Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Sutareita on niin erilaisia. Kirjoitin taannoin tämmöisen:
"Tänään pirtillä kävi tuttu nuohoojamestari kisälleineen. Oli uusi oppi"poika" mukana, jota mestari kädestä pitäen opetti työkalujen käytössä, piipun putsauksessa, sutiluukkujen kautta uunin korrauksessa jne.
Oli mukava seurata sivusta ja kuunnella kuulumisia. Juttua riitti.
Oppilas oli selvästi oppimishaluinen. Kun homman päätteeksi kutsuin äijjät kahville, suppilovahveropiirakalle ja pannukakolle (omavalmistemansikkahillolla), kysyi oppipoika "miten tässä kohtaa kuuluu vastata?"
Siihen pomo: "että juaraanste kahveeta ku ei kerran viinaa tarjota"
Kun välipala oli nautittu, siirryttiin mopopajan puolelle tutkimaan miten enduron rengas nastoitetaan.
Siihen puuhaan mullakin oli jotain jotain ohjetta antaa "
"Tänään pirtillä kävi tuttu nuohoojamestari kisälleineen. Oli uusi oppi"poika" mukana, jota mestari kädestä pitäen opetti työkalujen käytössä, piipun putsauksessa, sutiluukkujen kautta uunin korrauksessa jne.
Oli mukava seurata sivusta ja kuunnella kuulumisia. Juttua riitti.
Oppilas oli selvästi oppimishaluinen. Kun homman päätteeksi kutsuin äijjät kahville, suppilovahveropiirakalle ja pannukakolle (omavalmistemansikkahillolla), kysyi oppipoika "miten tässä kohtaa kuuluu vastata?"
Siihen pomo: "että juaraanste kahveeta ku ei kerran viinaa tarjota"
Kun välipala oli nautittu, siirryttiin mopopajan puolelle tutkimaan miten enduron rengas nastoitetaan.
Siihen puuhaan mullakin oli jotain jotain ohjetta antaa "
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Tuo on totta,jotkut vaan haluaa tehdä työnsä hyvin,toiset laistaa kaikesta jollei katso vierestä. Jälkimmäinen nuohooja oli imassu tuhkatkin pesästä,piipussa ei ole nuohousluukkua,ja tuhka jää vaan piipun pohjalle. Tälläkertaa oli ollu imuri mukana jolla sai laskettua pintaa sen verran että taas mahtuu vuosia pudottamaan.
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Jos täälläpäin posti sekoilee, niin ei ne ihan justiinsa mene muuallakaan. Jokunen viikko sitten minun ovelle tuli tällainen paketti:
Eli tuollaisia tekokukkamattoja pahvilaatikollinen. Vaimo ihmetteli miksi olen moisia tilannut. No kun en ole.. Osoitelappu vahvisti tarinaani:
Kiinasta nuo on peräisin ja ovat seikkailleet Briteissä, Saksassa ja Ranskassa ennenkuin pätkähtivät savon suuntaan. Jos viivakoodi jotain näyttää, niin kukapa mitään osoitelappua lukisi.
Olisi tullut edes jotain hyödyllistä
Kaverilla joku aika sitten lähti yksi paketti palautukseen. Oli ruksinut siihen, että sähköinen ilmoitus saapumisesta. Jonkun järjestelmäongelman takia eivät saaneet sähköistä ilmoitusta laitettua. Eivätkä sitten kuulemma voineet laittaa myöskään perinteistä kun oli se sähköinen ruksittu
Itselläkin tuossa hiljan yhtä pakettia odottelin ja sitten kyselin jo lähettäjältä kun ei sitä kuulunut. Ilmoitti ettei kuulemma löydy osoitetta ja on siten jossain terminaalissa jumissa. Ilmoitin oman osoitteeni uudestaan ja pyysin välittämään rahtiyhtiölle. Paketti tuli seuraavana päivänä ja päällä ainoassa tarrassa oli oma osoite ihan nätisti.
Eli tuollaisia tekokukkamattoja pahvilaatikollinen. Vaimo ihmetteli miksi olen moisia tilannut. No kun en ole.. Osoitelappu vahvisti tarinaani:
Kiinasta nuo on peräisin ja ovat seikkailleet Briteissä, Saksassa ja Ranskassa ennenkuin pätkähtivät savon suuntaan. Jos viivakoodi jotain näyttää, niin kukapa mitään osoitelappua lukisi.
