Äly hoi, älä jätä! Häiriköitä crossipoluilla.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Blugi kirjoitti:Nyt o pakko kysyy et missä muka on Haminas luvallist enduro reittii? Lelun crossirata ja mikroautorata, mut muuta ei tuu itelle mielee.
Motocross pyöristä on ollut kyse,niille oikea ajopaikka on motocross-rata.

Luvallista ja oikeaa enskapolkua ei ikävä kyllä ole. :(
Blugi
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 7:09 pm
Pyörä: 950 Adv, 450 EXC-R
Paikkakunta: Hamina/Lpr

Viesti Kirjoittaja Blugi »

LightSpeed kirjoitti:
Blugi kirjoitti:Nyt o pakko kysyy et missä muka on Haminas luvallist enduro reittii? Lelun crossirata ja mikroautorata, mut muuta ei tuu itelle mielee.
Motocross pyöristä on ollut kyse,niille oikea ajopaikka on motocross-rata.

Luvallista ja oikeaa enskapolkua ei ikävä kyllä ole. :(
Kyllä mutta vaikka metsässä ajaa motocross pyöräl nii melkee se enduroks o laskettava :)
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

mopopoitsu kirjoitti: Ja varmaan joka päivä tulee ajettua ylinopeuttakin. Jestas, mähän oon aivan paatunut rikollinen. Saiskohan siitä sakot, jos marssii poliisiasemalle kertomaan että tuli sitten ajettua ylinopeutta, vai pitääkö asia pystyä todistamaan jotenkin?
Härres gyydia! :shock: Eikös meitä muitakin nyt voi syyttää vähintään rikoksen ja rikollisen suosimisesta, jos emme porukalla mene tekemään ilmiantoa? Uhh... Yksi rikollisjärjestö lisää, kurapyöräilijät... :oops: 8) 8)
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Pointti lienee, että kun hyvinkin usein ajo tapahtuu, lupien suhteen vähintäänkin kyseenalaisella ajouralla/metsäautotiellä, niin liikutaan siellä edes kohteliaasti ja muut liikkujat huomioiden ja luontoa kunnioittaen. Etenkin, kun ulkoilijat ja nämä hevosihmiset pääsääntöisesti liikkuvat luvallisesti, ei niiden väistäminen, jopa pysähtymällä ja tervehtimällä (olen itse jopa taluttanut hevosen enskojen/mönkijöiden/kelkkojen ohi kun hepo on alkanut vauhkoilemaan nuori tyttä selässä) Uskonpa noiden tyttöjen kiillottaneen pärinäpoikien kilpiä kohteliaisuudesta sekä huomaavaisuudesta, kun toisenlaisella käytöksellä saadaan aikaan päinvastainen vaikutus. Oulunseudulla onneksi ei törmäyksiä ole noilla hevosten kuntopuluilla juurikaan sattunut ja valkeisen maisemistakin on valitukset vähentyneet. Toivottavasti olen siihen ollut vaikuttamassa valistamalla ja neuvomalla luvallisista ajopaikoista, v.....luja ei ainakaan ole satanut niskaan. :wink:
Weteraani kurapyöräilijä
meura
Viestit: 235
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 12:55 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja meura »

Jäipäs tuossa mieleen kun nuorempana nassikka kalimen maastossa moottorikelkalla ajelin ja tuli hevonen kyytiläisineen vastaan. Hiljensin kohdalle ja kohtaamispisteessä laitoin lisää kaasua. Sivusilmällä näin kun heppa alkoi täristä ja saattoi olla millisekunteista kiinni jotta heponen ei olisi potkaissut puolta kelkasta ja minua mukaan lukien, pitkälle metsikköön :)

Nyttemmin olen hepoja kohdatessanni, heti näettyäni, aina jättänyt vehjaksen tyhjäkäynnille siihen asti kunnes hopotin on mennyt riittävän etäälle taakse.

Mutta nykyään, vaikkapa virpiniemen teillä, hevosia kohdatessa, olen saanut heppa likoilta sen verta kiitollisia katseita, jotta aion tapaani jatkaa ;) Oi sellaiset katseet, net sulattaa ;)
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ennen kuin oikein alatte kuolaamaan hevostyttöjen perään, pyydän saada huomauttaa että pedofilia on suomessa kriminalisoitu. Aiheesta.
Avatar
Kuraattori
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 7:13 pm
Pyörä: LC 4 ja 8
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja Kuraattori »

[quote="

Mutta nykyään, vaikkapa virpiniemen teillä, hevosia kohdatessa, olen saanut heppa likoilta sen verta kiitollisia katseita, jotta aion tapaani jatkaa ;) Oi sellaiset katseet, net sulattaa ;)[/quote]
Hui kauhea paikka,oohhan meura varovainen kun kattelet sitä hevostilan emäntää. Voit äkkiä huomata olevas virpiniemessä kotivävynä,jos meininki on vielä sellasta kuin elokuvissa.. :P
Karjalassa kajahtaa..Lc 4 ja 8
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Äly hoi, älä jätä! Häiriköitä crossipoluilla.

Viesti Kirjoittaja x-mean »

https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotim ... li=BBr5KbI
"Motoristi"
...jotensakkin venyvä käsite. :wink:
Ymmärrän kyllä taas toimittajien halun repiä otsikoita,mutta ikävältä kalskahtaa tommoinen.
En sitten tidä miten motoristi sana pitäisi mieltää,mutta itse ei ekana tule mieleen kuitenkaan tuommoinen touhu...
Foorumin "sekakäyttäjä"
Vastaa Viestiin