vakuutuksista
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
vakuutuksista
Mitä mieltä olette If:n ehdottamasta xt-600 -02 liikennevakuutusmaksusta
35% bonuksilla 1392,94e/vuosi.
Vakuutustäti sanoi että se on tälläisissä tehokkaissa kyykkypyörissä aika kovat noi maksut, en pystynyt pidätteleen naurua !
35% bonuksilla 1392,94e/vuosi.
Vakuutustäti sanoi että se on tälläisissä tehokkaissa kyykkypyörissä aika kovat noi maksut, en pystynyt pidätteleen naurua !
- kurapyörä
- Viestit: 1534
- Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
- Pyörä: Africa twin 750
- Paikkakunta: Teisko
Re: vakuutuksista
If:iin pitäisi tulla tammikuun/helmikuun aikana se uusi vakuutus luokka teho/paino suhde... niin jopa tippuu myös if:in hinnat myös vähän alemmaksi. Iitsellä on tällä hetkellä at fenniassa ja koko vuosi maksaa noin 400e (osakasko) tai vähän alle.. en muista tarkkaan ?jarkai kirjoitti:Mitä mieltä olette If:n ehdottamasta xt-600 -02 liikennevakuutusmaksusta
35% bonuksilla 1392,94e/vuosi.
Vakuutustäti sanoi että se on tälläisissä tehokkaissa kyykkypyörissä aika kovat noi maksut, en pystynyt pidätteleen naurua !
Täällä on tästä teho/paino suhde vakuutuksista juttua lisää.
viewtopic.php?t=1621&highlight=vakuutus
viewtopic.php?t=4353&highlight=vakuutus
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Re: vakuutuksista
Eikös If ole luvannut tuota jo vuosi sitten (tai taitaa olla kohta jo kaksi vuotta). Mitään vaan ei ole tapahtunut. Onneksi en ole pyörääni siellä enää vuosiin vakuuttanut.aleksi kirjoitti:If:iin pitäisi tulla tammikuun/helmikuun aikana se uusi vakuutus luokka teho/paino suhde... niin jopa tippuu myös if:in hinnat myös vähän alemmaksi. Iitsellä on tällä hetkellä at fenniassa ja koko vuosi maksaa noin 400e (osakasko) tai vähän alle.. en muista tarkkaan ?jarkai kirjoitti:Mitä mieltä olette If:n ehdottamasta xt-600 -02 liikennevakuutusmaksusta
35% bonuksilla 1392,94e/vuosi.
Vakuutustäti sanoi että se on tälläisissä tehokkaissa kyykkypyörissä aika kovat noi maksut, en pystynyt pidätteleen naurua !
Huono tie, parempi mieli.
Re: vakuutuksista
Voi elämän kevät!jarkai kirjoitti:35% bonuksilla 1392,94e/vuosi.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- nevis
- Viestit: 292
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 9:55 pm
- Pyörä: KTM lc4 640 Adventure
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: vakuutuksista
Melkeen ku tonnin tippus hinta niin olis jo sinne päin.jarkai kirjoitti: 35% bonuksilla 1392,94e/vuosi.
Tarkaa summa en muista paljon on darrassa ympärivuotinen maksu pohjolas, mutta jotain 300e tietämillä se oli...
---enskan se olla pitää---
Honda monkey Z50j>Suzuki PV50>Suzuki DR 800>KTM 640 adventure
Honda monkey Z50j>Suzuki PV50>Suzuki DR 800>KTM 640 adventure
Vaihdoin tänään yhtiötä If:istä Pohjolaan: vuotuinen säästö tulee olemaan 640€.
Ei millään uskoisi, mutta totta se on. Kaikki vaihtui paitsi kelkka jäi If:iin. Kotivakuutus, vene, auto, kärry ja mopo, nämä siis suunnilleen samoilla ehdoilla yhteensä tuon verran halvemmalla.
Vertailun vuoksi KTM 625 SXC -03 liikennevakuutus Pohjolassa 168€/vuosi.
Kelkka olisi Pohjolassa tullut 240€ vuodessa kalliimmaksi johtuen keskeytysmahdollisuuden puutteesta: kelkka olisi ollut täyskaskossa koko vuoden. Hintaero tietysti pienenee kuta kauemmin ajokautta kestää. Myös kelkan liikennevakuutus oli Pohjolassa 40€ kalliimpi.
