Kypärä käsimatkatavarana?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Täälä varmaan henkilöitä, jotka matkanneet (Norwegianilla) lentokoneella ulkomaille ja siellä ajaneet MP:llä.
Oletteko kuljettaneet viimeaikoina käsimatkatavaroissa kypärää? Miten lentokentällä/lentoyhtiöissä siihen suhtaudutaan? Sehän ei mahdu siihen testikehikkoon..

Itse olen myös lentänyt kypärän kanssa, mutta siitä on aikaa yli 12 vuotta(Ryanairilla). Onko käytännöt muuttuneet/tarkentuneet?

Haaveilen taas MP:n hakua Saksasta.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Avatar
juvander
Viestit: 1760
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja juvander »

Itse en ole kuljettanut kypärää koneessa, mutta vaimo on. Ei ole ollut mitään ongelmaa viedä käsimatkatavarana.

Ohjeeksi olen sanonut, että jos alkavat urputtamaan, niin laittaa kypärän päähän. *Hattuhan* se on :mrgreen:
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja ttv »

Krossikypärä meni viimeksi maaliskuussa Norwegianilla käsimatkatavarana laukun lisukkeena.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja vtwin »

All right, hyvä tietää että homma edelleen toimii. Tai siis että eivät ole alkaneet nillittämään liian isoista käsimatkatavaroista.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
mchuurre
Viestit: 1947
Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:30 pm
Pyörä: R1100GS/XL600V
Paikkakunta: iTikkakoski

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja mchuurre »

Kypärä huoletta kainaloon, ja silti voi olla "se" käsimatkatavara pakaasi, mikä se sitten siula onkaan, vaikkapa selkäreppu!

Useita kertoja näin toiminut, firmasta välittämättä, eikä koskaa mitään ropleemaa. Ainoa juttu voi olla se, että konekalustosta riippuen, kypäri ei sovi hattuhyllylle, niin sitten vain penkin alle, ja jos ei sittenkään, niin lentoemot huolehtii kyllä, eli vievät omaan "Pilttuuseen" tarvittaessa.

Sitten vink-vink.... Ota jos mahdollista AINA perimmäiseltä penkkiriviltä paikkasi, niin saat se sitten vaikkapa oman penkkisi selkänojan taakse lattialle turvaan. Samalla näet kerralla, mistä löytyy vapaita paikkoja, jos tarvetta saada lisätilaa, (ainahan on - eikös=) :lol:

Ja toinen vinkki samaan hintaan: AINA viimeisenä koneeseen, (palvellen tuota eka vinkkiä!)! :lol:
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
SYNNISSÄ ELÄVÄ PAKENEE JA KARTTAA JUMALAA, JA VÄLTTÄÄ HANAKASTI JEESUKSESTA TODISTAVIA!
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Huurteinen kiitos.

Olen tulossa vanhaksi. Katselen Gessua Saksasta.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Avatar
mopopoitsu
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Paikkakunta: E-P (Isokyrö)

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Kypärä menee hyvin käsimatkatavarana.
Sen voi myös ottaa päämatkatavaraksi (jos muuta ei ole)

Siitä en tiedä, saako potta päässä istua koneessa. Mutta ei kai noin päätöntä kukaan yritä. En mä ainakaan, vaikka mieli teki. Ainakin passintarkastuksessa tulee hankaluuksia.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
BadAss
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: Husky 701
Paikkakunta: Waasa

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Kerran lensin Vaasasta Kittilään, oltiin menossa talvilomalle ja kelkkaileen. Sattui olemaan vielä ensimmäinen suoralentoyhteys ja Yle Pohjanmaa oli kuvaamassa lentokentällä paikkallisuutisiin juttua.

Mulla tuli laukussa ylipaino vastaan muutamalla kilolla, kun oli ajovarusteita sen verran paljon. Rouvan laukku puolestaan oli reilusti alipainoinen.
Oisivat halunneet periä ylipainosta maksua eikä kompensoida rouvan laukun kanssa painoa.

Purin oman laukkuni tiskin edessä lattialle ja puin suojapaidan ja ajokengät jalkaan, samaan aikaan kun Ylen ryhmä kuvaa 3m päässä. Kyselin vielä isoon ääneen, että laitanko kanssa tämän kypärän päähän vai saako sen ottaa koneeseen ihan noin vain? Sen sai viedä käsimatkatavaroiden lisänä.

Tuli hauska uutisjuttu, kun vielä perään haastattelivat lomalle lähtijöitä... ;)
t. Jyki
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Voi kehveli.

Nyt on sitten suoritettuna GS-ohjastajan alkeis- ja peruskurssi, samalla läpiajorangaistukset osa I ja II, eli Saksa ja Ruotsi.
Seuraavaksi tutustuminen Kekkoslovakian byrokratian rattaisiin 7 vuoden tauon jälkeen, eli "katsastus" (jota ei siis suomessa pitäisi MP:lle suorittaa) ja verotus. :evil:

Norwegian toimi hienosti, käytän heidän palveluita tulevaisuudessakin.

Olen virallisesti nyt sitten vanha. Parhaat synttärilahjat saa, kun ostaa itse.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Norskilla lensin viime kesänä etelästä pohjoiseen ajokamat päällä ja kypärä käsimatkatavaroihin, ei ongelmaa. Siinä kun seurailin porukoiden käsimatkatavaroita ja annettuja suosituksia, puolet kamoista olisi mennyt hylkyyn jos ne olisi mitattu/punnittu, neljänneksen olisi voinut laittaa hylkyyn ilman mittausta/punnitusta
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Kypärä käsimatkatavarana?

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Olen tänään lunastanut rekisterikilven, n. 2400€ hintaan. Byrokratiaan meni siis n. 3 vko.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Vastaa Viestiin