Matkaendurovouhotus, 1100GS
Lähetetty: Su Maalis 04, 2018 4:05 pm
Pakko vouhottaa, vaikka kaikki tämän varmasti tietääkin. Olen reilun 20 vuoden moottoripyöräilyn aikana ehtinyt ajaa sekä pää edellä kahtasataa, että jalat edellä satasta. Viime vuosina olen pohjoisen reissuilla selkä hellänä kuoppia väistellessä pannut merkille, että yhä useammalla reissupyöräilijällä on iso GS ajopelinä. Viime kesänä evo-chopperilla Niekalle noustessa kypsyi ajatus matkaenduron hankkimisesta itsellekin. Koska uuden lajin kiinnostavuudesta ei voi olla varma, hankin budjettiratkaisuksi 20 vuotta vanhan 1100 GS:n syyskuun alussa. Ennen lumia kerkesin ajella kolmisen tonnia into pinkeenä. Talven tullen alkoi nastarenkaat pyörimään mielessä, mutta kaikki kaverit joilla on talvipyörina KTMää - Yamahaa - Suzukia jne pitivät Bemaria liian painavana siihen hommaan. Nyt on kuitenkin talvigummeillakin päästelty jo yli kaksi tuhatta, ja kelit sen kuin paranee. Nopeus on pienempi kuin tovereiden kevyillä pyörillä, mutta vauhti ihan yhtä hurjan tuntuista. Mukavaa hommaa! Todennäköisesti ensi kesän kokoontumisajot ajellaan edelleen ikivanhalla sivuventtiili tekniikalla, ihan fiilissyistä, mutta odotan kyllä kovasti hiekkateille pääsyä matkaenduron kyydissä.