Vaikka vakuutusyhtiöiden kilpailuttaminen vaatii hieman viitseliäisyyttä, on tässä esimerkki siitä että se todella kannattaa. Uusi yhtiö sanoo kaupan päälle irti vanhat vakuutukset, siirtää bonukset vanhasta yhtiöstä itselleen ja hommaa uudet rekisteriotteet. Ei siis tarvitse juosta/soitella itse ympäriinsä.
En väitä Pohjolaa halvimmaksi, joku muu yhtiö saattaa panna vielä paremmaksi. Mulla vaikutti valintaan myös pankki.
Ei millään uskoisi, mutta totta se on. Kaikki vaihtui paitsi kelkka jäi If:iin. Kotivakuutus, vene, auto, kärry ja mopo, nämä siis suunnilleen samoilla ehdoilla yhteensä tuon verran halvemmalla.
Vertailun vuoksi KTM 625 SXC -03 liikennevakuutus Pohjolassa 168€/vuosi.
Kelkka olisi Pohjolassa tullut 240€ vuodessa kalliimmaksi johtuen keskeytysmahdollisuuden puutteesta: kelkka olisi ollut täyskaskossa koko vuoden. Hintaero tietysti pienenee kuta kauemmin ajokautta kestää. Myös kelkan liikennevakuutus oli Pohjolassa 40€ kalliimpi.
Vaikka vakuutusyhtiöiden kilpailuttaminen vaatii hieman viitseliäisyyttä, on tässä esimerkki siitä että se todella kannattaa. Uusi yhtiö sanoo kaupan päälle irti vanhat vakuutukset, siirtää bonukset vanhasta yhtiöstä itselleen ja hommaa uudet rekisteriotteet. Ei siis tarvitse juosta/soitella itse ympäriinsä.
En väitä Pohjolaa halvimmaksi, joku muu yhtiö saattaa panna vielä paremmaksi. Mulla vaikutti valintaan myös pankki.
No voi perse!
Ifissä kaikki paitsi kotari. Ja puhuvat tuosa kk sitte että siirrettäs seki sinne, ku niillekki tuli teho-painosuhteen mukkaan se vakuutusjuttu.
Nooh. Liikenne 643e ja osakasko 499e. Syy oli siinä että "sun pyörä on ns. maastopyörä". No tottahan se o et se o kilivisä oleva kisaenska. Mut silti jäi ihmetyttään että ei se Ifi vaan pysty kilpaileen tuossa Pohjolan kanssa.
Pohjolassa tais olla jottain 700e luokkaa liikenne+osakasko ku bonarit tipahti...

Ifissä kaikki paitsi kotari. Ja puhuvat tuosa kk sitte että siirrettäs seki sinne, ku niillekki tuli teho-painosuhteen mukkaan se vakuutusjuttu.
Nooh. Liikenne 643e ja osakasko 499e. Syy oli siinä että "sun pyörä on ns. maastopyörä". No tottahan se o et se o kilivisä oleva kisaenska. Mut silti jäi ihmetyttään että ei se Ifi vaan pysty kilpaileen tuossa Pohjolan kanssa.
Pohjolassa tais olla jottain 700e luokkaa liikenne+osakasko ku bonarit tipahti...
MunaPussiRacingTeam!
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
- Tuuba
- Viestit: 383
- Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
- Pyörä: Transalp Super Four version R -97
- Paikkakunta: Kurikka
Kilpailutin omat vakuutukseni tossa kesällä Fenniasta Pohjantähteen. Kaikki muut vakuutukset olivat uudessa yhtiössä halvemmat, mutta Transun kohdalla edustaja naurahti ja sanoi, että hän tekee nyt vain piruuttaan tarjouksen moottoripyörän vakuutuksesta, "koska Pohjolalle ei kukaan pärjää". Siis pyörä oli ainoana Pohjolassa. muistaakseni ero olis ollu liikennevakuutuksella n. 350e/vuosi. Onneksi oli rehti vakuutusmies.
Tällä hetkellä POhojolan mies rokottaa Transalpista n. 330e/vuosi muistaakseni. Bonuksia ei oo viä paljo näkynyt
Tällä hetkellä POhojolan mies rokottaa Transalpista n. 330e/vuosi muistaakseni. Bonuksia ei oo viä paljo näkynyt
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille 
- Mika TA-91
- Viestit: 1465
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Moi,Tuuba kirjoitti:Kilpailutin omat vakuutukseni Pohjantähteen. Kaikki muut vakuutukset olivat uudessa yhtiössä halvemmat, mutta Transun kohdalla edustaja naurahti ja sanoi, että hän tekee nyt vain piruuttaan tarjouksen moottoripyörän vakuutuksesta, "koska Pohjolalle ei kukaan pärjää".
