Vitutus ketju!!

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja mek »

90-kuutioisellakin näkyy pärjäävän.
https://youtu.be/Geb_QFxp_hs
Avatar
Totti
Viestit: 1074
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Totti »

400cc juurikin.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Aina voi myös ostaa sen 990:n ja ajaa sillä maailman tappiin asti, jos Tenere 700 ei vastaa tarpeisiin. Toinen vaihtoehto on ostaa jonkun teknologialla kyllästetyn ja riisuu siitä kaikki ylimääräiset avustimet ja himmelit pois tekemällä sähköt sun muut uusiksi. Itselläni ei sellaiseen ole osaamista, mutta esimerkkejä löytyy toki tämänkin foorumin käyttäjäkunnasta.

Tenere 700:n erittäin hyvä menekki voi toisaalta rohkaista myös jonkun toisen valmistajan tekemään vastaavan peruspyörän, joten ihan ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon, ettei sellaisia enää koskaan tulisi markkinoille.

Omaan käyttöön uusimman sukupolven 690 vastaa ihan hyvin tarpeeseen. Ei siinäkään ole kuin lainsäädännön vaatima ABS ja lisäksi luistonesto, jonka saa donglella pysyvästi pois, ja quicksifter, josta ei minulle nyt kovasti ole hyötyä, mutta ei niin haittakaan. Quicksifter näyttäisi olevan tulossa kisavehkeisiinkin, kun nyt esitellyssä KTM:n factory crossipelissä on jo sellainen. Ja 690:iin olen ihan itse rakentelemassa nyt kosketusnäytöllistä tablettia navivehkeeksi, kun kartta alkaa olla aika ajastaan jälkeen jäänyttä tekniikkaa pidemmässä reissussa pienemmillä reiteillä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Minä en osaa noista apuvehkeistä silleen häiriintyä kunhan niiden toiminnan saa jotenkin ennakoitavaksi. Muutama hups-hetki on tältä kesältä kun olen luullut että jokin toiminto on pois päältä mutta ei sitten ollutkaan. Tuo kyllä korjaantuisi silläkin että oppisi käyttämään niitä laitteita kunnolla mutta lainapyörillä ei aina ehdi.

Vaan olen siinä uskossa että avustimet on myös se juttu jolla saadaan tuotua markkinoille astetta rajumpiliikkeisiä pelejä niin että niitä uskaltaa porukka ostaa ja porukalle myydä.
Minä ja muuta fossiilit jaksetaan toki haaveilla uudesta Superista ja HP2:sta mutta ei ne koskaan mitään myyntimenestyksiä olleet. Liian raakoja ja varovaiselle vaarallisia. Penteleen epäkäytännöllisiä myös. Muistan useamman lehtijutun jossa toimittaja oli toisaalta innosta soikeana ja toisaalta varoitteli että näitä ei voi harrastusuran alkuvaiheeseen suositella.
Nyt taas saa vaikka Superia tehokkaampaa 890R:ää ja perkeleesti kiukkuisempiakin pelejä kaupasta mutta ei niitä kenenkään tarvitse jännätä kun sähköinen suojelusenkeli rajoittaa virheistä tulevan palautteen fataliteettia. Ja kauppa käy.
Me fossiilit voidaan sitten ostella niitä dongleja että saa apulaitteet päältä ja kiroilla sitä että niitä ylipäätään on. Mutta olisiko yli sataheppaisia seikkalupyöriä edes ylenpalttisesti myynnissä ilman sähköapuja?

Niin, uusi Superi. Miettikääs kuinka makea peli 890R on ajaa. Sehän ei häpeä UR-Superille yhtään. Jos siitä karsisi ne riippatissit pois ja laittaisi siromman etukatteen sekä yläputken ja myisi vaikka SE890R:nä?
Polttoainetilavuutta voisi jäädä sama onneton 14litraa kuin alkuperäisessäkin ja painopudotuksen ja kaventumisen seurauksena peli olisi vielä ketterämpi.
Vaan siinä missä vanha Superi menee tankillisella parhaimmillaan 200km, pääsisi modernin koneen kulutuksella 300. Tehoa yhä reilu 100hp mutta tällä kertaa aloittelijakin voi siitä turvallisesti nauttia.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

skuikka kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 1:58 pm Minä en osaa noista apuvehkeistä silleen häiriintyä kunhan niiden toiminnan saa jotenkin ennakoitavaksi. Muutama hups-hetki on tältä kesältä kun olen luullut että jokin toiminto on pois päältä mutta ei sitten ollutkaan. Tuo kyllä korjaantuisi silläkin että oppisi käyttämään niitä laitteita kunnolla mutta lainapyörillä ei aina ehdi.

