Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 7:07 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2018 8:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Viestit: 1903
Paikkakunta: Luumäki
Pyörä: Gessu
Olen pikku hiljaa kunnostellut tyhjän navettarakennuksen osia nykytarpeita(??!) vastaaviksi. Viime syksynä tein 8,7x3,5m kokoiseen tilaan tyydyttävät korjaamotilat. Joku oli sitä mieltä, että kelpaisi myös asumiseen, mutta ei nyt sentään. Betoniseinät ja laki kalkittu valkeiksi (vanha konsti on parempi kuin moni uusi, kalkkimaali on hyvä ja halpa pinta), lattia maalattu kaksikomponenttimaalilla. Lämpöeristys erittäin hyvä, jos ei täydellinen.
Nyt on viereisen huoneen vuoro. Tilaa on 12,7x4m. Laitoin siihenkin automaattisen nosto-oven. Seinissä ja laessa se sama kalkkipinta. Tänään pesin sen lattian. Hyödynsin parikymmentä vuotta vanhat aiv-liuokset ja käytin niitä pesuaineina. Lopputulos oli aika masentava. Puhdasta kyllä tuli, ei siinä mitään. Mutta se lattian pinta, se on aika surkean näköinen. Ei siitä ole miellyttävän työtilan lattiaksi. Tiedättehän, sitä ei pysty pitämään puhtaana millään, irtohiekkaa pyörii jaloissa jatkuvasti ja mitään pientä, minkä lattialle pudotat, et löydä millään.
Tästä ryhmästä kun löytyy kaikkien alojen erikoisasiantuntijoita ja Pelle Pelottomia, niin löytyisikö hyvin ehdotuksia, mitä tuolle lattialle kannattaisi tehdä? Pitkän päälle järkevintä olisi tietysti laittaa vanhan pinnan päälle ohut uretaani-, tai styroxlevy ja valaa sen päälle uusi 3-4cm paksu laatta. Se ei kuitenkaan taida tulla kysymykseen lähivuosina. Kestääkö tuossa mikään kohtuuhintainen tasoite? Mikään 2-komponenttimaali ei tule kyseeseen hinnan vuoksi. Siis onko olemassa mitään edullista ja toimivaa ratkaisua, mikä kestäisi edes viisi vuotta?
Jos joku keksii toteuttamiseen johtavan ratkaisun, voin tarjota palkkioksi vaikkapa pyörän tai auton talvisäilytyksen, mihin sisältyy huoltomahdollisuus lämpimissä ja hyvin varustetuissa korjaamotiloissa! 8) 8)

Tämän jälkeen voikin sitten alkaa miettimään, mitä tekisi n.300 neliön kuivalla säilytystilalla...


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

_________________
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2018 8:39 pm 

Liittynyt: La Kesä 18, 2016 8:33 pm
Viestit: 8
Pyörä: BMW 650 GS
https://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/ ... 1475.shtml Tätä pystyy myös sävyttämään Betoluxilla. https://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/ ... oohjevideo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2018 8:13 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 9:16 pm
Viestit: 266
Paikkakunta: Laukaa
Pyörä: BMW xchallenge
Bilteman betonipinnoitetta vois ainakin koittaa... ainaki budjettiratkaisu.



Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2018 9:54 am 

Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 5:35 pm
Viestit: 158
Paikkakunta: alavus
Pyörä: adv 990
Jos lähiseudulla teollisuusmaalamo,niin sieltä kyselemään onko epoksi maaleja jääny nurkkiin lojumaan.Väriä tuskin pääsee päättämään,usein ylijäämä sävyt jotain spesiaalia jota ei oo menny kun yhteen projektiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2018 10:24 am 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Viestit: 1903
Paikkakunta: Luumäki
Pyörä: Gessu
markkut kirjoitti:
Bilteman betonipinnoitetta vois ainakin koittaa... ainaki budjettiratkaisu.


"Ei kestä kylmää".

_________________
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2018 9:52 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Viestit: 177
Paikkakunta: Pornainen
Pyörä: AT 98
Mulla on toiminut Nantenin 2 komponentti epoksi hyvin. Tosin käsitelty lattia oli uusi.