Olisi tullut edes jotain hyödyllistä
Kaverilla joku aika sitten lähti yksi paketti palautukseen. Oli ruksinut siihen, että sähköinen ilmoitus saapumisesta. Jonkun järjestelmäongelman takia eivät saaneet sähköistä ilmoitusta laitettua. Eivätkä sitten kuulemma voineet laittaa myöskään perinteistä kun oli se sähköinen ruksittu
Itselläkin tuossa hiljan yhtä pakettia odottelin ja sitten kyselin jo lähettäjältä kun ei sitä kuulunut. Ilmoitti ettei kuulemma löydy osoitetta ja on siten jossain terminaalissa jumissa. Ilmoitin oman osoitteeni uudestaan ja pyysin välittämään rahtiyhtiölle. Paketti tuli seuraavana päivänä ja päällä ainoassa tarrassa oli oma osoite ihan nätisti.
Neljä vaihdetta riittää.
- bisti
- Viestit: 1514
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Kuitenkin olit tilannut nuo terälehtimatot, et vaan kehdannut myöntää kun vaimo huomasi ne ennenkuin ehdit piilottaa talliin. Siellä sitä olisi mukava makoilla pyörän kanssa ruusunterälehtimatolla
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Postin toiminnasta sain minäkin vähän omakohtaista kokemusta vuoden alussa. Kiinasta tuli paketti kuukaudessa suomeen ja tulliin jäi, sieltä ilmoitus, suoritin maksun ja jäin odottelemaan. Parin viikon päästä ihmettelin kun ei seuranta etene, tulli luovuttanut postille se sanoo. Sitten kyselemään että missähän mahtaa olla, viikon päivät etsivät, ei löydy tuli tuomio. Sitten taistelemaan myyjän kanssa, siellä kehotetaan odottamaan pari viikkoa. Kuukauden päästä paketti onkin ilmestynyt lähipostiin, eli se oli ollut jossain pöydän alla jemmassa useamman viikon??
Toinen valitus koskee 24MX puljua.
Tilasin ketjurataspaketin ja pari muuta tavaraa, paketti tuli alle viikossa,okei tämähän meni hyvin. Ajattelin laatikkoa noutaessa että onpa kevyen oloinen, ketjuthan sieltä puuttui. Sitten ilmoitusta ja sieltä pyydetään valokuvia paketista ja toimitetuista tavaroista. Muutamien postien jälkeen kävikin ilmi että ei siihen ketjurataspakettiin kuulunutkaan ketjuja, oli virheellinen tarjous. Nyt pyytävät palauttamaan rattaat että voivat palauttaa rahat.
Toinen valitus koskee 24MX puljua.
Tilasin ketjurataspaketin ja pari muuta tavaraa, paketti tuli alle viikossa,okei tämähän meni hyvin. Ajattelin laatikkoa noutaessa että onpa kevyen oloinen, ketjuthan sieltä puuttui. Sitten ilmoitusta ja sieltä pyydetään valokuvia paketista ja toimitetuista tavaroista. Muutamien postien jälkeen kävikin ilmi että ei siihen ketjurataspakettiin kuulunutkaan ketjuja, oli virheellinen tarjous. Nyt pyytävät palauttamaan rattaat että voivat palauttaa rahat.
All go, no show !
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Touratech Zega pro sivulaukut tuli hommattua syksyllä Biketeamista , ku halavalla sai. Laukut olivat kokoa 38 -ja 45 litraa , 31 litrasta ei enää B-t:lta saanut. No tää kattaus on ihan passeli ,jos on rouvan kanssa matkassa mutta yksin reissaamiseen toi 45 litranen on todellakin liian iso ja leveä , joten 31 litranen pitää hankkia.
Aloin kyselemään sähköpostitse tätä 31 litrasta Turhateekki lootaa Touratech Nordicilta Ja Vastaus tulikin saman päivän ehtoolla, että kiitos tiedustelusta ja kaikki on ihan fine ja koska lähellä oli Stukholman mopomessut niin minulle vielä luvattiin kelpo messutarjous ko. purkista mutta tarjouksen suuruus sitten olikin vaikea julkituoda .
kerroin seuraavassa sähköpostissa itsekin tulevani Tukholman messuille ja jos he voisivat tuoda sivulootan sinne niin säästäisin vielä postituskulut Suomeen , lootan hintaakin taas tiedustelin.
