äänenvaimentimen suojaritästä roikkuvissa heinissä ja multapaakuissa on melkeinpä jotakin runollisen kaunista sateen höyrystyessä kuumaan pakoputkeen ja iloisen oranssin väristen vilkun sirpaleiden koristaessa asvalttitietä
Olin mukavalla ilta-ajelulla. Semmoiset sata kilsaa tuli ajeltua, joista varmaan likemmäs puolet mukavia mutkaisia sorateitä pitkin.
Hiukan tihutteli välillä vettä ja jossain välissä alkoi tietenkin sataa oikein kunnolla, mutta eihän se kuramopoilijaa estä nauttimasta, vaan päinvastoin on melkein kivempaa, kun hiukan saa kurastaa itseänsä ja mopoansa
Muutama kilometri ennen kotiutumista on risteys, jonka jälkeen on pieni puukantinen silta. Tulipa sitten väännettyä kahvaa turhan rankalla kädellä sillan päällä ja pyörä poikittain, kunnes tökkäsi asvalttiin, jossa vaiheessa Darran ja mun tiet erkanivat hetkeksi.
Mä menin muutaman metrin perse/kylkiliukua katsellen edellä liukuvaa ja kipinöitä iskevää Darraa, kunnes kengänpohjat tökkäsivät johonkin pattiin ja tuiskahdin kontalleni lähtökuoppiin ottamaan spurtin Darran perään.
Totesin, että takin vasen hiha oli puhki, mutta ukko jotakuinkin kondiksessa, joten mopo pystyyn ja katsomaan vahinkoja.
Vasen takavilkku oli aivan päreinä, peili halki, vasemmasta etuvilkusta pala pois, tangonpää ruvella, etulokarin vasemmassa etukulmassa pieni pipi, rystysuojasta hioutunut siivu pois ja tankin sivukate aivan ruvella. Takalaukusta oli myös pieni pala pois, mutta se ei haittaa.
Vähän aikaa v***tti tämä eka kaatumiseni, mutta onneksi säilyin itse ehjänä ja toivottavasti otan opikseni ja ajelen vastaisuudessa varovaisemmin sadekelillä.
Kaatumista lukuunottamatta kiva iltalenkki ja on se Suomen luonto vaan kaunis sadekelilläkin ja asvaltin pinnasta katsottuna. Äänenvaimentimen suojaritästä roikkuvissa heinissä ja multapaakuissa on melkeinpä jotakin runollisen kaunista sateen höyrystyessä kuumaan pakoputkeen ja iloisen oranssin väristen vilkun sirpaleiden koristaessa asvalttitietä
- amaunu
- Viestit: 663
- Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
- Paikkakunta: Nokia
Totta puhuen, toi vitutusketju on ihan turha.Kale kirjoitti:Hetken aikaa piti oikein harkita, että laittaako juttua v***us ketjuun, vai tähän.
Olin mukavalla ilta-ajelulla. Semmoiset sata kilsaa tuli ajeltua, joista varmaan likemmäs puolet mukavia mutkaisia sorateitä pitkin.
Hiukan tihutteli välillä vettä ja jossain välissä alkoi tietenkin sataa oikein kunnolla, mutta eihän se kuramopoilijaa estä nauttimasta, vaan päinvastoin on melkein kivempaa, kun hiukan saa kurastaa itseänsä ja mopoansa
Muutama kilometri ennen kotiutumista on risteys, jonka jälkeen on pieni puukantinen silta. Tulipa sitten väännettyä kahvaa turhan rankalla kädellä sillan päällä ja pyörä poikittain, kunnes tökkäsi asvalttiin, jossa vaiheessa Darran ja mun tiet erkanivat hetkeksi.
Mä menin muutaman metrin perse/kylkiliukua katsellen edellä liukuvaa ja kipinöitä iskevää Darraa, kunnes kengänpohjat tökkäsivät johonkin pattiin ja tuiskahdin kontalleni lähtökuoppiin ottamaan spurtin Darran perään.
Totesin, että takin vasen hiha oli puhki, mutta ukko jotakuinkin kondiksessa, joten mopo pystyyn ja katsomaan vahinkoja.
Vasen takavilkku oli aivan päreinä, peili halki, vasemmasta etuvilkusta pala pois, tangonpää ruvella, etulokarin vasemmassa etukulmassa pieni pipi, rystysuojasta hioutunut siivu pois ja tankin sivukate aivan ruvella. Takalaukusta oli myös pieni pala pois, mutta se ei haittaa.
Vähän aikaa v***tti tämä eka kaatumiseni, mutta onneksi säilyin itse ehjänä ja toivottavasti otan opikseni ja ajelen vastaisuudessa varovaisemmin sadekelillä.
Kaatumista lukuunottamatta kiva iltalenkki ja on se Suomen luonto vaan kaunis sadekelilläkin ja asvaltin pinnasta katsottuna. Äänenvaimentimen suojaritästä roikkuvissa heinissä ja multapaakuissa on melkeinpä jotakin runollisen kaunista sateen höyrystyessä kuumaan pakoputkeen ja iloisen oranssin väristen vilkun sirpaleiden koristaessa asvalttitietä
-
- Viestit: 895
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure -08
- Paikkakunta: Tervajoki
Sain koneen taas kasaan ja pääsin tänään GR:n järjestämälle EAK:lle. Pujottelut, hidasajo, jarruttamiset jne. olivat hienoja kokemuksia ja antoivat realistista kuvaa siitä, miten liikenteessä äkillisessä tilanteessa on todella vähän aikaa toimia. Väistö-jarrutusharjoite oli 50km/h:n vauhdista sopivan haastellinen, meni pari kertaa jälkimmäinen työntöohjaus suoraksi ja välillä tuli työntöohjauksen sijaan kallistettua kropalla.... Aika nöyräksi päivä veti noiden ajotaitojen suhteen.
Pyörä toimi, porukka oli mukavaa ja sai olla enskalla liikkeellä.
Pyörä toimi, porukka oli mukavaa ja sai olla enskalla liikkeellä.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Ei toi vitutusketju turha ole. Ihan kiva päästä avautumaan jonnekin kun oikein kyrsii. Mutta syytä on muistaa myös positiivinen puoli ettei ihan pelkkää ketutusta ole.
Olipa mahtava fiilis, kun tänään pääsin ekaa kertaa tota Hussea kokeilemaan tossa lähialueen soramontuilla noin niinku kesäkelissä (talvella aiemmat surauttelut). En osaa tota enksa-ajoa oikeastaan nimeksiään, mutta niin vaan rohkeus kasvoi räpeltämisen myötä, että päästelin niitä crossipyörillä pehmitettyjä sora- ja hiekkarännejä ihan onnessani. Harjoittelin samalla rinteiden laskeutumista pehmeässä hiekassa ja karkealla kivisellä soralla. Nousuja en ehtinyt, kun loppui aika
Meinasin jo luovuttaa koko ajosession heti lähdössä, kun ei millään meinannu Husse herätä henkiin. Ja bensakin meni kilometrin jälkeen varatankille ja taas polkuharjoituksia (ei oo neitinappia). Hiki ja orastava ..tutus meinas jo lannistaa miehen, mutta viimein Husse heräs ja eikun tankille. Tankilla vähän jännitti käynnistäminen, mutta ekalla tulille! Ja loppu olikin sitten sikahauskaa. Lopussa ajelin vanhan varikkoalueen väijy- ja kävelypolkuja ja siellä oli pehmeätäkin. Uskomattoman ketterä laite toi Husse. Luulen, että Husse sai elämänsä ensimmäiset kurat niskaansa! Minkähänlaista homma ois, jos laittais tohon nappulakumit alle?
Ja mikä hienointa - ei kertaakaan turvallaan ! Se jo yksistään on suoritus mulle noissa olosuhteissa! Vielä kun sais saman toistettua joskus tolla bemulla...
Olipa mahtava fiilis, kun tänään pääsin ekaa kertaa tota Hussea kokeilemaan tossa lähialueen soramontuilla noin niinku kesäkelissä (talvella aiemmat surauttelut). En osaa tota enksa-ajoa oikeastaan nimeksiään, mutta niin vaan rohkeus kasvoi räpeltämisen myötä, että päästelin niitä crossipyörillä pehmitettyjä sora- ja hiekkarännejä ihan onnessani. Harjoittelin samalla rinteiden laskeutumista pehmeässä hiekassa ja karkealla kivisellä soralla. Nousuja en ehtinyt, kun loppui aika
Meinasin jo luovuttaa koko ajosession heti lähdössä, kun ei millään meinannu Husse herätä henkiin. Ja bensakin meni kilometrin jälkeen varatankille ja taas polkuharjoituksia (ei oo neitinappia). Hiki ja orastava ..tutus meinas jo lannistaa miehen, mutta viimein Husse heräs ja eikun tankille. Tankilla vähän jännitti käynnistäminen, mutta ekalla tulille! Ja loppu olikin sitten sikahauskaa. Lopussa ajelin vanhan varikkoalueen väijy- ja kävelypolkuja ja siellä oli pehmeätäkin. Uskomattoman ketterä laite toi Husse. Luulen, että Husse sai elämänsä ensimmäiset kurat niskaansa! Minkähänlaista homma ois, jos laittais tohon nappulakumit alle?
Ja mikä hienointa - ei kertaakaan turvallaan ! Se jo yksistään on suoritus mulle noissa olosuhteissa! Vielä kun sais saman toistettua joskus tolla bemulla...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-
- Viestit: 464
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 9:55 am
- Pyörä: CRF 450R/X
- Paikkakunta: Kokkola
Plikka piirteli tuollaisen varsin vaikuttavan teoksen, jossa hän on (kuvassa keskimmäinen) kuulemma minun (takimmainen) ja Lakupilotin kanssa (reittivastaava) möykkytiellä omalla Tunturillaan. Kuvathan ei valehtele, ja turvallaanhan tässä ollaan oltu itse kukin vuorollaan, joten olisiko meidän syytä jotenkin parannella ajoasentoa tms?
- Lakupilotti
- Viestit: 1562
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne