Uusi konsti nostaa pyörä pystyyn.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Uusi konsti nostaa pyörä pystyyn.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Stunttaajat on samalla tavalla nostaneet pyöriään pystyyn asfaltilla jo vuosien ajan, luulen että siinä on tullut lukuisia epäonnistumisia ennen kun mopo on kiivennyt pystyyn.
Kylätason kurapyöräilijä.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Uusi konsti nostaa pyörä pystyyn.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tullut pari kertaa puolivahingossa tehtyä. Turvalleen ja kaveri pääsemässä karkuun. Minähän en kahvoista päästä kuin pakolla siinä kun kiskoo mopoa ylös takasen pyöriessä, ei krampissa olevat sormet aina hallitse kytkintä> sitten mennään. Jos rengas näyttää maata kohti, pyrkii se painopisteen alle, mopo kiipeää pystyyn jos vaan takanen työntää.
Enpä ole ehtinyt sen enempää analysoimaan, se on se takaa-ajon kiima kun ainoa ajatus on vaan päästä nopeammin eteenpäin ja jos mopo silloin pyrkii itsekseen liikkeelle, lähden mukaan.
Kampuran hitausmomenttia ei tässä näytöksessä päästetty lavalle.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi konsti nostaa pyörä pystyyn.

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

VAK kirjoitti:kokeilkaapa sama asfaltilla ja vaikkapa parkkipaikalla missä on autoja pysäköitynä ja tila rajallinen.
-ville
Pitää varmaan ensi kesänä harjoitella myös asfaltilla.
Ei kuitenkaan parkkipaikalla, jossa on autoja, vaan vähän aukeammilla paikoilla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
anahonda
Viestit: 130
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Paikkakunta: K-U

Re: Uusi konsti nostaa pyörä pystyyn.

Viesti Kirjoittaja anahonda »

Ainakin muutamia kertoja molemmille kyljille 12gessulla kaatuneena en oikein usko, että varsinkaan isoagessua ei ole kovin helppo tuolla tavalla pystyyn saada. Miksi?
Videon tempputyypit lähtee liikkeelle varmaankin ykkösellä. Onko vaihde päällä ja pyörä käynnissä? Jos pyörä on vasemmalla kyljellään, kuinka saat ykkösen kitkuteltua päälle? Vai onko niin, että kun huomaa kaatuvansa vasemmalle, äkkiä alkaa polkemaan vaihdetta pienemmälle? :x :o Jatketaanko kapeata mettäpolkua meno- vai tulosuuntaan?
Tavallisesti olen kyllä yrittänyt pitää pyörää pystyssä vasemmalla jalalla ja jos ei onnistu, vetää jalan pyörän alta pois.
Mun mielestä tuo riippuu ihan tilanteesta ja eritoten pyörästä. Kevyemmällä pyörällä oikeassa tilanteessa varmaan onnistuukin ikäänkuin vauhdin jatkona.
Minä en usko tuohon jippoon enkä varsinkaan ala edes harjoittelemaan sitä. :!:
Vitsiksi kai nuo edelliset kommentit olikin tarkoitettu?
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Uusi konsti nostaa pyörä pystyyn.

Viesti Kirjoittaja timo »

Jepjep..
hyviä vinkkejä, varsinkin kytkinkäden kanssa pitää olla herkkänä jos pyörä lipsahtaa tuohon kulmaan.
Liitteet
superenduro-vilobi-donyar.jpg
Vastaa Viestiin