Arai Tour-x

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja rainerb »

holley kirjoitti:Vai pitääkö hommata ajolasit sitten? Liekö niitä tällaiselle rillipäälle tehtynä? Sitten pitää joka tapauksessa suojata naamaa viimalta kylminä päivinä, joten mieluiten ajelisi visiiri kiinni.
Meille silmälasikäärmeille on montakin lasimallia. Niissä on pikkasen paksummat pehmusteet, että mahtuu lasit sisälle. En nyt muista tarkkoja malleja yms., mutta termi "OTG" eli "On Top of Glasses" on se ydin lasin nimessä. Löytyy tuplalinssisiäkin isoilta valmistajilta, joilla voi vähän huristella talvella, mutta itse suosin kyllä piilareita ainakin silloin.

Tossa nyt yksi malli, joka tuli kuuklesta ekana vastaan:

SCOTT 87
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
finrr
Viestit: 124
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:56 pm
Pyörä: 990 ADV R
Paikkakunta: Liminka

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja finrr »

Mikähän tuossa on ongelmana, kun Tour X4 Pinlock kalvo liimautuu paikoin kiinni visiisiin muodostaen tuollaisia märän näköisiä länttejä? Nuo ovat ärsyttäviä haamuja näkökentässä. Sekä visiiri että Pinlock ovat uusia tehtaan paketissa eikä niissä ollut mielestäni mitään kosteutta tms. Pitääkö nuo vielä irrottaa ja pestä Fairyllä, jos niissä on joku käsittely pinnassa...
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

TX visiiri on aika haastavan muotoinen pinlockille. Jös jätät löysälle niin ettei kalvo osu visiiriin, se vuotaa tiivisteistä. Jos vetää kireälle niin että pinlock on tiivis, melkoisella varmuudella kalvo on visiirissä kiinni. Jälkimmäinen tekee sen että kostealla kelillä ikkuna on huurussa sisäpuolelta siitä kohtaa kun kalvo on kiinni visiirissä. Vuotava tiiviste taas päästää pölyä, hengityshöyryä ja vettä väliin.

Nyt kun noita on muutamia vuosia pyöritelty niin pistä heti uutena pinlock vähän ylikireälle, niin että tiiviste asettuu kunnolla paikalleen ja yritä olla välittämättä siitä että kalvo on toisista paikoista kiinni visiirissä. Muutamien viikkojen jälkeen pinlock asettuu visiirin muotoon ja sen jälkeen voi kalvon laittaa vähän löysemmälle, jos se on vieläkin painautunut ikkunaan kiinni.

Vähän hankala homma ja välillä joutuu tyytymään kompromissiin.
Kylätason kurapyöräilijä.
tkarjala
Viestit: 201
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 9:01 pm
Pyörä: R1200GS Adv
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja tkarjala »

Joskus myös auttanut kirkkaan joustavan tuubisilikonin laitto siihen pinlockin saumaan... Tosin sitten on kyseessä astetta pysyvämpi ratkaisu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kurapyöräilijä, tuo oman elämänsä reittimestari!
villho
Viestit: 347
Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Pyörä: Sähköfillari
Paikkakunta: Siuntio

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja villho »

tkarjala kirjoitti:Joskus myös auttanut kirkkaan joustavan tuubisilikonin laitto siihen pinlockin saumaan... Tosin sitten on kyseessä astetta pysyvämpi ratkaisu.
Tietysti etikka-arominen, niin voi ajon aikana ajatella pyörässä olevan wunderbaumi :lol:
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Onks kurakansan edustajilla kertynyt kokemusta tästä uusimmasta tx mallista eli Tx4:sta? Mulle tarjottiin tollast uutta varsin huokeasti ja aattelin ny enste hiukan kysellä hyviä ja huonoja puolia , jos vaik tuis tollane hankittua. Kokemusta tx sarjasta on senverran,et mulla on tollanen vanha , oiskohan mallia Tx pro mutta ikää alkaa kypärällä jo olemaan senverran,et kannattas varmaan harkita päivitystä uudempaan versioon. Onhan tossa välissä jo ollut kait ainakin pari Tx mallia.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

