Provo?? Miten matkaendurotopic sopii kurapyöräiliöihin..
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Provo?? Miten matkaendurotopic sopii kurapyöräiliöihin..
Missä menee raja..? on olemassa duroja mitä voidaan käyttää kuraralliin..
MUTTA iso osa isoista (kuten meikäläisen XTZ) pyöristä sopii enemmän matkan taittamiseen..
Muita pyöriä varmaan löytyy..
En oikeen jaksais kurassa rypeä 180kg painavan mopon kanssa..
En tiedä, joudummeko jakaa keskustelut kahteen osaan.. alle ja yli 180kg pyörät..?
Olen kloppina ajanut kevyillä krossareilla (varmaan n.100-120kg pyörillä)
Aihe saattaa olla herkkä., mutta aloitin kuitenkin..
MUTTA iso osa isoista (kuten meikäläisen XTZ) pyöristä sopii enemmän matkan taittamiseen..
En tiedä, joudummeko jakaa keskustelut kahteen osaan.. alle ja yli 180kg pyörät..?
- gabbernaut
- Viesti:
itsellä (korjatkaa jos olen väärässä) 253kg jööti matkaenduro alla ja "show me to way" linjalla ollaan. Kyllä tuo on ihan miehestä eikä pyörästä kiinni. Tottakai jos aletaan oikeita kurapyöriä erottelemaan matkaenduroista niin asia on ihan toinen. Mutta onko esim KTM 450 kurapyörä jos sillä ajetaan vain kaupungissa??
Kurapyörä - Matkaenduro, se on kuskista kiinni.
-mika-
Ps. Pyöräni oli paljon siistimpi kun ostin sen vuosi sitten
Kurapyörä - Matkaenduro, se on kuskista kiinni.
-mika-
Ps. Pyöräni oli paljon siistimpi kun ostin sen vuosi sitten
- gabbernaut
- Viesti:
Penkiltä olen joskus 10vuotta sitten kokeillu ja 50kg nousi reippaastipeter kirjoitti:Penkiltä nousee huonona päivänä 130kg..
cooppreissa 2800m
omapaino +-5 120kg
XTZ on kuienkin aikast paljon pyörää meitsille...
Cooperissa menee 3000m
Omapaino 62kg, pituutta 180cm
Kuten sanottu, se on vaan miehestä kiinni. Ei se helppoa ole minullekaan, ja helpomminkin sen voisi tehdä. mutta minkäs teet kun metsään se tie vie - halusipa sitä tai ei..
-mika-
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Re: Provo?? Miten matkaendurotopic sopii kurapyöräiliöihin..
Ei tää mikään herkkä aihe ole. Ihan sama kuin väite, että kissa ei pääse alas puusta. Pötyä, muutenhan puut olisivat täynnä kuolleita kissoja....peter kirjoitti:Missä menee raja..? on olemassa duroja mitä voidaan käyttää kuraralliin..
Kaikilla enduroilla painoon katsomatta pääsee pahoihin paikkoihin, ja vieläpä niistä poiskin. Muutenhan tuo meikäläisen iltalenkki-suokin olisi jo pullollaan ns. matkaenduroita
Kipa
- vesku kans
kurasta
Terve hurjat
Lusikkaa soppaan: tarviiko sitä sit niin oikea kurapyöräilijä ollakaan, kunhan tykkää enskamallin ajopelistä? Se kai meittiä yhdistää?
Itse palasin viime kesänä mopokantaan ja hankin AT:n just sen takia, että saan itte valita tien, mihin sohottaa. Ei tarvii enää pelätä sadetta soratiellä kuten joskus katupyörällä. Voi poiketa metsätielle tai traktoriuralle ja kattoa että mihkä toi menee. Sit kun hirvittää tai alkaa mennä päijänneajoksi/trialiksi, vekslaa norsun ympäri ja lähtee muualle kikkailemaan.
Tai niinkuin viime viikonvaihteessa, kun pakattiin emäntä kyytiin ja laukut ja mentiin yöksi muksuja karkuun kylpylään 150 kilsan päähän.
Tietysti mulla on HAAVEENA, että joskus tolla oppii ajamaan kuin MIES, mutta siihen asti jatkan tätä mikkihiiri-iloittelua...
Lusikkaa soppaan: tarviiko sitä sit niin oikea kurapyöräilijä ollakaan, kunhan tykkää enskamallin ajopelistä? Se kai meittiä yhdistää?
Itse palasin viime kesänä mopokantaan ja hankin AT:n just sen takia, että saan itte valita tien, mihin sohottaa. Ei tarvii enää pelätä sadetta soratiellä kuten joskus katupyörällä. Voi poiketa metsätielle tai traktoriuralle ja kattoa että mihkä toi menee. Sit kun hirvittää tai alkaa mennä päijänneajoksi/trialiksi, vekslaa norsun ympäri ja lähtee muualle kikkailemaan.
Tai niinkuin viime viikonvaihteessa, kun pakattiin emäntä kyytiin ja laukut ja mentiin yöksi muksuja karkuun kylpylään 150 kilsan päähän.
Tietysti mulla on HAAVEENA, että joskus tolla oppii ajamaan kuin MIES, mutta siihen asti jatkan tätä mikkihiiri-iloittelua...
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Re: Provo?? Miten matkaendurotopic sopii kurapyöräiliöihin..
Tämä oli illan paras, vielä täysin tottakin.Kipa kirjoitti:Ei tää mikään herkkä aihe ole. Ihan sama kuin väite, että kissa ei pääse alas puusta. Pötyä, muutenhan puut olisivat täynnä kuolleita kissoja....
