Golf on asiallisempaa
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Golf on asiallisempaa
Tulin juuri kyläyhdistyksemme järjestämältä (polkupyörä) ilta-ajelulta. Tällä kertaa kohteenamme oli tuolla Nokialla oleva Golf-klupi.
Kenttämestari piti pitkän puheen ja me maalaiset joimme kahvia isossa salissa. Hän esitteli etiketit, naisten asusteet, miesten asusteet ja käyttäytymissäännöt.
Osaketilanteen, greencardjutskat ja hohhoijaa...en muista kaikkea. No ainakin golf kuuluu nykyihmisen yleissivistykseen, niin hän myös sanoi. Nukahdin kun alkoi luento golfin merkityksestä yhtiökumppaneiden välisten suhteiden ylläpitämisessä. Heräsin kun hän sanoi: "täällä ei käy mitään motoristeja, vaan aivan asiallista väkeä".
Olen siis hukannut jo 27v elämästäni ja reippasti yli kakskyt vuotta noiden kuramopojen takia.
Kun kahvit oli juotu alkoi punttiharjoitukset jossain skreenilla tai en nyt muista mikä paikka se oli. En mennyt.
Kiitin kohteliaasti ja valittelin iltatöiden paljoutta.
Otin (polku-)pyöräni ja lähdin kenttäalueen läpi kotia kohti.
Katsoin ympärilleni ja näin toivoni ja tulevaisuuteni. Alan asialliseksi. Jonain päivänä lakkaan urheilemasta(ja varsinkin moottoripyöräilemästä), kasvatan mahan kuten noilla kaikilla on ja alan pelaamaan golffia.
Kenttämestari piti pitkän puheen ja me maalaiset joimme kahvia isossa salissa. Hän esitteli etiketit, naisten asusteet, miesten asusteet ja käyttäytymissäännöt.
Osaketilanteen, greencardjutskat ja hohhoijaa...en muista kaikkea. No ainakin golf kuuluu nykyihmisen yleissivistykseen, niin hän myös sanoi. Nukahdin kun alkoi luento golfin merkityksestä yhtiökumppaneiden välisten suhteiden ylläpitämisessä. Heräsin kun hän sanoi: "täällä ei käy mitään motoristeja, vaan aivan asiallista väkeä".
Olen siis hukannut jo 27v elämästäni ja reippasti yli kakskyt vuotta noiden kuramopojen takia.
Kun kahvit oli juotu alkoi punttiharjoitukset jossain skreenilla tai en nyt muista mikä paikka se oli. En mennyt.
Kiitin kohteliaasti ja valittelin iltatöiden paljoutta.
Otin (polku-)pyöräni ja lähdin kenttäalueen läpi kotia kohti.
Katsoin ympärilleni ja näin toivoni ja tulevaisuuteni. Alan asialliseksi. Jonain päivänä lakkaan urheilemasta(ja varsinkin moottoripyöräilemästä), kasvatan mahan kuten noilla kaikilla on ja alan pelaamaan golffia.
Molemmat harrastukset ovat suunnilleen saman hintaisia
Osake/pyörä maksaa jota kuin saman verran. Yhtiövastike/liikennevakuutus. Varusteidenkin hinta pyörii samoissa hinnoissa. Golftöppöset/Ajokengät. Mailat/crossisuojat. Bagi/kypärä.
Vaattee mitä kannat niskassa/ajokamppeet.
Molempiin harrastuksiin menee myös ehkä myös aikaa yhtä kauan. Kun kierrät kentän menee 4-5h ->18 reijällä/Kuramopolla metsässä 80km on mennyt sama aika.
Niin ja vaimo ei tykkää kummastakaan, kun on poissa kotoa.
No kaverit on ehkä erillaisia, ketkä pelaa tai ajaa. Sekin että metsässä tapaa vähempi naisia sortsessa tai hameessa. Korkeintaan on se vanha mummo siel kyykkimässä marjassa.
Se mitä mahan kasvuun tulee, niin kyllä toi maha kasvaa vaikka ajaa kuramopollakin.
Kun aloin käymään parikymppisenä salilla ja ostin voimannostovyön -> 8 vuotta salilla samaa vyötä käyttäen reijän paikka muuttui noin 20cm. Harrastus piti lopettaa, kun vyöstä loppui reijät
Oli siis parempi lopettaa entä ostaa pitempi vyö.
Harrastuksiahan ne kaikki. Mut jos ammattilaiseksi pyrkii jommassa kummassa, niin Tiger Woods tuntuu tienaavan golffissa aika hyvin.
Vuosia kun kertyy, niin harrastuksetkin muuttuu tai sitten niitä vaan tulee lisää.
Molempiin harrastuksiin menee myös ehkä myös aikaa yhtä kauan. Kun kierrät kentän menee 4-5h ->18 reijällä/Kuramopolla metsässä 80km on mennyt sama aika.
Niin ja vaimo ei tykkää kummastakaan, kun on poissa kotoa.
No kaverit on ehkä erillaisia, ketkä pelaa tai ajaa. Sekin että metsässä tapaa vähempi naisia sortsessa tai hameessa. Korkeintaan on se vanha mummo siel kyykkimässä marjassa.
Se mitä mahan kasvuun tulee, niin kyllä toi maha kasvaa vaikka ajaa kuramopollakin.
Kun aloin käymään parikymppisenä salilla ja ostin voimannostovyön -> 8 vuotta salilla samaa vyötä käyttäen reijän paikka muuttui noin 20cm. Harrastus piti lopettaa, kun vyöstä loppui reijät
Harrastuksiahan ne kaikki. Mut jos ammattilaiseksi pyrkii jommassa kummassa, niin Tiger Woods tuntuu tienaavan golffissa aika hyvin.
Vuosia kun kertyy, niin harrastuksetkin muuttuu tai sitten niitä vaan tulee lisää.
- NiKu
- Pyörä: EiOo vielä..
- Viesti:
Niin, ja sit viel lisäx iso Mersu mill kuskaa varusteet radalle / Vanha hiace mill kuskaa hajonneen pyörän kotio-JT kirjoitti:Molemmat harrastukset ovat suunnilleen saman hintaisiaOsake/pyörä maksaa jota kuin saman verran. Yhtiövastike/liikennevakuutus. Varusteidenkin hinta pyörii samoissa hinnoissa. Golftöppöset/Ajokengät. Mailat/crossisuojat. Bagi/kypärä.
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
Re: Golf on asiallisempaa
[quote="timo"] "täällä ei käy mitään motoristeja, vaan aivan asiallista väkeä".
quote]
Sääliksi käy tuollainen yleistäminen.
Kaikkihan tuommoseen silloin tällöin syyllistyy mutta että tuommosessa tilaisuudessa...
Minä olen super tyytyväinen Haukiputaan uuteen golfgenttään, koirarataan, hevostalleihin, maatiloihin, kissoihin ja koiriin, sekä naapurin isäntään joka saahaa puita aamuseittemältä just sillonkun ei ite tarvi herätä...
Mutta saampahan tulla motorilla kotiin myöhemminkin eikä tarvi miettiä häirittenkö,
sopu sijaa antaa ja "mente aperto" eli avoin mieli.
Ja jos alan väittään toista potkaskaa persuuksille.
quote]
Sääliksi käy tuollainen yleistäminen.
Kaikkihan tuommoseen silloin tällöin syyllistyy mutta että tuommosessa tilaisuudessa...
Minä olen super tyytyväinen Haukiputaan uuteen golfgenttään, koirarataan, hevostalleihin, maatiloihin, kissoihin ja koiriin, sekä naapurin isäntään joka saahaa puita aamuseittemältä just sillonkun ei ite tarvi herätä...
Mutta saampahan tulla motorilla kotiin myöhemminkin eikä tarvi miettiä häirittenkö,
sopu sijaa antaa ja "mente aperto" eli avoin mieli.
Ja jos alan väittään toista potkaskaa persuuksille.
Kait se on golffari ruutuhousuissaan aika ulkona mopoporukassa samoin kun mopoilija golfporukoissa. Ei välttämättä löydy respectiä/yhteishenkeä kun ei terminologiat ja ideologiat kohtaa...semmosta se on. Keilaaminen sopii sekä golffareille että mopoilijoille, on palloja, ei tule hiki, rennot kuteet, voi heittää läppää ja juoda vielä kaljaakin suorituksen lomassa. Keilaa kaatuu ja pallokin liikkuu 30-40 km/h...
Oon kuullut että golfkentillä on sellaisia mukavia pieniä hiekkapolkuja, ruohonyppylöitä yms. hiekkakasoja joita vois hyödyntää muutenkin kuin vetämällä golfkärryjä niitä pitkin
. Puita on vähän joten niitäkään ei tarttis väistellä....vitsivitsi, joskus alaikäisenä ja pahana poikana tuli ajettua mopolla pitkin pururataa ja poliisihan sitä korjasi talteen, antoi isipapalle roimat sakot ja mopo oli karanteenissa loppukesän, en enää ikinä ajele muualla kuin GT kartaston keltaisilla tai punaisella merkityillä teillä 
Oon kuullut että golfkentillä on sellaisia mukavia pieniä hiekkapolkuja, ruohonyppylöitä yms. hiekkakasoja joita vois hyödyntää muutenkin kuin vetämällä golfkärryjä niitä pitkin
Golfista ei ole mielipidettä, kun en ole kokeillut, kurapyöräilyä vähäsen.-JT kirjoitti:
Menee silti mielipiteen suuntaiseksi tämä; Mikäs siinä, mukava peli varmasti. Kateeks käy niitä jotka saa pallon monttuun tosta vaan.