Tämä ei seitten käynytkään laatuun laisinkaan mutta messutarjous luvattiin laskea ja voisin lootani maksaa messuilla ja se sitten myöhemmin messujen jälkeen postitettaisiin minulle. No tähän oli tyytyminen. Messutarjouksen suuruutta ei vieläkään ollut mahdollista kertoa.
Noh , lukuisten sähköpostien jälkeen lopulliseksi hinnaksi paperiin päätyi 327€ lähetyskuluineen. Hyväksyin tämän hinnan.
laskun maksaminen olikin sitten taas oma shownsa .Messuilla ei sitä sitten kumminkaan voinut maksaa, Visalla ei voinut maksaa vaan piti maksaa sähköpostiin tulleella pankkisiirrolla ,jossa ei ollut esim minkäännäköstä viitenumeroa , eli olisiko ruotsiksi referensnummer. En tosin tiedä tavataanko ruotsissa lainkaan käyttää tällaista viitenumeroa tms. numerosarjaa?
laskun sain lopulta maksettua kun naputtelin viestikenttään asiakasnumeron, jota ihmettelin( en ollut luonut koskaan asiakastunnuksia Touratech nordic:lle ,koska en koskaan ole sieltä mitään tilannut) tuotteen nimen ja Touratech:n tuotenumeron.
5 päivää laskun maksamisesta ei mulle ollut tullut minkäännäköstä tiedotetta onko rahat tulleet perille , Odotin vielä pari päivää ja kirjoittelin taas vaikka kuinka monennen kerran sähköpostia , posti meni tähän malliin : Olen tilannut.-ja maksanut (päiväys) Touratech zega pro 31 litran normi alumiini sivulaukun ja olisi pari kysymystä. 1: Onko tilaukseni ok ? 2: minulla on näköjään asiakasnumerokin teille ,vaikka en koskaan ole tunnuksia luonut , onko tellä osoite mihin lähetätte tämän jo viikko sitten maksamani tilauksen ? Allekirjoitukseksi laitoin nimeni ja osoitetiedot.
Vastaus tuli parin päivän päästä , jossa kertoivat maksun saapuneen ja kiittivät toimitusosoitteesta. Sivulaukun lupasivat lähettää parin päivän kuluttua. Tässä oli tullut tehtyä jo niin monta sähköpostia yhden helvetin sivulaukun takia , et ei kyllä vähän jännitti , että mitä sieltä oikein tulee?
Tavaraa on tullut tilattua ympäri maailmaa mutta tää oli kyllä yksi vaikeimmista taikka aikaa vievimmistä. Emmä taida enää tuolta Touratech Nordicilta tilata yhtään mitään.
Sivuloota lopulta tuli ja oli vielä oikeanlainenkin ja rahalle sai vastinetta. Pahoittelut pitkästä romaanista mutta jos joku jaksaa tämän lukea niin tän voi ottaa , vaikka vinkkinä , et pittää olla kärsivällinen Tämän puulaakin kyseessä ollessa vai oliko vaan huonoa tuurintynkää ? Kyllä ennen oli kaikki paremmin.
Aloin kyselemään sähköpostitse tätä 31 litrasta Turhateekki lootaa Touratech Nordicilta Ja Vastaus tulikin saman päivän ehtoolla, että kiitos tiedustelusta ja kaikki on ihan fine ja koska lähellä oli Stukholman mopomessut niin minulle vielä luvattiin kelpo messutarjous ko. purkista mutta tarjouksen suuruus sitten olikin vaikea julkituoda .
kerroin seuraavassa sähköpostissa itsekin tulevani Tukholman messuille ja jos he voisivat tuoda sivulootan sinne niin säästäisin vielä postituskulut Suomeen , lootan hintaakin taas tiedustelin.
Tämä ei seitten käynytkään laatuun laisinkaan mutta messutarjous luvattiin laskea ja voisin lootani maksaa messuilla ja se sitten myöhemmin messujen jälkeen postitettaisiin minulle. No tähän oli tyytyminen. Messutarjouksen suuruutta ei vieläkään ollut mahdollista kertoa.
