Sivu 1/8

Arai Tour-x

Lähetetty: To Huhti 14, 2005 4:55 pm
Kirjoittaja jannek
Käyttökokemuksia Arai tour-x:stä, onko meteliä verrattuna umpipottaan?

Lähetetty: Su Huhti 17, 2005 9:30 pm
Kirjoittaja antti
Vanhaan Shoein umpipottaan verrattuna on kyllä äänekkäämpi, mutta toisaalta hiljaisempi kuin "oikea" Bieffen crossikypärä. Alkuun sen aisti äänekkäämmäksi mutta ei enää, viime keväänä sen ostin.

Muutoin oikein hyvän oloinen potta paitsi visiirin kiinitys saisi olla näppärämpi, ainakin jos vertaan tuohon Shoei:in.

Lähetetty: Ma Huhti 18, 2005 8:57 am
Kirjoittaja RTJ
Viikonloppuna ajoin ensimmäisen pitkän reissun Tour-X:llä eli nyt voin sitä jo hieman kommentoidakin. Vanha kypäräni Shoei Raid piti jostakin syystä ilmavirrasta aiheutuvaa papatusta vasempaan korvaan eli tuon poistuminen on suuri helpotus.

Tour-X:ssä lippa pitää aikamoista suhinaa. Ja jos ajat laseilla eli visiiri auki on suhina vieläkin kovempi. Eli jos lähtee krossilasien kanssa reissuun niin varmaan se visiiri kannattaisi ruuvata irti.

Tuollaisessa 120kmh vauhdissa on vaikeaa kääntää päätä koska tuntuu että se lippa toimii kuin lentokoneen peräsin eli pyrkii pitämään pään suorassa. Nopeat sivuille vilkaisut vaativat jo voimaa. Ensi kesän jälkeen niskat onkin varmaan kuin painijalla.

Lähetetty: Su Huhti 24, 2005 12:34 pm
Kirjoittaja jannek
Kypärä tuli joka tapauksessa ostettua. Kx-centerissä oli muutama viime vuoden väriä edullisesti 290 ekeä.

Uusi kypärä

Lähetetty: Su Tammi 27, 2008 12:29 am
Kirjoittaja api
Bike Worldistä saa nyt edullisesti (390 €) Arai Tour X-kypärää Challage Red värisenä. Muita vaihtoehtoja hankintalistallani olivat Airoh S4 (199 €) ja Uvex Enduro.

Uusimmasta Touren Fahrer -lehdestä voi lukea noiden kypärien meluarvot eri nopeuksissa - muistaakseni 50 - 80 - 150 km/h. Lehti ilmestynee Suomessa piakkoin. Melutestin voitti Shoei ja toinen taisi olla Uvex.

Lähetetty: To Tammi 31, 2008 8:50 pm
Kirjoittaja Syke
Toi Uvex on ilmeisesti ihan sama kuin BMW-enduropotta.
Ainakin kuvista päätellen ja muistaakseni Rikun myyjä sanoi Bemun kypärän valmistajaksi juurikin tuon Uvexin.
"Hieman" vaan halvempi kuin ei ole Bemun merkkiä. :)

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2008 11:37 am
Kirjoittaja Wesihiisi
Myykö tota Uvexia (prätkäkypärät nimenomaan) Suomessa joku? KVG antoi ekalle sivulle lähinnä laskettelukamojen linkkejä, ja koska olen laiska, kysyn täältä seuraavaksi :D
Vois messuilla sovittaa...

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2008 3:47 pm
Kirjoittaja Timo Kalkkila
Suomessa edustus näyttäisi olevan tällä firmalla http://www.radius.fi

Ei löydy messuluettelosta tuotemerkkinä eikä firmana.

Louisilta näyttää saavan myös.

Timo

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2008 3:51 pm
Kirjoittaja ubaath
Syke kirjoitti:Toi Uvex on ilmeisesti ihan sama kuin BMW-enduropotta.
Ainakin kuvista päätellen ja muistaakseni Rikun myyjä sanoi Bemun kypärän valmistajaksi juurikin tuon Uvexin.
"Hieman" vaan halvempi kuin ei ole Bemun merkkiä. :)
Eikös Uvexin kuori ole polykarbonaattia (muovia)? Bemarin kuori on tehty lasikutu/Kevlar -laminaatista, mikä osaltaan varmaan myös tuota hintaeroa selittää.

Ulkonäkö kieltämättä Uvexissa ja BMW:ssä on hyvin samankaltainen; liekö sitten samaa muottia käytettävän molempien teossa, siitä tietänee viisaammat.

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2008 7:25 pm
Kirjoittaja kari.k
uvexin kypärät tulee maaliskuun lopulla suomeen. olin sähköpostil radiukseen sähköpostil yhteydessä ja lupas ilmotella sitten.
turun seudulla ei vielä ainakaan jälleenmyyjää.