Kaikilla enduroilla painoon katsomatta pääsee pahoihin paikkoihin, ja vieläpä niistä poiskin. Muutenhan tuo meikäläisen iltalenkki-suokin olisi jo pullollaan ns. matkaenduroitaVai senköhän takia se suonpohja alkaa pikkuhiljaa tuntua pitävämmältä?
Kipa
Terveisin
Mika TA-91
Vääntöä
Äsken ajelin Hakkilassa Gessulla, vastikään nappikset alle laittaneena, rupulikumipyöriä mulla oli 83-86, joten tauon takia aika pohjalta lähdetään.
Kahta vainaa oli vasen sylinteri, osin spoorissa oli nyppylän jälkeen melkoinen kivi, liinat kiinni just ennen ja peruuttelemaan.
Ja matka jatkui, seuraavan boxerimiinan huomasin suht ajoissa, taas peruuttelin ja perä ojaan, siitä fillari kumoon. Pyörä ylös ja himaan.
70 kiloinen kestävyysjuoksua harrastava ( 2400 m cooperissa 17,5 kertaa peräkkäin ilman taukoja, tuskin nousee oma paino penkissä ), saa kyllä Gessun tangosta kalleltaan ylös, mutta tuskin suosta ylös.
Maastoajoa on moneen sorttiin, mulle riittää polut ja pikkutiet, kivikot ja kosteikot ei houkuttele.
Ja jos hipiän herkkyyttä siis koettelemaan ruvetaan, niin muilla kuin kestopäällysteellä sinänsä loistavat nappikset on mun mielestä tosi syvältä arkiajoon ja motarille, menee Gessun hyvät yleisominaisuudet suorastaan piloille, tuplavanteet ja -penkki ovat melko must !
Kahta vainaa oli vasen sylinteri, osin spoorissa oli nyppylän jälkeen melkoinen kivi, liinat kiinni just ennen ja peruuttelemaan.
Ja matka jatkui, seuraavan boxerimiinan huomasin suht ajoissa, taas peruuttelin ja perä ojaan, siitä fillari kumoon. Pyörä ylös ja himaan.
70 kiloinen kestävyysjuoksua harrastava ( 2400 m cooperissa 17,5 kertaa peräkkäin ilman taukoja, tuskin nousee oma paino penkissä ), saa kyllä Gessun tangosta kalleltaan ylös, mutta tuskin suosta ylös.
Maastoajoa on moneen sorttiin, mulle riittää polut ja pikkutiet, kivikot ja kosteikot ei houkuttele.
Ja jos hipiän herkkyyttä siis koettelemaan ruvetaan, niin muilla kuin kestopäällysteellä sinänsä loistavat nappikset on mun mielestä tosi syvältä arkiajoon ja motarille, menee Gessun hyvät yleisominaisuudet suorastaan piloille, tuplavanteet ja -penkki ovat melko must !
Kuraan tarkoituksella hakeutuminen ei enää ole minun juttuni mutta yli mennään huonommistakin paikoista jos vastaan tulee. AT:llä kun ajaa, niin asfalttikin maistuu siinä kuin sorakin. Jopa rauhallinen kruisailukin kaupunkiympäristössä maistuu. Kuitnkin kaikista mieluiten pakkaan tavarat kyytiin ja lähden kauemmaksi ilman tarkkaa päämäärää.
Motoilu on mielestäni vapautumista arjesta. Jo tietoisuus siitä, että pääsee sinne mihin vain vie jonkinlainen ajoura, antaa tyydytystä. Usein löytää itsensä sieltä, minne kyykyillä ei ole mitään asiaa.
Vastakkain asettelua foorumilla ei juurikaan tunnu syntyvän sillä uskon, että suurimmalla osalla on itsetunto kunnossa. Mehän ajellaan tehottomilla, rumilla ja epäseksikkäillä pyörillä joilla ei kauniimman sukupuolen päitä käännellä
Jätetään kuitenkin ne kilorajat vetämättä eikös juu?
Motoilu on mielestäni vapautumista arjesta. Jo tietoisuus siitä, että pääsee sinne mihin vain vie jonkinlainen ajoura, antaa tyydytystä. Usein löytää itsensä sieltä, minne kyykyillä ei ole mitään asiaa.
Vastakkain asettelua foorumilla ei juurikaan tunnu syntyvän sillä uskon, että suurimmalla osalla on itsetunto kunnossa. Mehän ajellaan tehottomilla, rumilla ja epäseksikkäillä pyörillä joilla ei kauniimman sukupuolen päitä käännellä
Jätetään kuitenkin ne kilorajat vetämättä eikös juu?
404 HTTP Error File not found
Tuossa ehkä piilee tän foorumin salaisuus ja voima.juh@ kirjoitti: Vastakkain asettelua foorumilla ei juurikaan tunnu syntyvän sillä uskon, että suurimmalla osalla on itsetunto kunnossa. Mehän ajellaan tehottomilla, rumilla ja epäseksikkäillä pyörillä joilla ei kauniimman sukupuolen päitä käännellä
Pekka
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Menee hiukkasen offtopic vaan ei se tälläisessä provoketjussa haittaa...Pekkavee kirjoitti:Tuossa ehkä piilee tän foorumin salaisuus ja voima.juh@ kirjoitti: Vastakkain asettelua foorumilla ei juurikaan tunnu syntyvän sillä uskon, että suurimmalla osalla on itsetunto kunnossa. Mehän ajellaan tehottomilla, rumilla ja epäseksikkäillä pyörillä joilla ei kauniimman sukupuolen päitä käännellä
Pekka
![]()
![]()
"Foorumin salaisuus ja voima", siihen voisi sanoa että ilolla olen seurannut kuinka ei mennyt Pekalla muuton jälkeen montaa päivää kun entinen Raahen surauttelija oli pääkaupunkiseudun poikien matkassa. Ilman foorumia ei olisi tainnut ihan noin nopeasti asiat edetä...