Vaan olen siinä uskossa että avustimet on myös se juttu jolla saadaan tuotua markkinoille astetta rajumpiliikkeisiä pelejä niin että niitä uskaltaa porukka ostaa ja porukalle myydä.
Minä ja muuta fossiilit jaksetaan toki haaveilla uudesta Superista ja HP2:sta mutta ei ne koskaan mitään myyntimenestyksiä olleet. Liian raakoja ja varovaiselle vaarallisia. Penteleen epäkäytännöllisiä myös. Muistan useamman lehtijutun jossa toimittaja oli toisaalta innosta soikeana ja toisaalta varoitteli että näitä ei voi harrastusuran alkuvaiheeseen suositella.
Nyt taas saa vaikka Superia tehokkaampaa 890R:ää ja perkeleesti kiukkuisempiakin pelejä kaupasta mutta ei niitä kenenkään tarvitse jännätä kun sähköinen suojelusenkeli rajoittaa virheistä tulevan palautteen fataliteettia. Ja kauppa käy.
Me fossiilit voidaan sitten ostella niitä dongleja että saa apulaitteet päältä ja kiroilla sitä että niitä ylipäätään on. Mutta olisiko yli sataheppaisia seikkalupyöriä edes ylenpalttisesti myynnissä ilman sähköapuja?

Niin, uusi Superi. Miettikääs kuinka makea peli 890R on ajaa. Sehän ei häpeä UR-Superille yhtään. Jos siitä karsisi ne riippatissit pois ja laittaisi siromman etukatteen sekä yläputken ja myisi vaikka SE890R:nä?
Polttoainetilavuutta voisi jäädä sama onneton 14litraa kuin alkuperäisessäkin ja painopudotuksen ja kaventumisen seurauksena peli olisi vielä ketterämpi.
Vaan siinä missä vanha Superi menee tankillisella parhaimmillaan 200km, pääsisi modernin koneen kulutuksella 300. Tehoa yhä reilu 100hp mutta tällä kertaa aloittelijakin voi siitä turvallisesti nauttia.
Sama täällä, mua ei härpäkkeet haittaa, kunhan ne voi haluttaessa kytkeä pois päältä. Se on todettava että ihmeen hyvin nuo sähkövärkit ovat toimineet, sekä autoissa että mopoissa.
SF 1098S
MTS V4S
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Ei niiden toiminnassa yleensä isompaa vikaa ole. Pehmeä maaperä on semmoinen mikä on ABS:ien kanssa eniten minun pasmoja sotkenut. Jos olisi omassa pyörässä apulaitteita niin voisi vähän enemmän ottaa tuntumaa niihin. Samahan se on minkä tahansa vehkeen kanssa että jos sitä ei osaa käyttää niin tulee helposti vahinkoja.

Ostin minä kyllä vahingossa ABS:ttömän auton viime talvena. Ehdin melkein kotiin Suonenjoelta ennenkuin keksin että Portterissa menee jarrut lukkoon. Töihin tutkimaan, ei saa yhteyttä ABS-järjelmään. Viisaampia paikalle ja kukaan ei saa diagnostiikkaa pelaamaan. Joku sitten kysyi että palaakos merkkivalo? No ei pala, enkä löytänyt sulakettakaan. Sitten kurkkasin konehuoneeseen, ei siellä ollut pumppuakaan. Eikä otteessakaan ollut ABS:ää :D :D
Avatar
Totti
Viestit: 1074
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Totti »

Tuohan on vähän samanlainen tapaus kun minulla jokunen vuosi sitten.

Ovenkarmeista piti hioa vanha maali pois. Menin varastoon etsimään hiomakonetta, en löytänyt sitä vaikka käänsin koko varaston ympäri.
Ehdin jo kirota kaikki kaverini alimpaan helvettiin:"Koneita kyllä ollaan lainailemassa mutta ei sitten viitsitä palauttaa." :evil:
Otin puhelimen käteen soittaakseni kaverini läpi että kuka sitä hiomakonetta piilottelee.

Silloin se iski! :!: Enhän minä edes omista hiomakonetta. Edelliseen projektiin olin lainannut sitä. Ja palauttanut.

Anteeksi jos karkasi aiheesta.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Totti kirjoitti: Ti Joulu 14, 2021 12:03 pm Tuohan on vähän samanlainen tapaus kun minulla jokunen vuosi sitten.

Ovenkarmeista piti hioa vanha maali pois. Menin varastoon etsimään hiomakonetta, en löytänyt sitä vaikka käänsin koko varaston ympäri.
Ehdin jo kirota kaikki kaverini alimpaan helvettiin:"Koneita kyllä ollaan lainailemassa mutta ei sitten viitsitä palauttaa." :evil:
Otin puhelimen käteen soittaakseni kaverini läpi että kuka sitä hiomakonetta piilottelee.

Silloin se iski! :!: Enhän minä edes omista hiomakonetta. Edelliseen projektiin olin lainannut sitä. Ja palauttanut.