Se on varsinkin seniori-ikäisille ja muillekin kevyttä liikuntaa kaipaaville hyvä liikkeellä pitävä harrastus. Moni tykkää. Ei kai sinne ketään ole väkisin viety?
Mahaa se silti kasvattaa, jos sitä on tullakseen ja jos ei itseään muulla tavalla rasita. Se on varmaa. Ei 10km/4-5h ole mailapussinkaan kanssa urheilua. Syke siinä silti varmaan nousee varsinkin rapakuntoisella, eli liikunnasta se käy.
Kun sitä kuramopoiluun vertasit, golfin jälkeen tarvis kyllä alkaa treenaamaan ihan muulla tasolla, jos aikoo endurossa pärjätä millään lailla (enkä nyt tarkoita mitään hiekkatieajelua).
No joo, kuten totesin, varmaan ihan ok. juttu. Ei silti kaikille. Pelata varmaan jaksaisin, mutta sitä selittelyä ja hyminää en jaksanut. Mullakin alkoi happi loppumaan siellä. Ilmapiiri oli suorastaan imelän ylevä. Sain keuhkot täyteen vasta kun pääsin pois.
Mutta mää oonkin vaan epäsosiaalinen duunari- ja motoristi...
- Pallokala
- Pyörä: Dominatör, 450MT
Poika (2v 3kk) hinkui tavarataivaassa semmoisen pienen mopon perään. En taida ostaa, ostan sille kolopallovehkeet. Perusteena on se, että jos poika sitten pääsee samalle tasolle palkoissa kuin T. Woods, niin ainakin iskä voisi saada joululahjaksi uuden kuramopon. Jos pojalle ostaa mopon, niin sitten menee kaikki rahat ja rassattavana on kaksi kuramopoa.
Niin, tietojen mukaan Tiikeri tienasi viime vuonna 112 miljoonaa taalaa...
Niin, tietojen mukaan Tiikeri tienasi viime vuonna 112 miljoonaa taalaa...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
- jonkko
- Pyörä: KTM 640 Adventure
Vanhemmat asuvat golfkentän keskellä paraisilla,ennen oli nättiä niittyjä,kotkia ja muitakin eläimiä.
Sen jälkeen ku gofkenttä rakennettiin sinne niin ei muuta näy ku pari hassua jänistä,ja sitten taas noit golffareit tottakai.
Herrasmiespelihän se on ku vuosien mittaan on vanhempien pihasta poimittu päälle 400 palloa ja kukaan ei ikinä ole tullut kysymään et anteeksi,mahtaiskohan mun pallo olla teidän pihalla? Ei ku ei,herrasmiehet/naiset ku ovat niin ystävällisiä että vanhemmat saavat pitää pallot mitkä löytyy pihasta,saunasta ku ikkunan läpi on mennyt,hiacesta ku takalasin läpi on mennyt ynm ynm ynm ynm
TOSI SINIVERISTEN JA REHTIEN JUPPIEN TOUHUA MUN MIELESTÄ!!!!!
Muutaman kerran olen itekkin ollut pihalla ku kolahtaa saunan seinään tai hiacen takalasista läpi,siin ne vaan pokkana ohi kävelee eikä edes anteekseja pyytelee perkele.
Muutaman kerran olen jopa joutunut perässä mennä kentälle ihmettelemään minkähän takia lyöjä ei haluaa pallonsa takaisin ku nytt ystävällisesti sen jo hain saunast tai autost tai minne se nytt on sattunut lentämään?
Siinä vaa kovana väittävät ett ei ne kyll mitään semmoista ole tehnyt,kunnes näyttää niille pallo misä on niitten oma nimikirjaimet kirjoitettu et ne sais pallon takas joss joku muu golffaaja sen löytää jostain metäst.
On ne vaan NIIN parempia ihmisiä ku matti meikäläiset!!!
OK,mun näkemykseni ON puolueellinen,ihan vaa sen takia et 8-10 niist golffareista kenen kaa mä olen juttanut ovat täysin perseest!!!!
Joss nytt on niin paljon parempi ihminen et voi tehä mitä tahansa ilman et joutuis mitään korvata niin tunnustais edes mokomat!!! Mutt ei .......
