Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Joulu 13, 2019 3:31 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2018 7:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1142
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
...joskus kuullut "huhuja" että nuo ilmoitetut painot olis hiukka optimistisia :roll:
Onko porukka ihan vaakalla käynyt märkäpainoa (tankki täynnä) mittailemassa,pitääkö liki kutinsa?(vrt ilmoitettu)
Japseja itellä lähinnä ollut,ei niissä nyt suuria heittoja ole ollut,muutoman kilon sisään menny.

Kaikkihan ei taida märkäpainoa edes sen ihmeemmin ilmoitella,mut onhan joissain testeissä toki niitä mittailtu.

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2018 7:40 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1847
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
690SMC enskavanteilla, putki vaihdettu, tankissa oli tavaraa, koska olin sillä töihin ajanut, oli n.135kg vuonna -08.
SE, putki vaihdettu, tankki yli puolillaan, taisi olla 192kg. En ihan tarkkaan muista, on tovi tuosta Superinkin punnaamisesta. Henkilövaa'alla, koroke toisen pään alla punnattu.
Varmaksi tiedän vain sen että SE on just sopivan painonen aika lailla kaikkeen :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 02, 2019 4:42 am 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:22 pm
Viestit: 13
Pyörä: Suzuki BK
Jani M kirjoitti:
690:n edeltäjä 625 SXC voisi olla myös potentiaalinen vaihtoehto. On hiukan maastokyisempi ja samalla karumpi kuin 690. Voimaa siinäkin on ihan hyvin.

https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... c%2003.htm

http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... TM_625_SXC


Semmonenhan sitä tuli sitten lopulta hankittua. Eli ktm sxc 625 05. Jarrut ja jousitus ihan eri planeetalta kun tossa Dr600:ssa. Vetoja myös aika paljon enempi, onhan se kuitenkin kevyempi ja tehokkaampi.
Sattui olemaan sopivaan hintaan sopivan lähellä.

Tällä hetkellä olen oikein tyytyväinen :D Aika näyttää pysyykö sama tunne päällä :lol:

_________________
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 02, 2019 11:40 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1507
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Hyvä valinta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 02, 2019 1:07 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:22 pm
Viestit: 13
Pyörä: Suzuki BK
Kiitos!
Löysäsin hiukan ketjuja tänään ja rasvailin. Pestä se pitäisi ja mahdollisimman pikaisesti vaihdella öljyt ja tarkistaa venttiilit.

05 malli, eli ilmeisesti tyyppivikoja hiukan vähemmän kuin vanhemmissa!

Kuva

_________________
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 02, 2019 1:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1904
Pyörä: pyöräkuume on kova
Hyvän pyörän hankit. Taipuu moneen. Parhaimmillaan soratiellä, mutta polullekkin voi mennä. Sitten jos hommaa 17" asfalttikumit, niin moottoriradalle katupyörien kanssa. Mutkissa et jää katupyörille yhtään, suurin osa tulee perä edellä vastaan. Suoranopeudessa hieman häviää. Erittäin hyvä ja kestävä peli.

Itsekkin voisin vielä tuollaisen sekakäyttöpyöräksi hankkia.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 04, 2019 7:12 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:22 pm
Viestit: 13
Pyörä: Suzuki BK
Vastaillaanpa "hitusen" myöhässä, eli kiitoksia vaan! Hyvältä yleispyörältä kyllä vaikuttaa kaikenlaiseen päällystämättömään ajeluun. Eikä kyllä kaupungissakaan yhtään hassumpi peli.

Kilometrejä on nyt kertynyt minun käytössä reilu 1000. Enemmänkin olisi muuten tullut, mutta mökiltä on jonkun verran matkaa kotio ja siirtymät menee mukavammin katumopolla :) Elokuun aikana pyörään vaihdettiin keinuvipujen rullat, vesipumpun stefa, laakeri, akseli, siipipyörä, jäähdytysnesteet, akku ja säädettiin venttiilit. Vaihtelin myös öljyt ja suodattimet.
Tehoa piisaa vähintään riittävästi omaan käyttöön soratielle, vaikka välitykset tuntuukin tosi pitkiltä. Kolmosella ottaa jo noin 130kmh mittariin. Keväällä täytyykin laittaa vähän lyhkäsempää välitystä.
Kuva Kuva
On kyllä ihan eri peli jousituksen, tehon, jarrujen ja ajotuntuman osalta verrattuna tuohon faijan 600 DR:ään.


