Parhaat pikkuvinkit pyörän paranteluun -kokoomaketju
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- tertsu
- Viestit: 2857
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Parhaat pikkuvinkit pyörän paranteluun -kokoomaketju
Nyt en hoksaa miksi nasta pitää nypätä irti jos on vielä tiukassa kiinni. Puoliksi irronneita reunanastoja kyllä olen etusesta nyppinyt.
Kura lentää...
Re: Parhaat pikkuvinkit pyörän paranteluun -kokoomaketju
samaa mä ihmettelin. Tuo Trelleborg(Mitas?) näyttää tosi hyvältä. Eikös superissa oo ihan nastojen poistoa varten asennettu siihen oikean käden kohdalle sellainen tuppi mitä pyöräyttämällä nastat irtoaa/katkeaa takarenkaasta?
Eturenkaasta mäkin olen joskus ottanut ne telarin suojaan räpsyttävät nastat irti. Lähtee ihan sormin.
-ville
Eturenkaasta mäkin olen joskus ottanut ne telarin suojaan räpsyttävät nastat irti. Lähtee ihan sormin.
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: Parhaat pikkuvinkit pyörän paranteluun -kokoomaketju
Tottakai ne pitää vaihtaa uusiin jos on vaikka kiilto mennyt ja ruostetta tarttunut
Nojoo.. piti sitä vaan, että tottakai toi Trellikka näyttää hyvältä, koska juuri korjasin sen. Puoli kourallista keskinastoja meni vaihtoon. Ja hyvältä tuntuikin. Ajelin sillä ihan mukavan lumilenkin tänään.
Eihän tää nyt mitään sen kummempaa kuin ihan normaalia kärjettömien vaihtoa uusiin. Usein tsekkaan vanhemmasta kumista, josko sitä pitä alkaa tekohengittämään joko ruuvattavilla tai liimattavilla. Riippuu tapauksesta. Nyt ruuvasin noita kuvassa näkyviä.
Ja se alkuperäisen liimatun tyngän kiskominen ei ihan kaikista helpoimpia askareita ole. Tuolla pihdillä pyöräyttämällä kuitenkin sujuu suhtkoht.
Maantiematkakumeihin en liimaa. Pyssyllä ammun kuivaan reikään lyhyemmän mallin piikit. Hyvin pysyy ja nehän onkin helpot vaihtaa kun kuluvat kupupäisiksi.
Nojoo.. piti sitä vaan, että tottakai toi Trellikka näyttää hyvältä, koska juuri korjasin sen. Puoli kourallista keskinastoja meni vaihtoon. Ja hyvältä tuntuikin. Ajelin sillä ihan mukavan lumilenkin tänään.
Eihän tää nyt mitään sen kummempaa kuin ihan normaalia kärjettömien vaihtoa uusiin. Usein tsekkaan vanhemmasta kumista, josko sitä pitä alkaa tekohengittämään joko ruuvattavilla tai liimattavilla. Riippuu tapauksesta. Nyt ruuvasin noita kuvassa näkyviä.
Ja se alkuperäisen liimatun tyngän kiskominen ei ihan kaikista helpoimpia askareita ole. Tuolla pihdillä pyöräyttämällä kuitenkin sujuu suhtkoht.
Maantiematkakumeihin en liimaa. Pyssyllä ammun kuivaan reikään lyhyemmän mallin piikit. Hyvin pysyy ja nehän onkin helpot vaihtaa kun kuluvat kupupäisiksi.
Re: Parhaat pikkuvinkit pyörän paranteluun -kokoomaketju
Toi nastoissa näkyvä kura on peräisin Kärmekseltä. Siellä noita napsuu poikki, ei maha mittään. Nyt oli kaikki mennyt keskeltä.
Sitten kun tuollasen korjailee lähes entiselleen, niin sillähän laskettaa vielä ihan "normaalia" polkua menemään vaik kui pitkään
Sitten kun tuollasen korjailee lähes entiselleen, niin sillähän laskettaa vielä ihan "normaalia" polkua menemään vaik kui pitkään
Re: Parhaat pikkuvinkit pyörän paranteluun -kokoomaketju
Nasta lähtee siististi kun vähän hitsauskoneella lämmittäätimo kirjoitti:Kuminkorjaushommia
Sivuleikkureilla lähtee nasta paremmin jos sitä muotoilee.
Tuollaisella leikkupinnassa olevalla kololla saa hyvän pyöräytysotteen tiukastikin liimattuun nastaan.
Kahvaan hitsattu talla säästää kämmennahkaa.
Re: Parhaat pikkuvinkit pyörän paranteluun -kokoomaketju
Putki klemmarilla varajalkatapit takarunkoon. Menee helposti reissu pilalle jos joutuu yhdellä ajeleen, kun on ensin tapin runtannut littanaksi.
-too Big to fail-