Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
timo
Viestit: 3018
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja timo »

Sutareita on niin erilaisia. Kirjoitin taannoin tämmöisen:

"Tänään pirtillä kävi tuttu nuohoojamestari kisälleineen. Oli uusi oppi"poika" mukana, jota mestari kädestä pitäen opetti työkalujen käytössä, piipun putsauksessa, sutiluukkujen kautta uunin korrauksessa jne.
Oli mukava seurata sivusta ja kuunnella kuulumisia. Juttua riitti.
Oppilas oli selvästi oppimishaluinen. Kun homman päätteeksi kutsuin äijjät kahville, suppilovahveropiirakalle ja pannukakolle (omavalmistemansikkahillolla), kysyi oppipoika "miten tässä kohtaa kuuluu vastata?"
Siihen pomo: "että juaraanste kahveeta ku ei kerran viinaa tarjota" :)
Kun välipala oli nautittu, siirryttiin mopopajan puolelle tutkimaan miten enduron rengas nastoitetaan.
Siihen puuhaan mullakin oli jotain jotain ohjetta antaa :P "
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Tuo on totta,jotkut vaan haluaa tehdä työnsä hyvin,toiset laistaa kaikesta jollei katso vierestä. Jälkimmäinen nuohooja oli imassu tuhkatkin pesästä,piipussa ei ole nuohousluukkua,ja tuhka jää vaan piipun pohjalle. Tälläkertaa oli ollu imuri mukana jolla sai laskettua pintaa sen verran että taas mahtuu vuosia pudottamaan.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja THä »

Jos täälläpäin posti sekoilee, niin ei ne ihan justiinsa mene muuallakaan. Jokunen viikko sitten minun ovelle tuli tällainen paketti:

Kuva

Eli tuollaisia tekokukkamattoja pahvilaatikollinen. Vaimo ihmetteli miksi olen moisia tilannut. No kun en ole.. Osoitelappu vahvisti tarinaani:

Kuva

Kiinasta nuo on peräisin ja ovat seikkailleet Briteissä, Saksassa ja Ranskassa ennenkuin pätkähtivät savon suuntaan. Jos viivakoodi jotain näyttää, niin kukapa mitään osoitelappua lukisi.

Olisi tullut edes jotain hyödyllistä :lol:

Kaverilla joku aika sitten lähti yksi paketti palautukseen. Oli ruksinut siihen, että sähköinen ilmoitus saapumisesta. Jonkun järjestelmäongelman takia eivät saaneet sähköistä ilmoitusta laitettua. Eivätkä sitten kuulemma voineet laittaa myöskään perinteistä kun oli se sähköinen ruksittu :roll:

Itselläkin tuossa hiljan yhtä pakettia odottelin ja sitten kyselin jo lähettäjältä kun ei sitä kuulunut. Ilmoitti ettei kuulemma löydy osoitetta ja on siten jossain terminaalissa jumissa. Ilmoitin oman osoitteeni uudestaan ja pyysin välittämään rahtiyhtiölle. Paketti tuli seuraavana päivänä ja päällä ainoassa tarrassa oli oma osoite ihan nätisti.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja bisti »

Kuitenkin olit tilannut nuo terälehtimatot, et vaan kehdannut myöntää kun vaimo huomasi ne ennenkuin ehdit piilottaa talliin. Siellä sitä olisi mukava makoilla pyörän kanssa ruusunterälehtimatolla :mrgreen: :lol:
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
jolami
Viestit: 454
Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 12:55 pm
Pyörä: F650ST
Paikkakunta: Siuntio

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja jolami »

Postin toiminnasta sain minäkin vähän omakohtaista kokemusta vuoden alussa. Kiinasta tuli paketti kuukaudessa suomeen ja tulliin jäi, sieltä ilmoitus, suoritin maksun ja jäin odottelemaan. Parin viikon päästä ihmettelin kun ei seuranta etene, tulli luovuttanut postille se sanoo. Sitten kyselemään että missähän mahtaa olla, viikon päivät etsivät, ei löydy tuli tuomio. Sitten taistelemaan myyjän kanssa, siellä kehotetaan odottamaan pari viikkoa. Kuukauden päästä paketti onkin ilmestynyt lähipostiin, eli se oli ollut jossain pöydän alla jemmassa useamman viikon??

Toinen valitus koskee 24MX puljua.
Tilasin ketjurataspaketin ja pari muuta tavaraa, paketti tuli alle viikossa,okei tämähän meni hyvin. Ajattelin laatikkoa noutaessa että onpa kevyen oloinen, ketjuthan sieltä puuttui. Sitten ilmoitusta ja sieltä pyydetään valokuvia paketista ja toimitetuista tavaroista. Muutamien postien jälkeen kävikin ilmi että ei siihen ketjurataspakettiin kuulunutkaan ketjuja, oli virheellinen tarjous. Nyt pyytävät palauttamaan rattaat että voivat palauttaa rahat.
All go, no show !
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Touratech Zega pro sivulaukut tuli hommattua syksyllä Biketeamista , ku halavalla sai. Laukut olivat kokoa 38 -ja 45 litraa , 31 litrasta ei enää B-t:lta saanut. No tää kattaus on ihan passeli ,jos on rouvan kanssa matkassa mutta yksin reissaamiseen toi 45 litranen on todellakin liian iso ja leveä , joten 31 litranen pitää hankkia.
Aloin kyselemään sähköpostitse tätä 31 litrasta Turhateekki lootaa Touratech Nordicilta Ja Vastaus tulikin saman päivän ehtoolla, että kiitos tiedustelusta ja kaikki on ihan fine ja koska lähellä oli Stukholman mopomessut niin minulle vielä luvattiin kelpo messutarjous ko. purkista mutta tarjouksen suuruus sitten olikin vaikea julkituoda .
kerroin seuraavassa sähköpostissa itsekin tulevani Tukholman messuille ja jos he voisivat tuoda sivulootan sinne niin säästäisin vielä postituskulut Suomeen , lootan hintaakin taas tiedustelin.
Tämä ei seitten käynytkään laatuun laisinkaan mutta messutarjous luvattiin laskea ja voisin lootani maksaa messuilla ja se sitten myöhemmin messujen jälkeen postitettaisiin minulle. No tähän oli tyytyminen. Messutarjouksen suuruutta ei vieläkään ollut mahdollista kertoa.
Noh , lukuisten sähköpostien jälkeen lopulliseksi hinnaksi paperiin päätyi 327€ lähetyskuluineen. Hyväksyin tämän hinnan.
laskun maksaminen olikin sitten taas oma shownsa .Messuilla ei sitä sitten kumminkaan voinut maksaa, Visalla ei voinut maksaa vaan piti maksaa sähköpostiin tulleella pankkisiirrolla ,jossa ei ollut esim minkäännäköstä viitenumeroa , eli olisiko ruotsiksi referensnummer. En tosin tiedä tavataanko ruotsissa lainkaan käyttää tällaista viitenumeroa tms. numerosarjaa?
laskun sain lopulta maksettua kun naputtelin viestikenttään asiakasnumeron, jota ihmettelin( en ollut luonut koskaan asiakastunnuksia Touratech nordic:lle ,koska en koskaan ole sieltä mitään tilannut) tuotteen nimen ja Touratech:n tuotenumeron.
5 päivää laskun maksamisesta ei mulle ollut tullut minkäännäköstä tiedotetta onko rahat tulleet perille , Odotin vielä pari päivää ja kirjoittelin taas vaikka kuinka monennen kerran sähköpostia , posti meni tähän malliin : Olen tilannut.-ja maksanut (päiväys) Touratech zega pro 31 litran normi alumiini sivulaukun ja olisi pari kysymystä. 1: Onko tilaukseni ok ? 2: minulla on näköjään asiakasnumerokin teille ,vaikka en koskaan ole tunnuksia luonut , onko tellä osoite mihin lähetätte tämän jo viikko sitten maksamani tilauksen ? Allekirjoitukseksi laitoin nimeni ja osoitetiedot.
Vastaus tuli parin päivän päästä , jossa kertoivat maksun saapuneen ja kiittivät toimitusosoitteesta. Sivulaukun lupasivat lähettää parin päivän kuluttua. Tässä oli tullut tehtyä jo niin monta sähköpostia yhden helvetin sivulaukun takia , et ei kyllä vähän jännitti , että mitä sieltä oikein tulee?
Tavaraa on tullut tilattua ympäri maailmaa mutta tää oli kyllä yksi vaikeimmista taikka aikaa vievimmistä. Emmä taida enää tuolta Touratech Nordicilta tilata yhtään mitään.
Sivuloota lopulta tuli ja oli vielä oikeanlainenkin ja rahalle sai vastinetta. Pahoittelut pitkästä romaanista mutta jos joku jaksaa tämän lukea niin tän voi ottaa , vaikka vinkkinä , et pittää olla kärsivällinen Tämän puulaakin kyseessä ollessa vai oliko vaan huonoa tuurintynkää ? Kyllä ennen oli kaikki paremmin.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
_JPA_
Viestit: 665
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Drivos.
Verkkokaupan varastosaldo ei tarkoita välttämättä verkkokaupan varastoa.
Se voi tarkoittaa myös maahantuojan varastoa, josta tavarat täytyy ensin saada kauppiaalle ja sitten vasta asiakkaalle.
2 viikossa ei vielä tapahdu välttämättä mitään.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Suomen Kiinnikekeskus Tampere antoi harhaanjohtavaa tietoa momenttiavaimen maahantuojalle ja sitä kautta asianosaiselle sanomalla, että heillä on Porissa momenttiavaimen kalibrointilaitteeet ja he voivat tarkistaa avaimen. 27.4.2020vein maahantuojan sovittua liikkeen kanssa asiasta avaimen tarkistukseen. Eilen 25.5.20 tuli soitto, että avain valmis. Iskettiin se tiskiin , mukana lappu, että avain kunnossa. En hyväksynyt, vaan vaaadin kalibrointipöytäkirjan allekirjoituksin. EI löytynyt! Myyjä soitti Poriin ja kertoi, että ovat vähällä miehityksellä ja on kiirettä sekä ettei heillä ole kalibrointilaitetta!?
Eli Valohoitoa annettu kuukausi ja lisäksi momenttiavainta EI oltu tarkastuksen jälkeen nollattu, vaan jätetty 10 Nm:iin! Hei halloo mitä palvelua! Mitenkähän se oli tarkistettu- herää kysymys? Ei uskoisi, että näin korona-aikaan liikkeellä on varaa toimia näin! Nähtävästi menee liian hyvin! Saivatkohan valtiolta 100 000€ toiminnan kehittämiseen?
Soitto maahantuojalle ja avain pois ja viety nyt kalibrointia suorittavaan Tamperelaiseen liikkeeseen. Katsotaan, miten homma jatkuu...