Bonuksia ei oo viä paljo näkynyt
Itsellä kanssa kaikki vakuutukset Pohjantähdessä (kilpailutuksen tulosta) ja koska itselläni on jo kohtuu hyvin bonuksia, niin on pyöräkin siellä vaikka se bonuksillakin on hieman kalliimpi, johtuen seuraavista syistä:
- Jos jotain sattuu, niin ei tarvitse maksaa omavastuuta kahteen kertaan, kun on koti ja pyörän vakuutukset samassa paikassa (esim. ajokomat (pl. kypärä)) ei kuulu pyörän vakuutuksen piiriin, vaan kotivakuutuksen.
- Yllä oleva koskee osin myös laukkuja ym. pyörään lastattua tavaraa, joka kontatessa hajotessaan kuuluu kotivakuutuksen piiriin.
Ainakin nyt tuntuisi, että tuolla varsin pienellä (ero oli bonuksilla mielestäni alle 100 € per vuosi, sis. liikenne ja kasko, ympärivuotinen) erolla on ollut käyttöä, koska parin konttauksen seurauksena on tuota omavastuutakin joutunut laskeskelemaan.
On muuten hyvä huomata, että liikennevakuutus on lakisääteisenä erittäin tiukka siitä mitä ja miten korvataan (on myös ensisijainen korvaaja, jos korvattava sen piiriin kuuluu), mutta ainakin jos vakuutukset ovat samassa yhtiössä on kotivakuutuksen puolelta mahdollista tilanteesta riippuen saada kohtuullistamista (lisä korvausta) tuohon liikennevakuutuksen lisäksi.
Toki esim. bonuksettomassa tilanteessa tämä ei ole ihan vertailukelpoista, mutta kun bonukset nousevat kannattaa harkita josko sittenkin siirtäisi kaiken yhden alle (bonuksethan siirtyvät mukana). Niin en siis ole mihinkään vakuutusyhtiöön sidoksissa muuta kuin asiakkaana.
Terveisin
Viimeksi muokannut Mika TA-91, Ke Marras 21, 2007 3:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika TA-91
Onpas teillä huimia lukemia iffistä. Kireet vehkeet = kova hinta
Löysät vehkeet = löysempi hinta.
Meillä kaikki vakuutukset iffissä.
KeLEn vakuutus 489,99Liikenne ja 28,08 osakasko.
Ei mun mielestä paha kun tosta tietty miinustetaan seisokki kuukaudet.
Pohjolan kokovuotinen tuli muistaakseni halvemmaksi jos seisottaisi vähemmän kuin 4kk.(hatara muisti tieto) jokatapauksessa minulla if oli vuotuisesti halvempi.
Muokkaus:
Bonarit oli molemmissa samat muistaakseni 30%
Löysät vehkeet = löysempi hinta.
Meillä kaikki vakuutukset iffissä.
KeLEn vakuutus 489,99Liikenne ja 28,08 osakasko.
Ei mun mielestä paha kun tosta tietty miinustetaan seisokki kuukaudet.
Pohjolan kokovuotinen tuli muistaakseni halvemmaksi jos seisottaisi vähemmän kuin 4kk.(hatara muisti tieto) jokatapauksessa minulla if oli vuotuisesti halvempi.
Muokkaus:
Bonarit oli molemmissa samat muistaakseni 30%
Meillä on ollut kaikki perheen vakuutukset aikaisemmin pohjantähdessä, mutta nyt on mopon ja auton vakuutukset pohjolassa. Tulee jonkin verran halvemmaksi ihan suoraan ja toinen syy oli OP:n bonusten käyttömahdollisuus vakuutusten maksussa. Tuosta omavastuuasiasta yritti pohjantähden edustaja minullekin muistuttaa, mutta kotivakuutus on "ehdollisella omavastuulla" eli kun vahinko ylittää tietyn summan ei siitä vähennetä enää omavastuuta ollenkaan vaan koko summa korvataan. En muista tarkkaan tuota summaa, olisiko noin 120 euroa. Se kuitenkin ylittyy aika helposti jos autosta anastetaan jotain/mopon heittää kunnolla kyljelleen ja korvattavaa vahinkoa tulee... ---> ei omavastuuta kahteen kertaan...Mika TA-91 kirjoitti:
Moi,
Itsellä kanssa kaikki vakuutukset Pohjantähdessä (kilpailutuksen tulosta) ja koska itselläni on jo kohtuu hyvin bonuksia, niin on pyöräkin siellä vaikka se bonuksillakin on hieman kalliimpi, johtuen seuraavista syistä:
- Jos jotain sattuu, niin ei tarvitse maksaa omavastuuta kahteen kertaan, kun on koti ja pyörän vakuutukset samassa paikassa (esim. ajokomat (pl. kypärä)) ei kuulu pyörän vakuutuksen piiriin, vaan kotivakuutuksen.