Toinen jyttu mitä saa mua vihaiseksi on se uloslyöntipaikka ihan vanhempien tontin vieres,siin on pikkasen pusikkoa ja pieni kallio mitä estää täysin näkyvyyden joss joku tiellä liikkuu minkä yli ne lyö.
Niil on oma suojaverkko siin tien vieres minkä takaa joku niist täytyy vahtia että reitti on selvä,ku muut lyövät,mutt eihän ne jaxa kävellä edestakas vahtimas.
Se on semmoinen paikka ettei edes auton ääni kuuluu ennen ku auto on jo edessä,mist ne lyö.
Olen jo kauan sitter lopettanut laskemaan ne kerrat ku olen autolla,moottoripyörällä,kävellen tai fillaril jäännyt sinne etteen kunnes joku niist on vaivautunut mennä sinne niitten PAKOLLISEEN "kyttäyspaikalle" ett onko reitti selvä,ennenkuin olen jatkannut matkaa et ne voi jatkaa niitten peliä.Hyvä joss puolet pelajist edes jaxais sinne vahtimaan!
Monta kertaa on mun ja muitten yli lyöty,parin otteeseen tahallaankin ku olen siin seissyt et ne tajuis mennä vahtii.
Ne parit kertaa ku yli on lyöty tahallaan ku siin olen ollut niin sen jälkeen on taas golf shopiss saatu myytyä uus maila sille ku löi pallon mun yli!!!
Tiedän etteivät läheskään kaikki golffarit ovat samanlaisia,ei todellakaan!!!
Mutt jostain kumman syystä noi perspaiset vaan aina tulee mun eteen
Jokainen tottakai saa tehä ja harrastaa mitä ite haluaa,mutt en mäkään esim, rupee mopottimella ajaa vaikkapa päiväkodin pihalla huvikseni ku ei mua kiinnostaa sitten pätkäkään mitä siit vois seurata.
Sill tyylil liian moni golffari käyttäytyy ainakin paraisten kentäl!!!
Oho,tulipa taas avauduttua
Noh,joss joku ei ole samaa mieltä ku minä niin yhteystiedot kyll löytyy siin mun nimellä
Kerran viel,tiedän ette läheskään kaikki ovat semmoisia mutta silti liian moni jo munkin etten tullut et ........
Mutt sama asia se on, hällä väliä mist on kyse ,aina löytyy joka sorttia!
Sen jälkeen ku gofkenttä rakennettiin sinne niin ei muuta näy ku pari hassua jänistä,ja sitten taas noit golffareit tottakai.
Herrasmiespelihän se on ku vuosien mittaan on vanhempien pihasta poimittu päälle 400 palloa ja kukaan ei ikinä ole tullut kysymään et anteeksi,mahtaiskohan mun pallo olla teidän pihalla? Ei ku ei,herrasmiehet/naiset ku ovat niin ystävällisiä että vanhemmat saavat pitää pallot mitkä löytyy pihasta,saunasta ku ikkunan läpi on mennyt,hiacesta ku takalasin läpi on mennyt ynm ynm ynm ynm
TOSI SINIVERISTEN JA REHTIEN JUPPIEN TOUHUA MUN MIELESTÄ!!!!!
Muutaman kerran olen itekkin ollut pihalla ku kolahtaa saunan seinään tai hiacen takalasista läpi,siin ne vaan pokkana ohi kävelee eikä edes anteekseja pyytelee perkele.
Muutaman kerran olen jopa joutunut perässä mennä kentälle ihmettelemään minkähän takia lyöjä ei haluaa pallonsa takaisin ku nytt ystävällisesti sen jo hain saunast tai autost tai minne se nytt on sattunut lentämään?
Siinä vaa kovana väittävät ett ei ne kyll mitään semmoista ole tehnyt,kunnes näyttää niille pallo misä on niitten oma nimikirjaimet kirjoitettu et ne sais pallon takas joss joku muu golffaaja sen löytää jostain metäst.
On ne vaan NIIN parempia ihmisiä ku matti meikäläiset!!!
OK,mun näkemykseni ON puolueellinen,ihan vaa sen takia et 8-10 niist golffareista kenen kaa mä olen juttanut ovat täysin perseest!!!!
Joss nytt on niin paljon parempi ihminen et voi tehä mitä tahansa ilman et joutuis mitään korvata niin tunnustais edes mokomat!!! Mutt ei .......
Toinen jyttu mitä saa mua vihaiseksi on se uloslyöntipaikka ihan vanhempien tontin vieres,siin on pikkasen pusikkoa ja pieni kallio mitä estää täysin näkyvyyden joss joku tiellä liikkuu minkä yli ne lyö.