Mistä päästäänkin seuraavaan asiaan. Isäukko kaipaisi 600 DR:n tilalle jotakin hiukan kevyempää vehjettä. Tehon, alustan, jarrujen ym. suhteen ei ole hirveän kovia vaatimuksia, kilsoja kun sillä tulee parisentuhatta, tai hiukan alle vuodessa ja nekin on lähinnä marjastelua ja sienestelyä. Pitää olla kilvellinen vehje ja huoltovälit järkevät.

Vaihtoehtoja:
Honda XR400 (Melko harvinainen ja tuntuvat olevan hinnoissaan)
Suzuki DR 350 ("Tuttu ja turvallinen" pikku DR)
Yamaha XT350 (Dt:llä piikkiajat ajaneena mittaristo hivelee silmääni, mites tuplakaasariviritelmän toimivuus?)
Yamaha TT600R (varmaan dr:ää parempi alusta, mutta taitaa olla melkein samanlainen möhkäle painoltaan?)

Freeridet ja japanilaisten 250cc 4t-katuenskat karkaa budjetissa vähän turhan kauas. Jos jollain olisi suosituksia, mielipiteitä ja kokemuksia kyseisistä tai vastaavista spekseihin sopivista malleista, niin saa kertoa.

_________________
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 05, 2019 2:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Viestit: 532
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI, DL1000,Thumpstar 125
Mites se DRZ400? Onkohan se kokonaan unohdettu kurapiireissä, välillä tuntuisi siltä.
Joskin DRZ tuntuisi olevan vähän ylihinnoteltu välillä täällä kotimaassa, mielestäni tonni ylihintaa miltei aina.

Mutta jos vertaa kotareihin, huoltovälit paljon pidemmät eikä silti mikään painava ja tehoa riittää. Melkein kaikkiin tehty perusmodit joilla kaasun saa räväkäks ja potkua irti enempi koneesta. Vakiona aika rajotettu.

Ja alusta pieksee noiden vanhojen DR:ien ja XT-jammujen alustat eikä ole vanhaa patarauta-aikakautta. Nestekone ym. Ja jos vanhan XR400:n saa vaikka 500-1000 euroa halvemmalla, siitä DRZ:sta saa huomattavasti enemmän irti tällä erolla. Sitten nuo 250cc katulaiskat endurot on jo niin laiskoja että skootteritkin menee ohitte mutta painaa 650DR:n verran.

Vähän hankala luokka toi taloudellinen, laiskan ylläpitäjän kevyt enduropyörä.

_________________
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Vstrom 1000, Kymco Super8, Yamaha FZ-6, Thumpstar 125
Menneitä: Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 08, 2019 6:39 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:22 pm
Viestit: 13
Pyörä: Suzuki BK
pmw kirjoitti:
Mites se DRZ400?...

Toi drz taitaa olla pätevä peli, mutta sekin painaa melkein saman mitä tuo 600. Ja hintaa tuntuvat pitävän 3,5-6 tonnia riippuen yksilöstä nettimotossa, joten menee halvimmillaankin tonnin yli budjetin :?


pmw kirjoitti:
Vähän hankala luokka toi taloudellinen, laiskan ylläpitäjän kevyt enduropyörä.

Tuntuu olevan joo.. Kaikki vähänkin kevyempi on joko kilpakoneella tai sitten joku jeesuksenaikainen vehje. No sinäsä tuo ikä ei haittaa, työkalut ja tilat on vaikka käydä läpi kone jossain vaiheessa vaikkapa jonkun talven aikana.

_________________
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 08, 2019 7:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7365
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Jos löytää hyvällä pidolla olleen EXC400 RFS koneella niin saa aika huolettoman pyörän missä ei tarvii konetta availla kovin usein, olettaen että kaikki on kunnossa. On myös luoneeltaan tasapaksu hyvällä tavalla ja sorahuimistelut onnistuu hyvin vaikka sillä ei satasen vauhdissa powersladia vedetä.

Hyvät yksilöt on vaan aika harvassa ja hinnat sen mukaisia.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com