Foorumi vai Some?

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Dassault
Viestit: 566
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Mitä tässä on nyt seuraillut sivusta, niin foorumin postausmäärät on tippunut koko ajan alemmas.
Onko tässä käynyt niin, että sosiaalisen median alustat ovat vieneet helppoudellaan ja tarjotulla, lähes rajattoman median, mahdollisuudella pois tämän tarinoiden kirjoittelun ja pienen vaivannäön kuvien tms. liittämiseksi viestiin?

Eiköhän aktivoiduta pitämään tämä loistava foorumi elossa eikä anneta sen kadota bittiavaruuteen.

Omalta osaltani hyppäsin pois somesta ja palasin ihan alkuperäisen foorumin käyttäjäksi (kyllä, luit oikein. Ei edes tapatalk.a). Juu, ja klikkailen välillä mainoksia, et ylläpito saa hieman mainostuloja.
Kyllä se siitä...
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sama suuntaus on monella muulla foorumilla, somesta saa kaiken äkkiähetimullenyt. Tästä loistava esimerkki on suomen suurin ja ainoa mönkijä foorumi, täysin kuollut. Vastakohtana on ampumaurheilu ja metsästys foorumit jotka toimii vilkkaana, niissä on ehkä ymmärretty minkälainen tietopankki toimiva foorumi todellisuudessa on.

Kuulun vanhaan liittoon, en ole somessa ja se rajaa monia asioita pois keskusteluissa ja yhteydenpidossa mutta pystyn elämään sen kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja mek »

Vanhan liiton miehiä minäkin. Foorumit ovat mahtava tietopankki, josta asiat löytyvät haulla aikojenkin päästä. Sen mitä vierestä olen esim fb:n käyttöä seurannut, niin sieltä ei löydä mitään tuoreitakaan juttuja enää sen jälkeen kun ne syötteestä tippuvat.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Toivottavasti tälle ei käy niinkö ADVriderille kun lopettivat Tapatalk tuen siltä. Kåyttö loppui kun seinää tosi monilla. ATK laitetta kun ei ole niin kännykällä selaaminen on yhtä jeepoa. No näillä viestimäärillä ei, mutta tuommonen iso foorumi jää väliin.

Eipä näihin laitteisii oo niin suurta intohimoa enää että jaksas kirjotella mitään. Molempia seuraan kyllä päivittäin, Faboa ja Foorumia.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
MIL
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
Pyörä: KTM 350 exc 2020 ja KTM lc4 400 Mil.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja MIL »

Ehdootasti foorumi. Ensinnäkin en varmasti ole ainut joka ei edes halua olla somessa, itse olen päättänyt että elämä on simppelimpää ilman somea. Toiseksi foorimilla niin valtava määrä tietoa ja kokemuksia pitkältä ajalta että olisi todella sääli jos se näivettyisi. Aloitin lajin 5 vuotta siiten ihan nollista ja olen täältä ammentanut valtavan määrän tietoa jonka avulla olen päässyt lajissa hyvään alkuun ja oppinut kattavasti huoltamaan/korjaamaan koko pyörän.
Stefa74
Viestit: 169
Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Pyörä: Ktm 990 adventure
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja Stefa74 »

Ehdottomasti foorumi! En itse someta kun ei kiinnosta. Foorumeilla käyn lähes päivittäin lukemassa uudet viestit. Paljon tietotaitoa foorumeissa ja helposti saatavilla.
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Käyn pävittäin sekä täällä foorumilla että Facen kurapyöräryhmässä ja saman olen huomannut, että somepuoli on nykyään paljon aktiivisempi. Sen huonoja puolia on kuitenkin, että sinne hukkuu kaikki jo heti parin päivän päästä ja kaikki aiheet on sekaisin samassa virrassa. Täällä aiheet on osastoitu ja niihin on paljon helpompi palata vuosienkin päästä vielä. Tänne olen koittanut kirjoittaa kaiken sellaisen, mistä voisi olla jotakin hyötyä jollekin, ja Faceen vaan tyhjänpäiväistä lätinää. Harmi tosiaan, että tämä foorumipuoli on hiljentynyt näin paljon, ja näin offseasonilla se vielä korostuu.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Juice
Viestit: 800
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja Juice »

Koheltaja kirjoitti: La Joulu 02, 2023 7:37 am
Kuulun vanhaan liittoon, en ole somessa ja se rajaa monia asioita pois keskusteluissa ja yhteydenpidossa mutta pystyn elämään sen kanssa.
+1

Foorumia selaan paljon tv:n nettiselaimella. Tapatalk käytössä lähinnä kuvajahtien kanssa.

18 vuotta tullut pyörittyä täällä foorumilla :shock: Toki hiljaisempia aikoja ollut itselläkin välissä, mutta olen myös laittanut merkille että hiljentynyt on ja paljon menneisiin vuosiin verrattuna.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Avatar
drpepper74
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Foorumia tulee enempi seurattua. Facebuukkia enää harvemmin.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Avatar
PAH
Viestit: 923
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja PAH »

Naamakirjaan en ole rekisteröitynyt eikä ole aikomustakaan.
Kurapyöräfoorumia tulee seurattua ja tätä kautta olen tutustunut valtaosaan ajokavereita, saanut neuvoja ja itsekin yrittänyt olla avuksi muille kykyni mukaan.
Tällä foorumilla on hyvä henki ja toivon sille pitkää ikää.
Heikki
Linky
Viestit: 35
Liittynyt: To Elo 31, 2017 3:08 pm
Pyörä: Triumph Tiger 900

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja Linky »

Kyllä mie kyttään tasasesti molempia.
L4uh4
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 25, 2023 8:57 am
Pyörä: Honda XL650V Transalp
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja L4uh4 »

Kyllä se tämä foorumi on huomattavasti kivempi ja rauhallisempi seurattava kuin vaikkapa Facebook (jossa en itseasiassa enää edes ole). Ääni tälle.

Olen toki tällä foorumilla ja lajin parissa vasta ihan alkutaipaleella, mutta vannoutuneena mutterinpuristelijana täältä löytyy huikeasti jeesiä tuonne roplauspuolelle. Ja projektiosio on taattua viihdettä rauhallisiin yövuoroihin töissä. Pyrin kantamaan oman osuuteni foorumin elossa pysymisessä.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Foorumille myös täältä ääni.
ADVRiderin tapatalkin tuen poisto harmitti, mutta olen tottunut jo selaamaan sitä mobiiliselaimella.
Enkä sieltäkään selaa kuin 1-5 alaosiota/threadia. Aivan liikaa liikennettä pysyä kaikkien perässä.

Tänne taas tulee sen verran harvakseltaan viestejä että helpoin seurata 'uudet viestit' kautta.

Kiitos vaan kaikille jotka jaksaa turinoida.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Mastercutor
Viestit: 2
Liittynyt: Su Syys 13, 2020 4:00 pm
Pyörä: DL 1000 V-Strom
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja Mastercutor »

Ääni foorumille täältäkin.
Avatar
timsin
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 11:44 am
Pyörä: KTM SA
Paikkakunta: Nokia

Re: Foorumi vai Some?

Viesti Kirjoittaja timsin »

Joo ehdottomasti foorumi vaikka hiukan seuraan facen touhujakin, mutta täällä tiedot ovat haettavissa. Tapatalk on mulla käytössä vain kuvarasteja varten.
Vastaa Viestiin