Noh , lukuisten sähköpostien jälkeen lopulliseksi hinnaksi paperiin päätyi 327€ lähetyskuluineen. Hyväksyin tämän hinnan.
laskun maksaminen olikin sitten taas oma shownsa .Messuilla ei sitä sitten kumminkaan voinut maksaa, Visalla ei voinut maksaa vaan piti maksaa sähköpostiin tulleella pankkisiirrolla ,jossa ei ollut esim minkäännäköstä viitenumeroa , eli olisiko ruotsiksi referensnummer. En tosin tiedä tavataanko ruotsissa lainkaan käyttää tällaista viitenumeroa tms. numerosarjaa?
laskun sain lopulta maksettua kun naputtelin viestikenttään asiakasnumeron, jota ihmettelin( en ollut luonut koskaan asiakastunnuksia Touratech nordic:lle ,koska en koskaan ole sieltä mitään tilannut) tuotteen nimen ja Touratech:n tuotenumeron.
5 päivää laskun maksamisesta ei mulle ollut tullut minkäännäköstä tiedotetta onko rahat tulleet perille , Odotin vielä pari päivää ja kirjoittelin taas vaikka kuinka monennen kerran sähköpostia , posti meni tähän malliin : Olen tilannut.-ja maksanut (päiväys) Touratech zega pro 31 litran normi alumiini sivulaukun ja olisi pari kysymystä. 1: Onko tilaukseni ok ? 2: minulla on näköjään asiakasnumerokin teille ,vaikka en koskaan ole tunnuksia luonut , onko tellä osoite mihin lähetätte tämän jo viikko sitten maksamani tilauksen ? Allekirjoitukseksi laitoin nimeni ja osoitetiedot.
Vastaus tuli parin päivän päästä , jossa kertoivat maksun saapuneen ja kiittivät toimitusosoitteesta. Sivulaukun lupasivat lähettää parin päivän kuluttua. Tässä oli tullut tehtyä jo niin monta sähköpostia yhden helvetin sivulaukun takia , et ei kyllä vähän jännitti , että mitä sieltä oikein tulee?
Tavaraa on tullut tilattua ympäri maailmaa mutta tää oli kyllä yksi vaikeimmista taikka aikaa vievimmistä. Emmä taida enää tuolta Touratech Nordicilta tilata yhtään mitään.
Sivuloota lopulta tuli ja oli vielä oikeanlainenkin ja rahalle sai vastinetta. Pahoittelut pitkästä romaanista mutta jos joku jaksaa tämän lukea niin tän voi ottaa , vaikka vinkkinä , et pittää olla kärsivällinen Tämän puulaakin kyseessä ollessa vai oliko vaan huonoa tuurintynkää ? Kyllä ennen oli kaikki paremmin.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- _JPA_
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Drivos.
Verkkokaupan varastosaldo ei tarkoita välttämättä verkkokaupan varastoa.
Se voi tarkoittaa myös maahantuojan varastoa, josta tavarat täytyy ensin saada kauppiaalle ja sitten vasta asiakkaalle.
2 viikossa ei vielä tapahdu välttämättä mitään.
Verkkokaupan varastosaldo ei tarkoita välttämättä verkkokaupan varastoa.
Se voi tarkoittaa myös maahantuojan varastoa, josta tavarat täytyy ensin saada kauppiaalle ja sitten vasta asiakkaalle.
2 viikossa ei vielä tapahdu välttämättä mitään.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Suomen Kiinnikekeskus Tampere antoi harhaanjohtavaa tietoa momenttiavaimen maahantuojalle ja sitä kautta asianosaiselle sanomalla, että heillä on Porissa momenttiavaimen kalibrointilaitteeet ja he voivat tarkistaa avaimen. 27.4.2020vein maahantuojan sovittua liikkeen kanssa asiasta avaimen tarkistukseen. Eilen 25.5.20 tuli soitto, että avain valmis. Iskettiin se tiskiin , mukana lappu, että avain kunnossa. En hyväksynyt, vaan vaaadin kalibrointipöytäkirjan allekirjoituksin. EI löytynyt! Myyjä soitti Poriin ja kertoi, että ovat vähällä miehityksellä ja on kiirettä sekä ettei heillä ole kalibrointilaitetta!?
Eli Valohoitoa annettu kuukausi ja lisäksi momenttiavainta EI oltu tarkastuksen jälkeen nollattu, vaan jätetty 10 Nm:iin! Hei halloo mitä palvelua! Mitenkähän se oli tarkistettu- herää kysymys? Ei uskoisi, että näin korona-aikaan liikkeellä on varaa toimia näin! Nähtävästi menee liian hyvin! Saivatkohan valtiolta 100 000€ toiminnan kehittämiseen?
