Aloittelevalle läskille enskaajalle Kawasaki KDX 200?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Ron Jeremy
Aloittelevalle läskille enskaajalle Kawasaki KDX 200?
Onko hyvä idea? Liikkuuko tarpeeksi vai liikaa? Saako helposti varaosia jne?
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Aloittelevalle läskille enskaajalle Kawasaki KDX 200?
Ei saa! Sumekon varaosapalvelu on huonoa!Ron Jeremy kirjoitti:Saako helposti varaosia jne?
-
Ron Jeremy
Joo muistan saman kyykkyajoiltani (ZXR750 ja 9R). Meinasinkin että onko joku muu lafka joka hoitaa varaosat enskoihin Sumekon lisäksi.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Melkein kandeis tseikkailla jotain 250cc minimissään. Paras olisi joku 300-350cc 2T
Tässä olis valkokilpi husse 04, vai meneekö yli budjetin?
http://www.nettimoto.com/523007
-
Ron Jeremy
Tuskin menee yli budjetin jos otat XT:n vaihdossa, maksan väliä tietty:kwak750 kirjoitti:Melkein kandeis tseikkailla jotain 250cc minimissään. Paras olisi joku 300-350cc 2T
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=521574
-
Ron Jeremy
Mitäs tuumaatte tällaisista vaihtoehdoista 120kg:lle kuskille enduropyöräksi:
Honda CR 500 R (vissiin lähtee noviisilla lapasesta)
Honda CRF 450 R (kyseistö olen miettinyt paljon)
Husaberg FE 400/E (olenko kusessa varaosien saannin suhteen taas)
Husqvarna WR 360 (onko laatupeli, varaosat hakusessa)
KTM 250 EXC (onko liian mopo)
KTM 380 SX (sopiiko enskailuun, visssiin crossi)
KTM 400SX Racing (sama juttu?)
KTM 400 EXC Racing (kyseistä miettynyt paljon)
Yamaha YZ 250 (kyseistä olen miettimyt paljon)
Tää lista on mun pudjettini rajoissa kun saan suohirviö XT:n myytyä/antaa vaihdossa.
Ensiviikolla pitäisi hieroa pärräkauppoja. Kisaenskalla en oo vielä metriäkään ajanut joten ymmärrätte että pää aivan sekaisin näiden kanssa. Auttakee auttakee. No meen huomenna fiilistelee Mäntsälän kisoihin (ei niitä kattomalla ainekaan vaihtokuume helpota)
Ei kehtaa niiltä kuskeiltakaan mennä kyselee. Voipi olla ajatukset jossain muussa
Honda CR 500 R (vissiin lähtee noviisilla lapasesta)
Honda CRF 450 R (kyseistö olen miettinyt paljon)
Husaberg FE 400/E (olenko kusessa varaosien saannin suhteen taas)
Husqvarna WR 360 (onko laatupeli, varaosat hakusessa)
KTM 250 EXC (onko liian mopo)
KTM 380 SX (sopiiko enskailuun, visssiin crossi)
KTM 400SX Racing (sama juttu?)
KTM 400 EXC Racing (kyseistä miettynyt paljon)
Yamaha YZ 250 (kyseistä olen miettimyt paljon)
Tää lista on mun pudjettini rajoissa kun saan suohirviö XT:n myytyä/antaa vaihdossa.
Ensiviikolla pitäisi hieroa pärräkauppoja. Kisaenskalla en oo vielä metriäkään ajanut joten ymmärrätte että pää aivan sekaisin näiden kanssa. Auttakee auttakee. No meen huomenna fiilistelee Mäntsälän kisoihin (ei niitä kattomalla ainekaan vaihtokuume helpota)
Ei kehtaa niiltä kuskeiltakaan mennä kyselee. Voipi olla ajatukset jossain muussa
Jos mahollista,niin käy kokeilemassa jotain 250 2t kampetta maastossa... luulen että pelko tehonpuutteesta katoaa. Käsittääkseni olet vasta opettelemassa ajamaan kunnolla,joten opettelua on turha pilata jollain liian tehokkaalla kisapelillä... siinä käsivarret ja korvienväli huutaa äitiä kun mennään isoakovaa ja rekisteristä löytyy vielä toinen mokoma vauhtia lisää! Kokeilemalla se oikea löytyy,mutta mun(siis huom. mun mielestä) ei kannata heti hypätä jonkun raketin puikkoihin. Niin ja se kevytkin pyörä muuttuu raskaaksi ajaa kun tehoa on enemmän kuin pystyy järkevästi käsittelemään. Kokkeilemmaan,kokkeilemmaan 
Ruosteen mainitsemasta syystä nuo crossi-Hondatkin voi unohtaa. Hondalla on enskaversiokin CRF450X, se sopis paremmin.
Mutta koska mulla on oranssit lasit niin noista vaihtoehdoista laittaisin KTM400EXC:n. Vielä mieluummin KTM250EXC nelarin mutta se ei ole sun vaihtoehdoissa.
Aloitelijalla ei teholla ole mitään käyttöä maastossa mutta jos pitää ajaa tielläkin niin sitten 250 nelari voi tuntua lussulta. Tuleeko sulle valkokilpipeli?
Mutta koska mulla on oranssit lasit niin noista vaihtoehdoista laittaisin KTM400EXC:n. Vielä mieluummin KTM250EXC nelarin mutta se ei ole sun vaihtoehdoissa.
Aloitelijalla ei teholla ole mitään käyttöä maastossa mutta jos pitää ajaa tielläkin niin sitten 250 nelari voi tuntua lussulta. Tuleeko sulle valkokilpipeli?
Mää suosittelen 400exc racingia,itellä on ja tykkään.
Aiemmin ollu Kawa 300 klx (4t),kiva kone,huono jousitus ja polkukäynnistys.
250 exc racing valkokilpi -04,neitinappula on jees,alusta mahtava mut kone on kierroskone,en tykänny vinguttaa.(eli en osaa mennä vauhdilla)
Nykyinen peli istuu käteen ku hyvä hanska,ainoo "vika" on paino,suonsilmästä ei oo kiva kiskoo ainakaan yksin ,jos sitten lällistä kiskominen on koskaan kivaa!!!
250 exc racing valkokilpi -04,neitinappula on jees,alusta mahtava mut kone on kierroskone,en tykänny vinguttaa.(eli en osaa mennä vauhdilla)
Nykyinen peli istuu käteen ku hyvä hanska,ainoo "vika" on paino,suonsilmästä ei oo kiva kiskoo ainakaan yksin ,jos sitten lällistä kiskominen on koskaan kivaa!!!
-
Ron Jeremy
Joo kiitoksia. 250cc 2t on mun todennäköinen peli. Olen sen verran kuullut että muihin merkkeihin vaikeampi saada varaosia paitsi Kotariin ja Yammuun. Todennäköisesti tulee kilvetön ei vielä aivan varmaa. 250 4t olisi jees mutta 2t:n saa halavemmalla. Vissiin 300cc 2t olisi vielä jees mutta sen isommat vievät liikaa?Ruoste kirjoitti:Jos mahollista,niin käy kokeilemassa jotain 250 2t kampetta maastossa... luulen että pelko tehonpuutteesta katoaa. Käsittääkseni olet vasta opettelemassa ajamaan kunnolla,joten opettelua on turha pilata jollain liian tehokkaalla kisapelillä... siinä käsivarret ja korvienväli huutaa äitiä kun mennään isoakovaa ja rekisteristä löytyy vielä toinen mokoma vauhtia lisää! Kokeilemalla se oikea löytyy,mutta mun(siis huom. mun mielestä) ei kannata heti hypätä jonkun raketin puikkoihin. Niin ja se kevytkin pyörä muuttuu raskaaksi ajaa kun tehoa on enemmän kuin pystyy järkevästi käsittelemään. Kokkeilemmaan,kokkeilemmaan
Mun mielesta sinne maastoon kannattaa hankkia kevyt pyora! Ja sitten pyoraa ostaessa kannattaa pitaa huolta siita, etta iskarit on kunnossa. Kaks puolikkaassa 2t:ssa tehoa on maastoon ihan riittavasti.Ron Jeremy kirjoitti:Joo kiitoksia. 250cc 2t on mun todennäköinen peli. Olen sen verran kuullut että muihin merkkeihin vaikeampi saada varaosia paitsi Kotariin ja Yammuun. Todennäköisesti tulee kilvetön ei vielä aivan varmaa. 250 4t olisi jees mutta 2t:n saa halavemmalla. Vissiin 300cc 2t olisi vielä jees mutta sen isommat vievät liikaa?
Samoiten kun vertaa nelarin ja 2t huoltoja niin kylla sita nelaria saa rassata paljon enemman. Ja osatkin on kalliimpia koneeseen.
Tassa on vajaa viikko ajeltu 250 2t vehkeella ja voi sanoa etta enemman ja enemman on tyytyvainen valintaan. Viela kun oppis ajamaankin...
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Mulla on tämä Kanen vanha 250 EXC, ja pidän sitä kyllä erinomaisen nöyränä ja vääntävänä koneenakane kirjoitti:Mää suosittelen 400exc racingia,itellä on ja tykkään.
Lähtökohtana keväällä minullakin oli hankkia enskaspooriin pyörä, joka on mahdollisimman kevyt ajaa. Asiaa korostaa vielä, että kuskilla on painoa niukasti. Voimaa tuossa on piisannut niin, että enskalenkeillä en voi rehellisesti sanoa ikinä missään tilanteessa ottaneeni koneesta kaikkea irti. Soratiellä luonnollisesti aika helposti tulee vastaa tilanne, että koneella ei ole enempää tarjota. Eilen pääsin ensi kertaa koittaan crossiradalle ja olo oli aika muikea. Minusta millä tahansa vehkeellä ajaessa yksi osa nautintoa on, että voi edes joskus vetää sinkki kireellä. Ja siihen upottavat vallimutkat antaa hyvän mahdollisuuden.
Kilpailevalta foorumilta löytyy aika paljon juttua enskan tekemisestä crossipyörästä (ja homman järkevyydestä), mutta pääsääntönä voisi varmaan pitää, että harrastelija ei tee crossilla mitään enskaspoorissa, mutta enskalla ajelee crossia melkein siinä kuin crossillakin. Siksi jättäisin kaikki crossit kuutiotilavuuteen katsomatta pois laskuista. Karppisen Offroad Arenalla oli mahdollisuus kokeilla uutta 250 SX-F:ää ja se tuntui omaan verrattuna todella repivältä laitteelta. Kone vastaa ajatustakin nopeammin kaasuun. Voin vaan kuvitella 200 lisäkuution vaikutuksen 450:ssa crossissa.
Isolle miehelle tietty pyöräkin saa olla iso, mutta varsinkin nuo 500 2T-pelit on sellaisia, että täytyy olla paitsi ison miehen paino, myös ison miehen raamit ja voimat sitä pitelemään. Ne vastaa varomattomaan kaasunkäyttöön väkivaltaisen rajusti aina kaikilla vaihteilla kaikissa vauhdeissa
Minulla potentiaalisin vaihtoehto pikkunelarille oli 200 2T, mutta sellaista myöhemmin kokeiltuani olen ihan tyytyväinen että investoin hiukan enemmän, jotta sain nelarin. Nelarilla tuntuu helpommalta säilyttää pito kallioilla ja kivikoissa. 2T:n painoetu paperilla on selvä, mutta ajossa en pystynyt sitä huomaamaan.
Itsellä ei ole kokemusta, mutta 300 kakstahdit on kuulemma nöyrempiä kuin moni kakspuokki.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Nyt kun tuli toisessa topicissa noista tehoista, niin KTM EXC 380 dynokäyrä näyttää aika ajettavalta. Ylätehoa ei oikeastaan paljoa enempää kuin 250, mutta alhaalla on ja varsinkin miten hienosti tulee ulos.
Tollastahan pitäisi olla helpompi viedä kuin 250 2T.
http://www.jaydeemotorcycles.com.au/dyn ... exc99b.gif
Tollastahan pitäisi olla helpompi viedä kuin 250 2T.
http://www.jaydeemotorcycles.com.au/dyn ... exc99b.gif