Kuolonkolari Tuusulanväylällä....
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kuolonkolari Tuusulanväylällä....
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Moo ... 5235967648
Ajoin siitä ohi vähän viiden jälkeen, ja tusinan verran poliiseja pyöri vielä paikalla.
Paha oli varmaan törmäys, kun 3 autoa ja MP ottavat yhteen.
Edesmennyt keski-ikäinen mies.
Mikähän johti tuohon tapahtumaan?
Ajoin siitä ohi vähän viiden jälkeen, ja tusinan verran poliiseja pyöri vielä paikalla.
Paha oli varmaan törmäys, kun 3 autoa ja MP ottavat yhteen.
Edesmennyt keski-ikäinen mies.
Mikähän johti tuohon tapahtumaan?
-
Ola
- Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A
ORG!:n palstalta löytyi onnettomuudessa osallisena olleen tutun tms. kommentti, jonka mukaan HD olisi ollut pysähtyneenä jonon perään tämän seisahduttua. Autoilija tuli "täysillä" perään, josta kuski otti ilmalentoa edessä olevia autoja päin tuhoisin seurauksin.
Eli tuon kommentin varjossa motoristi ollut väärässä paikassa väärään aikaan vailla osaa tai arpaa onnettomuuden syyhyn.
Eli tuon kommentin varjossa motoristi ollut väärässä paikassa väärään aikaan vailla osaa tai arpaa onnettomuuden syyhyn.
Jahaa....
Motoristi täysin syytön...
Tuolla uutiseen liittyvällä keskusteluthreadilla esitettiin pikasilmäyksellä varsin kitkeriä kommentteja motoristeista.
En katsonut tarkemmin onko lajimme puolustajia kunnolla liikkeellä myöhemmissä kommenteissa..
Tuolla uutiseen liittyvällä keskusteluthreadilla esitettiin pikasilmäyksellä varsin kitkeriä kommentteja motoristeista.
En katsonut tarkemmin onko lajimme puolustajia kunnolla liikkeellä myöhemmissä kommenteissa..
Re: Jahaa....
Yleensä tuollaiset täysin anonyymit foorumit joissa kirjoittajat eivät tunne toisaan tuntuvat olevan jonkinlaisia kanavia oman pahan olon ja kateuden purkamiseen. Mikään muu ei selitä sitä vihaa ja raivoa mikä kommenttien läpi yleensä paistaa, tuota mainittua keskustelua en tosin vaivautunut edes vilkaisemaan.peter kirjoitti:Motoristi täysin syytön...
Näinhän se on..
Kyllä itseäkin joskus ihmetyttää kehän ruuhkassa kun keskenkasvuset pyyhältävät, useimmiten 600cc katupyörillä... ,kaistojen välissä kaheksaakymppiä ohitte...
Sitten varmaan kun tuli ilmi että kun edesmennyt oli keski-ikäinen mies HD´llä, porukka alkaa posottamaan:" joo kun ukolle tulee 50-villitys se vaihtaa joko eukkoa tai ostaa MP´n.."
"Iso A-kortti taskussa mennään 1000ccístä pyärää kattomaan asenteella kyllä minä olen moooottoripyärää aikasemmin ajanu (70-luvun jaawa..)."
Tässä onnettomassa tapahtumassa kuitenkin vainaja oli viimeisenä jonossa, ja tuli päälleajetuksi..
Sitten varmaan kun tuli ilmi että kun edesmennyt oli keski-ikäinen mies HD´llä, porukka alkaa posottamaan:" joo kun ukolle tulee 50-villitys se vaihtaa joko eukkoa tai ostaa MP´n.."
"Iso A-kortti taskussa mennään 1000ccístä pyärää kattomaan asenteella kyllä minä olen moooottoripyärää aikasemmin ajanu (70-luvun jaawa..)."
Tässä onnettomassa tapahtumassa kuitenkin vainaja oli viimeisenä jonossa, ja tuli päälleajetuksi..
- Per Saukko
- Pyörä: --?--
Jos siis tosiaan haluatte ruveta jauhamaan tälläisiä asioita, niin siirtykää suoraan mootttoripyörä.org:iin, ostakaa kukkahattu ja aloittakkaa jeesustelu. Sieltä saatte paljon paljon myötätuntoa ja sympatiaa. Pidetään tämä palsta asialinjoilla.
Itsekin joskus seurailin tuota ko. palstaa, mutta mitta tuli siinä vaiheessa täyteen, kun joku avasi äänestyksen siitä, kenellä saman merkkinen auto ja mp. Samallahan olisi voinut äänestää kenellä samanmerkkinen mp ja moottorisaha. Tosi asiallista juttua!?
Itsekin joskus seurailin tuota ko. palstaa, mutta mitta tuli siinä vaiheessa täyteen, kun joku avasi äänestyksen siitä, kenellä saman merkkinen auto ja mp. Samallahan olisi voinut äänestää kenellä samanmerkkinen mp ja moottorisaha. Tosi asiallista juttua!?
