Päitsi 2014

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Päitsi 2014

Viesti Kirjoittaja THA »

Vähän siistin, kun en ole enää niin raivona tuosta kohtelusta, ja korjailin typomokia, oli eilen vähän kivuliasta näppäillä. Vieläkin on semmoinen pieni kihelmöinti ja pistely kämmenissä, mutta hyvin pysy aamun jo liitu hyppysissä :)
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Päitsi 2014

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

No, pannaanpa vähän :wink: toisenlainen näkökulma ko kisaan. Tietysti ensinnäkin harmittaa kovasti se jotta olin se heikko lenkki ja minun mokaan päättyi koko partion tuloksen metsästys ja siten tuloksen saanti. Jälkikäteen on helppo jossitella mutta selvästikin oli virhearvio jotta ei Sysmässä vaihtanut sisäkumia paikalleen kun solu oli jo selvästi pehmennyt. Puntaroin siinä jotta josko se Vierumäelle kestäisi eikä sitä myöten tulisi isosti AT:tä ja mahdollista myöhärajaa eteen... väärä arvio, muutama kymmenen kilometriä myöhemmin tilanne oli tämä:
Päitsi 1.jpg
Ja siis tuo ohut rinkula pyörän takana on alunperin halkaisijaltaan yli kymmen senttinen solusisäkumi.
Päitsi 2.jpg
Tuli siis panostettua oikein todella jotta olisi puhkeamaton sisärengas mutta lopputulos oli aikalailla päinvastainen. :cry: :cry:
Lopputuloksena voi todeta tuosta jotta kun solu alkaa pehmetä siten että sen selvästi huomaa niin ei kannata enää jatkaa vaan se on hetimiten vaihdettava, nyt tiedän senkin. :oops: :oops:
Oli muuten Tecnomousse solu, täysin käyttämätön ja hieman liian iso alkuun eli kohtuu kova kumi alkuun. Vauhtia tuli ehken pidettyä vähän liikaa kai sitten eli paineltiin noin 80-82 siirtymillä. Toki myös jotta lunta tai edes vettä ei ollut juurikaan teillä ja painoa ukolla reilusti. No olkoon opiksi ainakin minulle.

Tuijan kommentteihin pitää siinä mielessä yhtyä jotta oli kyllä melko hassua jotta järjestäjillä ei ollut juurikaan tietoa partioluokan säännöistä ja ei kyllä meilläkään. Niinpä kun niitä koitti kysellä niin kukaan ketä ennen lähtöä tavoitti ei osannut sanoa. Eipä sitten osannut maastossakaan niitä sääntöjä järjestäjät ja aiheuttivat hieman hämmennytä ja huvitusta tulkinnoillaan mutta varsinaisesti ei niistä meille haittaa ollut. Yhtään AT minuuttia ei tullut. Silti oli kyllä huvittavaa kuinka ensimmäisenä AT asemalle mennyt saattoi saada minuuttia myöhäisemmän saapumisajan kuin viimeisenä tullut vaikka kaikki meni peräkkäin heti kellon vaihduttua. :o :D

Toisaalta kyllä kaikilta järjestäjiltä sai erittäin hyvää kohtelua ja muutenkin (noita partioluokan sääntöongelmia lukuunottamatta) järjetelyt olivat minun näkökulmasta onnistuneet. Myös kun tuli tuo keskeytys niin hoitelivat minut huoltoon mallikkaasti ja siten että ei jäänyt yhtään vaivautunut tms olo vaan hyvin ystävllisesti ja kaikkensa minun auttamiseksi tehden. Isot peukut kyllä TAAS raatoauton väelle. Ei ollut eka kerta kun sen palveluja käytti (-12 myös) ja taas sama vanhempi herra ja yhtä mukava kuten kaverinsakin.

Siinä jotta voiko tai kannattaako lähteä partioluokkaan niin olen kyllä toista mieltä kuin Tuija. Toki niin että virallinen tulos jää saamatta jos joku lenkki pettää mutta saapahan ajaa kavereiden kanssa yhdessä tuon sinänsä hienon kisan. Jakaa kokemuksia ja tuntemuksia koko ajan. Meitä kilpailun järjestäjät kehuivat jotta olimme ymmärtäneet partioluokan ajatuksen mitä sitä luotaessa oli ajateltu. Siis jotta ajetaan joukkueena, yhdessä, autetaan toisia sekä myötä että vastamäessä, ei koiteta saada kovia henkilökohtaisia aikoja vaan tuoda koko joukkue (Partio) maaliin mahdollisimman hyvin ja turvallisesti. Tuossa sinänsä minun mielestä onnituttiinkin aika hyvin ja oli kivaa (muuten kuin tuo minun moka/keskeytys tietty vähän latisti). Se jotta netissä ei nyt lue virallista tulosta ei ole niin ei minun mielestä siltikään alenna Timpan ja Tuijan suorituksen arvoa. Varsinkin Tuijallle pitää nostaa hattua (kypärää 8) ), jos ei itse nää niin vaikea ymmärtääkään pituuden tuomia haasteita, kova suoritus! Itsekin koitettiin välillä auttaa "väärin" kun ei vain ymmärrä eikä voi käsittää ennen kuin sitten näkee jotta esim. jos mopeedi on sammuneena niin liikkeelle lähtemiseksi vaihteen tulee olla kytkettynä jotta pääsee lähtemään. Vasen jalka kun ei yletä vaihdepolkimelle vaikka mopo madallettu ja seisoisi oikealla pikkuisella kivelläkin. Ja haasteet kertautuu vain kun pyörälle on tehty muutoksia pituuden kompensoimiseksi!