Lähetetty: Pe Helmi 01, 2008 11:15 pm
Kirjoittaja Timo Kalkkila
Näyttävät olevan ulkonäöllisesti aika erilaiset. Kaikki "ulkokkeet" ovat erilaisia (tosin suunnilleen samoilla kohdilla) ja kypärän "vekit" menevät eri lailla. Bemarin kypärä on myös 220 g kevyempi. Voihan nuo samasta tehtaasta tulla, mutta eri linjalta.

Timo

Lähetetty: La Helmi 02, 2008 12:19 am
Kirjoittaja jyrki
Shoeilta on nyt tullut vastaava kypärä, Hornet:
http://www.shoei-helmets.com/road/produ ... netds.aspx

Messuilla tuli otettua tuosta kuivat tyypit, kuten Arai Tour-X:stäkin, ja tässä huomioita:

- OVH molemmissa kypärissä sama 4:n euron tarkkuudella (499 vs 495)

- Molemmat istuivat päähäni ihan hyvin. Aikaisemmat Shoein kypärät eivät ole minulle sopineet, vaan minulla on enemmänkin Arai-pää. Myyjä sanoi että tämän Shoein sisämalli on katumalleista poikkeava ja lähempänä korssikypäriä.

- Shoein hintaa kuluu Pinlock-kalvo. Araihin voi kuulemma tulevaisuudessa vaiheessa ostaa erikseen (~25 €).

- Shoein mukana tulee kankainen (irrotettava) osa joka peittää kypärän etualaosan. Vähentää meteliä maantieajossa?

- Arain visiirissä on erillinen lukitus (visiiri kiinni). Shoein visiirin lukitus perustuu siihen että visiirin akselilla on pykäliä. Kiinni-asento ei tuntunut kovin tukevalta ja voisin epäillä että kovassa vauhdissa voi resonoida tai puskea ilmaa visiirin alareunasta (mutu).


Onko kellään Tour-X käyttäjällä mitään perusteluita miksi Araita EI kannattaisi ostaa?

Lähetetty: La Helmi 02, 2008 10:05 am
Kirjoittaja Wesihiisi
huuto.netissä on yksi L-kokoinen tour-x myynnissä jos jotakuta kiinnostaa. Itselle koko väärä.

Lähetetty: La Helmi 02, 2008 3:01 pm
Kirjoittaja av2
Ei kyllä ole mulla Araista muuta pahaa sanottavaa kuin että mun pää on vääränlainen siihen. Ensin ajattelin että vaihdan pääni Tour-Xaan sopivaksi mutta paatinkin tyytya uuden kyparan ostoon. Tuli tehtya turhan hataiset kaupat viime talvena. Eli kokoa S mustana vahan kaytettyna tulee myyntiin piakoin. :!: Tuli meinaan ostettua jo viides kypara eilen messuilta :oops: :shock: , eli juuri tuo Hornet.
Mulla n'k;j''n nappaimisto hajosi kun ei saa pisteita enaan a ja o kirjaimien paalle :?

Lähetetty: Su Helmi 03, 2008 11:57 am
Kirjoittaja juha
jyrki kirjoitti:Shoeilta on nyt tullut vastaava kypärä, Hornet:
http://www.shoei-helmets.com/road/produ ... netds.aspx

Messuilla tuli otettua tuosta kuivat tyypit, kuten Arai Tour-X:stäkin, ja tässä huomioita:

- OVH molemmissa kypärissä sama 4:n euron tarkkuudella (499 vs 495)

- Molemmat istuivat päähäni ihan hyvin. Aikaisemmat Shoein kypärät eivät ole minulle sopineet, vaan minulla on enemmänkin Arai-pää. Myyjä sanoi että tämän Shoein sisämalli on katumalleista poikkeava ja lähempänä korssikypäriä.

- Shoein hintaa kuluu Pinlock-kalvo. Araihin voi kuulemma tulevaisuudessa vaiheessa ostaa erikseen (~25 €).

- Shoein mukana tulee kankainen (irrotettava) osa joka peittää kypärän etualaosan. Vähentää meteliä maantieajossa?

- Arain visiirissä on erillinen lukitus (visiiri kiinni). Shoein visiirin lukitus perustuu siihen että visiirin akselilla on pykäliä. Kiinni-asento ei tuntunut kovin tukevalta ja voisin epäillä että kovassa vauhdissa voi resonoida tai puskea ilmaa visiirin alareunasta (mutu).


Onko kellään Tour-X käyttäjällä mitään perusteluita miksi Araita EI kannattaisi ostaa?
Jos miinuksia haetaan niin visiirin pikalukitus puuttuu. Joskus sopivassa mopeudessa sopivilla lämpötiloilla alkaa lippa resonoimaan. Tämä resonointi oli ehkä pari kertaa häiritsevää viime kesänä. Muuten olen tyytyväinen paitsi hintaan, oikea hinta tolle voisi olla 250e 8)