Anteeksi jos karkasi aiheesta.
:D :D Kiitokset tämän jakamisesta. Repeilin aika huolella tätä lukiessani :mrgreen: .
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

pekkas kirjoitti: Pe Joulu 10, 2021 12:06 pm Uutta/vähä käytettyy pärrää miettinyt..
eniten vituttaa ku kaikkiin työnnetty ni pirustu härpäkkeitä. On luistoestoo,kaarre absia,sutimisenestoo,kosketusnäyttöö,sifteriä,rengaspainevalvontaa,avaimetontaajoa yms vitkutinta..nappeja kahvat täynnä.
Eikö maastoajoon ja pidemmille adventure reissuille ihan perustekniikalla olevaa luotettavaa pärrää voitas tehdä,eikö kytkintä ja kaasua nyky sukupolvet osa käyttää? Kyllä noissa huomaa tyhjän renkaan ilman tietokonenäyttöä..
Nuo kun vähän ikää pölyä kuraa vettä paskaa saa nii hinausauto ja huoltoliike saa melko lähellä olla. Lähde sit vähä edemmäs päätieltä ja vaikk itäeurooppaan vähä huonomalla kielipäällä..
Kuka piru uskaltaa yli 5 vuotta käytettyä laittaa ku sellaisella usein vähä pienempi budjetti ja haluaa itse huoltaa/korjata.. laita sensori,laita boxi,uusi johtosarja,uusi kytkin..en tiiä mikä vaivaa..käytä piuhassa.. prkl
Tähän jotenki niin sopii: https://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs
Vittu kun vituttaa. Sekin muuten kannattaa kuunnella.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
vapaaduunari
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja vapaaduunari »

pekkas kirjoitti: Pe Joulu 10, 2021 12:06 pm Uutta/vähä käytettyy pärrää miettinyt..
eniten vituttaa ku kaikkiin työnnetty ni pirustu härpäkkeitä. On luistoestoo,kaarre absia,sutimisenestoo,kosketusnäyttöö,sifteriä,rengaspainevalvontaa,avaimetontaajoa yms vitkutinta..nappeja kahvat täynnä.
Eikö maastoajoon ja pidemmille adventure reissuille ihan perustekniikalla olevaa luotettavaa pärrää voitas tehdä,eikö kytkintä ja kaasua nyky sukupolvet osa käyttää? Kyllä noissa huomaa tyhjän renkaan ilman tietokonenäyttöä..
Nuo kun vähän ikää pölyä kuraa vettä paskaa saa nii hinausauto ja huoltoliike saa melko lähellä olla. Lähde sit vähä edemmäs päätieltä ja vaikk itäeurooppaan vähä huonomalla kielipäällä..
Kuka piru uskaltaa yli 5 vuotta käytettyä laittaa ku sellaisella usein vähä pienempi budjetti ja haluaa itse huoltaa/korjata.. laita sensori,laita boxi,uusi johtosarja,uusi kytkin..en tiiä mikä vaivaa..käytä piuhassa.. prkl
Tähän jotenki niin sopii: https://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs
Vittu kun vituttaa. Sekin muuten kannattaa kuunnella.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Ei sitä kevättä/kesää näköjään tule. Taas viime yönä tullut lisää lunta 5-7cm. Joutsenet on huutanut tuossa pellolla monta viikkoa 24/7, mahtaa niitäkin vituttaa. Ja jokseenkin pettynyt kun Hondan myynyt myyjäliike ei ole vastannut mitään tiedustelemiini lisävarusteisiin, tarakka, pohjapanssari, syylärien suojat.
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja pmw »

Täällä tänään on kevät, upea keli, myös ainoa päivä pääsiäisen ympärillä kun paikallinen endurorata olisi auki.

Toki oon myös koko talven valmistellut mopon käyttövalmiiksi kevään ensiajoille. Nyt piti lähteä niin takakumi sitten tyhjänä. Mulla ei satu oleen tässä uudessa tallissa vielä mitään rengastyökalujakaan. Ja talven aikana vaihdatin tuohon ammattilaisella kumin, mutta se on näemmä ylikiristänyt ton venttiilin ja se oli aivan vääntynytkin, päästänyt sieltä hiljalleen ilmat pois talven aikana enkä ole huomannut... Kiitos tästä.

Koko talven odotellut että pääsisi ajaan, ja nyt sitten näin. Huoh. Tuntuu että tänä päivänä on parempi tehdä ihan kaikki itse, kun ammattilaisetkin hutiloi miten sattuu. Lähes kaikilta mp-korjaamoilta sama kokemus, tehdään ylikiireellä eikä tarkastella oikein mitään.

Paras on ollut yksi liike joka oli unohtanut velipojan B-Kingistä kiristää taka-akselin ketjujen vaihdon jälkeen, luovuttivat sitten mopon sellasenaan ajoon. Onneksi veli huomasi sen heti parkkipaikalla, että nyt tuntuu vähän oudolta. Ja liike toki osoitti nyrpeästi nenää ikäänkuin se olisi ollut velipojan vika.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Peltsi
Viestit: 2824
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ikävää tuuria, mutta pakko kysyä että miten tietää että venttiili on ylikiristetty?
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja pmw »

En tiedä oliko ylikiristetty, hutiloitu vai mitä. Mutta se koko venttiiliputki oli haljennut tyvestä, ja se kiristinmutteri oli aivan vääntynyt, muljattu ja vedetty niin kireelle kun pystyy. Käytännössä koko putki halkes tyvestä kun siihen vähänkin koski. Sitten pamahti loputkin vähät ilmat veke.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Peltsi
Viestit: 2824
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

No huh. Aika vahvaa suorittamista.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin