CC luokalle jääminen?

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

CC luokalle jääminen?

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Miten tuosta CrossCountryn B-luokasta pääsee takaisin C-luokkaan kun tuo totinen kilpailu ei ole mun juttu?
Keep calm and love fossil fuels.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: CC luokalle jääminen?

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Olikohan se niin, että kaksi vuotta pitää olla kilpeilematta, niin luokitus putoaa yhtä pykälää alempaan luokkaan. Säännöistä löytyy varmasti, kun vain luet läpi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
drz_pete
Viestit: 25
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:29 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -19
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: CC luokalle jääminen?

Viesti Kirjoittaja drz_pete »

Tämäpä olikin hyvä ja mielenkiintoinen kysymys! Itsekin nousin taannoin CC:ssä B-luokkaan. Silti olen edelleen täysin harrastelija niin vauhdin, kunnon kuin ajokertojen tiheyden mittareilla.

Olihan harrasteluokassa hauskempi ajaa kun sijoitukset olivat noin top 30 joka kisassa. Sitä tunsi olevansa kovempikin kuski. 8) B-luokkaan nousun myötä CC-kisojen tavoitteeksi on täytynyt asettaa se ettei jää luokan ja lähdön viimeiseksi. :) Toisaalta, CC-kilpailujen päälähdössä ajaessa pääsee näkemään nopeampien kuskien kisavauhtia. Ainakin itseäni motivoi yrittämään enemmän kun on niitä nopeampia, joiden perässä yrittää roikkua. Se ei vaan yleensä ole kovin pitkä yritys, kunnes nopeampi on kadonnut horisonttiin. Parin-kolmen kierroksen jälkeen se oma paikka letkasta on yleensä löytynyt. Parissa viime kisassa on ollut positiivista havaita, että letkasta on löytynyt muitakin liki samaa vauhtia ajavia, joiden kanssa on tullut jonkinlainen kilpaa ajamisen tunne.

Omalla kohdallani yksi huono puoli CC:n B-luokittelussa on. Endurossa olen C-luokiteltu, joten numeroiden pitää olla mustat valkoisella pohjalla. B-luokittelun mukaan väritys on päin vastoin. Sitten kun ajaa molempia lajeja niin saa olla joka kisaan vaihtamassa numeroita. Tähänhän on tietysti ihan selvä vastaus: nousee B-luokkaan myös endorossa niin ei tarvitse vaihdella numeroita. :lol: Toinen vaihtoehto olisi mennä kylmästi valkopohjaisilla numeroilla CC:n katsastukseen. Eipä niihin olla tunnuttu kovin tiukalla kädellä puuttuvan, varsinkaan kansallisissa CC-kisoissa. Oma vika siis joka tapauksessa. Mitäs olen liian a) hidas, b) tunnollinen.

Enpä ollut itse aikaisemmin eded harkinnut tätä luokalle jäänti vaihtoehtoa, mutta CC-kisojen luokkakeskusteluja seuraanneena uskoisin, että vaikka olet CC:ssä B-luokiteltu kuski niin uskonpa, että ilmoittautumalla seuravassa kisassa kylmästi harrastelijalähtöön ongelmasi on ratkaistu. En jaksa uskoa, että kellään kisajärjestäjällä (liitosta nyt puhumattakaan) on aikaa tai resursseja (mielenkiinnosta puhumattakaan) tarkistaa jokaisen kuskin luokitusta. Virallisestihan asia taitaa olla niin kuin Jani M totesi, että älä osallistu liiton alaisiin kisoihin kahteen vuoteen niin luokittelusi tippuu yhdellä alaspäin.
lokari1
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:13 pm
Pyörä: Bmw 1100 gs 1999.Beta 250 rr 2018
Paikkakunta: Jämsä

Re: CC luokalle jääminen?

Viesti Kirjoittaja lokari1 »

Itse anoin lajiryhmältä kesällä endurossa luokan laskua b,c;hen.Loukkaantumisen takia ajo vauhti ei ole samaa kuin ennen.vastaus tuli parissa tunnissa että onnistuu.Trialin puolella olen myös pyytänyt luokan vaihtoa ,onnistui myös.Nämä laji ryhmät ovat ainakin käyttävät maalais järkeä.Mitä järkeä ajaa luokassa jossa ei nauti kilpailusta.tämähän on vain harrastusta.Ota yhteyttä cc laji ryhmää,perustele toiveesi.
T;Tapsa
petrol
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
Paikkakunta: Imatra

Re: CC luokalle jääminen?

Viesti Kirjoittaja petrol »

Luokan alennus siis onnistui, hienoa. Pitää itsekin anoa, joskus talvella nostettu beehen mutta kesävauhti on jotain c-luokan puoliväliä. Pitääkin laittaa postia. Tosiaan ei saa ajaa MITÄÄN liiton alaisia kisoja kahteen vuoteen, ei edes mopokisaa.
petrol
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
Paikkakunta: Imatra

Re: CC luokalle jääminen?

Viesti Kirjoittaja petrol »

Noin. Jatkossa taas C-luokassa, toivottavasti taso on tarpeeksi hyvä ettei pidä protestia tehdä itsestään :) B-luokkaan en endurossa aio enää nousta.
lokari1
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:13 pm
Pyörä: Bmw 1100 gs 1999.Beta 250 rr 2018
Paikkakunta: Jämsä

Re: CC luokalle jääminen?

Viesti Kirjoittaja lokari1 »

Kyllä siellä kuunnellaan jos perusteet ovat asialliset.Hyvä kun sait sopivan luokan,harrastukselle.
Vastaa Viestiin