Keli oli kokonaisuutena mitä mainioin. Toki kallioilla oli ajoittain hieman haastavaa nastoilla mutta tuo Mitas C02 jossa oli rallinastat keskellä niin toimi erinomaisesti. Toki jäisissä jarrutuksissa meinasi mennä välillä rajusti pitkäksi tai liirailla sivuille mutta sanoisin silti että enpä osaa parempaa rengasvalintaa ajetella jos meinaa yksillä kumeilla ajaa tuossa kelissä.

Minun kumi/Timpan enskanasta kumi kisan jälkeen. Huomioitavaa lie myös se, jotta minä noin 40kg (ainakin) painavampi :oops:
kumi.jpg
Minun kumi yllä, timpan alla
tkumi.jpg
Kokonaisuutena siis erinomainen reissu ja oli kivaa.
antti
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Päitsi 2014

Viesti Kirjoittaja THA »

Antti nyt suotta harmittelee, ainakin omasta puolestani sanottuna, tuota keskeytystä. Eikä kyllä kohdellut solua mitenkään väärin, pitäisi kestää miten Antti ajoi, katsokaa nyt tota päälikumia, ei ole suditeltu assulla tms. eikä kaahattu, yhtään ei olleet nappulat nastojen juuresta sulaneet/ylikuumenneet! Keskeytys ei siis ollut kyllä mitenkään Antin syy ja itsekin osaltani kuuntelin Vilkasta, että ette kerkiä Heinolaan jos rupeette vaihtamaan. Kun ei ollut mitään kuvaa kuinka paljon sitä aikaa matkaan tarvitaan. Hyvin siis oltaisiin ehditty, 80km/h rajoitusta oli pääosa matkasta ja hyvillä valoilla sitä vauhtia saattoi täysin turvallisesti pitääkin paitsi kiharaisemmat assuosuudet. Mua harmitti Antin keskeytys kaikkein eniten, ettei saa tulosta, ennen kuin tämä lopullinen totuus ilmeni niin harmitti ja tulee ikuisesti harmittamaan, että lähdettiin Partio-luokkaan - oltais voitu ajaa samalla meiningillä K:ssa. Vai mennäänkö ens vuonna vetään V40:iin samalla meiningillä, toi 5min. joustohan AT:ssä antaa vapaat kädet ajella kuinka huvittaa?
Loistavat partiokaverit, mitä parahin keli ja hieno seikkailu, mutta en olisi valinnut näin jos tiedotus olisi ollut asianmukaista.

Mihin näihin pitkiin reissuihin, kuten fyradagarsiin, olen suunnitellut meneväni niin en ainakaan lähde heti kun mopo on vaihtunut eri merkkiin, malliin ja tyyppiin. Vasta sitten kun pyörä on oikeasti saatu rakennettua ja säädettyä toimivaksi. Ehkä jotain kertoo sekin, että kaikilla aikaisemmilla yrityksilläni matkaan on mahtunut vähintään 3 MK:ta, joilla en ole kaatunut kertaakaan ja sentään päässy vain 5-8 MK:ta. Nyt kaaduin vähintään kerran joka MK:lla, yht. 46 kertaa. Eli ei mun ajaminen nyt ihan niin lohdutonta taaperrusta pituuden puuteen kanssa ole kuin Antti käsityksen tästä reissusta sai, pyörä vain oli poikkeuksellisen hankala - eikä ollut aikaa runko-, eli täydelliseen, muutokseen ennen reissua. Kiitos kuitenkin kannustavista sanoista, toki se kivi oli aika kaukana pyörästä, mutta kun kohdalla taas toisaalta oli kuoppa :twisted:
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Päitsi 2014

Viesti Kirjoittaja Syke »

Saitteko Timppa ja THA kuitenkin läpiajosta mitalin tms. muistomerkki se nyt onkaan?
Jos ette, niin kansa barrikaadeille..
Braa-aab!
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Päitsi 2014

Viesti Kirjoittaja THA »

Saatiin maaliinajomitalit kaikki, myös Antti.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Pikkusojo
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 12:03 pm
Pyörä: Honda crf 250 R by SE-Team
Paikkakunta: Vihtavuori

Re: Päitsi 2014

Viesti Kirjoittaja Pikkusojo »

THA kirjoitti:Saatiin maaliinajomitalit kaikki, myös Antti.
Mitä !
Eikö enään jaeta sitä pronssista lätkää maaliin tulleille ?
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Päitsi 2014

Viesti Kirjoittaja THA »

Ei tuosta jäänyt mitään mitään todistetta niille neljälle onnistuneesta läpiajosta, jotka ajoi partioluokassa, aivan samalta näyttäisi tulosluettelo ja sama maaliintulomitali olisi hallussa, vaikka olisi la keskeyttänyt vika siirtymälle. Jos su olisi keskeyttänyt vika siirtymälle, niin olisi se maaliinajomitali jäänyt saamatta, tulosluettelo näyttäisi edelleen täsmälleen samalta.
Tuo uusi sinkki tms. lätkä kait korvaa sen vanhan pronssisen...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Päitsi 2014

Viesti Kirjoittaja Syke »

Taas yksi syy leikkiä vaan satakunnan poikien kanssa.
Noh, Mikkelin cc pitää käydä kokeilemassa..
Braa-aab!
Vastaa Viestiin