Niil on oma suojaverkko siin tien vieres minkä takaa joku niist täytyy vahtia että reitti on selvä,ku muut lyövät,mutt eihän ne jaxa kävellä edestakas vahtimas.
Se on semmoinen paikka ettei edes auton ääni kuuluu ennen ku auto on jo edessä,mist ne lyö.
Olen jo kauan sitter lopettanut laskemaan ne kerrat ku olen autolla,moottoripyörällä,kävellen tai fillaril jäännyt sinne etteen kunnes joku niist on vaivautunut mennä sinne niitten PAKOLLISEEN "kyttäyspaikalle" ett onko reitti selvä,ennenkuin olen jatkannut matkaa et ne voi jatkaa niitten peliä.Hyvä joss puolet pelajist edes jaxais sinne vahtimaan!
Monta kertaa on mun ja muitten yli lyöty,parin otteeseen tahallaankin ku olen siin seissyt et ne tajuis mennä vahtii.
Ne parit kertaa ku yli on lyöty tahallaan ku siin olen ollut niin sen jälkeen on taas golf shopiss saatu myytyä uus maila sille ku löi pallon mun yli!!!
Tiedän etteivät läheskään kaikki golffarit ovat samanlaisia,ei todellakaan!!!
Mutt jostain kumman syystä noi perspaiset vaan aina tulee mun eteen
Jokainen tottakai saa tehä ja harrastaa mitä ite haluaa,mutt en mäkään esim, rupee mopottimella ajaa vaikkapa päiväkodin pihalla huvikseni ku ei mua kiinnostaa sitten pätkäkään mitä siit vois seurata.
Sill tyylil liian moni golffari käyttäytyy ainakin paraisten kentäl!!!
Oho,tulipa taas avauduttua
Noh,joss joku ei ole samaa mieltä ku minä niin yhteystiedot kyll löytyy siin mun nimellä
Kerran viel,tiedän ette läheskään kaikki ovat semmoisia mutta silti liian moni jo munkin etten tullut et ........
Mutt sama asia se on, hällä väliä mist on kyse ,aina löytyy joka sorttia!
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Löysin tän vanhan keskustelun jonka Timo aikoinaan ansiokkaasti aloitti.
Ajattelin avautua ja tulla ulos kaapista. Myin superin pois ja aloitin uuden harrastuksen, golfin peluun. En olis vielä tän kesän alussa uskonut että hakkaan pientä valkoista palloa nurmikentällä. Nurmikko lentää kyllä monesti paremmassa kaaressa kuin pallo, mutta se ei lievennä diagnoosia.
Olen ollut häiriintynyt koko pienen ikäni, mutta tämä alkaa olla jo vakavaa
Uskaltaako joku muu foorumilla vaikuttava tunnustaa potevansa edes satunnaisesti vastaavia oireita, ts. pelaavansa golfia kurapyöräilyn ohessa?
Ajattelin avautua ja tulla ulos kaapista. Myin superin pois ja aloitin uuden harrastuksen, golfin peluun. En olis vielä tän kesän alussa uskonut että hakkaan pientä valkoista palloa nurmikentällä. Nurmikko lentää kyllä monesti paremmassa kaaressa kuin pallo, mutta se ei lievennä diagnoosia.
Olen ollut häiriintynyt koko pienen ikäni, mutta tämä alkaa olla jo vakavaa
Uskaltaako joku muu foorumilla vaikuttava tunnustaa potevansa edes satunnaisesti vastaavia oireita, ts. pelaavansa golfia kurapyöräilyn ohessa?
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Muutaman kerran olen kokeillut, ymmärrän, että siihen voi jäädä koukkuun. En minä...timo kirjoitti: ###
Erästä tuttua kalapuikkoviiksikansanedustajaa siteeraten, kun isäukko kysyi häneltä, että onko aikomuksia aloitta golfin peluu "Minua kiinnostaa vielä tässä iässä muut reiät enemmän, kuin ne gofpallon reiät".
Aika dramaattinen ja surullinen loppu tälle Superin myynti-ilmoittelulle sitten tuli :C
Kyllä Golffin peluussakin pääsee hikeen, kun katot kellolla kierrokselle ajan ja koitat kiertää radan mahdollisimman nopeasti juosten. Lyöntien lukumäärää ei tarvisi edes laskea.
Kyllä Golffin peluussakin pääsee hikeen, kun katot kellolla kierrokselle ajan ja koitat kiertää radan mahdollisimman nopeasti juosten. Lyöntien lukumäärää ei tarvisi edes laskea.