Ps. Jos tulee väärät momentit pyörään, niin voi henki lähteä! Kuka korvaa!
jyrze
Viestit: 31
Liittynyt: Su Elo 27, 2006 9:51 pm
Pyörä: 950 adv
Paikkakunta: Pori

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja jyrze »

Tunnetko ketään kapiaista pirkkalasta? Lyöt sen avaimen sille käteen ja pyydä naksauttamaan lentokonehallin penkissä.
Tulee ainakin 110% varma tulos.

Siellä testataan avain aina ennen käyttöä.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja mico »

Tammerdiesel on kanssa Tampereella vai Pirkkalaako se on...
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Antaa nyt ensin maahantuojan selvittää. Momavain ostettu maaliskuussa 2020 ja takuu voimassa. Viralliseen, momenttiavainten kalibrointia suorittavaan firmaan Tampereella sen vein. Kyseistä firmaa alunalkaen ehdotin maahantuojalle, mutta silloin se ei heille kelvannut.
Kiitos vinkeistä!
Ps. Itse työelämässä olleena tiedän, kuinka momenttiavain tarkistetaan ja että tarkistuksesta kuuluu tehdä mittauspöytäkirja mittauksensuorittajan allekirjoituksella varustettuna useammalla momenttiarvolla ja toistokerralla. Tällaista en saanut! No, eipä tämän kokemuksen myötä ole mitään asiaa ko liikkeeseen. Asiakasta palveltaessa kannattaisi vähän miettiä millaisen palvelun ja kuvan antaa itsestään! Huono maine kiirii...
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

oppeS kirjoitti:Ps. Jos tulee väärät momentit pyörään, niin voi henki lähteä! Kuka korvaa!
Onko tiedossa tutkittuja tapauksia että näin on käynyt?
Kylätason kurapyöräilijä.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Ei tietoa! Mutta ei voi kieltää etteikö näin olisi/ on / tulee käymään. Onnettomuustutkintalautakunnan tulee huomioida myös tämä seikka tutkimuksissaan.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Enemmän olisin huolissani siitä että porukat luottaa huoltsikoiden rengaspainemittareihin ja tunnetusti niissä on suuriakin heittoja.
Kylätason kurapyöräilijä.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Momenttiavaimelle sallitaan kalibroinnissa teollisuudessa +/-6% virhe. Jos momenttiavain ostohetkellä näyttää säädettäessä 10 Nm:iin 11.75 Nm, niin jotain on jo pahasti pielessä! Sallittu virhemarginaali ylittyy reippaasti.
Moottoripyörässä on monta kriittistä kohtaa, jolle valmistaja on antanut momenttiarvon. Ken niitä ei noudata, ottaa tietoisen riskin!
Vastaa Viestiin