Muistaakseni se oli tää: https://nanten.com/application/files/26 ... imaali.pdf

_________________
Koskaan ei asiat ole niin huonosti, etteikö niitä juomalla saisi vielä huonommaksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2018 10:48 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2962
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Tein mopotallini vanhaan hevostalliin, jossa halkeillut kylmä betonilattia kusiränneinen.
Sen päälle levitin tasoitehiekan ja kosteussulkumuovin. Sitten tikkulevyn (vai mikä isolastulevy se nyt virallisesti onkaan) johon ruuvasin raakalautapinnan.
Valmis.
On lämmin, mukava ja helppo imuroida puhtaaksi. En vaihtaisi kivipintaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2018 9:06 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1919
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Jenkkien pakkauslevy=osb
Nykyään käytetään sisustuslevynä aika usein,jostain syystä...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2018 7:10 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1499
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Itse olen unelmoinut osaan verstaasta vanhan ajan konepajalattiaa. Ladotaan puupalikoista jotka ovat pystyssä ja marinoidaan öljyllä vuosien saatossa. Koulun konelabrassa oli sellainen ja Iittalan lasimuseossa pääsee tällaista ihailemaan.

_________________
Ormajoki - Extreme hard adventure team


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2018 9:53 pm 

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Viestit: 178
Pyörä: Kovin monella
Tee ihan lankkulattia 4 tai 5 tuuman lankuista. Ei haittaa vanhassa lattiassa olevat mömmöt tai halkeamat ja kestää isältä pojalle. Suotta ei vanhoissa konepajoissa ollut puulattioita, se on lämmin ja mukavampi jaloille kuin betoni. Eikä ole pinnoitusongelmia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2018 10:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Viestit: 1903
Paikkakunta: Luumäki
Pyörä: Gessu
Olen tuumaillut, että joku n. 30mm paksu pontattu ja pinnoitettu vaneri, siis samanlainen mitä lavavaneriksi jotkut sanovat, voisi olla hyvä. Sen alle styrox-levy tasaamaan ja eristämään. Miltä se kuulostaisi?

_________________
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2018 10:16 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2962
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Jos olisin nyt omaa unelmaverstastani perustamassa, tekisin siihen ilman muuta "palikkalattian".
Siis semmoisen perinteisen pajalattian joka on ladottu irtonaisista 4" pytsypalikoista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2018 10:57 am 

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Viestit: 178
Pyörä: Kovin monella
Se vaatii paljon työtä. Osa niistä on hiekkapohjalle tehty jolloin se on tietysti helpompi saada täysin tasaiseksi. Luja lattia se on mutta tekeminen vaatii paljon työtä. Kyllä kai vanerikin menee mutta siitä tulee pinnan rikkoutuessa helposti tikkija ja säleitä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2018 2:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2743
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Tuleeko puulattioiden kanssa ongelmia mahdollisten sulamisvesien kanssa? Kun tulee talvella ajettia spooriakin niin pyörä on monesti jään ja lumen peitossa kun talliin pukkaa. Itse ratkaissut asian niin että osassa tallin lattiaa on kumimatto jonka päältä imasen sulamisvedet vesi-imurilla pois kun ei ole kaivoa tallissa.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2018 10:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2962
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Vanerilattiasta ei kokemusta ole, mutta luulisin kanssa sen rikkoutuvan jos vähän nastarenkaalla pyöräyttää.
Umpipuulattiafani musta tuli joskus kun kylmälle puolelle semmoisen tein paksuista hevosen polkemista riihen lattialankuista. Siinä on niin mukava korjata autoa talvellakin.
Lämpimällä osastolla, mihin moponkin tuuppaan kuivumaan, lankku ei säiky vähiä vesiä. Kun alkaa jäät tippumaan, otan roskalapiolla isoimmat pois.
Piikirengas toki sitä merkkaa, mutta sehän kuuluu asiaan. Jos ja kun siitä pientä tikkua irtoaa, niin kyllä siinä silti kulutuspintaa riittää noin sadaksi vuodeksi. Toivottavaksi ylikin :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com