RiiMi kirjoitti:Onks kurakansan edustajilla kertynyt kokemusta tästä uusimmasta tx mallista eli Tx4:sta? Mulle tarjottiin tollast uutta varsin huokeasti ja aattelin ny enste hiukan kysellä hyviä ja huonoja puolia , jos vaik tuis tollane hankittua. Kokemusta tx sarjasta on senverran,et mulla on tollanen vanha , oiskohan mallia Tx pro mutta ikää alkaa kypärällä jo olemaan senverran,et kannattas varmaan harkita päivitystä uudempaan versioon. Onhan tossa välissä jo ollut kait ainakin pari Tx mallia.
Mulla on nyt ollut tuo TX4 käytössä noin vuoden. Mukava, laadukas, äänekäs, viileä.
TX3 suojasi hyvin päätä kun olin kolarissa Indonesiassa. Vauhdilla osui kuorma-auton kylkeen kypärä edellä, pää säilyi ehjänä, kädet ei :)
Äänekäshän tuo on, mutta korvatulppien kanssa hyvä.
Pinlock pitää visiirin kirkkaana, mutta kannattaa olla tarkkana sen asennuksen kanssa ettei minnekkään jää pientäkään rakoa, koska muuten pöly menee visiirin ja pinlocin väliin.
Avatar
Jussi_S
Viestit: 773
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Nämä sopivuusasiat on aina niin henkilökohtaisia mutta tuli hankittua x4 kesän alussa ja hyvin istuu oman pään muotoihin.
Visiirin ja pinlockin kanssa on tuota samaa ominaisuutta ollut mitä tässä ketjussa kirjoiteltu.
Ei varsinaisesti mitään erityistä mainittavaa. Ehken sekin kertoo hyvästä sopivuudesta omaan päähän.
Sopii mulle ja olen ollut tyytyväinen 8)
AT -95
Avatar
kalle j
Viestit: 868
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Löytyy tx3 ja postissa on tulossa nelkku. Tykkään kovasti, jos jotain muuttaisin niin keventäisin hieman.
Lisää urkua monitoriin...
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ensin oli TX2 noin 7 vuotta ja viime kesä ajettiin TX4 kanssa, pojalla on TX3. En voisi parempaa kypärää kuvitella mun sekalaiseen käyttöön. Toimii myös krossilasien kanssa, mettäosuudella visiiri ylhäällä ja tiesiirtymillä visiiri alhaalla jos sataa tai on viileä keli, krossilaseja ei tarvii riisua missään vaiheessa. Ilmanvaihto on kohtalaisen hyvä mutta sisukset kuivuu hitaammin kuin esim. airohin krossikypärässä. Parasta on lippa joka tulee riittävän alas joten siitä on oikeesti hyötyä matalan auringon aikaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja juvander »

TX3 keikkunut omassa päässä jo >100tkm, uusi TX4 on hakusessa mutta vielä ei ole oikean väristä oikeaan hintaan tärpännyt.

Poika tuota TX4:sta on kehunut kovasti kun sai sen omaan päähänsä syksyllä ja WR125R:llä kausi jatkuu tietysti koko talven...

TX3 vs. TX4 nyt ei ulkoisesti kovasti eroa toisistaan, ilmeisesti jäähdytys toimii hieman paremmin TX4:ssä mutta tuosta ei nyt meidän perheessä jostain kumman syystä ole vielä kuulunut kokemuksia.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Mulla oli viime keväänä hetken tx3 ja se oli pirun hyväntuntuinen päähän mutta muutaman minuutin kuluttua tuli aina jotenkin ahdistava tunne !
En tiedä olisiko paksumpi päälaki toppaus auttanut asiaan kun siinä oli se ohuin mahdollinen ...
Ilmanvaihto noissa kyllä toimii niin hyvin että kaikkia räppänöitä ei voi auki pitää maantiellä ajaessa jos ei +20°C oo lämmintä
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
arjoyl
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2010 9:57 pm
Pyörä: BMW R1200GSA

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja arjoyl »

Hyvä potta on tuo tx4. Löytyy hyllyltä kaksin kappalein! 200km/h vauhdissa lippa "vähän" vääntää. Ero tx3 taitaa olla lähinnä ne visiirin tuuletusaukot, joita itse ei o kyl tullut pidettyä auki.

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Kuulostaa hiukan siltä,et taidanpa hankkia Tx4 potan. Kiitos kuomat.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Arai Tour-x

Viesti Kirjoittaja mek »

Arai ei ollut yhteensopiva kapean kalloni kanssa, Shoei Hornet oli.
Vastaa Viestiin