-millähän nyt ajelis???
Suurin osa MP-kuolonkolareista on tieltä suistumisia.
http://www.motosurvival.com/Fi/Onnettomuudet/index.html
Toi tapaus menee ihan omaan luokkaansa.
Pekka

http://www.motosurvival.com/Fi/Onnettomuudet/index.html
Toi tapaus menee ihan omaan luokkaansa.
Pekka
valivalivali
Kyllä noi HD-papatkin kuuluu jollain tavalla veljeskuntaan..??
Muistakaa että me ei kaikki olla noita mettässä rymyäviä kanttaajia..
Itseni mukaanlukien.. Ajelen enimmäkseen pääteillä nautiskellen lähinnä moponi kiihtyvyydestä jne. +120km/h ei oikeen houkuttele motarilla pidempiä aikoja..
Kaaharipennut muovimopoineen ovat sit opetuksen puutteessa..
Itse suvaitsin itselleni 660cc enduron kun ikää oli 35v mittarissa, ja järkeä toivottavasti iän tuomana..
Muistelen vaan kuolemaa uhmaavaavia MP-kokeiluja abireissulla kyprokselle vuonna -90..
+180km/h pitää hidastaa, kun ei saa oikeen ilmaa ilman kypärää..+kaikki muut.....
Muistakaa että me ei kaikki olla noita mettässä rymyäviä kanttaajia..
Itseni mukaanlukien.. Ajelen enimmäkseen pääteillä nautiskellen lähinnä moponi kiihtyvyydestä jne. +120km/h ei oikeen houkuttele motarilla pidempiä aikoja..
Kaaharipennut muovimopoineen ovat sit opetuksen puutteessa..
Itse suvaitsin itselleni 660cc enduron kun ikää oli 35v mittarissa, ja järkeä toivottavasti iän tuomana..
Muistelen vaan kuolemaa uhmaavaavia MP-kokeiluja abireissulla kyprokselle vuonna -90..
+180km/h pitää hidastaa, kun ei saa oikeen ilmaa ilman kypärää..+kaikki muut.....
-
Ola
- Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A
Ööö? Kuulutat asialinjaa ja itse sorrut varpaanvälitasolle?Jos siis tosiaan haluatte ruveta jauhamaan tälläisiä asioita, niin siirtykää suoraan mootttoripyörä.org:iin, ostakaa kukkahattu ja aloittakkaa jeesustelu. Sieltä saatte paljon paljon myötätuntoa ja sympatiaa. Pidetään tämä palsta asialinjoilla.
Kyllä onnettomuuksista (riippumatta pyörätyypistä, samaa harrastajaporukkaa pienellä vivahde-erolla kuitenkin) pitäisi pystyä keskustelemaan täälläkin vai onko Per Saukko ja RTJ nostaneet itsensä siihen yli-ihmisten kastiin ettei matkaenduristillekin voisi koskaan milloinkaan käydä onnettomasti? Mun mielestä jokaisesta keisistä, mitä tien päällä valitettavasti sattuu, voi oppia jotain...jos ei motoristina niin autoilijanakin. Minä ainakin väitän, että meikäläisestä on tullut parempi autoilija alettuani motoristiksi...tai ainakin huomioin moottoripyörät ihan eri tavalla kuin aiemmin.
Mutta ei...ei sitten puhuta onnettomuuksista...paskaako tässä...minä olen luullut että tällä foorumilla jos missä voi puhua asiaa ilman kiihkoiluja niin eikö mitä vielä.
Niinpä Ola...
Ei se aurinko aina paista, eikä polku ole houkutteleva..
Olen myös itse nykyisin mopoiliana oppinut ottamaan 2 pyöräiset liikenteessä toivottavasti oikein huomioon liikkuessani mazdalla..
Mun suurin pelko kolarin suhteen on se että jostain syystä takapyörä leikkaa kiinni motarilla kun isäntä on peräpeilissä kiinni......
Olen myös itse nykyisin mopoiliana oppinut ottamaan 2 pyöräiset liikenteessä toivottavasti oikein huomioon liikkuessani mazdalla..
Mun suurin pelko kolarin suhteen on se että jostain syystä takapyörä leikkaa kiinni motarilla kun isäntä on peräpeilissä kiinni......
Juu ei paista enää aurinko tähän threadiin. Ikävä juttuhan tämä HD-miehen turha kuolema ja tästä aiheesta voi jatkaa osoitteessa http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 56;t=83966
Jos mielestänne tuli turhaan lukittua, lähettäkää yv:tä tai kirjoittakaa tuonne palautetta:
viewtopic.php?t=1463
Jos mielestänne tuli turhaan lukittua, lähettäkää yv:tä tai kirjoittakaa tuonne palautetta:
viewtopic.php?t=1463