- Yllä oleva koskee osin myös laukkuja ym. pyörään lastattua tavaraa, joka kontatessa hajotessaan kuuluu kotivakuutuksen piiriin.
Ainakin nyt tuntuisi, että tuolla varsin pienellä (ero oli bonuksilla mielestäni alle 100 € per vuosi, sis. liikenne ja kasko, ympärivuotinen) erolla on ollut käyttöä, koska parin konttauksen seurauksena on tuota omavastuutakin joutunut laskeskelemaan.
On muuten hyvä huomata, että liikennevakuutus on lakisääteisenä erittäin tiukka siitä mitä ja miten korvataan (on myös ensisijainen korvaaja, jos korvattava sen piiriin kuuluu), mutta ainakin jos vakuutukset ovat samassa yhtiössä on kotivakuutuksen puolelta mahdollista tilanteesta riippuen saada kohtuullistamista (lisä korvausta) tuohon liikennevakuutuksen lisäksi.
Toki esim. bonuksettomassa tilanteessa tämä ei ole ihan vertailukelpoista, mutta kun bonukset nousevat kannattaa harkita josko sittenkin siirtäisi kaiken yhden alle (bonuksethan siirtyvät mukana). Niin en siis ole mihinkään vakuutusyhtiöön sidoksissa muuta kuin asiakkaana.
- Kipa
- Viestit: 1946
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
- Pyörä: SE ja kolmipökö
- Paikkakunta: Hämeenperä
Pohjantähden ympärivuotinen vakuutus SE:hen 70% bonuksilla 7-alueella (Hämeenperä=halvin alue) n. 160 euroa/vuosi, Pohjola oli kutakuinkin samoissa. Täyskasko samaan 60 % bonareilla Pohjantähdessä 165 euroa, Pohjola jäi muistaakseni yli satasella. Ei kallista, mutta toi onkin semmonen ylipainoinen tehoton mopo.Tuuba kirjoitti:Kilpailutin omat vakuutukseni tossa kesällä Fenniasta Pohjantähteen. Kaikki muut vakuutukset olivat uudessa yhtiössä halvemmat, mutta Transun kohdalla edustaja naurahti ja sanoi, että hän tekee nyt vain piruuttaan tarjouksen moottoripyörän vakuutuksesta, "koska Pohjolalle ei kukaan pärjää". Siis pyörä oli ainoana Pohjolassa. muistaakseni ero olis ollu liikennevakuutuksella n. 350e/vuosi. Onneksi oli rehti vakuutusmies.
Tällä hetkellä POhojolan mies rokottaa Transalpista n. 330e/vuosi muistaakseni. Bonuksia ei oo viä paljo näkynyt
Kipa
- Mika TA-91
- Viestit: 1465
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Onko tämä ns. "yleinen" kaikkia yhtiöitä koskeva sääntö?jarmoke kirjoitti: mutta kotivakuutus on "ehdollisella omavastuulla" eli kun vahinko ylittää tietyn summan ei siitä vähennetä enää omavastuuta ollenkaan vaan koko summa korvataan. En muista tarkkaan tuota summaa, olisiko noin 120 euroa. Se kuitenkin ylittyy aika helposti jos autosta anastetaan jotain/mopon heittää kunnolla kyljelleen ja korvattavaa vahinkoa tulee... ---> ei omavastuuta kahteen kertaan...
En ole näköjään noihin ehtoihin tarpeeksi hyvin tutustunut, kun en tuosta tiennyt ja tuohan monessa asiassa varsin hyödyllinen tieto!
Terveisin
Mika TA-91
Yksi semmoinen jota ei aina heti vakuutusyhtiöksi(kin) huomata on Nordea. Mulla on dertsi siellä, hinta halvempi kuin Pohjolassa. Summa ei liene mielenkiintoinen sellaisenaan kun siihen liittyy erilaisia alennuksia, mutta siis vertailu "listahinnoin" tuotti saman järjestyksen. Ainakin siis tuon pyörän osalta Siuntiolaiselle, paikkakunnittainhan ne vaihtelee melkoisesti.
Mika
Mika