Soitto maahantuojalle ja avain pois ja viety nyt kalibrointia suorittavaan Tamperelaiseen liikkeeseen. Katsotaan, miten homma jatkuu...
Ps. Jos tulee väärät momentit pyörään, niin voi henki lähteä! Kuka korvaa!
Eli Valohoitoa annettu kuukausi ja lisäksi momenttiavainta EI oltu tarkastuksen jälkeen nollattu, vaan jätetty 10 Nm:iin! Hei halloo mitä palvelua! Mitenkähän se oli tarkistettu- herää kysymys? Ei uskoisi, että näin korona-aikaan liikkeellä on varaa toimia näin! Nähtävästi menee liian hyvin! Saivatkohan valtiolta 100 000€ toiminnan kehittämiseen?
Soitto maahantuojalle ja avain pois ja viety nyt kalibrointia suorittavaan Tamperelaiseen liikkeeseen. Katsotaan, miten homma jatkuu...
Ps. Jos tulee väärät momentit pyörään, niin voi henki lähteä! Kuka korvaa!
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Tunnetko ketään kapiaista pirkkalasta? Lyöt sen avaimen sille käteen ja pyydä naksauttamaan lentokonehallin penkissä.
Tulee ainakin 110% varma tulos.
Siellä testataan avain aina ennen käyttöä.
Tulee ainakin 110% varma tulos.
Siellä testataan avain aina ennen käyttöä.
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Tammerdiesel on kanssa Tampereella vai Pirkkalaako se on...
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Antaa nyt ensin maahantuojan selvittää. Momavain ostettu maaliskuussa 2020 ja takuu voimassa. Viralliseen, momenttiavainten kalibrointia suorittavaan firmaan Tampereella sen vein. Kyseistä firmaa alunalkaen ehdotin maahantuojalle, mutta silloin se ei heille kelvannut.
Kiitos vinkeistä!
Ps. Itse työelämässä olleena tiedän, kuinka momenttiavain tarkistetaan ja että tarkistuksesta kuuluu tehdä mittauspöytäkirja mittauksensuorittajan allekirjoituksella varustettuna useammalla momenttiarvolla ja toistokerralla. Tällaista en saanut! No, eipä tämän kokemuksen myötä ole mitään asiaa ko liikkeeseen. Asiakasta palveltaessa kannattaisi vähän miettiä millaisen palvelun ja kuvan antaa itsestään! Huono maine kiirii...
Kiitos vinkeistä!
Ps. Itse työelämässä olleena tiedän, kuinka momenttiavain tarkistetaan ja että tarkistuksesta kuuluu tehdä mittauspöytäkirja mittauksensuorittajan allekirjoituksella varustettuna useammalla momenttiarvolla ja toistokerralla. Tällaista en saanut! No, eipä tämän kokemuksen myötä ole mitään asiaa ko liikkeeseen. Asiakasta palveltaessa kannattaisi vähän miettiä millaisen palvelun ja kuvan antaa itsestään! Huono maine kiirii...
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Onko tiedossa tutkittuja tapauksia että näin on käynyt?oppeS kirjoitti:Ps. Jos tulee väärät momentit pyörään, niin voi henki lähteä! Kuka korvaa!
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Ei tietoa! Mutta ei voi kieltää etteikö näin olisi/ on / tulee käymään. Onnettomuustutkintalautakunnan tulee huomioida myös tämä seikka tutkimuksissaan.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Enemmän olisin huolissani siitä että porukat luottaa huoltsikoiden rengaspainemittareihin ja tunnetusti niissä on suuriakin heittoja.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta
Momenttiavaimelle sallitaan kalibroinnissa teollisuudessa +/-6% virhe. Jos momenttiavain ostohetkellä näyttää säädettäessä 10 Nm:iin 11.75 Nm, niin jotain on jo pahasti pielessä! Sallittu virhemarginaali ylittyy reippaasti.
Moottoripyörässä on monta kriittistä kohtaa, jolle valmistaja on antanut momenttiarvon. Ken niitä ei noudata, ottaa tietoisen riskin!
Moottoripyörässä on monta kriittistä kohtaa, jolle valmistaja on antanut momenttiarvon. Ken niitä ei noudata, ottaa tietoisen riskin!